1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نگاهی به اپلیکیشن همگردی: بهترین مکان‌ها پیش من است!

شروع موضوع توسط Mani ‏31/8/15 در انجمن سایر برنامه ها

  1. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏23/6/15
    ارسال ها:
    4,491
    تشکر شده:
    6,069
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    Engineering Management
    روزانه اپلیکیشن‌های بسیار زیادی وارد دنیای فروشگاه‌های آنلاین می‌شوند اما در این بین تنها برخی به چشم می‌خورند و دلیل اصلی این محبوبیت به نیاز کاربران باز می‌گردد. همگردی نیز اپلیکیشنی است که دیده شده و می‌تواند برخی از نیاز‌های کاربرانش را برطرف سازد. پس همراه ما باشید تا به بررسی این اپلیکیشن بپردازیم.

    [​IMG]

    بسیار برای ما پیش آمده که به سفری برویم و در آن دنبال مکان‌های گردشگری باشیم اما عملا نتوانیم به بهترین مکان‌های موجود در آن محل دسترسی یابیم. شاید در نگاه کلی‌تر بتوان گفت که اپلیکیشن همگردی آمده است تا ما را در این مواقع یاری دهد. اپلیکیشنی در حوزه سیر و سفر که به خیلی خوب هم ساخته شده. این برنامه می‌تواند کارهای بسیاری را جهت معرفی مکان‌های مختلف انجام دهد.

    [​IMG]

    در همگردی برای اینکه بتوانید به نهایت کارایی برنامه دسترسی داشته باشید باید GPS (موقعیت یاب) گوشی خود را روشن کنید تا برنامه بتواند به موقعیت شما دسترسی داشته باشد. در صفحه اصلی این برنامه بخشی به عنوان “یه جای باحال” قرار گرفته است که در آن مکان‌های جالب موجود در ایران نمایش داده می‌شود و از طریق آن می‌توانید یک موقعیت مناسب برای سفر خود در نظر بگیرید. با ورود به هر مکان نیز اطلاعات بیشتری در خصوص آن نمایش داده می‌شود که در این بین می‌توانید به نظر کاربران مختلف، تصاویر گوناگون از محل، موقعیت دقیق جغرافیایی بر روی نقشه و اطلاعات تکمیلی دسترسی یابید.

    [​IMG]

    البته در صفحه مکان‌ها گزینه‌هایی تحت عنوان ذخیره، حضور و… دیده می‌شوند که با لمس کردن آن‌ها برنامه هیچ کاری را انجام نمی‌دهد و گفته می‌شود که این قابلیت‌های در نسخه بعدی برنامه ارایه خواهند شد.

    [​IMG]

    در صفحه بعدی نیز بخشی تحت عنوان “یه اتفاق باحال” قرار گرفته است که در آن، اتفاقات دوست داشتنی نظیر تور‌ها و… نمایش داده می‌شود و کاربران از طریق این بخش می‌توانند از وجود چنین مکان‌ها و رویداد‌هایی در روز‌های آتی مطلع گردند.

    [​IMG]

    در صفحه سوم این برنامه، همگردی برای دسترسی به موقعیت شما از GPS گوشی یا تبلت استفاده خواهد کرد و به محض این که موقعیت شما را شناسایی کرد، تمام مکان‌های گردشگری در اطراف‌تان را به نمایش خواهد گذاشت و از طریق این بخش می‌توانید در سفر‌ها به تمام مکان‌های شهر مقصد دسترسی داشته باشید و البته از طریق نقشه نیز می‌توانید موقعیت دقیق محل را به دست آورید. البته قابلیتی که در این بخش دوست داشتیم حضور داشته باشد امکان مسیریابی تا محل مورد نظر است که فعلا چنین امکانی در همگردی وجود ندارد و جای خالی آن کاملا احساس می‌شود.

    [​IMG]

    در صفحه چهارم نیز شما شاهد بخش “پیشنهاد باحال” خواهید بود که در آن بخش پیشنهادات مختلفی از تخفیف یک رستوران گرفته تا یک جلسه ماساژ رایگان دیده می‌شود که البته پیشنهاد‌های زیادی نیز در آن وجود ندارد و در واقع در زمان انجام این بررسی تنها همین دو پیشنهاد در برنامه حضور داشتند.

    در صفحه آخر نیز یک نقشه همانند Google Maps قرار داده شده است که از طریق آن می‌توانید موقعیت خود را مشاهده کنید و یا موقعیت سایر شهر‌ها را به دست آورید.

    [​IMG]

    منو سمت چپ برنامه نیز گزینه‌های بسیار خوبی را دورن خود جای داده است و بر اساس صفحه‌ای که در آن حضور داشته باشید محتوای درون آن تغییر می‌کند. برای مثال در صفحه “یه جای باحال” زمانی که وارد گزینه مکان‌های مذهبی شوید مکان‌های مذهبی از سراسر ایران جمع آوری و نمایش داده می‌شود اما در مقابل زمانی که در صفحه “اطراف من” باشید در این حین تنها مکان‌های مذهبی‌ نمایش داده می‌شوند که در نزدیکی شما قرار دارند. البته شما می‌توانید در جستجوی خود فیلتر‌هایی را نیز قرار دهید، فیلتر‌هایی نظیر مکانی برای پارک کردن راحت، قیمت مناسب و… .

    [​IMG]

    منو سمت چپ همگردی اطلاعات بسیاری را در اختیارتان قرار می‌دهد که از این بین می‌توانیم به خرید، مد، ورزش، خدمات شهری و… اشاره کنیم که البته برخی از این گزینه‌ها در مناطق جغرافیایی گوناگون اطلاعاتی در بر ندارند. اما تهران و مراکز استان‌ها در این خصوص کمی غنی‌تر هستند.

    [​IMG]

    همان طور که می‌دانید این برنامه برای سیر و سفر ساخته شده و اغلب افراد در این هنگام دسترسی به اینترنت پرسرعت وای‌فای ندارند و به همین دلیل ما سرعت اجرا برنامه را از طریق اینترنت نسل سوم (3G) نیز تست کردیم که در کل عملکرد برنامه در این زمینه مناسب بود ولی نمایش تصاویر یک مکان و… به‌کندی صورت می‌گرفت.

    [​IMG]

    شاید یکی از محدودیت‌های همگردی را بتواند در تمرکز زیاد آن بر روی ایران خلاصه کرد. جاذبه‌های مختلف در تمام شهر‌های ایرانی به خوبی پوشش داده شده‌اند اما در زمینه شهر‌های خارجی اطلاعات زیادی به چشم نمی‌خورد.

    [​IMG]

    برنامه همگردی تمام اطلاعات خود را از طریق وب‌سایت همگردی به دست آورده و توسعه آن نیز توسط ایدک انجام شده است. شما نیز می‌توانید از طریق لینک زیر فایل 2.5 مگابایتی این برنامه دانلود کنید.


    منبع:آیتی رسان