1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نگاهی به ویژگی های جدید نرم افزار Autodesk 3ds Max 2014

شروع موضوع توسط minaaa ‏14/2/14 در انجمن 3D Max

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    [​IMG]

    سلام

    مهمترین خبر دنیای سه بعدی سازی در این هفته همونطوری که میدونید انتشار محصولات 2014 شرکت اتودسک بود . چند روز پیش شرکت Autodesk از محصولات نسخه 2014 خودش رونمایی و نسخه جدید تری دی مکس رو با 7 ویژگی جدید روانه بازار کرد و در این مطلب قصد داریم یه نگاهی کلی بر قابلیت های اضافه شده 3ds Max 2014 داشته باشیم .

    [HR][/HR]

    1. پشتیبانی از مپ های برداری ( Vector Map Support )

    [​IMG]

    اولین ویژگی مربوط میشه به بخش متریال ادیتور . در این نسخه ما شاهد افزوده شدن پسوند های جدید در بخش مپ ها هستیم که ای پسوند ها شامل pdf , pat , svg , svgz , ai هستن یعنی تصاویر برداری یا همون وکتورها . وقتی که شما وکتوری رو به عنوان تکسچر به آبجکتتون اعمال کنید دیگه محدودیتی برای زوم ندارید و کیفیت مپ شما ثابته یا به عبارت ساده تر دیگه به پیکسل ها محدود نیستید !

    از دیگر قابلیت های این قسمت میشه به قابل انیمیت بودن این مپ ها اشاره کرد . در تنظیمات مپ مربوط به فرمتهای PDF شما میتونید هر صفحه از اون رو به عنوان یک فریم به آبجکتتون اعمال کنید .

    [HR][/HR]

    2. شبیه ساز جمعیت ( Populate Crowd Animation )

    [​IMG]

    در سال 2011 آزمایشگاه اتودسک از یک پروژه ای رونمایی کرد به نام پروژه ژپتو ( Project Geppetto ) که ابزاری بود برای شبیه سازی جمعیت و بیشترین کاربردش در صنایع معماری و پر کردن محیط با کاراکتر ها بود . اکنون در نسخه 2014 تری دی مکس شاهد افزوده شدن این بخش هستیم .

    کار کردن با این ابزار بسیار سادست ، فقط کافیه که مسیر و محیط هایی رو برای جمعیت مشخص کنید و همینطور پارامتر هایی در اختیار شما قرار میگیره که بتونید کثرت جمعیت ، تعداد زن و مرد ، حالت ها و ... مشخص کنید . البته ساده بودن زیادی این ابزار محدودیت های زیادی رو هم بوجود اورده . شما واقعا گزینه های زیادی رو در دسترس ندارید !

    من برای اولین بار که چشمم به این قابلیت یعنی Populate Crowd افتاد تصورم بر این بود که تکنولوژی هوش مصنوعی AI توش استفاده شده و فورا رفتم سراغ قیمت و تفاوت قیمتش با نسخه 2013 فقط 10 درصد بود که متوجه شدم AI وجود نداره و بر اساس Particle Motion هستش . قبلا در این مقاله درباره شبیه سازی جمعیت صحبت کردیم .

    [HR][/HR]

    3. تقویت سیستم ذره ای ( Augmented Particle Flow System )

    [​IMG]

    از ابتدا همیشه یک خلاء در تری دی مکس وجود داشت و اون هم عدم هماهنگی بین سیستم های داینامیک مثل فیزیک ، سیستم ذره ای ، پارچه و ... در این نرم افزار بود . برجسته ترین خلاء بین فیزیک ( MassFX ) و سیستم ذره ای ( Particle Flow ) هستش که کاربران رو مجبور به استفاده از پلاگینهایی مثل PFlow Tools Box میکرد که در سال گذشته شرکت اتودسک پکیجی رو ارائه کرد به نام Extension For Autodesk 3ds Max 2013 که در این بسته شاهد تغییراتی در بخش سیستم ذره ای یا همون پارتیکل سیستم ها در نسخه 2013 مکس بودیم .

