1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

با بهترین متن های تبلیغاتی آشنا شویم !

شروع موضوع توسط vantopc ‏12/10/19 در انجمن مقالات آموزشی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏8/9/19
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    با بهترین متن های تبلیغاتی آشنا شویم !


    نکاتی در این مطلب ذکر شده است که فروش شما را تا ۸۰% افزایش میدهد .




    متن ها یا شعار هایی که در یک نمایش تصویری به ما نشان داده می شود ، قدرت یک تصویر تبلیغاتی هستند که نباید آن ها را نادیده بگیریم . برای طراحی یک طرح ایده آل باید به تمام زوایای آن توجه کنید ، ما در این مطلب نمیخواهیم به صورت کامل و یا مطلقا بگوییم که شما فقط باید به متن تبلیغاتی فکر کنید و اگر متن خوبی داشته باشید پیروز میدان شده اید ، خیر اگر کمی فکر کنید متوجه می شوید گفتن این جمله کمی نشان از غیر حرفه ای بودن دارد . برای تبلیغات درست و مناسب باید از همه ی زوایا به طرح خود و ساختار اصلی کسب و کارتان توجه داشته و به تک تک آن ها رسیدگی کنید .

    ما طی سال های متواری در حوزه * طراحی بنر موشن تبلیغاتی * و همچنین خدمات دیگر بسیاری در حوزه گرافیک برای کسب و کارهای مختلفی میزبان و خدمت رسان مشتریان بوده ایم ، در این سال ها به نتایجی دست یافتیم که می خواهیم در بخش انتخاب متن برای طرح های تبلیغاتی تان ایده های مناسبی را به صورت رایگان منتشر کنیم . ایده ها و نکات بسیار مهمی که اگر به آن ها گوش فرا دهید ، تضمین می کنیم شما در بخش انتخاب شعار و متن های خلاق پیروز خواهید شد و قطعا اجرای درست این بخش می تواند اثرات بسیار موثر در تبلیغ شما بگذارد .



    [​IMG]
    متن تبلیغات خلاقانه

    این مطالب برای چه افراد یا کسب و کارهایی مفید است ؟
    ۱- موضوع این مطلب محدود به حوزه تبلیغات است و برای تمام مشاغل و صاحبان آن ها مفید ارزیایی شده است .

    ۲- اگر تمایل دارید تبلیغاتی را شروع کنید که در آن کسب و کارتان رونق بیشتری پیدا کند ، خواندن این مطلب را از دست ندهید !

    ۳- تبلیغات انجام داده اید ، نتیجه ای خوبی نگرفته اید . وقتی این مطلب را بخوانید با نکات جدیدی آشنا می شوید که تا درصد بالایی تحول در تبلیغات شما ایجاد می کند .



    این نکته را بدانید حتی اگر متن یا شعار خوبی انتخاب کرده اید و نتیجه ای نگرفته اید ، جای نگرانی نیست و ما در این مطلب میگوییم مشکل تبلیغ شما کجاست !




    خلاق باشید و متن تبلیغات خلاقانه انتخاب کنید !

    خلاقیت در انتخاب متن یا شعاری که برای نمایش تبلیغ خود انتخاب میکنید فراتر از تصور شما اهمیت دارد . کاربران به میزانی باهوش هستند که در کوتاه ترین زمان می توانند یک متن ساده و کلیشه ای را با یک متن خلاقانه تشخیص دهد و معمولا انتخاب آن ها بنر هایی با متن های خلاقانه هست و بیشتر طرح چشمشان را میگیرد که متن جذاب تری داشته باشد .

    تصور کنید ما میخواهید برای وب پارسی طرح ایرانیان یک طراحی انجام دهیم و از آنجایی که تخصص تیم در حوزه طراحی بنر تبلیغاتی می باشد بیاییم و این واژه را * طراحی بنر تبلیغاتی * را به عنوان شعار یا متن تبلیغات خودمان انتخاب کنیم و در بنر نمایش دهیم . به نظر شما این واژه خیلی کلیشه ای و خام نیست ؟ ، بهتر نبود ما از متن های جایگزین که هم خلاقیت درون آن باشد و هم جذابیت خوبی داشته باشد استفاده کنیم ! .

    [​IMG]

    برای مثال اگر بخواهیم در این زمان یک جمله جایگزین استفاده کنیم که کمی جذاب تر باشد و خیلی برای کاربر تکراری به نظر نرسد ، در همین راستا چند کلمه جایگزین مناسب قابل استفاده است که در زیر به آن ها اشاره میکنیم :

    ۱ – طراحی بنر ویژه مشاغل

    یا در مثالی دیگر

    ۲- برای کسب و کارت یک بنر با کیفیت میخوای ؟

    این دو جمله بسیار جذاب تر از یک جمله ی ساده و کلیشه ای است . شما می توانید فکر و تحقیق بیشتری در هر جمله داشته باشید و کلمات و جملات جذاب تر و زیباتری تبدیل کنید که اگر این کار به شکل درستی انجام دهید کاربران را مجاب میکنید که بر روی طرح شما کلیک کنند تا وارد وب سایت یا صفحه ی فرود شما شوند .


