1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

اجرای ابزارهای گوگل روی نسخه ابری لینوکس ممکن شد

شروع موضوع توسط Amin ‏22/12/14 در انجمن لینوکس

  1. کاربر فوق حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏11/11/10
    ارسال ها:
    3,340
    تشکر شده:
    413
    امتیاز دستاورد:
    83
    جنسیت:
    مرد
    ایتنا - سیستم Ubuntu Core به گونه ای طراحی شده است که امکان اجرای ابزارهای لینوکس مبتنی بر فضای پردازش ابری را فراهم می‌کند.


    [​IMG]


    شرکت گوگل تمامی ابزارها و خدمات خود را با نسخه ویژه سیستم عامل Canonical Ubuntu Linux مبتنی بر فضای پردازش ابری سازگار کرد و توضیح داد که با این اتفاق Docker و سیستم‌ها می‌توانند بر پایه این سیستم اجرا شوند.

    به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اوبونتو، سیستم Ubuntu Core به گونه‌ای طراحی شده است که امکان اجرای ابزارهای لینوکس مبتنی بر فضای پردازش ابری را فراهم می‌کند.

    نخستین پیش‌نمایش‌ها از نسخه اولیه این ابزار که شرکت Canonical از آن با نام Snappy یاد می‌کند این هفته وارد بازار شد.

    این نسخه جدید بخش اعظم مجموعه ابزارها و قابلیت‌های عمومی لینوکس را روی فضای ابری اجرا می‌کند و این امکان را به کاربران می‌دهد تا در صورت تمایل بتوانند قابلیت‌های مذکور را مبتنی بر این فضا در اختیار بگیرند.


    [​IMG]

    در همین راستا شرکت گوگل اعلام کرد که سیستم مرکزی پردازش ابری آن موسوم به Google Compute Engine(GCE) به سیستم عامل ابری Azure مایکروسافت پیوسته است تا از این طریق امکان توزیع و گسترش هرچه بیشتر آن فراهم شود.

    به گفته شرکت Canonical، سیستم Ubuntu Core یک راه ساده برای اجرای ابزارهای Docker را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به مشترکان سیستم‌های مجازی‌سازی امکان می‌دهد ابزارهای مورد نظر خود را به راحتی مبتنی بر فضای پردازش ابری در اختیار بگیرند.

    منبع: ایتنا