1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفی PYRO FX 2.0 در نرم افزار Houdini

شروع موضوع توسط minaaa ‏28/2/14 در انجمن پلاگین و ابزارها

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    سیستم شبیه ساز آتش و دود PYRO FX 2 به عنوان یک سیستم شبیه ساز انحصاری در نرم افزار Houdini 12 در اختیار کاربران قرار گرفته است. این سیستم نه فقط یک بروز رسانی از PYRO FX 1 می باشد بلکه با تغییرات بسیار زیادی مواجه شده است که میتوان آن را یک نرم افزار شبیه ساز مستقل و جدید نامید.​

    شبیه سازی دود و آتش همیشه به عنوان یکی از سخت ترین و موثرترین جلوه های ویژه در گرافیک کامپیوتری بود ه است.در زمانی که Fume FX در نرم افزار 3ds max یکه تازی میکند، شرکت Side Effects با خرید شرکت مهندسان SUKIO قصد دارد تا تیر خلاصی به سازندگان Fume FX شلیک نماید. زمانی که شما می بایست ساعتهای متوالی انتظار شبیه سازی و رندرینگ جلوه های آتش و دود را در Fume FX تجربه کنید، میتوانید با استفاده از سرعت و دقت Pyro FX یک جلوه بسیار زیبا از دود و آتش خلق نمایید و با استفاده از قدرت پردازشی GPU یا همان کارت های گرافیک، تا 20 برابر سریعتر ازCPU ها به پردازش و شبیه سازی جلوه های آتش اقدام نمایید.
    [​IMG]
    PYRO FX از تجربیات کاربران و دیگر نرم افزارهای VFX بهره برده و اینک ساخت و شبیه سازی جلوه های آتش بسیار سریعتر و واقع گرایانه تر شده است. امکان ساخت جلوه هایی چون آتش ، دود، انفجار، سیالات به سادگی در این نرم افزار قابل اجرا می باشد. استفاده از قدرت کارتهای گرافیک از هر دو شرکت Nvidia و ATI ( AMD) بر خلاف دیگر نرم افزارهای که فقط بر پایه تکنولوژی CUDA از شرکت Nvidia توسعه یافته اند ، این توانایی را به شما می دهد که با قیمت های بسیار پایین تر کارتهای AMD بتوانید سرعت بسیار بسیار بیشتری را تجربه نمایید.
    در صورتی که نیاز به سرعت رندرینگ بالا و قیمت مناسب برای کار با نرم افزار Houdini 12 و PYRO FX 2 دارید میتوانید از سیستم های تخصصی R-122E و یا سیستم های همرده آن استفاده نمایید. در این صورت با در اختیار داشتن پردازنده های 8,12,16 هسته ای و میزان حافظه 16GB تا 128GB ، استفاده از کارتهای گرافیک AMD FirePro و Nvidia Quadro و Nvidia Tesla میتوانید به راحتی تا سقف 3 میلیارد Polygon مدلسازی و رندر نمایید.
    [​IMG]
    از دیگر خصوصیات PYRO FX 2 میتوان به ساخت دود حجمی جدید اشاره کرد. در این صورت با تعیین نوع ماده سوختنی ( بیش از 40 مورد پیش فرض و آماده ) توسط سیستم و یا تعیین خصوصیات ماده جدید، به راحتی دود ناشی از آن جسم را به صورت کاملا واقع گرایانه شبیه سازی کنید. برای مثال دود ناشی از سوختن چوب و سوختن نفت کاملا از لحاظ چگالی و رنگ و وزن با هم متفاوت هستند. دود ناشی از سوختن چوب علاوه بر چگالی بسیار پایین، به شدت تحت تاثیر باد قرار میگیرد و عبور نور از آن تحت شرایط خاصی می باشد. در صورتی که دود ناشی از نفت دارای چگالی متفاوت بوده و عملا نوری از آن عبور نمیکند. لازم به ذکر است که بر خلاف دیگر شبیه سازهای دود و آتش که شما به منظور افزایش چگالی دود و آتش می بایست تعداد ذره های را افزایش دهید (Particles) ، در این شبیه ساز تمام این عملیات با تعداد ذره ثابت قابل اعمال می باشد که در این صورت زمان شبیه سازی و رندر (simulate and rendering ) بسبار پایین می آید.
    استفاده از گزینه اعمال لحظه ای تغییرات به شما این امکان را می دهد که با تغییر هر پارامتر در همان لحظه نتیجه کار را به صورت پیش نمایش ملاحظه کرده و نیازی به رندرینگ های طولانی مدت به منظور تست و خطا وجود ندارد.امکان رندرینگ تحت شبکه و استفاده از رندرفارم نیز در این نرم افزار وجود دارد. یکی از نکات بسیار بسیار مهم برای کاربران ایرانی در این است که با نرم افزارهای موجود در بازار ایران توانستیم تا 128 Node را در رندر فارم مازستا برای رندرینگ و شبیه سازی به این سیستم متصل کرده و با سیستم DFM-PRF 302 توانستیم یک جلوه آتیش و انفجار را که با سیستم R-240 در حدود 6 ساعت رندر گرفته شده بود، به زمان حدود 14 دقیقه کاهش دهیم. سرعت پردازش اطلاعات در زمان رندرینگ توسط رندر فارم در این نرم افزار بسیار مناسب و خیره کننده بود.
    [​IMG]
    UI این نرم افزار بسیار ساده و دسترسی به پارامترهای به سهولت انجام می شود. کیفیت رندرینگ جلوه ها نسبت به نسخه قبلی بسیار ارتقا یافته و شما میتوانید با Resolution های متفاوت اقدام به رندر تصاویر نمایید. جزئیات آتش و دود، امکان استفاده از Anti-flicker و Anti-alias بروی ذرات بسیار کامل تر شده و در شما میتوانید از قابلیت فاصله دوربین به منظور افزایش سرعت رندرینگ در این نرم افزار استفاده نمایید. در این صورت هر چه دوربین از جلوه آتش و یا دود فاصله بگیرد، سرعت رندرینگ بالاتر رفته و از جزئیات آتیش کاسته می شود.