1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

۴۵ کلید میانبر مخفی در فتوشاپ

شروع موضوع توسط minaaa ‏10/2/12 در انجمن مقالات آموزشی

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    پاسخ : ۴۵ کلید میانبر مخفی در فتوشاپ

    [h=2][/h]
    ۳۰- تعریف کلیدهای ترکیبی سفارشی برای فتوشاپ
    برای رفتن به پنجره تنظیم کلیدهای ترکیبی سفارشی ، کلیدهای مقابل رو بزنید : Ctrl+Alt+Shift+K
    هر چند توصیه میکنم کلید ترکیبی سفارشی تعریف نکنید ، کلیدهای پیش فرض به خوبی تعریف شدن و مهمتر از اون اینه که ، با کلیدهای پیش فرض کار کنید تا با هر فتوشاپی جلوی شما گذاشتن بتونید کار کنید و دم به دم کلیدهای ترکیبیش رو عوض نکنید (البته اگه اجازه این کار داشته باشید!) .


    [​IMG]


    ۳۱- تبدیل موقتی دکمه Cancel به Reset در بعضی از پنجره های محاوره ای (Dialog boxes)
    در برخی از پنجره های محاوره ای شبیه Layer Style و … اگه تنظیماتی اعمال کردید و خواستید ریست کنید دکمه Alt رو نگه دارید تا دکمه Cancel به Reset تبدیل بشه و با کلیک بر Reset تنظیمات به حالت اولیه برمیگرده .


    ۳۲- Strock کردن یک مسیر (path)
    مسیر مورد نظر رو انتخاب کنید (مسیری که با ابزاری مثل Pen رسم شده) و سپس ابزار براش رو انتخاب و بعد از تنظیم پارامترها و مقادیر براش ، کلید Enter رو بزنید ، میبینید که دقیقا در طول مسیر خطی با مشخصات تعیین شده رسم میشود .


    ۳۳- به انتخاب در آوردن مسیر (path)
    روی مسیر مورد نظر کلیک کنید و کلیدهای Ctrl+Enter رو بزنید تا به حالت انتخاب در آید (مهم نیست که چه ابزاری انتخاب شده باشد) ، اگه قبلا ناحیه انتخابی وجود داشته باشد با زدن کلیدهای Ctrl+Shift+Enter مسیر به حالت انتخاب در آمده و به ناحیه انتخاب قبلی افزوده میشود .


    ۳۴- تغییر در افکتهای Layer Style با کمک ماوس
    وقتی پنجره Layer style باز است و مثلا یک افکت Drop Shadow اضافه کرده اید میتوانید با کلید چپ ماوس در حالی که ابزار Move انتخاب شده است ، روی سند محل سایه را تغییر دهید (با درگ کردن سایه) ، این حالت برای Inner Shadow هم صادق است و اگر کلید Alt رو پایین نگه دارید و درگ کنید مقادیر Graddiant Overlay و Pattern Overlay و Stain Effect نیز تغییر خواهند کرد .


    ۳۵- تغییر اندازه و درجه نرمی براش (قلم مو)
    بعد از انتخاب ابزار براش کلید Alt را نگه دارید و در همین زمان کلید راست ماوس را بزنید ، با درگ کردن به سمت راست و چپ اندازه قلم افزایش پیدا میکنه و با بالا و پایین درگ کردن Hardness و یا درصد نرمی و سختی قلم تغییر میکنه .


    [​IMG]
     
  2. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    پاسخ : ۴۵ کلید میانبر مخفی در فتوشاپ

    [h=2][/h]
    ۳۶- بزرگنمایی موقت
    مهم نیست که چه ابزاری را انتخاب کرده اید ، هر وقت خواستید زوم کنید کلیدهای Ctrl+SapceBar رو فشار دهید و برای کوچک کردن هم Ctrl+Alt+SpaceBar و در محل مورد نظر کلیک کنید و یا به چپ و راست درگ کنید .


    ۳۷- انتخاب موقت رنگ برای براش
    در حالی که ابزار براش (brush) رو انتخاب کرده اید کلیدهای Alt+Shift را نگه دارید و کلیک راست ماوس رو فشار دهید تا کادر انتخاب رنگ به صورت موقت ظاهر بشه .


    [​IMG]


    ۳۸- انتخاب موقت ابزار Move
    روی هر ابزاری که هستید به محض فشردن کلید Ctrl ابزار Move به صورت موقت ظاهر میشه و میتونید شی مورد نظر رو جا به جا کنید .


    ۳۹- بزرگنمایی همزمان چند سند
    اگه چند تا سند باز کردید که مثلا داخل هر کدوم یک عکس قرار داره و حالا میخواهید با زوم کردن هر سه تا سند زوم بشن ، ابتدا پنجره ها رو کنار هم قرار بدید طوری که همه رو ببینید ، حالا کلیدهای Ctrl+Shift+Space رو بزنید و روی یکی از سندها کلیک کنید تا همه با هم زوم بشن ، برای کوچک کردن هم کلید Ctrl+Shift+Alt+Space رو بزنید .


    ۴۰- بزرگ کردن و یا کوچک کردن دسته ای حروف
    فرض کنید که چند خط متن نوشته اید و متوجه شدید که باید همه این چند خط رو با حروف بزرگ مینوشتید چی کار میکنید؟ به جای تایپ دوباره متن ، متن مورد نظر رو انتخاب کنید و کلیدهای Ctrl+Shift+K رو فشار بدید ، با این کار میتونید بین بزرگ و کوچک بودن حروف سوئیچ کنید ، البته برای استفاده از این امکان حتما باید بدون فعال بودن کلید Caps Lock متن رو بنویسید .


    ۴۱- تغییر مقادیر Tracking و kerning حروف
    متن مورد نظر رو انتخاب کنید و سپس با کلیدهای Alt و کلیدهای جهت دار راست و چپ مقدار Tracking یا فاصله حروف رو افزایش و یا کاهش بدید ، اگر یک کلمه و یا خط و یا کل یک پاراگراف را انتخاب کنید مقدار Tracking تغییر میکنه ولی اگه دو تا کاراکتر پشت سر هم رو انتخاب کنید مقدار Kerning تغییر خواهد کرد .


    [​IMG]
     
  3. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    پاسخ : ۴۵ کلید میانبر مخفی در فتوشاپ

    [h=2][/h]
    ۴۲- تغییر فاصله بین خطوط متن (تغییر Leading)
    خطوط مورد نظر رو انتخاب کنید و سپس Alt + کلیدهای جهت دار بالا و پایین رو بزنید تا فاصله بین خطوط افزایش و یا کاهش پیدا کنه .


    [​IMG]


    ۴۳- تغییر مقدار Baseline متن
    در یک متن ، کاراکترهای مورد نظر رو انتخاب کنید و سپس با کلیدهای Alt+Shift و کلیدهای جهت دار بالا و پایین ، خط مبنا رو تغییر بدید که با این کار متن به بالا و یا پایین منتقل میشه .


    [​IMG]


    ۴۴- سوئیچ کردن بین رنگ های Foreground و Background
    برای جا به جا شدن جای رنگهای پس زمینه و پیش زمینه کلید X رو بزنید .


    ۴۵- ریست کردن تنظیمات فتوشاپ به حالت اولیه
    اگه فتوشاپ خیلی به هم ریخته است و تنظیماتش مثل روز اول نیست و شما خیلی سریع و بدون دردسر میخواهید فتوشاپ رو مثل روز اولش بکنید ، فتوشاپ رو ببندید و یکبار دیگه اینطوری اجرا کنید : قبل از باز کردن فتوشاپ کلیدهای Ctrl+Alt+Shift رو بگیرید و نگه دارید ، حالا روی آیکون فتوشاپ دوبار کلیک کنید یک پیغام مبنی بر حذف فایل تنظیمات فتوشاپ ظاهر میشه ، Yes رو بزنید و کلیدها رو رها کنید ، حالا فتوشاپ شد مثل روز اول!


    خب ، در این مطلب ۴۵ کلید میانبر برای فتوشاپ توضیح داده شد ، البته و صد البته هنوز کلیدهای مخفی دیگری وجود دارد که امیدواریم شما در نظرات خودتون این میانبر ها رو معرفی کنید ، لطفا توجه کنید فقط اون میانبرهایی رو معرفی کنید که اثری از اونها در منوها وجود نداره ، مثلا Shift+F5 در منوی Edit و در مقابل گزینه Fill ذکر شده ، پس این یک کلید مخفی نیست .


    امیدوارم این مطلب مورد استفاده شما قرار گرفته باشه .


    منبع: گویــــــا آی تی ​