1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مقایسه بتلفیلد یک و کال آو دیوتی اینفینیت وارفر

شروع موضوع توسط M!LAD ‏30/4/19 در انجمن اخبار و معرفی

  1. Evergreen مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/2/19
    ارسال ها:
    1,283
    تشکر شده:
    6,392
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    طرفداری - خوشحالیم که می توانیم در سال 2017 میلادی، تجربه هیجان انگیزی از دو شوتر اول شخص داشته باشیم. کال آو دیوتی همراه با مراحل داستانی درخشان خود و بتلفیلد که مثل همیشه در بخش بازی چندنفره چیزی برای بازیکنان کم نگذاشته است.

    به گزارش Trusted Reviews، احتمالا شما تا به حال انتخاب کردید که کدام یک از این دو، بازی سال شماست اما سعی داریم مقایسه ای داشته باشیم بین دو رقیب همیشگی.

    توسعه دهنده
    فرنچایز کال آو دیوتی، توسعه دهنده های زیادی را تجربه کرده است و این بار هم نوبت اینفینیتی وارد است. استودیوی لس آنجلسی امیدوار است که ندای وظیفه را به روزهای اوج خودش بازگرداند. جالب است بدانید، نسخه های ویژه بازی کال آو دیوتی: اینفینیت وارفر، شامل نسخه های ریمستر شده مدرن وارفر هم می باشد؛ همان بازی‌ای که کال آو دیوتی را تبدیل به بهترین شوتر اول شخص کرد.

    توسعه دهنده بتلیفلد یک، شرکت دایس است؛ شرکتی که تمامی نسخه های قبلی بازی را طراحی کرده بود. با توجه به تجربه ای که در سال 2015 از بتلفیلد هاردلاین داشتیم، می دانستیم که باید در بتلفیلد یک منتظر نبردهای گسترده، سخت و البته وابسته به وسایل نقلیه باشیم.

    [​IMG]

    محل رخ دادن
    بتلفیلد یک، ما را به میدان نبرد جنگ جهانی اول باز می گرداند. بتلفیلد مثل همیشه حس میدان نبرد را بسیار خوب به بازیکن تزریق می کند؛ نبردهایی بی رحمانه و درگیری های هوایی غیرقابل پیش بینی. شما می توانید در سرزمینی بزرگ و طبیعی، بدوید، برانید و یا پرواز کنید.

    وضعیت اینفینیت وارفر اما کاملا متفاوت است؛ این بازی ما را به آینده ای بسیار دور می برد و می توانید تجربه سفری بین سیاره ای داشته باشید؛ همراه با تفنگ های علمی تخیلی و تروریست های فضایی. کال آو دیوتی قبلا چندین بار فضای بازی خود را در آینده ای نزدیک انتخاب کرده بود اما اینفینیت وارفر، در آینده ای دور طراحی شده است.

    [​IMG]

    گرافیک
    گرافیک هر دو بازی خارق العاده است. نورپردازی های دایس (به خصوص در PC) شگفت انگیز است. اکتیویژن هم گرافیک بازی را نسبت به نسخه های قبلی بهتر کرده است و تجربه ای بی نظیر به بازیکن می دهد. بازیکن می تواند مناظری چشم نواز را در سرتاسر منظومه شمسی ببیند؛ رنگ ها و جزئیات بسیار بسیار بی نقص طراحی شده اند؛ کنتراست و تضاد رنگ ها هم بسیار خوب انتخاب شده است.

    [​IMG]

    برنده: تساوی

    گیم پلی
    هدف باز ی اینفینیت وارفر، ایجاد یک ترکیب بین سرعت بالای حرکت و اتفاقات غیرقابل پیش بینی است. نقش اساسی وسایل نقلیه در نبردهای فضایی هم بر انتخاب رویکرد شما در هر نبرد، تاثیر می گذارد.

    لوازم جنگی جدید و البته واقع گرایانه، در این بازی به شما کمک می کند تا حس واقعی تری از نبردی بین سیاره ای داشته باشید. شما می توانید نبردی با زامبی ها را هم در فضا تجربه کنید! قدرت های عجیب غریب زامبی ها در یک سرزمین فضایی، تجربه ای عجیب خواهد بود.