    چه تفاوتی بین طرح های اینترنتی و فیزیکی ( چاپی ) وجود دارد ؟
    در اصل تفاوت زیادی بین طرح های چاپی مانند متن تبلیغاتی تراکت ، کارت ویزیت ، بروشور و … یا نمایش طرح های اینترنتی مانند بنر های تبلیغاتی گیف ، ثابت ، متن تبلیغاتی برای کانال تلگرام و … وجود ندارد ، البته انتخاب یک شعار تبلیغاتی از یک قاعده و قانونی پیروی می کند و نباید خیلی در متن ها افراط کنید یا از متن های بی مفهوم استفاده نمایید .

    باید این موضوع را در نظر داشته باشید که فرم های اگهی شما تا چه میزانی ظرفیت قرار گیری متن را دارد ، مخاطب شما از چه رده ی سنی برخوردار ، تبلیغ شما در چه جایگاهی نمایش داده می شود . در پاراگراف بعدی توضیح می دهیم که تفاوت هایی در میان برای انتخاب متن در طرح های اینترنتی با چاپی وجود دارد .

    دسته اول نمایش آگهی :

    به طور کلی ۲ تفاوت اصلی بین آگهی های چاپی و اینترنتی ( از نظر متن ) وجود دارد . در طرح های چاپی شمای فضای بیشتری در اختیار دارید تا متن های خود را قرار دهید و همین مساله دست شما را برای استفاده از متن ها و شعارهایی که مد نظر دارید باز میکند .

    برای مثال وقتی شما می خواهید برای تراکت تبلیغاتی متن های خود را آماده کنید می توانید از عناوینی بیشتر ، به صورت تقریبی * ۵ عنوان ، ۱۰ زیر عنوان و اطلاعات دقیق تماس * استفاده کنید و تا این میزان قابلیت قرار گیری متن برای شما فراهم است و فقط باید تاکید داشته باشید تا میزان قابل توجهی عنوان خود را خلاقانه تر قرار دهید که هنگامی مخاطب یا عموم افراد کاغذ تراکت شما را درست میگیرند در سریعترین زمان ممکن با محتویات شغلی شما آشنا شده و مشتاق خرید از شما باشند .

    دسته دوم نمایش تبلیغات :

    اما دسته دوم نمایش در فضای مجازی به خصوص در وب سایت های اینترنتی می باشد ، هنگامی تمایل دارید در اینترنت فعالیت داشته باشید این مساله بسیار مهم است که کوتاه ، خلاصه ، اما خلاق باشید . دقیقا همین موضوع است که کار را برای تبلیغات در اینترنت مقدار دشوار تر و حساس میکند . خصوصا در زمانی که شما محدود مالی دارید و میخواهید در هر پروژه ی تبلیغاتی خود بالاترین نتیجه را کسب کنید و بازخورد خوبی از مخاطب دریافت کنید .


    ۳ روش اصلی انتخاب متن در بنر های تبلیغاتی

    هنگامی که برای انتخاب متن مناسب برای تبلیغات خود فکر میکنیم با این به سه دسته توجه لازم داشته باشید :

    ۱- متن های مفهومی :

    منظور از متون مفهومی ، متن هایی هستند که در آن ها به صورت آشکار عمل تبلیغ یا معرفی صورت نمیگیرد ، کمی بیننده را درگیر می کند . به طوری که به جای اینکه دقیقا بگویید چه محصولی برای فروش دارید ، با کلمات بازی میکنید و تا مقداری بیننده را به فکر میبرید که وقتی بیننده متن و طرح شما را می بیند کنجکاور تر شده و بیشتر ترغیب می شود تا بداند منظور شما از متن یا شعار تبلیغاتی تان چیست . این مدل انتخاب متن این روزها بیشتر از سایر موارد مورد استفاده قرار میگیرد ، به نوعی که در تمامی طرح های تبلیغاتی ، خصوصا شرکت ها و صاحبان مشاغلی که با دقت بالاتری تبلیغات خود را انجام میدهند از این روش بهترین استفاده را میکنند .

    نمونه ای از این مثال را می توانید در بنر اسنپ فود ببینید .

