1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مقایسه سامسونگ +Galaxy S8 و شیائومی Mi Mix 2!

شروع موضوع توسط fompack ‏6/10/17 در انجمن بررسی گوشی

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏17/8/17
    ارسال ها:
    38
    تشکر شده:
    51
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    یونولیت
    گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ پلاس علاوه بر اینکه تا پنج ماه پس از عرضه، قدرتمندترین گوشی بازار شناخته میشد، موفق شد رکوردهای فروش سامسونگ را نیز شکسته و به خود اختصاص دهد.

    سامسونگ گوشی های سری ۸ خود را با زبان طراحی جدید که شامل صفحه نمایشی خمیده با حاشیه ای کم در اطراف آن بود به بازار عرضه کرد.

    نمایشگر ۶٫۲ اینچی AMOLED که از بهترین صفحه نمایش های موجود در بازار است، در کنار دوربین خارق العاده، از دلایل محبوبیت بسیار بالای S8+ در بین کاربران بوده است.

    [​IMG]
    مقایسه گوشی Mi Mix 2 و S8 پلاس

    شرکت چینی شیائومی سال گذشته با معرفی گوشی Mi Mix توانست نگاه های بسیاری را به خود جذب کند. این شرکت چندی پیش از نسل دوم این گوشی با نام Mi Mix 2 رونمایی کرد. این گوشی نیز همچون گوشی سال قبل از طراحی تقریباً مشابهی بهره برده، البته با این تفاوت که لبه های خمیده و کاهش ابعاد نمایشگر، تجربه بهتری را برای کاربر به وجود آورده است. همچنین برخلاف نسل اول می میکس، این گوشی در نقاط بیشتری از جهان عرضه خواهد شد.

    حال در این پست تصمیم داریم به بررسی گوشی های Mi Mix 2 و S8+ بپردازیم.

    شباهت های دو گوشی
    [​IMG]
    مقایسه گوشی Mi Mix 2 و S8 پلاس

    هر دو گوشی Mi Mix 2 و S8+ از قدرتمندترین تراشه بازار یعنی اسنپ دراگون ۸۳۵ بهره میبرند. (البته S8+ یک نسخه دیگر داشته که با تراشه اختصاصی سامسونگ یعنی Exynos 8895 در بازار به فروش میرسد.)

    همچنین میزان رم Mi Mix 2 در حالت پایه شش گیگابایت بوده و این عدد برای S8+ چهار میباشد که البته به گفته سامسونگ، کاربر در هنگام استفاده با هیچ گونه مشکلی مواجه نخواهد شد.

    به لطف پشتیبانی S8+ از درگاه کارت حافظه Micro SD، این گوشی مقدار حافظه بیشتری را برای کاربر تأمین خواهد کرد. اما قابل ذکر است که هر دو گوشی، با حداقل حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت عرضه میشوند که به نظر برای یک کاربرد عادی کافی میباشد.

    سیستم عامل هر دو گوشی اندروید بوده، اما با این تفاوت که می میکس ۲ از نسخه جدیدتر اندروید یعنی ۷٫۱٫۱ بهره میبرد حال آنکه نسخه اندروید اس ۸ پلاس، ۷ نوقا میباشد.

    برگ برنده MI MIX 2
    [​IMG]
    مقایسه گوشی Mi Mix 2 و S8 پلاس

    اگر به دنبال یک گوشی کم حاشیه هستید، گزینه های زیادی همچون S8+، Galaxy Note 8، LG G6، LG V30 و Essential Phone پیش روی شما وجود دارد. اما با این وجود Mi Mix 2 یکی از بهترین هاست.

    Mi Mix سال گذشته نیز اولین گوشی بازار نبود که از نمایشگری کم حاشیه بهره میبرد، اما طراحی زیبا در کنار سخت افزار قدرتمند و قیمت مناسب، توانست نگاه های بسیاری را به سوی این گوشی بکشاند.

    در نسل دوم، زیبایی طراحی گوشی پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبل داشته و کاهش نمایشگر به ۵٫۹ اینچ در راستای همین زیبایی بوده است.

    [​IMG]
    مقایسه گوشی Mi Mix 2 و S8 پلاس

    شیائومی دوربین جلو را در قسمت پایینی گوشی قرار داده است. این به آن معناست که به جز قسمت پایین، در سایر بخش ها شاهد حاشیه بسیار کمی میباشیم.

    این طراحی سبب شده است تا تماشای ویدئو یا خواندن متون با این نمایشگر، بسیار لذت بخش باشد.

    [​IMG]
    گوشی Mi Mix 2

    اگرچه گوشی های S8+، Note 8 و LG جایگاه خاصی در بازار دارند، اما اگر به دنبال یک گوشی قدرتمند با زبان طراحی خاص و رادیکالی میباشید، Mi Mix 2 میتواند گزینه ای بسیار مناسب باشد.

