1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

سوخت های جایگزین برای ماشین

شروع موضوع توسط sahariM ‏27/1/20 در انجمن سایر خودروها

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏7/11/16
    ارسال ها:
    7
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    در پی تلاش شرکت ها برای پیدا کردن سوخت جایگزین، قبل از به پایان رسیدن سوخت های فسیلی، پیشنهادات جدید ارائه شده است. و البته با افزایش قیمت بنزین، همه به دنبال پیدا کردن سوخت جدیدی برای خودروهای خود هستند.



    سوخت دیزل
    [​IMG]

    نفتگاز، گازوئیل یا سوخت دیزل، مخصوص موتورهای دیزلی ست. از آنجایی که این نوع سوخت مدت بیشتری دوام دارد، بیشتر از آن در سیستم حمل و نقل استفاده می شود. اغلب کامیون ها و وانت هایی که در جاده ها می بینید،و البته قایق ها و قطارها از سوخت دیزلی استفاده می کنند.

    در حالی که دیزل، دی اکسید کربن کمتری بیرون می دهد، ولی به گفته برخی منابع، نیتروس اکسید منتشر می کند که باعث ایجاد دودی غلیظ می شود. به همین دلیل به تازگی مالیات سنگینی برای ماشین های دیزلی می گذارند ، چرا که برای محیط زیست خطرناک است.



    گاز مایع

    گاز مایع معروف به پروپان، که زمانی به عنوان یک منبع انرژی پاک در مقایسه با سایر سوخت ها شمرده می شد، امروزه به ندرت در ماشین های آمریکا استفاده می شود. و البته در بریتانیا در خودرهای هیبریدی رایج تر است.

    نوع پروپانی که در آمریکا و کانادا یافت می شود، خالص نیست و معمولا با بوتان، اتان یا پروپیلن ترکیب می شود. هنوز یکی از بزرگترین منابع انرژی در صنعت تولید می باشد. احتمال اینکه ماشین ها در آینده ای نه چندان دور به استفاده از گاز مایع روی بیاورند، زیاد است، چرا که جایگزین ارزانی برای سوخت دیزل و بنزین می باشد.



    سی ان جی
    [​IMG]

    سی ان جی یا گاز طبیعی فشرده ، یک جایگزین مناسب برای سایر سوخت های فسیلی می باشد که بر محیط زیست اثر بدی نمی گذارد. از آنجایی که سیستم سی ان جی ۸۰ درصد کمتر از بنزین و دیزل آلودگی منتشر می کند، میتواند جایگزین خوبی برای شرکت هایی باشد که به دنبال کاهش آلودگی هوا و صرفه جویی در هزینه ها و محبوبیت در بین مردم نسبت به رقبای تولید کننده آلودگی! هستند. هزینه راه اندازی یک وسیله نقلیه با گاز طبیعی فشرده، ۵۰ درصد ارزان تر از سایر سوخت های سنتی آب می خورد!

    محبوبیت سی ان جی به ویژه در کشورهای حامی محیط زیست، به سرعت در حال افزایش است. کالیفرنیا یکی از اولین ایالاتی ست که ایستگاه های سی ان جی را در سراسر آنجا برپا کرده است. در واقع CNG یک منبع سوخت خانگی ست که ۹۸ درصد آن از آمریکا به کشورهای دیگر صادر می شود.



    اتانول

    اتانول هم یکی از سوخت های زیستی محبوب می باشد. این سوخت از نیشکر، ذرت و گیاهان دیگر و بسیاری از منابع طبیعی گرفته می شود . هرچند ماشین ها میتوانند به تنهایی با اتانول کار کنند، ولی معمولا از ترکیبی از اتانول و بنزین، یا اتانول و دیزل استفاده می شود. در واقع از این سوخت بدین منظور استفاده می شود تا سوخت های فسیلی تاثیر بد کمتری بر محیط زیست بگذارند. اتانول یک منبع انرژی نامحدود می باشد که احتمالا در آینده از آن در مقایسه با سوخت های فسیلی ( با منابع محدود) بیشتر استفاده شود.



    سوخت بیودیزل
    [​IMG]

    همانطور که از نامش پیداست، سوخت های بیو دیزل یا زیست دیزل ، جایگزینی ایمن و غیر سمی برای سوخت دیزلی هستند که از منابع طبیعی مثل تخم شلغم روغنی، روغن پالم و چغندر قند، روغن های گیاهی، پسماند غذایی و جلبک ها گرفته می شود. نتیجه مثبت این سوخت در کاهش آلودگی، مورد تایید سازمان های معتبر جهانی ست. منبع: پارت جنیون
     
    M!LAD از این پست تشکر کرده است.