1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نقد و بررسی 3 شاسی بلند محبوب

شروع موضوع توسط zeynabzizi ‏25/11/20 در انجمن خودرو خارجی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏15/11/20
    ارسال ها:
    11
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    نیسان جوک

    در سال ۲۰۱۱ شرکت نیسان در کشور ژاپن اقدام به تولید خودرو چهار سیلندری نیسان جوک نمود. این خودرو در سه تیپ اسپرتف اسکای پک و پلاتینیوم روانه بازار شده است که هرکدام خصوصیات خود را دارد. به طور مثال در تیپ اسکای پک ما شاهده یک شاسی بلند جمع و جور هستیم که از نظر کیفیت ساخت و ایمنی و فنی خودروی با دوام است و فرمان پذیری خوبی دارد. اما از نظر کابین ضعف‌هایی در آن دیده می‌شود. ترمز عقب آن کاسه است و تعلیق خشکی دارد.

    تیپ پلاتینیوم تجهیزاتی مانند دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نقطه کور و تغییر لاین دارد و البته مدل اسپرت نیز از نظر تجهیزات در رده پلاتینیوم است. اگر به دنبال خرید و فروش خودرو کارکرده جوک هستید، بهتر است امکانات ایمنی آن را بدانید که شامل مواردی چون توزیع نیروی ترمز، ترمز ضد قفل،ترمز کمکی است. دیلایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، سقف پانوراما، قابلیت نصب صندلی کودک، رینگ آلومینیومی، کامپیوتر سفری، سیستم کنترل دینامیکی نیز بخشی از امکانات رفاهی این خودرو در سه تیپ مختلف می‌باشد.

    تویوتا راوفور

    سال ۱۹۹۴ شرکت تویوتا اولین شاسی بلند خود را طراحی و روانه بازار کرد. البته به مرور تویوتا نسل‌های بهتر و پیشرفته‌تری را طراحی و تولید کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۲ تویوتا راوفور توسط تویوتا در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شد. حدود دو سال بعد نیز این شاسی بلند زیبا وارد ایران شد.

    برای مدل نسل سوم تویوتا نسخه های شاسی بلند و کوتاه را RAV4 ارائه داد. نسخه های شاسی کوتاه در ژاپن و اروپا به فروش می رسند. نسخه های شاسی بلند در استرالیا و آمریکای شمالی. تویوتا از ژاپن همچنین نسخه شاسی بلند را با نام Toyota Vanguard Vangādoدر مکان های فروشگاه Toyopet به فروش می رساند. نسخه های ژاپنی در دو نمایندگی مختلف تویوتا، فروشگاه تویوتا کرولا و فروشگاه تویوتا نتز به فروش می رسند.

    از جمله مزایای قابل توجه را استحکام بالای آن و استهلاک پایین است، به طوری که قطعات خودرو دوام خوب و قابل قبولی دارند و از سوی دیگر شتاب خودرو و طراحی زیبای کابین هم باید به مزایای آن اضافه کرد. در کنار این مزایا برخی معایب نیز وجود دارد که از جمله آن کمبود امکانات رفاهی این مدل تویوتا نسبت به سایر رقبای کره‌ای آن است. همچنین میزان فضایی که برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده تا حدودی کم و در سفرهای طولانی می‌تواند ناخوشایند باشد.

    سانگ یانگ تیوولی

    آغاز تولید تیوولی در سال ۲۰۱۵ بوده و سال ۲۰۱۶ پا به جاده‌های ایران گذاشت. البته سانگ یانگ تیوولی با دو تیپ اسپرت و الیت وارد ایران شد، ولی بعد از مدت کوتاهی تولید تیپ اسپرت آن قطع شد و سانگ یانگ تیوولی با تیپ الیت به کار خود در ایران ادامه داد. می‌توان بازار خوب این خودرو در بازار دست دوم و کارکرده را از نقاط قوت آن دانست.

    از دیگر مزایای قابل توجه تیوولی کابین بزرگ و جادار آن است که گنجایش پنج سرنشین بزرگسال را به راحتی دارد. اما در کنار این مزایا باید به معایب آن هم اشاره کرد. از جمله موارد توان کم تیوولی در زمینه فنی در مقایسه با سایر رقبایش می‌باشد، زیرا در این زمینه تا حدودی ضعیف است. همچنین ضعف در فرمان پذیری هم باید به این معایب اضافه کرد.

    قیمت خودرو خارجی تیوولی 2018 حدود 840 میلیون تومان، 2017 آرمور 790 میلیون و 2016 الیت حدود 720 میلیون تومان است.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏25/11/20