1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

سیر تا پیاز سایز بنر تبلیغاتی در اینترنت

شروع موضوع توسط vantopc ‏8/9/19 در انجمن مقالات آموزشی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏8/9/19
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]


    زمانی که وسعت تبلیغات گسترش پیدا می کند ، چالش ها و نکات زیادی درون آن نمایان می شود که باید همزمان با این بروزرسانی ها ، مدیران مشاغل هم بروز تر از گذشته شوند . منظور از این صحبت این است که اگر به زمان سال های بین ۱۳۸۵ الی ۱۳۹۴ برگردیم ، وقتی صحبت از سایز بنر تبلیغاتی بر سر زبان می آمد یا برخی هیچ اطلاعی از این موضوع نداشته اند یا هم کسانی که کمی در مورد تبلیغات اینترنتی میدانستند تنها به یک یا دو مورد اشاره می کردند .

    موضوع آن قدر هم پیچیده نبوده و نیست ، امروزه تبلیغات نظم گرفته است . بر اساس یک استاندارد تعریف شده توسط مجموعه های تبلیغاتی در اینترنت شکل بهتری به خود گرفته است . از همین رو سایز ها بروز شده اند و بهینه تر مورد استفاده تبلیغ دهندگان و نمایش دهندگان قرار می گیرد . حتی گاهی برای نمایش یک ^ طراحی بنر متحرک ^ با کیفیت در شبکه های اجتماعی که به آن صورت محدودیت خاصی ندارند هم طراحان گرافیک بنر و تبلیغ دهندگان به صورت خودکار یک طرح استانداردی را در نظر میگیرند تا بعد از نمایش در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی با کمترین ناهماهنگی مواجه شوند .

    تیم ما ، در مجموعه پارسی طرح ایرانیان به یک نکته در بخش سایز بندی طرح توجه ویژه ای دارد ، ما در طراحی به صورت پیشفرض برخی سایز ها را در نظر گرفته ایم که قسمتی از آن وابسته به نوع و استاندارد بودن در سایت ها نمایش دهنده آگهی تعریف شده است و بخشی دیگر را ما به صورت خودکار استاندارد انجام می دهیم و این موضوع برخی دغدغه های ذهنی شما در این ارتباط را کاهش یا از بین می برد ، شما مطمئن باشید سایزی که ما در طرح انجام می دهیم با توجه به محل نمایش تبلیغ هیچ مشکلی نداشته و با کیفیت مطلوب به نمایش در می آید .

    [​IMG]

    برای مثال اندازه استاندارد یک بنر تبلیغاتی در کمپین تبلیغاتی اینترنتی مشخص است ، اندازه به یک طیف ۳۰ سایزی استاندارد تقسیم می شود و با توجه به انتخاب شما و محل نمایش سایز مورد نظر را انتخاب می نمایید . اگر تمایل داشته باشید طرح خود را به صورت یک تبلیغ ثابت در یک وب سایت یا شبکه اجتماعی قرار دهید باز هم این موضوع متفاوت می شود و باید سایز را بر اساس محل نمایش آگهی تغییر داد . شما نمی توانید طرحی در قالب یک بنر استوری اینستاگرام اماده کرده اید ، برای تبلیغات اینترنتی در وب سایت های مختلف نمایش دهید ، چرا که نه از نظر حجم فایل نمایشی مناسب قرار دادن در وب سایت می باشد و نه از نظر سایز ، به همین دلیل است که امروزه برای نمایش یک اگهی به سایز اختصاصی احتیاج دارید و شما باید برای بهبود نمایش آگهی خودتون این استاندارد ها را مورد توجه قرار دهید .