    همونطور هم که انتظارش میرفت این تغییرات بصورت تکمیلی با نام Augmented Particle Flow System در نسخه 2014 تری دی مکس ارائه شد . در این نسخه ما شاهد عناصر جدید در بخش پارتیکل ها با نام mParticles هستیم که تعامل خیلی خوبی بین فیزیک MassFX و سیستم ذره ای در تری دی مکس ایجاد میکنن .

    از دیگر قسمت های اضافه شده به این سیستم میشه به Cache Disk and Cache Selectiv اشاره کرد . کش دیسک همونطوری که از اسمش مشخصه جهت بهبود سرعت در قسمت ذرات ساخته شده .

    [HR][/HR]

    4. بهبود کارایی ویوپرت ها ( Improved Viewport Performance )

    [​IMG]

    قبل از انتشار رسمی مکس 2014 درباره این ویژگی ویدئوهای زیادی منتشر شده بود . درواقع سازندگان کارهای زیادی بر روی Nitrous در بخش ویوپرت ها انجام دادن و تمام سعیشون بر این بوده که بهبود کیفیت و سرعت رو باهم بدست بیارن . اونوطری که در ویدئو ها گفته میشه از این پس ویوپرت شما در حالت Nitrous محدودیتی برای تعداد سگمنت ها نداره و شما میتونید با داشتن میلیون ها Polygon و کیفیتی مشابه رندر و با کمترین افت فریم FPS در ویوپرت های خودتون حرکت کنید .

    از دیگر قسمت های بهبود یافته این قسمت میشه به مدیریت بهتر در استفاده از حافظه مموری برای نمایش تکسچر ها اشاره کرد .

    البته ما هرساله میبینیم که هر چی بیشتر روی این بخش کار میکنن بدتر میشه و متاسفانه شاهد سنگین و سنگین تر شدن ویوپرت ها هستیم ! در کل امیدوارم که خیلی روی این قسمت مانور ندن ! ( البته این نظر شخصی منه و ممکنه خیلی ها نظر متفاوتی داشته باشن )

    [HR][/HR]

    5. پشتیبانی از DirectX 11 در ویوپرت ها ( DX 11 Viewport Rendering )

    [​IMG]

    ویژگی جدید دیگری که باز هم مربوط به ویوپرت ها میشه ، پشتیبانی از DirectX 11 در Viewport Rendering . پس اگه کارت گرافیک شما DirectX 11 رو پشتیبانی میکنه از این پس میتونید کیفیت بهتری رو در ویوپرت هاتون داشته باشید .

    [HR][/HR]

    6. تطابق پرسپکتیو ( Perspective Match )

    [​IMG]

    در این قسمت هم ابزاری اضافه شده تا شما بتونید زاویه دید دوربین خودتون رو با تصویر بکگراند مچ کنید . به نظرم این ویژگی بیشترین کاربرد رو در کارهای تلفیقی داره . مثل جلوه های ویژه که قراره آبجکتی با صحنه ویدئو تنظیم بشه .

    [HR][/HR]

    7. پن و زوم دو بعدی ( 2D Pan and Zoom )

    [​IMG]

    و در آخر هم ابزاری رو این شرکت ارائه کرده که شما بتونید در محیط سه بعدی تری دی مکس Pan و Zoom دو بعدی داشته باشید . به عبارت ساده تر شما صحنه ای رو دارید که اونو با تصویر بکگراند خودتون مچ کردید و حالا میخواید در صحنه زووم کنید ، قبلا اینکار باعث به هم ریختن تنظیم صحنه شما با بکگراند میشد اما حالا میتونید در یک محیط سه بعدی بصورت دو بعدی زووم و پن داشته باشید .

    [HR][/HR]

    قسمت های زیاد دیگه هم هست که در نسخه 2014 بهبود پیدا کرده مثل اضافه شدن Character Animation Toolkit در بخش CAT ، بهبود ابزار MassFX و اضافه شدن mCloth به این بخش ، بهبود شبیه سازی مو در بخش Hair and fur و... همینطور باگ های زیادی هم برطرف شده ولی بر اساس گفته شرکت اتودسک این 7 مورد ویژگی جدید محسوب میشن که ما به اونها اشاره کردیم .



    منبع Mostafa3D.com
     
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏20/12/14
    ارسال ها:
    9
    تشکر شده:
    11
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد