1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفي جامع نرم افزار Adobe indesign

شروع موضوع توسط minaaa ‏24/1/11 در انجمن A.Indesign

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    نرم افزار Adobe indesign
    امروزه به جرات مي‌توان گفت شركت ادوبي در ارائه كردن و آميختن ايده‌ها و اطلاعات انقلابي به پا كرده است. 25 سال است كه با برنامه‌هاي گرافيكي و فناوري‌هاي شگفت‌انگيز اين شركت تغييرات بنياديني را در كارهاي تجاري سرگرمي‌ها و ارتباطات بين افراد شاهديم و اين به خاطر توليد برنامه‌هايي است كه افراد مختلف را در هر كجا كه باشند و در هر زمان به خود جذب مي‌كند. شركت ادوبي را صنايع مختلف از روي تصاوير با كيفيت چاپي، برنامه‌هاي پر قدرت پويانمايي كه در رسانه‌هاي گروهي استفاده مي‌شو و بسته‌هاي چاره‌ساز نرم‌افزاري به خوبي مي‌شناسند. اهميت محصولات اين شركت براي سازندگان، بينندگان و كاربران اطلاعات ملموس است. شهرت حاصل از كيفيت ممتاز محصولات و دارا بودن نرم‌افزارهاي پر قدرت و مشهور، شركت ادوبي را به يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي گرافيكي جهان تبديل كرده است.


    تاريخچه شركت ادوبي
    سال‌ها پيش پايه‌گذاران شركت ادوبي، آقايان چاك گشك (Chuck Geschke) و جان وارنك (John warnock) ايده مشتركي رابراي صنعت چاپ در سر مي‌پروراندند. فرضيه آنها مي‌توانست نظر مردم را براي هميشه در ايجاد و برخورد با اطلاعات تغيير دهد. اين دو همديگر را در اواخر دهه 1970 ملاقات كردند در آن هنگام آنها در شركت زيراكس (Xerox) كه بسيار مشهور بود كار مي‌كردند. تحقيقات آنها روي دستگاهي بود كه بتواند سيستم گرافيكي و چاپگر مجزا داشته باشد.
    سر انجام با محاسبات جديد و تغيير يافته و دگرگوني شرايط كاري گشك و وارنك به اين نتيجه رسيدند كه اگر بخواهند تحقيقاتشان را از حالت تئوري و آزمايشگاهي به بازار فناوري عرضه كنندف بايستس شركت جديدي تاسيس نمايند.
    شركت ادوبي نام خود را از روي نام رودي اقتباس كرده است كه در ايالات كاليفرنيا در شهر لس‌آلتز، پشت خانه جان وارك روان است. شايد كسي فكرش را نمي‌كرد كه روزي نام رود بر بلندي بازار گرافيك جهان حرف اول را بزند.
    در سال 1982 آنها شركت ادوبي را با دنبال كردن يك فرضيه ساده تاسيس كردند و آن فرضيه اين بود كه چگونه مي توان متن و تصوير را از روي صفحه كامپيوتر به زيبايي و به دقت روي كاغذ چاپ كرد. يك سال بعد آنها با توليد فناوري ادوبي پست اسكريپت (Adobe PostScript) كمك بزرگي به آغاز و دگرگوني نشر روميزي كردند. فناوري پست اسكريپت روي كرد جديد و بنياديني را در چاپ متن و تصوير روي كاغذ ارائه مي‌داد. براي نخستين بار يك فايل كامپيوتري مي‌توانست به همان صورت كه روي صفحه مانيتور ديده مي‌شود، روي كاغذ چاپ شود آن هم با حفظ تمام قالب‌ها و مشخصات گرافيكي و فونتي و بدون عيب و ايراد. فناوري پست اسكريپت به زودي دبه تمامي كاربرها و شركت‌هاي سازنده چاپگر عرضه شد. چاپگرها با بهرگيري از اين فناوري توانستند در هزينه‌هاي خود صرفه‌جويي قابل ملاحظه‌اي داشته باشند و افزايش بازده كاري آنها نيز با گذشته قابل مقايسه نبود. اين وضعيت تا به امروز نيز ادامه دارد و فناوري پست اسكريپت به عنوان هسته مركزي تمامي چاپگرهاست.

    تنظيم استانداردهاي شركت ادوبي
    موفقيت شركت ادوبي برپايه عرضه فناوري پست اسكريپت به بازارف اين شركت را بر آن داشت تا به گسترش دامنه كاري خود با توليد نر م‌افزار Adobe Illustrator و Adobe Photoshop اقدام كند. اين در حالي بود كه صنعت طراحي هيچگاه به اين قدرت نتوانسته بود شكوفا شود. اين نرم‌افزارهاي گرافيكي حيرت‌انگيز قادر بودند با كيفيت بالا تصاوير را بازآفريني و توليد كنند و آنها را مي‌توانستند چاپ كنند. بعدها اين قابليت‌ها در ديگر محصولات نرم افزاري شركت ادوبي براي توليد ويديو، فيلم، محصولات مرتبط با شيكه و ابزارهاي هوشمند ديگر به بازار عرضه شد. بيش از 90% طراحان حرفه‌اي خلاق نرم‌افزار Adobe Photoshop را روي كامپيوتر خود نصب كرده‌اند. توليد نرم افزار Adobe In Design شك و تكان شديدي براي نرم‌افزارهاي ديگر در بازار صفحه‌آرايي و صفحه‌بندي بود. با استفاده از اين نرم‌افزار مجلات معتبر، روزنامه‌ها، شركت‌هاي بسته‌بندي و ... مي‌توانستند از برنامه جامع گرافيكي و انتشاراتي بهره‌مند شوند.
    علاوه بر ددگاه شركت در بازآفريني و اصلاح برنامه‌ها و محاسبات، شركت ادوبي نرم‌افزار Adobe Acrobat به همراه فرمت PDF يعني شكل قابل انتقال سند Portable Document Format، را به بازار عرضه كرد. اين نرم‌افزار تلفيقي از مهارت و كارداني براي استفاده از گرافيك روي صفحه كامپيوتر و ريشه‌هاي اصلي آن در چاپ پست اسكريپت است. برنامه Adobe Acrobat و فرمت PDF به كمك هم انقلابي در پخش اطلاعات ايجاد كردند كه با آن مردم سراسر جهان قادر به ارسال اسناد و فايل‌هاي خود به صورت ديجيتالي به همان صورت اوليه و بدون عيب و ايرادي براي يكديگر هستند. كاري كه Adobe Acrobat در ارسال و نمايش فايل‌ها انجام مي‌دهد، چيزي شبيه به كاري است كه فناوري پست اسكريپت در چاپ تصاوير روي كاغذ را انجام مي‌دهد. نرم‌افزار Adobe Acrobat به موفقيت عظيمي نائل شد و امروزه فايل PDF به عنوان استاندارد شناخته شده است كه دولتمردان و تاجران براي ارسال اساد خود در شبكه اينترنت يا شبكه داخلي يك موسسه يا از طريق پست الكترونيكي از آن استفاده مي‌كنند. بيش از دويست و پنجاه ميليون فايل PDF امروزه در شبكه جهاني اينترنت وجود دارد و ده توليد كننده برتر كامپيوترهاي خانگي، محصولات خود را با پيش نصب Adobe Acrobat به مشتريان خود عرضه مي‌كنند.

    از نرم‌افزارخانگي تا محصولات مورد ستفاده در سازمانهاي بزرگ
    با افزايش تقاضا براي برنامه‌ها و نرم‌افزارهاي ديجيتالي، ورود نرم‌افزارهاي چاره‌ساز شركت ادوبي راهي را گشود تا ايده‌هاي سازنده از فكر و تصور انسان به دستگاه‌هاي نمايشگر ديجيتالي انتقال پيدا كند. انتصاب آقاي بروس شيزن (Bruce Chizen) به عنوان رئيس دفتر اجرايي شركت ادوبي در سال 2000، قدرت شركت در تصاحب بازار بالا برد، در اين زمان بود كه مقام و موقعيت شركت ادوبي ترقي كرد از شركتي كه فقط نرم‌افزارهاي گرافيكي توليد مي‌كرد به شركتي كه برنامه‌هاي عمده چاره ساز براي سازمانهابزرگ توليد مي‌نمود.
    با خريد سهام و تصاحب شركت بزرگ ماكرومديا Macromedia, Inc. (اين شركت پيشگام در طراحي برنامه‌هاي چندرسانه‌اي و شبكه بود و نرم‌افزار مشهور Flash را به همراه برنامه‌هاي جالب گرافيكي توليد كرد) در سال 2005، شركت ادوبي عرضه برنامه‌هاي چاره‌ساز خود به مشتريان را گسترش داد. برنامه Adobe Flash Player امروز روي 98% كامپيوترهاي متصل به شبكه جهاني اينترنت نصب شده است.

    جهت‌گير فناوري شركت ادوبي
    امروزه جهت حركت فناوري شركت ادوبي به سمت مطالعات بيشتر روي فرمت PDF و برنامه Flash است. برنامه‌هاي رايگان Adobe Acrobat reader و Adobe Flash Player كه امروزه روي صدها ميليون كامپيوتر و تلفن‌همراه و وسايل هوشمند ارتباطي ديگر نصب است مردم را قادر مي‌كند تا اطلاعات را در هر جايي مديريت و از طريق شبكه، نرم‌افزارها، جلسات ON line و ... مبادله كنند.
    فناوري‌هاي ارائه شده شركت ادوبي با توجه به كيفيت بالا و افزايش كيفيت كار شركت كمك زيادي كرده است. قابل توجه آن كه نرم‌افزارهاي Adobe Reader و Flash Player بر روي بيش از هفتصد ميليون كامپيوتر كه به شبكه اينترنت متصل هستند نصب شده است.


