1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

گوگل کلیپس دوربینی که آمده تا تعریف ما از دوربین را تغییر دهد!

شروع موضوع توسط ~!Ala!~ ‏7/10/17 در انجمن عکاسی

  1. ღ مدیر"سابق" بخش عکاسیღ مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏14/6/15
    ارسال ها:
    2,314
    تشکر شده:
    19,189
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    حرفه:
    designer / photographer
    گوگل کلیپس نام دوربینی است که در کنفرانس اخیر گوگل معرفی شد. این دوربین ظاهراً ساده، گرچه شباهت بسیار زیادی به یک دوربین ورزشی دارد اما درواقع یک دوربین عکاسی خانگی هوشمند است که خودش تصمیم به عکاسی می‌گیرد.
    این دوربین به‌مرورزمان کاربر و اعضای خانواده او را شناسایی می‌کند و پس از نصب در موقعیت مناسب خود به شکار لحظه‌ها می‌پردازد. دوربین گوگل کلیپس از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در طول زمان و با به‌روزرسانی‌های گوگل هوشمندتر نیز خواهد شد.

    [​IMG]
    گوگل کلیپس دوربین کوچک هوشمند معرفی شده توسط گوگل
    تصور کنید یک میهمانی در خانه خود ترتیب داده‌اید، در طول میهمانی هیچ زمانی را برای به دست گرفتن دوربین و ثبت لحظات نمی‌کنید، اما در انتها تعداد زیادی عکس از مهم‌ترین لحظات میهمانی در اختیار دارید! این تعریفی است که گوگل با گوگل کلیپس از دوربین‌های خانگی آینده ارائه می‌دهد.
    گوگل کلیپس هرکس را که بیشتر ببیند، تصاویر بیشتری از آن شخص تهیه می‌کند و حتی به‌مرورزمان علاوه بر اعضای خانواده، حیوانات خانگی کاربر را هم خواهد شناخت. نکته جالب در مورد این دوربین خودکار، تشخیص پوشیده شدن دید دوربین و اطلاع دادن آن به کاربر از طریق ارسال هشدار است.

    کلیپس روی بدنه خود یک چراغ دارد که در هنگام روشن بودن دوربین، روشن خواهد بود تا به‌صورت ناخواسته تصویری ثبت نشود. کلیپس هیچ درگاه ورودی فیزیکی ندارد و حافظه آن قابل ارتقا نیست، به همین دلیل هیچ داده‌ی ثبت‌شده‌ای از روی حافظه داخلی آن تخلیه نخواهد شد، مگر به خواست کاربر اصلی! گوگل در هنگام معرفی کلیپس مدعی شده اجرای فنّاوری به‌کاررفته در این دوربین هوشمند تا چند سال پیش برای رسیدن به مرحله عمل نیاز به یک ابرکامپیوتر داشت.

    [​IMG]
    گوگل کلیپس علی‌رغم بهره‌گیری از هوش مصنوعی و توانایی پردازش بالا بسیار کوچک است
    گوگل کلیپس دارای یک عدسی ثابت با زاویه دید ۱۳۰ درجه و دیافراگم ۲٫۴ است که در قادر به ثبت ۱۵ فریم در ثانیه از طریق حس‌گر ۱۲ مگاپیکسلی خود است. دوربین Google Clips میکروفن ندارد، اما قادر به ثبت تصاویر متحرکی است که “Clip” نامیده می‌شود. امکان مرور کردن کلیپ‌ها و ذخیره موارد موردنظر از طریق گوشی هوشمند وجود دارد. گفته شده کلیپس امکان اتصال به گوشی‌های هوشمندی نظیر آیفون هشت، آیفون هشت پلاس و گلکسی اس۷ و گلکسی اس۸ را داراست.
    هر فریم از کلیپ‌های ذخیره شده توسط کلیپس می‌تواند به انتخاب کاربر و به‌عنوان یک عکس با رزولوشن بالا و یا تصویر متحرک با یک فرمت ویدئویی مثل Mp4 و یا تصویری مثل GIF ذخیره شود.

    [​IMG]
    گوگل کلیپس خود تصمیم به ثبت لحظه‌ها می‌گیرد!
    کلیپس صفحه‌نمایش ندارد و فقط یک دکمه زیر عدسی آن قرار گرفته که با فشردن آن می‌توان به‌صورت دستی عکس گرفت. بخش پشتی آن نیز به‌گونه‌ای طراحی ‌شده که امکان نصب آن روی همه چیز را فراهم می‌کند، از گوشه پیراهن تا روی دستگیره در و . . .
    باتری قابل شارژ کلیپس با هر بار شارژ امکان سه ساعت عکس‌برداری پیاپی را دارا خواهد بود و قیمت آن نیز ۲۴۹ دلار است. برخلاف آنچه که ما از معرفی یک دوربین عکاسی به یاد داریم، گوگل کلیپس دوربینی نیست که کیفیت عکس آن مورد تأکید قرا گرفته باشد، حتی نسبت به کیفیت تصاویرش قیمت بسیار بالایی دارد، اما شاید این دوربین ظاهراً ساده نقطه عطفی درزمینهٔ ساخت دوربین‌های عکاسی خانگی باشد.

    منبع:پیکسل