1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ساخت قایق هوایی با سرعت 55 کیلومتر در ساعت توسط محققان ایرانی

شروع موضوع توسط para3to ‏2/12/12 در انجمن وسایل دریایی

  1. کاربر ارزشمند❤

    تاریخ عضویت:
    ‏17/5/11
    ارسال ها:
    39,254
    تشکر شده:
    47,237
    امتیاز دستاورد:
    170
    قایق هوایی با قابلیت تردد در مناطق آبی کم‌عمق برای استفاده در امداد و نجات و گردش‌های تفریحی، توسط محققان یک شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری پردیس طراحی و ساخته شد.


    ابراهیم امینی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که این قایق با سیستم رانشی در هوا عمل می‌کند گفت: هوایی بودن این قایق به دلیل آن است که سیستم رانشی آن در هوا کار می‌کند و قایق بودن آن به دلیل حرکت آن در آب است.


    وی ادامه داد: طول این قایق شش متر است وابعادی نزدیک به خودروی معمولی دارد. قابل حمل توسط وسیله‌های کشنده معمولی برای انتقال به آبهای ساحلی است و مهمترین مزیت آن نسبت به نمونه‌های خارجی طراحی ساده و ارزان بودن این قایق هوایی است که به دلیل استفاده از موتور خودرو است.


    به گفته مدیرعامل شرکت سازنده قایق هوایی، سرعت این قایق در طراحی اولیه 55 کیلومتر در ساعت است که با استفاده از موتورهایی با توان بالاتر به 80 تا 90 کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد.


    امینی در خصوص مزایای این قایق هوایی افزود: هزینه ساخت و راه‌اندازی این قایق هوایی بسیار پایین بوده و تولید صدای آن نسبت به نمونه‌های دیگر بسیار کمتر است. محدودیت آب‌خور نیز ندارد؛ یعنی در مناطقی با مقدار کم آب نیز قابلیت تردد دارد.

    وی با بیان این که این قایق هوایی در مناطق سیل‌زده قابل استفاده بوده و قدرت مانور بالایی نیز دارد، اظهار کرد: این قایق هم جنبه امداد و نجات و هم جنبه تفریحی دارد و برای گشت شیلات، نیروی انتظامی و حفاظت محیط زیست نیز قابل استفاده است.


    امینی در پایان در خصوص قطعاتی که در ساخت این قایق استفاده شده، تصریح کرد: قایق هوایی با تجهیزات و قطعاتی که در بازار کشور موجود بوده ساخته شده؛ همچنین موتور آن از موتورهای ساخت داخل است که باعث ارزان‌تر شدن آن شده است