    لبه های منحنی، در دست گرفتن آن را نسبت به نسل قبل بسیار آسان تر کرده و استفاده از سرامیک در قاب پشتی گوشی، احتمال لغزیدن آن در دست را نسبت به گوشی هایی با بدنه ای شیشه ای کاهش داده است.

    یکی دیگر از برگ های برنده می میکس ۲، مقدار عمر باتری آن است. گوشی های شیائومی همیشه به خاطر عمر بالای باتری شناخته شده بوده اند و می میکس ۲ نیز از این قاعده مستثنی نیست. (در حقیقت این میزان عمر، به دلیل بهینه سازی رابط کاربری شیائومی یعنی MIUI میباشد.)

    می میکس ۲ با یکبار شارژ و در صورت استفاده از داده گوشی در بیشتر ساعات روز و سایر استفاده های دیگر، تا بیش از یک روز را نیز دوام خواهد آورد. حال آنکه باتری S8+ در شرایطی مشابه از صبح تا عصر دوام می آورد. این در صورتی است که ظرفیت باتری اس ۸ پلاس ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت بوده و این عدد برای می میکس ۲، ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت میباشد.

    برگ برنده S8+
    [​IMG]
    مقایسه گوشی Mi Mix 2 و S8 پلاس

    چندین سال است که سامسونگ، پیشتاز در تولید نمایشگرهای باکیفیت میباشد. پنل های Super AMOLED سامسونگ بهترین نمایشگرهایی است که میتوان امروزه در بین اسمارت فون ها یافت. در حقیقت، کیفیت این پنل ها به قدری بالاست که رقیب مستقیم این شرکت یعنی “اپل” را، مجاب به استفاده از این نمایشگرها در محصولات خود کرده است.

    نمایشگر Quad HD اس ۸ پلاس، با رزولوشن ۱۴۴۰ * ۲۹۶۰ کیفیت بسیار خارق العاده ای دارد: اشباع رنگ، کیفیت بالای تصاویر مشکی، سطح بالای روشنایی و وجود حالت HDR از خصوصیات این نمایشگر است.

    [​IMG]
    گوشی S8+

    از خصوصیات دیگر S8+، میتوان به وجود گواهی IP68 اشاره کرد که به معنای مقاومت آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار میباشد. همچنین شارژر وایرلس و جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری (که روز به روز حذف آنها در گوشی های رده بالا شایع تر میشود) در این گوشی تعبیه شده است. همچنین خصوصیات نرم افزاری سامسونگ همچون درگاه پرداخت سامسونگ نیز یکی دیگر از نکات قابل توجه S8+ میباشد.

    از دیگر برگ های برنده S8+ دوربین باکیفیت آن است. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عقب گوشی، عکس های بسیار مرغوبی گرفته و همان گونه که از پرچمدار سامسونگ انتظار میرود، حالت ها و جلوه های عکس برداری مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است.

    عکس های گرفته شده با اس ۸ پلاس به مقداری بیشتر اشباع بوده و عملکرد دوربین در شرایط نوری ضعیف نیز بسیار بهتر است.

    مقایسه عکس های گرفته شده توسط دو گوشی
    تصاویر قرار گرفته در بالا با گوشی Mi Mix 2 و تصاویر قرار گرفته در پایین با گوشی S8+ گرفته شده اند.

    [​IMG]
    دوربین Mi Mix 2

    [​IMG]
    دوربین S8+

    [​IMG]
    دوربین Mi Mix 2

    [​IMG]
    دوربین S8+

    [​IMG]
    دوربین Mi Mix 2

    [​IMG]
    دوربین S8+

    [​IMG]
    دوربین Mi Mix 2

    [​IMG]
    دوربین S8+

    [​IMG]
    دوربین Mi Mix 2

    [​IMG]
    دوربین S8+

    [​IMG]
    دوربین Mi Mix 2

    [​IMG]
    دوربین S8+



    کدام یک گزینه بهتری برای خرید است؟
    [​IMG]
    مقایسه گوشی Mi Mix 2 و S8 پلاس

    می میکس ۲ با بدنه سرامیکی و میزان عمر بیشتر باتری گزینه ای قابل توجه برای خرید است.

    در مقابل دوربین و نمایشگر S8+ که از نکات قابل توجه در هنگام خرید یک گوشی است کیفیت بالاتری را دارند.

    در بخش نرم افزاری نیز، باید S8+ را برنده بدانیم. اگرچه رابط کاربری MIUI 9 شیائومی گزینه های سفارشی سازی بسیاری را پیش روی کاربر قرار میدهد، اما باید تا زمان عرضه جهانی آن صبر نموده و ببینم بازخورد کاربران چگونه خواهد بود؟

    می میکس ۲ در حدود ۳۰ کشور انتخاب بهتری نسبت به S8+ برای خرید است.

    در این کشورها، اس ۸ پلاس ۱۰۰۰ دلار قیمت داشته، در صورتی که MI MIX 2 با قیمتی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏7/10/17