1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

دوازده اصل مقدس کارما.

شروع موضوع توسط Anoosh ‏30/4/21 در انجمن سایر رشته ها

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,818
    تشکر شده:
    27,757
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    به نام خالق کائنات

    "اگر شما یک فرد عصبانی هستید و همیشه خشمگین می شوید ، چیزی که همیشه در اطراف خود خواهید یافت ، افراد عصبانی ، و شرایط آشفته است ، شرایطی که سبب افزایش خشمی که از قبل دارید ، می شود . درست است ؟"
    "دکتر استیون هایر فیلد"

    این تاپیک بر اساس مصاحبه ای است که با دکتر استیون هایر فیلد درباره آخرین کتابش به نام "دوازده اصل مقدس کارما" صورت گرفته است . این کتاب جنبه های مختلف این قانون جهانی را نشان می دهد ....

    احتمالا شما درباره کارما مطالبی شنیده و یا خوانده اید ، ولی این تاپیک کمی با مطالب متداول درباره این موضوع تفاوت دارد ....
    امیدوارم از نظرات باارزش شما بهره مند شوم
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  2. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,818
    تشکر شده:
    27,757
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    دکتر استیون هایر فیلد از آمریکا یک کشیش ذن و نویسنده شش کتاب درباره موضوعات معنوی مختلف هستند .
    ایشان به عنوان یک مرد جوان در ارتش بود و به ویتنام فرستاده شد . اشتیاق او برای صلح و خرد درونی او را به یک صومعه بودایی ذن در یکی از استان های جنوبی هدایت کرد که در آنجا او هدف حیات را تحصیل کرد .
    دکتر هایرفیلد بعد ار بازگشت به ایالات متحده ، در یک دانشگاه نام نویسی کرد و در رشته روان شناسی مدرک لیسانس خود را گرفت .
    او با اصرار برای گسترش تحقیقش برای حقیقت و خرد الهی ، عازم سفر به هند ، نپال و تبت شد . در آنجا او به عنوان یک راهب بودایی زندگی کرد و از طریق تحقیقاتش کشف کرد که حضرت عیسی مسیح بخشی از زندگی اش را در جنوب آسیا سپری کرده بود .
    او بعد از بازگشت دوباره به خانه اش در آمریکا ، مدرک فوق لیسانس خود را در مذهب و الهیات کامل کرد و دکترای خود را در متافیزیک گرفت .
    دکتر هایرفیلد اکنون درباره موضوعات معنوی از قبیل قدرت فکر و مزایای مدیتیشن سخنرانی می کند و کتاب می نویسد و وقت خود را به کمک به کسانی که در جستجوی سرشت اصلی خویش هستند ، اختصاص می دهد
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  3. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,818
    تشکر شده:
    27,757
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    مصاحبه با این پرسش آغاز شد که چه چیزی به او انگیزه داده تا این متن را درباره کارما بنویسد .

    دکتر هایرفیلد :
    دلیل آن بسیار جالب است . این بخش از دنیا (آمریکا) درباره ایده کارما خیلی کم می داند . ما ایده "قانون جذب" را می شنویم ، اما واقعا نمی دانیم که چگونه عمل می کند .
    کل این ایده ، حتی خلقت این است که شما بتوانید بگویید انسان ، اثر کارمایی الهی است . به عبارت دیگر الوهیت ، علت است و ما نتیجه نهایی آن علت هستیم . چیزی که ما درک نمی کنیم این است که در هرکاری که انجام می دهیم ، همان چیزها را خلق می کنیم . ما علت در زندگی مان هستیم و زندگی ما معلول چیزی است که به راستی ما خلق کرده ایم . بنابراین من آن را نوشتم زیرا یک ایده واقعا مهم در دنیای شرق است . من آن را با ذهن غربی به شیوه ای که مسائل را می بینیم ، نوشتم ، تا مردم بتوانند درک کنند که چطور آنها می توانند حقیقتا در زندگی خودشان دارای قدرت گردند و کارما می تواند به انجام آن کمک کند . مردم درک نمی کنند که آن یک ایده بسیار درست در زندگی است زیرا ما در هر کاری که انجام می دهیم ، اثر می گذاریم .
    به قوانین فیزیک نیوتن نگاه کنید ، نیوتن و قانون سوم حرکتش ایده کارما را بازبینی می کند که برای هر عملی یک واکنش برابر و ضد آن وجود دارد . و اگر ما کاملا اعمال خودمان را درک کنیم ، دقیقا می دانیم که نتیجه آن چه خواهد بود . این همان کارما است و برای همین من آن را نوشتم .
    (ادامه دارد)
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  4. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,818
    تشکر شده:
    27,757
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    برای بسیاری از افراد عبارت کارما با سیستمی از پاداش ها و مجازات ها مرتبط است و دکتر هایر فیلد آرزو دارد تا دنیا را آگاه گرداند که معنای این کلمه بسیار عمیق تر است .
    دکتر هایر فیلد :

