1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

در روز تولد شما تلسکوپ هابل چه عکسی گرفته؟

شروع موضوع توسط m naizar ‏4/4/20 در انجمن مهندسی هوا فضا

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,334
    تشکر شده:
    99,340
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    در روز تولد شما تلسکوپ هابل چه عکسی گرفته
    [​IMG]

    نزدیک به ۳۰ سال از روزی که تلسکوپ «هابل» به فضا پرتاب شد، می گذرد. این تلسکوپ در تمام ساعات روز فعالیت می کند و ناسا با راه اندازی سرویسی، امکان مشاهده تصویری که هابل در روز تولد افراد گرفته را فراهم کرده است.

    مشاهده عکسی که قدیمی ترین و باارزش ترین تلسکوپ فضایی ناسا گرفته، مسلما برای بسیاری از ما هیجان انگیز است. برای این کار تنها کافیست به این لینک مراجعه و سپس تاریخ تولد خود را وارد کنید. کاربران می توانند تصویری که ناسا در اختیار آن ها قرار می دهد را با هشتگ Hubble30 در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

    [​IMG]

    تلسکوپ هابل در تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۳۶۹ توسط شاتل «دیسکاوری» به فضا پرتاب شد. هابل دارای طراحی منحصر به فردی است و می توان با استفاده از فناوری های پیشرفته آن را تعمیر کرد و ارتقا داد. این تلسکوپ به افتخار یکی از منجمان مشهور، «ادوین هابل» نام گذاری شده است.

    هابل در میان تجهیزات ناسا عمر بالایی دارد و ارزشمندترین تلسکوپ فضایی آن محسوب می شود. این تلسکوپ در دهه های گذشته تصاویر شگفت انگیزی از فضا را به زمین مخابره کرده. تا به امروز مقالات علمی زیادی با استفاده از اطلاعات این تلسکوپ نوشته شده که نشان از نقش بالای آن در پیشرفت علمی در زمینه نجوم دارد.

    [​IMG]

    هابل نحوه درک ما از کیهان را تغییر داده است. ناسا قصد دارد امسال ۳۰ سالگی این تلسکوپ را جشن بگیرد و برای این کار، مراسم های مخصوصی را در شبکه های اجتماعی و همچنین فضاهای عمومی برگزار خواهد کرد، البته مراسم های فیزیکی ناسا، به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده اند.

     
    ѕнαω♥ از این پست تشکر کرده است.