1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نکات مهم و خواندنی در مورد طراحی کاتالوگ

شروع موضوع توسط nyari ‏21/11/17 در انجمن وکتور براش و ...

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏14/11/17
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    بروشور یا کاتالوگ نوعی رسانه تجاری چاپی است كه شامل مشخصات، كاربرد كلی كالاها و برخی اطلاعات مفید دیگر كه مورد نیاز مصرف كنندگان و مشتریان قرار می گیرد. تفاوت کاتالوگ و بروشور به این ترتیب است که کاتالوگ برای توزیع کننده ها طراحی و چاپ می گردد، اما بروشور برای مصرف کننده جز. و در ادامه می توان به کم هزینه تر بودن بروشور نسبت به کاتالوگ اشاره کرد.

    بـه صورت کلی برقراری ارتباط موثـر با مشتریان برای هـر سازمان اهمیـت زیادی دارد و در ایـن امر یکی از بهتـرین و کارآمدترین ابزارها برای معرفی، بروشور است و محصولات شرکت ها را به شکلی جالب و جذاب در اختیار بیننده قرار می دهد. به طور اساسی طراحی بروشور شکل انتقال اطلا عات را جذاب ترمی کند. برای طراحی بروشور باید هدف مشتری و انتظارات سفارش دهنده را در نظر گرفت.وهمچنین برای طراحی آن نیز با دانلود بروشور لایه باز میتوان به راحتی بروشور منحصربه فرد خود راویرایش کرده وبه راحتی آن راشخصی سازی کرد واستفاده نمایید.

    نکاتی که در طراحی کاتالوگ باید به آن دقت کرد :

    لوگو

    لوگو یکی از آیتم های اساسی و مهمی است که حتما در طراحی باید استفاده شود. در صورت نداشتن لوگو و تمایل سفارش دهنده طراحی آن بپردازید زیرا لوگوی یک شرکت نماد تجارت و کار و منعکس کننده نوع فعالیت شرکت سفارش دهنده است. لوگو می تواند در آیتم ها و ابزار ارتباطی از جمله بروشور نقش یک ابزار تبلیغاتی به یادماندنی مهم را ایفا کند.

    رنگ

    رنگ ها یکی دیگر از عناصر جذب کننده و مهم هر طرح هستند. به علت اهمیتی که رنگ ایفا می کند ، رنگی چاپ کردن کار ارزش این هزینه را دارد. با استفاده از رنگ بندی متنوع و جذاب، طرح را به گونه ای برجسته تر و چشم گیر تر در بروشور معرفی می کنید. میانگین زمانی که یک فرد به یک بروشورنگاه می کند معمولأ 7 ثانیه است و این رنگ است که بیننده را راغب به توجه و صرف کردن وقت بیشتری می کند،در دانلود بروشور نیز بیشتر تمرکز افراد در رنگ بندی طرح می باشد. بروشورهای زیادی روی میز مشتریان و کاربران شما وجود دارد، که دراین میان بروشور شما باید جلب توجه کند و بدرخشد. هیچ چیز به جز رنگ زیبا و جذاب ، چشم بیننده را به خود جلب نمی کند.


    عکس ها

    بروشوریا کاتالوگ خود را با متن ها و مطالب خسته کنند طولانی مثل یک کتاب داستان پر نکنید. یکی از عناصری که کمک می کند بروشو و کاتالوگ شما جلب توجه کند عکس ها و عناصر کار است . حد المکان از عکس های با کیفیت استفاده کنید. بنابراین صرف هزینه برای تهیه یک عکس مناسب ارزش دارد، تا طرحی بهتر و خاص تر ارائه شود. نکته مهمی دیگر این است که هر چقدر نوشته ها از عکس های مربوطه کمتر باشد کار بیشتر جلب نظر می کند.



    اولویت بندی

    الویت نگاه افراد به بروشور در نگاه اول به تصاویر، در مرحله بعد به عنوان مطالب و در آخر به جزییات می باشد. درنظر گرفتن این قانون الویت بندی در طراحی بروشور مطالب مهم تر و اطلاعات برای فروش محصول را به وسیله تصاویر کارشده در بروشور به صـورت برجسته تر نمایش می دهد، تا مورد توجه بیننده کار قرار گیرد.



    فرمول کمترین بیشترین

    مهم ترین قانون طراحی است که باعث می شود توجه مشتری در چند ثانیه به بروشور جلب شود. همیشه وقتی متن موجود در بروشور کـــــم باشد خواننده انگیزه بیشتری برای خواندن پیدا می کند. همچنین بیش از 3 نوع فونت برای متن بورشور استفاده نکنید و سعی کنید فونت های خوانا را بکار ببرید. تناسب تصاویر و مطالب و نوع تر کیب بندی آن در ارائه کار، نظر بیننده را گاه مثبت یا در صورت رعایت نکردن آن گاهی اوقات منفی رقم میزند.


    یکنواختی

    بهتر است که در طراحی یک بروشور به میزان متن و نسبت آن به تصاویر دقت کنید و بروشور را با مطلب های زیاد و سایزهای بزرگ پر نکنید و حدالامکان فضای خالی برای چرخش چشم و استراحت آن بگذارید تا بروشور را از یکنواخی و خسته کنندگی در بیاورید. برای مطالب و به صورت کلی بدنه متن و زیرنویس ها از فونت و سایز یکنواخت و سازگار استفاده کنید تا به بروشور شما ظاهری دلچسب تر بدهد.


    فضا

    در فضای بروشور بهتر است متون بروشور علامت گذاری شود و با نشانه ها، موضوع آنها دسته بندی شود تا بدین وسیله پاراگراف ها و متون طولانی تر در بروشور کوتاه تر به نظر برسند، ابتدای متن ها با نقطه گذاری مشخص شود و حتماٌ فاصله بین خطوط رعایت شود تا خوانا و زیبا تر باشد و بیننده علاقه بیشتری به دیدن و خواندن بروشور پیدا کند.


    اهمیت تصاویر برای بروشور

    برای اینکه شما در تبلیغات توسط بروشور بخواهید به اهداف خود برسید و شرکت خود را معرفی کنید می توانید در بروشور خود از تصاویر و عکس های مربوط برای گویا بودن کار خود استفاده کنید و نظر بیننده را به بروشور خود جلب کنید. از این طریق می توانید محصول یا فعالیت خود را بهتر و واضح تر معرفی کنید. اینگونه بیان تصاویر برای بیننده ای که از موضوع کار مطلع نیست بسیار گویاتر می باشد .


    عکس محصولات

    و اما تصاویر محصول که هدف اصلی ما را در معرفی کالا رقم می زند و ضرورت طراحی بروشور و نوع معرفی محصولات آن، ایجاب می کند تا با طراحی بروشور بهتر و جذاب تر به میزان فروش و بازاریابی خود کمک شود. بروشور نه تنها برای معرفی مستقیم کالا مناسب است، بلکه کم هزینه تر و با تیراژ بالا تر از کاتالوگ چاپ می شود و حاوی نکاتی است که مورد نیاز مصرف کننده می باشد. عکس ها و تصاویر به کار رفته در بروشور معمولاً از محصولات و آیتم های مهم شرکت است تا مشتری به هدف ارائه این بروشور پی ببرد.


    منبع:افراگرافیگ
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏23/11/17
    .!mahya!. از این پست تشکر کرده است.