1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

راهنمای کامل بازی harvest moon a wonderful life

شروع موضوع توسط *Sajjad* ‏3/8/11 در انجمن اخبار و معرفی

  1. Game Developer کاربر ارزشمند❤

    تاریخ عضویت:
    ‏26/11/10
    ارسال ها:
    23,930
    تشکر شده:
    6,139
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    برنامه نویس بازی های کامپیوتری و موبایل
    داستان بازی:
    : پدربزگ شما تونی مرده و از دار و ندار خود یک مزرعه به جای گذاشته است. شما در شهر خواهید بود و یک نامه از پدر خود دریافت می‌کنید که در آن نوشته شده است: پسرم به مزرعه پدربزرگت برو و چیزهای که او برای تو گذاشته است را بردار و مزرعه را به خوبی شخم بزن و آرایش بده. شما از افراد دهکده خواهید شنید که چنانچه تغییراتی در آن صورت نگیرد بزودی در عرض یک سال دهکده به پارک معمولی تبدیل خواهد شد. به دهکده می‌روید تا جلوی این کار را بگیرید.کنترل بازی:
    کنترل بازی:
    جهات دسته: حرکت بازیکن به نقاط مختلف- انتخاب یک وسیله یا نوشته در صفحه فهرست یا موجودی
    دکمه ضربدر: انتخاب نوشته یا تایید وسیله- بررسی وسایل یا اهداف- برداشتن یک وسیله- پرت کردن وسیله- گفتگو با دیگران- دادن وسیله به دست دیگران
    دکمه مربع: استفاده از وسیله مسلح شده- خوردن آیتم قابل خوردن در دست
    دکمه دایره: کنسل کردن یک چیز
    دکمه مثلث: دیدن دوربین و بازیکن از پشت
    دکمه

    r1: باز کردن سریع صفحه انتخاب وسایل( سمت راست r1 وسمت چپ l1 برای انتخاب وسایل در صورت باز بودن صفحه موجودی)- قرار دادن وسایل یا آیتم در کولهپشتی
    دکمه r2: باز کردن سریع صفحه انتخاب وسایل
    دکمه l1: سوت زدن برای سگ
    دکمه r1: سوت زدن برای اسب
    دام ها/حیوانات
    سگ:
    : در شروع بازی، شما می‌توانید یک سگ با گوش‌های آویزان و یا سگی با گوش‌های نوک تیز انتخاب کرده و بعد برای او اسم بگذارید. او در خانه‌ی مخصوص سگ و در نزدیکی خانه‌ی شما زندگی می‌کند و باید روزی یک‌بار به وی غذا داده شود. او می‌تواند تمام مدت بیرون از خانه بماند. در حقیقت شما نمی‌توانید به‌جز داخل خانه‌ی خودتان او را به داخل هیچ‌یک از ساختمان‌ها ببرید. هنگامی‌که هوا خراب می‌شود، او به داخل خانه‌ی خودش می‌رود. مطمئن شوید که اغلب اوقات با زدن دکمه‌ی «مثلث» سگ خود را تربیت می‌کنید. در ابتدا و پیش از آنکه حباب قلب (علاقه) در بالای سر او به حباب عصبانیت تبدیل شود، فقط کارهای تکراری انجام می‌دهد. هنگامی‌که او جلسات آموزش را بصورت بهتری پذیرفت، زمان بیشتری را به این کار اختصاص دهید. در صورتی که هر روز به او غذا بدهید و او را بغل کنید، درجات قلب (علاقه‌ی) او نسبت به شما افزایش پیدا خواهد کرد. چنین به‌نظر نمی‌رسد که او واقعاً مریض شود مانند دام‌های دیگر به بررسی سلامتی نیاز داشته باشد. در صورتیکه به‌خوبی از سگ مراقبت به‌عمل بیاید او نیز از مزرعه‌ی شما در برابر موری (Murray) که از داخل فریزر اتاق فرآوری، مواد غذایی می‌دزدد محافظت خواهد کرد. در غیر این‌صورت سگ شما فقط تمایل دارد که در اطراف خانه بماند و هنگامی‌که در همان نزدیکی هستید، کمی شما را تعقیب کند. باید یک‌بار سوت بزنید تا سگ را صدا کنید و او به طرف شما بیاید. برای این‌کار باید دکمه‌ی «R2» را بزنید. در نسخه‌ی GC این بازی نیز، ظاهراً شما همین دکمه را برای صدا کردن اسب و سگ خود (یک‌بار برای سگ، دوبار برای اسب) می‌زنید اما در بازی PS2، به شما دو دکمه‌ی متفاوت برای صداکردن حیوانات داده شده است.
    اسب:
    شما در همان زمانی که محصولات لبنی خود را به همراه تاکاکورا (
    Takakura) برای فروش به شهر می‌فرستید، یعنی در اولین روز تابستان سال اول، صاحب اسب می‌شوید. او یک روز از شهر باز خواهد گشت و اعلام خواهد کرد که شما صاحب یک حیوان جدید شده‌اید. اما در صورتی‌که در آخرین روز بهار یک حیوان جدید سفارش دهید، (در اولین روز تابستان به دست شما خواهد رسید) رسیدن اسب شما تا روز آینده به تعویق خواهد افتاد. بنابراین هنگامی‌که حیوانات جدید سفارش می‌دهید، این نکته را به‌خاطر داشته باشید. رنگ اسب، تصادفی است. من تا به‌حال موفق شده‌ام یکی از سه رنگ قهوه‌ای، نارنجی مایل به قرمز و سفید داشته باشم. اسب قهوه‌ای رنگ به‌طور قابل توجهی پس از مدتی کثیف می‌شود و در صورتی‌که سعی کنید او را در محل آب باریکه بشویید، تمیز نخواهد شد. من اسب قرمزرنگ را بیش از همه دوست دارم. تا جایی‌که به من مربوط است، اسب بهترین حیوان این بازی است. اگرچه او مانند گاوها و مرغ‌ها هیچ محصول مستقیمی به شما نمی‌دهد، اما دردسر او بسیار کم است و باعث می‌شود که شما بدون این‌که قوای بدنی با ارزش خود را حرام کنید به شهر بروید. بعد از این‌که اسب خریدید، دیگر به‌صورت پیاده هیچ‌جا نمی‌روید. برای همه‌ی مسیرهای خود سوار او می‌شوید و متوجه خواهید شد که تقریباً تا آخر روز خسته نمی‌شوید و می‌توانید کارهای بیشتری را انجام دهید. شما می‌توانید از هر جای شهر که هستید بوسیله‌ی زدن دکمه‌ی «L2» برای اسب خود سوت بزنید (تا زمانی‌که بیرون هستید). حتی اگر او در انبار غلّه هم باشد، خود را به شما خواهد رساند. در صورتی‌که منتظر اسب هستید و می‌خواهید او را از گشتن در اطراف کثیفی‌ها بازدارید، می‌توانید بر پشت وی بپرید. شما همچنین می‌توانید هنگامی‌که او درست پهلوی شما است برایش سوت بزنید و او بلافاصله بلند خواهد شد. اسب روزی دوبار به کارهای یک شخص، پاسخ می‌دهد. شما می‌توانید با او صحبت کرده و یا او را در آغوش بگیرید و نوازش کنید تا در بالای سرش حباب قلب (علاقه) ظاهر شود. اما برخلاف بقیه‌ی حیوانات همه چیز در همین یک کار خلاصه می‌شود. در صورتی‌که اول با او صحبت و بعد بلافاصله او را نوازش کنید، پاسخی نخواهد داد و ... بالعکس. وقتی او را از خواب بیدار کنید، مانند گاوها خیلی عصبانی می‌شود. بنابراین اگر فقط هر روز با او صحبت کنید خیلی بی‌خطرتر است تا اینکه او را نوازش کنید زیرا می‌دانید که او چه موقع خوابیده است. هنگامی‌که اسب خوابیده است، چشمانش بسته است و سرش را با حرکت سریع از یک سو به سوی دیگر حرکت می‌دهد و در ضمن توجه داشته باشید که او در هنگام خواب مانند گاوها دراز نمی‌کشد.


