1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفی Turbulence FD و خصوصیات آن

شروع موضوع توسط minaaa ‏23/2/14 در انجمن پلاگین و ابزارها

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    به جرات میتوان گفت که یکی از رقیبان سر سخت در شبیه سازی سیالات برای FumeFX که در همین بخش از سایت قبلا معرفی شده است Turbulence FD است. نوع کار بر خلاف FumeFX از ساختار سیالات در Lightwave پیروی میکند و Voxel-Based می باشد. در Turbulence FD شما قادر خواهید بود که حرارت سوختن را تعیین کنید، چگالی آتش و دود را مشخص کنید، زمان و مکان انتشار را کنترل کنید ، میزان مواد سوختی را مشخص کنید و ده ها و صدها Grid شبیه سازی را در یک فرآیند محاسبه کنید.

    برای کسانی مثل من که با نرم افزار Lightwave 3D کار میکنند تعداد پلاگین ها بسیار کمتر از کاربران مکس ، مایا و ... است. اما همیشه افزونه های وجود دارد که در نوع خود بهترین هستند. امروز یکی از پلاگین های ساخت سیالات مانند آتش و دود و ... را در نرم افزارها Lightwave 3D , Cinema 4D و After effects به نام Turbulence FD معرفی میکنم.
    [​IMG]
    شما میتوانید با استفاده از Turbulence Mapping میتوانید انواع Map ها را به تولید و شبیه سازی سیالات اختصاص دهید. نوع پخش شدن ذرات، نوع تداخل آنها، سرعت و زاویه انتشار، نوع انفجار، وزن مخصوص هر ذره و ... را در کنترل خود داشته باشید. همچنین با پیش نمایش قدرتمند آن در پنجره دید توس OpenGL میتوانید فرایند شبیه سازی را مشاهده کنید. در این صورت میتوانید دمای ذرات را در این فرایند مشاهده کنید، محل هایی که فشردگی و چگالی ذرات بالاتر است را ببینید، حرارت سوختن را مشاهده و قبل از عملیات رندرینگ کنترل کاملی بروی شبیه سازی داشته باشید.
    [​IMG]
    شک نکنید که Turbulence FD برای پروژه های بزرگ طراحی شده است. توابع و پارامترهایی که برای کار در محیط های بزرگ در این افزونه گنجانده شده است کاربران را در شبیه سازی انفجارهای عظیم و شبیه سازی های گسترده یاری میدهد. برای مثال تابعی در این افزونه وجود دارد که میتوانید فرایند شبیه سازی را تا 50% سریعتر ( با کاهش تعداد ذرات ) انجام دهد و در زمان رندرینگ فرآیند شبیه سازی را کامل کند. نوع سوختن، شدت سوختن، اندازه شعله ها و ... همگی قابل تنظیم می باشند.
    [​IMG]
    شما میتوانید تمامی نیروها را بروی فرآیند شبیه سازی دخالت دهید. میتوانید باد را به شعله ها بوزید، یک جسم را از آنها عبور دهید تا بروی شعله ها و یا دود ها اثر بگذارد، منتشر کننده ذرات را جابجا کنید، مانعی بر سر راه تولید ذرات قرار دهید و ... . در حقیقت هیچ محدودیتی برای کار با سیالات در این شبیه ساز نخواهید داشت. شما حتی میتوانید دود ایجاد شده و یا شعله ایجاد شده را مکش کنید. یعنی همانند یک جارو برقی دودهای ایجاد شده را از صحنه جمع آوری کنید، در این حالت میتوانید یک هواکش را شبیه سازی کنید که دودهای داخل اتاق را به بیرون منتقل میکند.
    [​IMG]
    برخورد ذرات سیالات با موضوعات درون صحنه هم بدون هیچ گونه مشکلی انجام میشود، تاثیر نور آتش در محاسبه GI دخالت داده شده و سایه ها به درستی محاسبه میشوند. در زمینه رندرینگ وجود توابعی چون Multiple scattering باعث ایجاد جلوه های طبیعی به دود خواهد شد. در این صورت GI درون دود نیز محاسبه شده و روشنایی آن بسیار طبیعی خواهد بود. همچنین آتش میتوانید از درون خود و دیگر موضوعات درون صحنه و حتی دود ها را روشن کند. تمام این پارامترها در زمان رندرینگ انیمیشن بدون نویز بوده و به راحتی رندر خواهند شد و نیازی به تنظیمات طاقت فرسا برای هموار سازی نقاط روشنایی نخواهید داشت.
    [​IMG]
    تمامی سیالات در رندرینگ انعکاسی مانند Refraction و Reflection حضور خواهند داشت و بدون هیچ مشکلی میتوانید اثر آنها را بر دیگر متریالها مشاهده کنید.Shader های موجود که همگی قابل توسعه هستند به شما این امکان را میدهد که در کوتاهترین زمان، رندرهای بسیار طبیعی از شبیه سازی خود داشته باشید. همچنین تمامی Shader ها بر اساس ساختار فیزیکی سیالات عمل کرده و سوختن و انفجار و ایجاد دود و ... کاملا Photorealistic خواهید بود.
    [​IMG]
    همچنین Turbulence FD قادر است فرایند شبیه سازی را هم با CPU و هم با GPU انجام دهد. البته هنوز کارتهای سری 600 شرکت Nvidia برای شبیه سازی پشتیبانی نمیشوند و همچنین این شبیه سازی در حال حاضر فقط با یک کارت گرافیک انجام خواهد شد که سرعت شبیه سازی تا 12 برابر نسبت به CPU سریعتر خواهد شد.در ادامه یک ویدیو برای مشاهده یکی از شبیه سازی این افزونه قرار داده ام.
    [​IMG]
     
    یک شخص از این تشکر کرد.