1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آموزش asp.net (بخش اول)

شروع موضوع توسط hector2141 ‏15/9/12 در انجمن .Net

  1. کاربر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏6/9/12
    ارسال ها:
    14,323
    تشکر شده:
    2,698
    امتیاز دستاورد:
    0
    حرفه:
    daneshjo
    [​IMG] چرا از asp.net استفاده می کنیم:
    برنامه نويسي آسان: asp.net به طور شگفت انگيزي برنامه نويسي وب را آسان كرده است.كنترلهاي سرور asp.net ميتونند به شما كمك كنند كه با كمترين ميزان كد برنامه هاي قوي بسازيد .شما با اين كنترلها ميتونيد به آساني هرچه تمام تر به ديتا بيس ها متصل بشيد ,ميتوانيد وروي هاي كاربرها رو اعتبار سنجي كنيد ,فايلهاي كاربر رو به روي سرور آپلود كنيد .اما بهتر از همه!!ديگه نيازي نيست نگران مرورگرها باشيد.كنترلهاي سرور asp.net بر روي تمامي مرورگرها اجرا ميشوند!!


    عدم وابستيگ به زبان خاص: asp.net كاملا آماده پذيرفتن برنامه نويسان زبانهاي ديگر است. شما در asp.net به يك زبان خاص متكي نيستيد .بر عكس asp كلاسيك كه شما به زبانهاي اسكريپتي jscript و vbScript وابسته بوديد اما شما در asp.net هم اكنون قادر به برنامه نويسي با 25 زبان برنامه نويسي هستيد.asp.net دست شما را براي انتخاب زبان برنامه نويسي مورد علاقه تان كاملا باز گذاشته است!!
    ابزارهاي عالي : شما ميتوانيد حتي با تكست اديتور هاي ساده مثل notPad هم حداكثر استفاده را از asp.net ببريد .اما مي توانيد با استفاده از ويژوال استوديو به همان راحتي كه در محيط ويژوال بيسيك برنامه مينوشتيد!!در محيط وب نيز برنامه بنويسيد.ميتونيد در محيط ويژوال استوديو از راحتي كار لذت ببريد.كنترلها ار درگ اند دراپ كنيد!به راحتي هر چه تمام تر براي آنها كد بنويسيد.در اين راه
    ويژوال استوديو به عنوان يك دوست خوب همواره همراه شما خواهد بود.ابزارهاي جانبي ويژوال استوديو نيز كارهايي همچون تست و دیباگ و... را برای شما انجام میدهند.
    كلاسهاي از پيش ساخته شده : كلاسهاي از پيش نوشته شده asp.net همواره در طول برنامه نويسي در كنار شما خواهند بود.و كارهاي پيچيده را به راحتي هر چه تمام تر براي شما انجام ميدهند.4500 كلاس فريم ورك دات نت تقريبا هر كاري را با كمترين مقدار كد براي شما انجام خواهند داد!!كارهايي مثل "كار با ديتا بيس" , "كار با XML " , "كار با تصاوير" و .....
    پرفورمنس و قابليت توسعه! : اجراي كامپايل شده: بايد به اين كته توجه داشت كه asp.net بسيار سريع تر از asp كلاسيك و هر زبان مترجمي ديگر است. نكته جالب اينجاست كه شما به هيچ وجه كاري با اين كامپايل نخواهيد داشت و اصولا متوجه آن نخواهيد شد!در ضمن در صورت كمترين تقييري در فايل سورس و كد كامپايل شده براي پاسخگويي به ريكوئست ها آماده خواهد بود.كد كامپايل شده همواره به روز خواهد بود.اين الگوريتم باعث شده asp.net سه تا 4 برابر سريع تر از asp كلاسيك باشد.
    پس به خاطر داشته باشيد كه كدها در asp.net در انتها به native code كامپايل ميشوند و اين باعث افزايش كارايي و سرعت asp.net ميشود!
    خروجي كش شده: سيستم كش asp.net به طور شگفت آوري كارايي نرم افزار شما را افزايش ميدهد . هنگامي كه سيستم كش در يك صفحه فعال باشد . asp.net فقط و تنها و فقط يك بار كد را اجرا ميكند و صفحه را در حافظه خود نگه ميدارد بارهاي ديگر فقط نتيجه اين اجرا را براي درخواست كننده ميفرستد . اين عمل باعث صرفه جويي در پراسس سرور ميشود . و از اجراي چند باره يك كد جلو گيري ميكند.كش شدن خروجي مخصوصا در صفحات متصل به دستا بيس باعث افزايش كارايي و كاهش تراكنش با ديتا بيس ميشود.
