1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفی نرم افزار مایا

شروع موضوع توسط MiTra ‏10/6/11 در انجمن Maya

  1. پیشکسوت انجمن کاربر ارزشمند❤

    تاریخ عضویت:
    ‏11/11/10
    ارسال ها:
    11,746
    تشکر شده:
    3,538
    امتیاز دستاورد:
    113
    معرفی نرم افزار مایا Maya

    و حال مایا ,یکی دیگر از نرم افزارهای سه بعدی سازی و انیمیشن سازی است:
    مایا نام نرم‌افزاری برای طراحی سه بعدی است. این نرم‌افزار نخست توسط شرکت آلیاس.ویو فرانت عرضه شده است که در سال ۲۰۰۵ شرکت اتودسک ( شرکت سازنده نرم‌افزارهای سه بعدی و انیمیشن سازی از جمله تری‌دی‌مکس و اتوکد) آن را خریداری کرد و نسخه‌های جدید مایا با نام اتودسک مایا (Autodesk MAYA) به بازار عرضه شدند.
    مایا یکی از پیشرفته‌ترین نرم‌افزار انیمیشن و مدل سازی سه بعدی است که به طور گسترده در استودیوهای فیلم سازی، انیمیشن و همینطور صنعت بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌شود.البته نقطه قوت مایا در ابزارهای مدل سازی آن است و در شرکتهای بزرگ نیز بیشتر از این خصیصه اش استفاده میکنند.از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار، انعطاف پذیری و قابلیت‌های شخصی سازی (customization) آن است که به کاربران حرفه‌ای اجازه می‌دهد به سادگی محیط آن را به دلخواه خود تغییر دهند. به علاوه، یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر به فرد آن امکان توسعه این نرم‌افزار برای استفاده کنندگان آن است. کاربران می‌توانند از طریق زبان‌های برنامه نویسی سی پلاس پلاس، MEL یا (maya embedded language ) و همینطور پایتون آن را توسعه دهند و ابزارها و امکاناتی که پیشتر در نرم‌افزار وجود نداشته اند را به آن اضافه کنند. به همین دلیل بسیار مورد توجه استودیوهای بزرگ سازنده فیلم و انیمیشن قرار گرفته است.
    تا سال ۲۰۰۹ مایا در دو گونهٔ maya complete و maya unlimited عرضه می‌شد که گونهٔ دوم امکانت گسترده تر همینطور قیمت بالا تری داشت، اما از نسخه ۲۰۱۰ به بعد فقط در یک گونه و با تمام امکانات عرضه می شود. آخرین نسخه مایا maya 2012 است.
    در سال ۲۰۰۳ نرم‌افزار مایا برنده جایزه Academy Award برای “موفقیت‌های علمی و فنی” شد.
    هسته اصلی مایا در زبان سی‌پلاس‌پلاس نوشته شده است.
    نرم‌افزار مایا بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک اواس اکس قابل استفاده است.
     
    2 نفر از این پست تشکر کرده اند.
  2. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/17
    ارسال ها:
    34
    تشکر شده:
    8
    امتیاز دستاورد:
    8
    ممنون می شم مطلبی مربوط به مقایسه نرم افزارهای مطرح در این زمینه قرار بدید به طوریکه یه نتیجه گیری کلی هم داشته باشه. و در کل یه پیشنهاد هم بدید برای شروع یادگیری چه نرم افزاری از نظر بازار کار و حالا امکانات و قدرت نرم افزار بهتره.