1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

چطور گوشی خود را ضدعفونی کنیم؟

شروع موضوع توسط Avaaa98 ‏24/11/20 در انجمن ترفند موبایل

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏15/11/20
    ارسال ها:
    21
    تشکر شده:
    29
    امتیاز دستاورد:
    13
    جنسیت:
    زن
    حتما دیده‌اید که اکثر مردم برای تمیزکردن گوشی‌های موبایل خود از الکل استفاده می‌کنند. بعضی‌ها پا را فراتر گذاشته و برای حفظ بهداشت وایتکس و دتول را به‌کار می‌برند. استفاده از این ضدعفونی کننده‌ها راهی مطمئن برای خلاصی از ویروس‌ها و باکتری‌هاست، ولی شاید جالب باشد بدانید گوشی موبایل شما از این وضع راضی نیست!



    با فراگیر شدن گوشی‌های لمسی، دیدن لکه های به جا مانده از اثر انگشت رایج و البته ناخوشایند شد! شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های موبایل برای بهبود نسبی این وضعیت، صفحه‌های نمایش را با لایه‌‌ی اولئوفوبیک پوشش دادند. این لایه که از به‌جا ماندن لکه انگشتان بر صفحه نمایشگر (و همچنین در صورت وجود، از شیشه پنل پشتی) جلوگیری می‌کند، توسط موادی مانند الکل و وایتکس پاک شده و از بین می‌رود. البته لازم به ذکر است که این لایه به مرور زمان نیز ساییده شده و کم‌کم محو می‌شود. پس اگر گوشی شما قدیمی‌ست و یا حفظ لایه اولئوفوبیک اهمیتی ویژه برایتان ندارد می‌توانید به مصرف این ضدعفونی‌کننده‌ها ادامه دهید.



    چطور گوشی خود را ضدعفونی کنیم؟

    1. ابتدا گوشی خود را از قابِ آن خارج کنید. در صورتی که قاب از جنسی ساخته شده که قابل شست‌‌وشو است (مانند سیلیکون یا پلاستیک)، آن را با آب گرم شسته و اجازه دهید خشک شود. در مورد قاب‌های چرمی یا انواع دیگر، برای پیدا کردن بهترین روش شست‌وشو، بهتر است از وب سایت شرکت تولیدکننده قاب کمک بگیرید.



    2. بهترین ماده برای تمیزکردن گوشی موبایل، لپ تاپ و یا حتی صفحه تلویزیون، کیت‌ها و محلول‌های تمیزکننده مخصوص هستند. این مواد غالبا فاقد الکل بوده و خاصیت آنتی‌باکتریال و آنتی استاتیک دارند. در این مرحله یک دستمال فاقد پرز و گوش پاک‌کن بردارید و با انگشتان خود قسمت پنبه‌ای گوش پاک‌کن را اندکی نوک تیز کنید. با آغشته کردن دستمال و گوش پاک‌کن به محلول، تمام سطح گوشی موبایل را به آرامی ضدعفونی کنید. مطمئن شوید فرورفتگی‌ها نظیر محل اسپیکر و میکروفون به خوبی تمیز شوند.



    3. سعی کنید دستمال بیش از حد نیاز به محلول آغشته نباشد تا احیانا مایع به داخل گوشی نفوذ نکند. همچنین هنگام تمیز کردن پورت شارژ و جک هندزفری احتیاط کنید تا پرزی باقی نماند.



    4. در نهایت با استفاده از دستمال‌های نانو یا دستمال‌های بدون پرز گوشی را به خوبی خشک کنید.



    5. پس از خشک شدن کامل گوشی و قاب، گوشی را در قاب قرار داده و استفاده کنید!





    در موارد فوق نحوه ضدعفونی کردن توسط محلول‌های ضدعفونی کننده را توضیح دادیم، ولی برای خلاصی از هرگونه میکروارگانیسم موجود بر سطح گوشی موبایل راه دیگری نیز وجود دارد: استفاده از اشعه فرابنفش!! این روش البته بسیار گران تر از محلول‌های استریل‌کننده است! ولی روشی کاربردی و راحت حساب می‌شود. برای این کار کافی‌ست دستگاه ضدعفونی کننده UV موبایل را خریداری کرده و موبایل خود را در محفظه قرار دهید. اشعه فرابنفش سه طیف UVA ،UVB و UVC دارد، مطمئن شوید دستگاهی که خریداری می‌کنید مجهز به موج UVC باشد، زیرا تنها این طیف توانایی نابود کردن ویروس‌ها را دارد.



    منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏26/11/20