    ارائه نتيجه بهتر از رقيب (J2EE) : در مقايسه نتايج دو تكنولوژي J2EE , asp.net نتايج بهتري از asp.net به دست مي آيد. يك برنامه asp.net يك چهارم J2EE به كد نويسي احتياج دارد!!و در انتها 28 برابر سريع تر از J2EE اجرا ميشود!همچنين به 7 برابر بيشتر از J2EE به كاربرها پاسخ ميدهد!تنها با يك ششم استفاده بيشتر از CPU !! براي دريافت كد و برنامه petshop به آدرس زير مراجعه كنيد و خودتان نتايج را بدست بياوريد و مقايسه كنيد!
    <
    http://msdn.microsoft.com/net/compare/default.asp>
    قابل اعتماد بودن
    asp.net سعي كرده است كه برنامه همواره در دسترس يوزرهای آن باشد.يعني مشكلات تا آنجا که ممکن است باعث از كار افتادن برنامه و قطع سرويس دهي آن نشود .
    asp.net به طور اوماتيك ارورها را تشخيص و آنها را بر طرف ميكند مشكلاتي از قبيل Memory Leak شدن يا DeadLock شدن يا كرش كردن برنامه.
    به عنوان مثال شما برنامه اي نوشته ايد كه داراي مشكل Memory Leak (به هدر رفتن حافظه) است.
    بعد از يك هفته اين اشتباه باعث ميشود كه در صد بالايي از مموري سرور اشغال شود. در این وظعیت asp.net به طور اتوماتيك
    بار ديگر برنامه را اجرا ميكند و برنامه مشكل دار را از استفاده خارج ميكنداز بين ميبرد ومموري را آزاد ميسازد.تمام اين فرايندها كاملا اتوماتيك و بدون دخالت هيچ فردي اتفاق ميفتد.
    انتشار ساده
    1: asp.net انتشار و نصب برنامه را بسيار ساده كرده است.شما ميتوانيد يك برنامه چند لايه را به راحتي انتشار يك سايت html بر روي سرور كپي كنيد!بدون نياز به نصب اجراي regsvr32 براي رجيستر كردن كامپوننتها.براي تنظيم برنامه هاي asp.net تنها اديت كردن فايل web.config كافيست.
    2:يكي از مسايلي كه در asp كلاسيك برنامه نويس را دچار دردسر ميكرد مسئله كامپوننتاهاي كام بود.در حقيقت بعد از ارتقا كامپوننتها برنامه نويس بايد سرويس را راه اندازي دوباره ميكرد و مسلما براي دقايقي آن سرويس از دسترس خارج ميسد اما در asp.net اين مشكل حل شده است و براي ازتقاع شي كامپوننت فقط نياز هست كه كمپوننت جديد جايگزين كامپوننت قديمي بشود.و بعد از آن asp.net بدون كوچكترني دردسري آن كامپوننت را خواهد شناخت!
    3:يكي از ويژگي هاي asp.net اين است كه شما مجبور نيستسد برنامه هاي سابق خود را كنار بگذاريد!!بلكه ميتوانيد كماكان به طور پهلو به پهلو از 2 تكنولوژي جديد و قديم استفاده كنيد.همچنين ميتوانيد از اشيا’ كام كلاسيك خود همچنان استفاده كنيد .دليل اين موضوع هم اين است كه موتور asp كلاسيك كماكان در كنار موتور asp.net در IIS6 حضور دارد.
    سرويسهاي ويژه
    XML web serviseسرويسهاي XML شما را قادر ميسازد متدهاي خود را در اختيار ديگر برنامه هاي وب بگذاريد.در سرويسهاي وب شما حتي نبايد نگران سيستم عامل سرويس گيرنده باشيد!شما ميتوانيد به سادگي و با چند خط كد سرويس وبي بنويسيد و در اختيار ديگران قرار
    بدهيد و آنها نيز ميتوانند به آساني متدهاي اين سرويسها را كال كنند!
    هر كلاسي ميتواد به يك سرويس وب تبديل شود.تنها نيازي كه برنامه سرويس گيرنده براي در دسترس داشتن اين كلاسها لازم دارد پروتوكل SOAP هست!پس از آن به راحتي هرچه تمام تر و بدون نياز به داشتن اطلاعاطي در باره شبكه و XML ويا هر چيز ديگر.
    برنامه نويسي موبايل
    كنترلهاي موبايل به شما اين امكان را ميدهد كه به سادگي براي موبايلها PDA ها و ساير انواع موبايلها(غريب به 80 نوع) برنامه بنويسيد.شما برنامه خود را مينويسيد و سپس كنترلهاي موبايل asp.net آن را به فرمت قابل در يافت موبايلها از قبيل WAP/WML, HTML, يا iMode تبديل خواهد كرد.
     
    Stalin از این پست تشکر کرده است.