    شما می توانید تمام مقالات ما در حوزه بازاریابی اینترنتی را اینجا بخواهید : وبلاگ آموزشی
    ابعاد موجود در کمپین های تبلیغات اینترنتی :
    در این قسمت میخواهیم شما را مجموعه ای از سایز هایی که در کمپین های موجود تبلیغات اینترنتی وجود دارند و روزانه در سایت های اینترنتی از طریق پلتفرم های شبکه تبلیغات کلیکی به نمایش در می آیند را به شما معرفی کنیم ، دوستان لطفا توجه داشته باشید که در این سایز هایی که ذکر میکنیم شاید برخی سیستم های تبلیغات کلیکی وجود داشته باشند که سایزهای دیگری را هم برای نمایش در نظر گرفته اند ، اما ما برای شما اصلی ترین سایزها را که به صورت عمومی و مشترک در اکثر سیستم های تبلیغات کلیکی وجود دارند را ذکر میکنیم و حتما این موضوع را هم در نظر داشته باشید که این ابعاد بر حسب پیکسل می باشد و در اکثر مواقع با این فرمت بنر ( .jpg و .gif ) به نمایش در می آیند .



    ۳۰۰ در ۲۵۰ پیکسل / ۲۵۰ در ۲۵۰ پیکسل / ۲۴۰ در ۲۴۰ پیکسل / ۱۲۰ در ۲۴۰ پیکسل

    ۱۶۰ در ۶۰۰ پیکسل / ۱۲۰ در ۶۰۰ پیکسل / ۱۲۰ در ۲۴۰ پیکسل / ۱۶۰ در ۶۰۰ پیکسل

    ۱۲۰ در ۶۰۰ پیکسل / ۷۲۸ در ۹۰ پیکسل / ۴۶۸ در ۶۰ پیکسل / ۳۰۰ در ۱۰۰ پیکسل

    ۲۳۴ در ۶۰ پیکسل / ۳۲۰ در ۵۰ پیکسل / ۹۷۰ در ۲۵۰ پیکسل / ۹۷۰ در ۹۰ پیکسل

    ۶۰۰ در ۳۰۰ پیکسل / ۳۰۰ در ۶۰۰ پیکسل / ۱۲۵ در ۱۲۵ پیکسل / ۸۰۰ در ۴۰۰ پیکسل



    سایزهای فوق ، بدون شک پرکاربرد ترین ابعاد به شمار می روند ، شاید در این بین باشند سایزهایی که از جهت کاهش تعداد سایز پکیج معمولا سفارش داده نشوند ، اما در صورتی که شما بخواهید در کمپین های مختلف تبلیغات از طریق نمایش بنر گیف موشن شرکت کنید در اکثر شرکت های سرویس دهنده تبلیغات کلیکی ۸۰% این سایز ها مورد استفاده قرار میگیرد . اما این نکته وجود دارد که برخی شرکت ها ، در برخی سایزها نقطه مشترکی نداشته باشند که این موضوع به ندرت پیش میاد و به دلیل اینکه شرکت های معتبر در این حوزه به دنبال جذب مشتریان هستند و همواره تلاش می کنند تا بستری آسان را برای مشتریان خود فراهم سازند ، این مقدار اشتراک بین سایز ها در شرکت های مختلف کلیکی تا مقدار زیادی افزایش داشته است و روند مشترک بودن سایز ها همواره ادامه دارد .

    ورود به سایز تبلیغات بنری در شبکه های اجتماعی :
    هر آنچه در مورد شبکه های مجازی که این روز ها بیشتر به حقیقی تبدیل شده اند بگوییم کم است ، در این مطلب صرفا میخواهیم به موضوع سایز فرم های مختلف بپردازیم که شبکه های اجتماعی جزو ویژه ترین ها در حوزه تبلیغات اینترنتی می باشند . استقبال خوبی از تبلیغات در شبکه های اجتماعی شده است ، درست است که ما ایرانی ها در برخی موارد به قولی گفتی شور یک کار را در می آوریم و خودمان با دستان خودمان بسترهای مناسب و آزاد را نابود می کنیم همین کار را برخی ها در حوزه تبلیغات پیامکی انجام دادند و به جای استفاده درست و به موقع و در یک کلام استاندارد ! این مدل تبلیغات را به آزاردهنده ترین مدل تبلیغاتی در سال ۹۸ تبدیل کرده اند ، به میزانی که این روزها خیلی از شرکت ها برای تبلیغات خود سعی میکنند از این مدل آگهی تبلیغاتی استفاده نکنند ، فارغ این مسائل ، امروزه برای اینکه طرح شما در یک فرم خوب و قابل قبول برای مخاطب به تصویر کشیده شود هم اپلیکیشن ها کمک کرده اند هم طراحان گرافیک یک سایز را به عنوان پلن ابعادی خود در نظر میگرید که در قالب شبکه های اجتماعی افت کیفیت در تصویر دیده نشوند .