    خدمات رساني به مشتريان در سراسر جهان
    از برنامه‌هاي شركت ادوبي بسياري از سازمان‌ها در سراسر جهان استفاده مي‌كنند در بخش صنعتي از اين برنامه‌ها در انتشارات، دواير دولتي، شركت‌هاي خدمات مالي، شركت‌هاي ارتباط از راه دور، دانشگاه‌ها، مدارس و آموزشگاه‌ها استفاده مي‌شود. براي نمونه شركت‌هاي زير را مي‌توان به عنوان بعضي از كار براي نرم‌افزارهاي شركت ادوبي برشمرد:
    Hearts Magazines _ The United States Internal Revenue Service _ Deutsche Bank _ Nokia _ Yahoo ! Inc., SAP _ Wall Mart _ University of California at Los Angeles (UCLA) and…
    مشتريان شركت ادوبي را مي‌توان به چند دسته تقسيم كرد:
    -كارمندان مطلع و موسسات: در تجارت خانه‌ها و سازمان‌هاي دولتي از برنامه‌هاي چاره‌ساز شركت ادوبي براي بهبود بهره‌وري، كارهاي گروهي و تسريع فرايند كارهاي تجاري در داخل و خارج از سازمان استفاده مي‌كنند.
    -خلاقان و طراحان: به كمك برنامه‌هاي شركت ادوبي طراحان، ناشران، عكاسان و منتاژكاران ويديويي محصولات خود را با كيفيتي قابل ملاحظه در بابازار توليد مي‌كنند.
    -داوطلبان مشتاق براي بهره‌گيري از آخرين فناوري‌ها: جمع كثري از مشتاقان از برنامه‌هاي مشهور ادوبي براي بالا بردن كيفيت كار، گسترش دامنه كاري و تحويل و ارسال تصاوير ديجيتالي يا چاپي بوسيله دستگاه‌هاي متنوع ارتباطي استفاده مي‌كنند.
    -شركا و برنامه نويسان: فناوري گسترده شركت ادوبي برنامه نويسان، توليد كنندگان سيستم‌ها و نرم‌افزارها را قادر به برنامه‌هاي پويا و نرم‌افزارهاي كاربردي مي‌كند و اين محصولات در پردازش اطلاعات و مديريت آن نياز بازار تجاري را برآورده مي‌كند.


    التزام و تعهد نسبت به جامعه
    توفيقات طولاني مدت شركت ادوبي برپايه فرهنگ نوآوري و بتكار و بهره گرفتن از كارمندان كار آزموده و خبره‌اي است كه در كشورهاي مختلف مشغول به كارند. شركت ادوبي در رتبه‌بندي سال 2007 مجله بخت Fortune Magazine در فهرست بهترين مكان‌ها براي كار، مقام 31 جهان را به خود اختصاص داد. در هندوستان نيز در فهرست بهترين مكان‌هاي كاري هند رتبه 15 را كسب كرد. تقريبا 6427 نفر در سراسر جهان كارمندايي شركت هستند.


    شركت ادوبي همچنين با اهدا كمك‌هاي مالي، نرم‌افزارهاي رايگان، پشتيباني داوطلبانه و آموزش آزاد برنامه‌هايش براي سازمان‌هاي مختلف، از كارمندان خود و جامعه‌اي كه آنها درش زندگي مي‌كنند حمايت مي‌كند. هدف اين برنامه كمك به جوانان براي مشغول شدن به كارهاي اجتماعي است. براي اين منظور شركت ادوبي با در اختيار قرار دادن برنامه‌هاي رسانه‌اي، آموزش و استفاده از شبكه اينترنت براي جوانان، معلمان و برنامه نويسان زمينه را براي شكوفايي جوانان در جامعه فراهم مي‌آورد. اين برنامه در 37 مدرسه و سازمان غيرانتفاعي در ايالات متحده، انگليستان و هندوستان فعال است. تعهد و التزام شركت ادوبي براي ايجاد تحول در چگونگي مواجهه افراد با ايده‌ها و اطلاعات به استواري 25 سال قبل است. يعني زماني كه در سال 1982 شركت تاسيس شد. اغلب تصاويري كه امروزه در مجلات، روزنامه‌ها پوسترهاي تبليغاتيف بيلبردها و آگهي‌ها مي‌بينيد يا روي پرده سينماف تلويزيون و دستگاه‌هاي ديجيتالي دريافت مي‌كنيد با بهره‌گيري از برنامه‌هاي شركت ادوبي توليد شده‌اند. با هدف نوآوري شركت ادوبي راه خود را به سوي دستاوردهاي جديد در زمينه ساخت، دريافت و پردازش اطلاعات ادامه مي‌دهد.
    منبع:استودیو اثر
     
    یک شخص از این تشکر کرد.