1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفی سایت آراد بویلر

شروع موضوع توسط aradboiler ‏11/1/21 در انجمن معرفی سایت

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏11/1/21
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    دیگ بخار | آراد بویلر اولین تولید کننده دیگ بخار استاندارد در ایران
    گروه صنعتی آراد بویلر با گردهم آوردن پرسنل ماهر و متعهد، فعالیت خود را در زمینه ساخت ، تولید و اجرای انواع مخازن تحت فشار از جمله دیگ های بخار صنعتی، دیگ آبگرم، دیگ آبداغ و دیگ روغن داغ با پشتوانه بیش از سی سال فعالیت سازنده در عرصه تولید برای میهن پهناورمان آغاز نمود



    دیگ بخار چیست؟ جریان بخار همواره تامین گرما، جنبش مکانیکی، کنترل فشار و تامین آب را برای مراحل مختلف بر عهده دارد. مزیت های زیاد بخار منجر گردیده تا یک انرژی قابل توزیع باشد. برای مثال غیر سمی بودن، بازده بالا و امکان انتقال آسان، قیمت پایین و گنجایش حرارتی بالای آن در مقایسه با سایر انرژی ها را می توان بعنوان مزایای بخار نام برد. یکی از ساده ترین روش های انتقال حرارت استفاده از بخار آب می باشد. آب به جهت گنجایش حرارتی بالا و همینطور ارزانی و در دسترس بودن تحت عنوان یک منتقل کننده حرارت مورد استفاده قرار می گیرد.

    بخار مقدار انرژی زیادی را در واحد وزن خود نگه می‌دارد. از آنجایی که اکثر حرارت بخار به صورت گرمای نهان است مقادیر متعددی از حرارت می‌تواند با عملکرد بالا در یک دمای ثابت انتقال یابد. بخار هم نیز در بعضی از موارد مستقیما و در بسیاری فرآیندها برای در اختیار گرفتن فشار و دما مورد استفاده قرار می‌گیرد. از کاربردهای مهم بخار ضدعفونی کردن و از بین بردن آلودگی هاست که در ادامه به معرفی انواع دیگ های بخار خواهیم پرداخت.

    معرفی انواع دیگ بخار
    دیگ های بخار آراد بویلر به دو بخش صنعتی و خانگی تقسیم می شوند:

    دیگ بخار صنعتی دارای بازده بالا و کیفیت بسیار مناسب و سرعت عکس العمل خوبی می باشند. این مدل بویلرها دارای دو درام مستقل از نوع چرخش طبیعی هستند و امکان ایجاد بخار با گنجایش حداکثر 450 تن در ساعت را دارند. مشعل های این نوع بویلر در دیواره جلو بوده و به لحاظ پیرایش سطوح حرارتی به گونه‌ای هستند که جریان دود بر روی سطح های بطور یکنواخت توزیع می شود. کیفیت بالای حاصل از استانداردهای مطلوب و ساختارها و کارایی بالای آن ها منجر به استقبال مشتریان از این گونه بویلرها شده است.

    دیگ بخار خانگی برای اولین بار در فنلاند شناخته شد و به مرور در سراسر جهان مورد توجه و استقبال همگان واقع شد. به صورت کلی دو گونه سونا وجود دارد: سونای خشک و سونای مرطوب. سونا مستلزم بخار است و بخار آن بوسیله دیگ بخار سونا و یا دستگاه بخار سونا تامین می شود که این دستگاه به دو مدل دستگاه بخار سونا برقی و گازسوز تقسیم می گردد. می بایست توجه داشت که هر کدام از آن ها برای محل های مناسب مورد استفاده واقع می شوند. گنجایش دیگ بخار سونا به فضای سونا و تعداد اشخاصی که از آن سونا استفاده می‌کنند بستگی دارد که به درخواست مشتری طراحی و ساخته می شود.

    دیگ آب داغ چیست؟
    کاربرد دیگ آبگرم یا دیگ آبداغ برای گرمایش تجاری و صنعتی، تاسیسات حرارتی مرکزی، گرمایش مخزن، استخرهای شنا، گرمایش مسکونی در انواع سیستم های حرارتی و گرمایشی آب باعث انتقال حرارت و تولید گرما می باشد. برای تاسیسات گرمایی بمنظور ساخت انرژی نیاز به نصب تجهیزات کامل جهت آزادسازی انرژی گرمایی و گردش آب می باشد. با افزایش دما به وسیله دیگ آب گرم و رسیدن دما به حد نساب آن را توسط سیستم گردش آب به نقاط مورد نظر ارسال می نمایند. با تبادل گرمایی و حرارت تولید شده انرژی حرارتی آب به گوشه و کنار انتقال پیدا می کند و سبب گرم شدن آن می شود.

    مزایای دیگ آب گرم
    • ارزش این مدل بویلر صنعتی ارزان تر از دیگر بویلرها می باشد.
    • جنس چدنی آن بسیار ارزان تر از نوع معمولی آن می باشد.
    • بدلیل فشار کم، تعمیر و محافظت از آن بسیار آسان است.
    • و دارای قابلیت بهره وری بالایی نیز می باشد.
    بویلر صنعتی آبگرم معمولا زمانی تعیین می گردند که دمای روند مورد نیاز نسبتا نادر باشد. به صورت معمول کمتر از 90 درجه سانتیگراد. در صورت نیاز به دمای فراتر، از بویلرهای صنعتی دیگر مانند آب گرم با فشار بالا استفاده می گردد. با این حال هزینه کم نصب آنها به معنی ادامه استفاده آن ها در طیف وسیعی از صنعت هایی مانند مواد شیمیایی، مواد غذایی و آب میوه شده است.