1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مراقبت از دستگاه کپی

شروع موضوع توسط repair-service ‏10/3/19 در انجمن سخت افزار

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/1/19
    ارسال ها:
    22
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    3
    پنج نکته کلیدی مراقبت از دستگاه کپی
    • جلوگیری از تابش نور مستقیم خورشید به دستگاه
    تابش آفتاب به صورت مستقیم معمولا کار عملکرد دستگاه کپی را با اختلال مواجه می کند. حرارت مستقیم بر کارکرد قطعات تاثیر گذار بوده و فرآیند چاپ را با مشکل رو به رو می کند. اگر به این موضوع توجهی نداشته باشید و دستگاه کپی به صورت مداوم در معرض نور خورشید قرار گرفته باشد به مرور شاهد آسیب دیدگی های جدی برای دستگاه خود خواهید بود. بنا براین سعی کنید برای جلوگیری از بروز چنین اشکالاتی دستگاه کپی را در مکانی به دور از تابش مستقیم آفتاب قرار دهید.

    • استفاده از کاور
    نفوذ گرد و غبار یکی از عواملی است که کارکرد دستگاه کپی را با مشکلات جدی مواجه می کند. به همین منظور استفاده از کاور نقش موثری در مراقبت از دستگاه کپی خواهد داشت. نفوذ مداوم گرد و غبار بر گردش هوا در دستگاه تاثیرگذار بوده و منجر به داغ شدن قطعات می شود. به همین دلیل با استفاده از کاور از بروز مشکلات احتمالی برای دستگاه کپی جلوگیری خواهید کرد.

    • تهویه هوا
    تهویه ی درست هوا به منظور کارایی بهتر قطعات لازم است. عدم تهویه ی مناسب دمای دستگاه را افزایش داده و کارکرد آن را با مشکل رو به رو می کند. به همین منظور برای نگه داری از دستگاه کپی آن را در محیط هایی با فضای مناسب قرار دهید. محیط هایی با ابعاد کوچک و بسته برای نگهداری دستگاه کپی خصوصا در مدل های ایستاده ی آن اصلا مناسب نیستند.

    • سرویس به موقع
    سرویس به موقع و تمیز نگه داشتن قطعات از دیگر نکاتی است که برای نگهداری و مراقبت از دستگاه کپی باید در نظر گرفته شود. آسیب دیدگی یک قطعه و بی توجهی به آن خرابی سایر قطعات و در نتیجه از کار افتادن دستگاه را در پی دارد. سرویس به موقع به شما کمک می کند قبل از آنکه دستگاه با آسیب جدی رو به رو شود مشکل را برطرف کنید. بنابراین در صورت مشاهده ی خرابی های جزئی به هیچ عنوان به آن ها بی توجه نباشید و در اولین فرصت برای تعمیرات دستگاه کپی اقدام کنید.

    • قرار دادن دستگاه در محیط مستحکم
    قرار دادن دستگاه در محیط مستحکم یکی از نکاتی است که برای نگهداری و مراقبت از دستگاه کپی باید به آن توجه داشته باشید. یکی از اقداماتی که معمولا کارایی دستگاه کپی را تحت تاثیر قرار داده و آن را در معرض خطر قرار می دهد نگهداری از دستگاه کپی در محیط هایی دارای ارتفاع است. همان طور که پیش تر اشاره کردیم این دستگاه بسیار حساس بوده و با کوچکترین آسیب دچار اختلال می شود. نگهداری از دستگاه در محیط هایی که دارای ارتفاع هستند احتمال سقوط آن را افزایش داده و در نتیجه خرابی دستگاه کپی را در پی دارد.

    منبع: نمایندگی دستگاه کپی کانن
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏10/3/19