    [​IMG]

    در طرح بنر اسنپ فود ، به نوعی طراحی با کلمات خلاق تر و مفهومی تر در کنار اشاره مستقیم تصاویر به موضوع ، ترکیبی موثر را ایجاد کرده است . شما وقتی این بنر را می بینید در ابتدا تصاویر با یک موشن جذاب شما را مجذوب میکند و پس اندکی زمان متوجه متنی می شوید که شما را دعوت به ثبت سفارش میکند . در گوشه ای طرح لوگو شرکت اسنپ فود را مشاهده میکنید که با یک حرکت متحرک نرم و زیبا در کنار دو آیتم دیگر به خوبی به تصویر کشیده شده است . طراح این طرح عملکرد هوشمندانه ای داشته است و به جای نوشتن متن ها و اشاره به صورت مستقیم به ثبت سفارش مانند : سفارش غذا یا خرید انواع ساندویچ ! ، با کلمات جایگزین نظیر ( هرچی هوس کردی و همین حالا سفارش بده ) به نوعی شما را دعوت به انواع غذاهای خوشمزه و دلچسب کرده است .



    ۲- متن های مستقیم :

    منظور از متن های مستقیم ، متن های تبلیغاتی است که بدون هیچ پیش زمینه ای وارد عمل شده و به بیننده می گویند که قرار است چه محصولی را به شما بفروشند ، دقیقا مانند این است شما از روش های قدیمی در تبلیغات استفاده کنید . روش های قدیمی بدین شکل عمل میکردند که شما در طراحی بنر خود واژه مستقیم محصول یا خدمتی که ارائه می کردید را به تصویر می کشیدید ، با این کار بیننده و مخاطب طرح شما در نگاه اول کاملا آگاه بود از اینکه شما قرار است چه خدمت یا محصولی را به او بفروشید .

    به بنر دیچی کالا که به عنوان نمونه در این زمینه قرار داده ایم نگاهی بیاندازید :

    [​IMG]

    دیجی کالا در طراحی بنر خود از متون مستقیم استفاده کرده است ، وقتی این را مشاهده می کنید سه بخش اصلی آن به خوبی در دید ما قرار دارد ، ابتدا لوگو این شرکت و سپس تصویر محصولات و در بخش سوم دکمه فراخوان که وظیفه ی بسیاری در این طرح را بر عهده دارد . تغییر همزمان تصویر و متن دکمه فراخوان که بیشتر از دیگر موارد به چشم می خورد ، دیجی کالا در این بنر به نظر به جای قرار عنوان ها به صورت جداگانه در قسمتی از بنر ، عنوان ها را در دکمه فراخوان قرار داده است که این تمایزی نسبت به بنر های رقبا ایجاد میکند .

    متن هایی نظیر خرید تنقلات ، خرید قهوه و چای ، خرید شوینده و … مواردی هستند که به صورت یک متن مستقیم به کاربر از طریق دکمه فراخوان نمایش داده می شود .

    ۳- متن های ترکیبی :

    همانطور که از نام عنوان پیداست ، متن های ترکیبی ، ترکیبی از آیتم یک و دو می باشد .در این دو آیتم های متن های مستقیم یا غیر مستقیم مفهومی نام بردیم ، هردو آیتم نوعی از شعار تبلیغاتی می باشد که اگر در جای درست و به شیوه ای مناسب از آن ها استفاده شود قدرت تاثیر گذاری بالایی دارند و می توانید به نحوه مناسبی از طریق این متن ها جذب مخاطب و افزایش فروش محصولات داشته باشید . در متن های ترکیبی عموما هم از متن مستقیم استفاده می شود هم از یک تیتر مفهومی که ما در زیر در قالب یک * نمونه بنر تبلیغاتی * شما را بیشتر با این مدل متن ها آشنا خواهیم کرد .

    [​IMG]

    در بنر آسیاتک به دو شیوه از متن ها استفاده شده است ، ابتدا شما با قصل ارتباط داغ مواجه می شود ، که این واژه را به عنوان واژه مفهومی در طرح در نظر گرفته شده است و پس از آن با آیکون های مرتبط با فروش محصولات اینترنت همراه و adsl به همراه واژه اینترنت همیشگی کاملا شما را از موضوع طرح با خبر می سازد .