    در حقیقت کارما کلمه کاملا فراگیر است و به دوازده عمل در این ایده تفکیک می شود .
    اولین چیزی که من فکر می کنم افراد بسیاری باید درک کنند ، کارما است ، نه یک ایده کیفر ، کارما به این منظور نبوده است و ما اغلب فکر می کنیم که برای کیفر به کار می رود .
    کارما مبنای خود را در هر کاری که انجام می دهیم دارد .
    اولین اصل کارما می گوید : "هر چه بکارید ، همان را درو خواهید کرد ." یعنی اینکه هر چه در زندگی تان بکارید به شما باز می گردد .
    بنابراین ما می توانیم به کارما به عنوان یک برابرکننده بنگریم ، نه به عنوان یک مجازات کننده .
    کارما همان چیزی است که اطمینان حاصل می کند که زمین بازی زندگی در تمام مسائل هم تراز و هموار باقی می ماند .
    هیچ انسانی بهتر از انسان دیگر خلق نشده است . نژاد ، عقیده و رنگ ، هیچ یک از آنها هیچ ربطی به آن ندارد زیرا وقتی خالق ، حیات را آفرید ، اساس آن را یکسان خلق کرد و کارما فقط بیمه نامه است . برای آن است تا تضمین کند دنیا هموار باقی می ماند .
    (ادامه دارد)
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  5. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,818
    تشکر شده:
    27,757
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    قانون کارما چگونه عمل می کند و بر زندگی مان اثر می گذارد ؟

    دکتر هایرفیلد :
    اگر ما به طور کامل مفاهیم کلی عملکرد کارما را درک کنیم ، بسیار صادقانه می گویم ، ما نیمی از آنچه انجام می دهیم را انجام نخواهیم داد .
    یکی از چیزهایی که من در کتابم به آن اشاره کرده ام این است که اگر شما فکر کنید کسی یک احمق است ، کمی بعد از آن تجربه احمق بودن از شخص خودتان را خواهید داشت . زیرا این چیزی است که شما درباره آن شخص فکر کرده اید . این دانه است که شما کاشته اید ، بارور شده و به خود شما باز می گردد .
    اگر شما به شخصی که چیزی می دزدد بنگرید ، به شما قول می دهم که کارما به شیوه های گوناگون به آنها ضربه می زند . اول اینکه ، چیزهایی از آنها دزدیده خواهد شد ، دوم اینکه ، اعتماد آنها کاملا از بین رفته زیرا اکنون آنها به هیچکس نمی توانند اعتماد کنند . تمام آنها به سادگی نتیجه کارما است .
    اگر ما بیاموزیم از ویژگی های کارما قدردان باشیم و درک کنیم که کارما فقط یک چیز ساده است که زمین بازی را هموار نگه می دارد ، آنگاه خودمان آن را هموار نگه خواهیم داشت .
    در یک صومعه ، وقتی یک راهب کاری می کند ، مهم نیست چه چیزی باشد ، آنها از پیش نتیجه نهایی را می دانند و به سادگی با آن روبرو می شوند .
    آنها همیشه به خاطر کاری که انجام داده اند ، می دانند چه چیزی قرار است رخ دهد .
    اکنون اگر ما همه آن دانش را داشته باشیم ، آن یک دنیای متفاوت را می سازد که من طرفدارش هستم .
    (ادامه دارد))
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  6. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,818
    تشکر شده:
    27,757
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    زمانی که کارمای بد را خلق کنیم ، آیا هیچ راهی وجود دارد که ما بتوانیم آن را خنثی گردانیم و از نتایج احتمالی آن پرهیز کنیم ؟
    دکتر هایرفیلد :
    نمی توانید از کارما فرار کنید . این امر ممکن نیست . می دانید ، هیچ خوبی ، بدی ، درستی ، نادرستی وجود ندارد ، این ها تمام توهم انسان است . این چیزی است که ما می خواهیم باشد . آن بد است برای اینکه ما آن را دوست نداریم ، خوب است چون ما دوست داریم ، اما آیا این تفاوتی ایجاد می کند ؟
    شما قرار است بر اساس چیزی که کاشته اید و اکنون درو کرده اید تجربه داشته باشید ، و این کارمای شما است که به شما باز می گردد . و مردم فقط آن کارما را که به آنها باز می گردد ، دوست ندارند ، اما هیچ راهی وجود ندارد که کسی بتواند از آن فرار یا دوری کند .
    مانند قانون اجتناب ، ماهیت آن این است :"هر کجا شما بروید ، آنجا هستید ."
    ما بیشتر اوقات خودمان را تصدیق نمی کنیم ، تلاش می کنیم تا خودمان را انکار کنیم . به جای اینکه آن کسی که واقعا هستیم را بپذیریم .
    اما آن اصل کارما همیشه به شما یادآوری می کند که شما دقیقا چه کسی هستید
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  7. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,818
    تشکر شده:
    27,757
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    بنابراین این کلیشه "وقتی چیزهای بد برای افراد خوب رخ می دهد" کارمای زندگی گذشته آن افراد را پاک می کند ؟

