1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ربات انسان نمای سورنا ۴ رونمایی شد

شروع موضوع توسط m naizar ‏17/12/19 در انجمن هوش مصنوعی

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,272
    تشکر شده:
    98,885
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد

    ربات انسان نمای سورنا ۴ رونمایی شد
    1398/09/23

    [​IMG]

    تهران- ایرنا - ربات انسان نمای سورنا ۴ که توسط جمعی از متخصصان دانشگاه تهران طراحی و تولید شده و نمادی از پیشرفت ایران در حوزه رباتیک و فناوری است، امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشکده فنی دانشگاه تهران رونمایی شد.

    این فناوری مدرن با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب یک طرح کلان ملی فناوری اجرایی شده است.
    ربات انسان نمای سورنا ۴ که نسخه پیشرفته این ربات طراحی شده در کشور است، توانایی راه رفتن با سرعت ۷/. کیلومتر بر ساعت را دارد و می‌تواند متن را به گفتار تبدیل کند.

    این ربات انسان نما یک محصول کاملا ایرانی است و به شکل بومی توسط نخبگان ایرانی در دانشگاه تهران طراحی و تاکنون ۴ نسخه از آن ارائه شده است.
    این ربات ۱۷۰ سانتی متری و ۷۰ کیلوگرمی، توانایی راه رفتن با سرعت ۷/. کیلومتر را دارد و می تواند درجا دور بزند. این ربات همچنین توانایی حرکت آنلاین به جوانب را دارد و دنده عقب نیز حرکت می‌کند.
    این ربات انسان نما می‌تواند روی سطوح ناهموار حرکت کند و تعادل خود را در صورت بروز مشکل بازیابی کند. از دیگر توانایی‌های سورنا ۴ می‌توان به توانایی شوت زدن، انجام حرکات متنوع دلخواه چون دست دادن و ادای احترام و جابجایی و بلند کردن اشیاء اشاره کرد.
    سورنا ۴ که نسخه در حال پیشرفت از طراحی و ساخت ربات انسان نما در کشور محسوب می‌شود، توانایی تشخیص ۱۰۰ فرمان صوتی و توانایی‌های گفتاری و شنیداری را دارد. قابلیت پاسخ گویی به صورت تبدیل متن به گفتار، توانایی بینایی و قابلیت تشخیص ۱۰۰ شیء مختلف از دیگر توانایی‌های این ربات است.
    ربات انسان نمای ۴، توانایی برداشتن اشیای بزرگ به صورت تمام تنه، توانایی نوشتن(SURENA)، توانایی تقلید حرکات فرد دیگر، توانایی انجام حرکات ترکیبی دست و پا و توانایی تغییر نورپردازی گوش ربات را دارد
    خبرگزاری جمهوری اسلامی
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.