    در نتیجه این سه بخش که اصلی شکل و ترکیب انتخاب متن های تبلیغاتی را تشکیل می دهند یک موضوع هائز اهمیت است ، اینکه شما ابتدا یک بررسی دقیق از آن چیزی که تمایل دارید برای مشتری به تصویر بکشانید آماده کنید ، پس از آن باید بسنجید یک این مرحله از تبلیغ محصولات به نظر کدام شیوه می تواند به شما بیشترین کمک را داشته باشد . اینکه یک بنر از متن مستقیم استفاده کرده یا مفهومی و موفق به کسب بازدید بیشتر شده است تنها یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید . در برخی مواقع نیاز است برای اینکه بتوانید دسته بندی محصولات خود را به خوبی در یک بنر تبلیغاتی پوشش دهید مانند طرح دیجی کالا عمل کنید ، اما همیشه این روش پاسخگوی نیاز شما نیست . در بسیاری از مواقع می بایست از متن های مفهومی یا ترکیبی استفاده کنید تا نتیجه ی بهتری کسب کنید . در این مطلب شما آموختید که ۳ روش اصلی انتخاب متن وجود دارد . مهم این است ، تشخیص و بررسی شما به چه نتیجه ای برسد و انتخاب شما کدام روش باشد . پس از انتخاب روش مناسب باید بیابید که چه وابسته به روش انتخابی ، از چه متنی برای تبلیغ خود استفاده نمایید تا بالاترین میاز اثر گذاری را داشته باشد .



    [​IMG]

    متن تخفیف ویژه با ذکر چند نمونه ی جذاب :

    قطعا بسیاری از شما عزیزان با واژه * تخفیــــــــف ویـــــــژه * آشنا هستید ، این واژه یکی از پرکاربرد ترین واژگانی است که در تبلیغات به دفعات بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و از توانایی بالایی در نمایش تاثیر گذار یک آگهی برخوردار است . بسیار از صاحبان کسب و کار برای طراحی خود متن های مختلفی را در نظر میگیرد که به نوعی بتوانند جذب مخاطب داشته باشند و کاربر بیشتری را به خرید محصول یا خدمتی که می فروشند دعوت کند . انجام این کار ، کار آسانی نیست و در اکثر مشاغل مشابه شما این موضوع را می دانند و از این واژگان برای افزایش تاثیر گذاری در طراحی فروش خود استفاده می کنند .

    این نکته جالب است که همچنان با وجود کلیشه ای شدن این واژه ، همواره تاثیر گذاری بالایی دارد و می توان بر روی تصاویر آگهی خود از این مدل متن استفاده نمایید . مزایای متن هایی نظیر تخفیف ویژه یا فروش ویژه در یک طراحی ، باعث تشویق بیشتر بیننده و مخاطب شما برای یک تفاوت در خرید است . وقتی شما میخواهید محصولی را با قیمت ۵۰۰ هزار تومان بفروشید و مشتری شما تنها ۵ نفر باشد ، کافی است سود خود را کاهش دهید و با ارائه یک تخفیف وِیژه ۵۰ نفر مشتری را به سمت محصول خود بکشانید ، این روش تبلیغات در شرایطی که وضعیت اقتصاد مردم به گونه ای است که نمی تواند هزینه های سنگین را پرداخت کنند ؛ باعث تشویق بیشتر آنان شده و تا درصد بسیار برای خرید محصول اقدام میکنند .

    تاکید بر خلاقیت !

    همانطور که در بخش سوم این مطلب به موضوع خلاقیت در متن اشاره داشتیم ، مجددا تاکید داریم که در انتخاب متن تبلیغاتی در برای یک ویژه بسیار کوشا و خلاق باشید . برای شما ذکر کردیم که تا چه میزانی واژگان ( تخفیف ویژه یا فروش ویژه ) کلیشه ای شده و در بسیاری از طرح های گرافیکی تبلیغاتی این کلمات را مشاهده میکنید ، شما باید همواره خلاق باشید و به دنبال متن های جذاب و نو آورانه باشید تا بیننده تمایز شما نسبت به رقیب تان را تشخیص دهد . این تفاوت در انتخاب متن های کلیدی یک طرح باعث می شود تاثیر گذاری نسبت به متن های کلیشه ای تا میزان قابل توجه ای افزایش یابد .

    نمونه هایی جایگزین برای درک بیشتر :

    ۱ – تخفیف هیجانی

    ۲ – فصل ، فصل تخفیفه !

    ۳ – فرصت استثنایی ( مقدار کلیشه ای ، اما همچنان تاثیر گذار می باشد ) .

    ۴ – تخفیف باران

    ۵ – این یک حراج نیست !

    ۶ – با تخفیف بخر

    ۷- زمان تخفیف رویایی رسید !

    ۸ – و …

    این ها تنها بخشی از نمونه هایی است که می تواند در زمانی کوتاه به آن ها اشاره نمود ، در واقع اگر زمان بیشتری برای انتخاب متن خود در نظر بگیرید ، می توانید به واژگان خلاقانه بیشتری دست یابید و کامل یک تبلیغ متمایز را انجام دهید .

    منبع
    پارسی طرح
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏12/10/19