    [​IMG]



    سایز استوری اینستاگرام
    سایز استوری در فتوشاپ باید بر حسب پیکسل و به اندازه ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ تعریف شود ، این ابعادی است که این شبکه ی اجتماعی به صورت استاندارد برای طراحی طراحان و کاربران خود در نظر گرفته است . حال اگر تمایل داشته باشید * سایز پست اینستاگرام * را بدانید ، مقداری به عنوان استاندارد تعریف نشده است ، اما ما در ^ مجموعه پارسی طرح ایرانیان ^ در طراحی بنر های پست ثابت اینستاگرام ، ابعاد مربع شکل ، را به اندازه عمومی ۷۰۰ در ۷۰۰ تراکم پیکسل در نظر میگیریم ، این ابعاد بارها تست شده است و بدون افت کیفیت تصویر گرافیکی شما را نمایش می دهد .

    سایز بنر تلگرام
    همانطور که می دانید با وجود محدودیت هایی که برای این پیام رسان اجتماعی در نظر گرفته شده است ، همچنان برخی شرکت ها و مشاغل برای معرفی خدمات و محصولات خود از این پیام رسان استفاده میکنند . به همین دلیل مهم است که بدانیم برای تبلیغات در کانال های تلگر.امی خود از چه ابعادی استفاده کنیم . در تلگرام محدودیت عرض (ارتفاع ) نسبت به طول طرح کمتر است ، اما طول کار باید یک تعریف متوسط داشته باشد . برای نمونه شما باید بین ۳۰۰ الی ۴۷۰ پیکسل در نظر بگیرید ، از این موضوع هراس نداشته باشید که اگر طرح شما ۲۰ یا ۳۰ پیکسل بیشتر شود مشکل خاصی برای شما پیش می آید ، تلگرام به صورت اتوماتیک وار عرض کار تنظیم میکند . و شما مشکلی از این بابت ندارید ، اگر ^ سفارش طراحی ^شما در مجموعه پارسی طرح انجام شده باشد ، ما تمام استاندارد را برای یک نمایش خوب و طراحی جذاب رعایت میکنیم . اما در صورتی که بخواهید به صورت شخصی اینکار را انجام دهید شما را راهنمایی میکنیم تا برای طراحی و در نظر گرفتن برخی استاندارد ها مسلط شوید . به توضیح توجه کنید .

    ۱- وقتی میخواهید بنر تلگرام طراحی کنید ، به هیچ عنوان طرح خود را بیش از حد شلوغ نکنید .

    ۲ – فاصله ای از لبه ها در نظر بگیرید و محتوای خود با یک فاصله ای از چهار طرف ، چیدمان کنید .

    ۳ – هر هر ارتفاع یا عرض کار را بیشتر از اندازه زیاد در نظر نگیرید ، چرا که کاربر تمایلی به خواندن متن طولانی ندارد ! . عرض پیشنهادی ۹۰۰ پیکسل .

    نتیجه گیری :

    مواردی که در ارتباط با اندازه ها گفتیم ، حاصل تجربه چند ساله در بخش طراحی بنر توسط مجموعه پارسی طرح ایرانیان می باشد ، از این تجربه به صورت رایگان استفاده کنید .

    منبع مطلب
    https://parsitarh.ir/digital-marketing/ads-size/