    دکتر هایرفیلد :
    در واقع می توانید اینطور بگویید : من تمام مدت در میان مردم هستم ، افرادی که جهت گیری بسیار معنوی دارند ، ذهنیت بسیار معنوی دارند ، و این را یافتم که بیش از 90 درصد از آنها واقعا کودکی وحشتناک یا بسیار سختی داشته اند . همه چیز از تجاوز جنسی تا سوءاستفاده فیزیکی ، ذهنی ، احساسی که شما می نامید . و چیزی که آنها درک نمی کنند این است که آیا آنها تمام آن کارمای باستانی دوردست را وقتی کودک بودند کسب کردند ، اما چیزی که اکثر آنها از انجامش شکست خورده اند ، رها کردن آن است . آنها هنوز به آن چسبیده اند و تمام آنچه را که بوده به یاد دارند ، و درک نمی کنند که آنچه که انجام می دهند دائما آن را در حال حاضرشان تکرار می کند
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  8. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,818
    تشکر شده:
    27,757
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    رادار داپلر یک وسیله برای پیش بینی آب و هواست و این فن آوری شامل امواج رادیویی است که پس از برخورد با چیزهایی نظیر قطرات باران به آنتن باز می گردند . زمان بازگشت امواج و فرکانس سیگنال بازگشتی به دانشمندان کمک می کند تا مشخص سازند که این الگوهای اقلیمی به چه شیوه ای عمل می کنند . دکتر هایر فیلد می گوید یک اصل علمی شناخته شده به عنوان "اثر داپلر" و سیستم "کارمایی" نقاط مشترک بسیاری دارند .

    دکتر هایر فیلد :
    در واقع اثر داپلر مبنای خودش را در کارما دارد . وقتی دکتر داپلر بر روی سیستم رادار داپلر ، چیزی که امروزه از آن برای تعیین الگوهای آب و هوا یی مان استفاده می کنیم ، کار می کرد ، گیج می شد و پیاده روی کوتاهی می کرد .
    یک روز بر روی نیمکتی در پارک نشسته بود و شروع به برداشتن سنگریزه ها کرد و آنها را داخل استخر پرتاب می کرد و آنها را تماشا می کرد . او ایجاد این امواج را می دید و فکر می کرد ، "به نظر می رسد آنها تا مسافت معینی انتشار می یابند ، چه اتفاقی برای آنها می افتد ؟"
    او به آزمایشگاهش بازگشت و ابزار تحت کنترلش را نصب کرد تا اثرات چیزی که با تمام آن امواج رخ داده را بررسی کند . و آن چیز جذاب را یافت ، و این نحوه اتفاق افتادن "رادار داپلر" است . هر جا آن سنگریزه ها را در استخر بیندازید ، امواج به هر یک از جهات خواهند رفت ، از تمامی جهات ، به سمت پایین ، و به همان نقطه که سنگریزه وارد شده باز می گردند . بنابر این اینطور نیست که آنها ناپدید می شوند . به عبارتی دیگر تاثیر موج بسیار ظریف می شود و با چشم غیر مسلح دیده نمی شود . اما در وسایل تحت کنترل و با بررسی از طریق رایانه، آنها همیشه باز می گردند . مهم نیست که در کجا به آب ضربه زده ، آن امواج به همه جا می روند و باز می گردند . در متن کتاب مقدس مسیح فرمود : "هر آنچه که انجام دهید ، ده برابر آن به شما باز می گردد ."
    حال بیایید به کارما نگاه کنیم . عمل شما سنگریزه ای است که به استخر زندگی ضربه می زند و به همه جا انتشار می یابد و به تمام جهات می رود . وقتی تمام هم نوع هایش را که مطابق با افکار شما هستند می یابد ، و همه با هم از تمام جهات به سوی شما بازمی گردند . بنابراین می توانید بگویید اثر داپلر و کارما یکسان هستند . اما در واقع داپلر در یک آزمایشگاه فیزیکی ثابت کرد که کارما چگونه کار می کند . هر چه فکر می کنید ، هر چه احساس می کنید و انجام می دهید و می گویید . به عنوان مثال هر یک از آنها دانه داپلر می کارند که به سویتان باز می گردد.
    (ادامه دارد)
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  9. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏11/12/10
    ارسال ها:
    1,922
    تشکر شده:
    4,161
    امتیاز دستاورد:
    113
    وای عجب دکتری !!! فقط یه کاری کن : برو ببین مدرک دکتراش در چه زمینه ایه؟
     
  10. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,818
    تشکر شده:
    27,757
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    بنده هم یکی از همانهایی هستم که از دیرباز کارما را باور داشته اند و اینکه واقعا این اصل که هر چه می دهی همان است که دیر یا زود به خودت برگشت داده میشود یا به عبارتی همان هرچه کنی به خود کنی خودمان...
    البته این ساده ترین بخش آن است و جنابعالی صد البته بسیار بیشتر و فراتر از اینها در این باره می دانید و بنده همچنان مشتاقانه در انتظار هستم که بیشتر وبیشتر در مورد آن از شما بیاموزیم...[​IMG][​IMG][​IMG]
    __________________
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.