    بتلفیلد یک اما به گذشته باز می گردد؛ جنگ جهانی اول. شما می توانید سوار تانک، هواپیما یا حتی کشتی های هوایی شوید. نبردهای نزدیک (Melee Combats) در این نسخه، نقش اساسی تری بازی می کنند و باید بتوانید از جنگ افزارهای خودتان به درستی استفاده کنید. در بخش بازی چندنفره، بازیکنان می توانند چند کلاس انتخاب کنند؛ نیروی یورشی، نیروی پزشکی، پیش قراولان و نیروی پشتیبانی. برعکس نسخه قبلی بازی، دیگر خبری از کلاس مهندسان نیست و نیروی یورشی و پزشکی از هم جدا شده اند.

    بازی چند نفره بتلفیلد 10 نقشه دارد و دو سبک تصرف و یورش ناگهانی. بخش داستانی بتلفیلد، شامل شش شخصیت متفاوت می شود که در مکان های متفاوت به نبرد می پردازند. این نبردها در فرانسه، انگلستان، شبه جزیره گالیپولی (نیمه اروپایی ترکیه و عربستان رخ می دهد. بخش داستانی بتلفیلد یک، بهترین بخش داستانی است که ما در دهه گذشته از یک شوتر دیده ایم؛ همه چیز واقعا شبیه یک میدان نبرد در جنگ جهانی اول است.

    مشکلات بخش داستانی، در نسخه جدید کال آو دیوتی برطرف شده است و شما با کاپیتان ریس به سفری بلند در بین کهکشان ها می روید. اما این ها باعث نمی شود که بتلفیلد یک برنده این بخش نشود.

    [​IMG]

    برنده: بتلفیلد یک

    بازی چندنفره
    بازی چندنفره محبوب ترین بخش هر شوتر اول شخصی است و در این بخش، ما یک برنده قاطع داریم. دایس توانسته است نقشه های بی نظم و گسترده خود را بسیار خوب با سبک جنگ جهانی اول تطبیق دهد. تفنگ ها تعادل خوبی دارند و بازیکن می تواند وظایف متعددی را در این نقشه بزرگ بر عهده بگیرد.

    متاسفانه اینفینیت وارفر اما در این زمینه خیلی خوب کار نکرده است؛ قطعا یکی از بدترین بازی های چندنفره سری کال آو دیوتی را در همین نسخه دیدیم. سیستم این بازی بسیار نامتعادل است و تفنگ های متفاوتی هم در اختیار شما نیست. حرکات کمی کند است، اینفینیت وارفر حتی نمی تواند در این زمینه با نسخه ریمستر شده مدرن وارفر رقابت کند.

    [​IMG]

    برنده: بتلفیلد یک

    کدام یک بهتر است؟
    بتلفیلد یک امسال بسیار خوب بوده است. دایس توانسته حس بی نظیری از جنگ جهانی اول به بازی خود بیافزاید تا یکی از بهترین بازی های ژانر خود را بسازد. متاسفانه اینفینیت وارفر نتوانست انتظارات را برآورده کند؛ البته نباید بخش جذاب داستانی و زامبی های کال آو دیوتی را فراموش کنیم. معمولا بخش چندنفره کال آو دیوتی، گوهر تاج این سری بود اما در این نسخه، آن ها گام بزرگی رو به عقب برداشته اند.

    برای خیلی ها، کال آو دیوتی کودکی آن ها را ساخته است، آن ها خاطرات زیادی با این بازی دارند و شاید انتخاب کردن بتلفیلد برایشان سخت باشد. اگر خاطرات زیادی از کال آو دیوتی ندارید پیشنهاد می کنیم که انتخاب امسالتان، بلتفیلد یک باشد.

    [​IMG]

    در نبردی مستقیم بین اینفینیت وارفر و بتلفیلد یک، بی شک بازی دایس، بازی بهتر ی است.
     
    کوکی♥❄ و jasmine از این پست تشکر کرده اند.