    گاو:
    گاوها بسیار مفید و در عین حال بسیار بی‌فایده هستند. شما بازی را با یک گاو معمولی شروع می‌کنید که «به تازگی دارای بچه شده است» بنابراین در اوایل فصل‌ها، همه‌چیز برای شما خیلی خوب پیش می‌رود. در بهار اول ممکن است هر بار که از گاو شیر می‌دوشید و در هر روز چهار دبّه تا هشت دبّه شیر از او به‌دست بیاورید. شما می‌توانید گاوهای خود را روزی دوبار بدوشید، فقط باید فاصله‌ی بین هر شیردوشی با دفعه‌ی بعد، شش ساعت باشد، در غیر این‌صورت آن‌ها عصبانی شده و شیر نمی‌دهند. آن‌ها در تابستان در مقایسه با پاییز که تولید شیر کمی بیشتر است، شیر کمتری می‌دهند (من معمولاً در این فصل و در هر بار شیر دوشی، سه دبّه‌ی شیر از آن‌ها به‌دست می‌آورم) و تا زمستان سال اول، شیر گاوهای شما خشک شده و دیگر چیزی برای شیر دادن ندارند. گاوهای ممتاز بهترین شیر را به شما می‌دهند، اما آن‌ها نیز تمایل دارند که در هر بار شیر دوشی فقط یک یا دو دبّه شیر به شما بدهند. این موضوع در مورد گاوها، نکته‌ی بدی است. گاوهای جدید به هیچ عنوان شیر نمی‌دهند مگر اینکه شما آن‌ها را بارور کنید تا بچه به دنیا بیاورند. پس از آن، آن‌ها تقریباً برای مدت چهل روز یا یک سال کامل، شیر می‌دهند. اما خیلی به‌ندرت اتفاق می‌افتد که شما واقعاً یک سال تمام و بدون اینکه شیر گاوها خشک شود، بتوانید از آن‌ها شیر بدوشید و در واقع برای این‌کار، باید مجدداً آن ها را بارور کنید. هر گوساله‌ی ماده که به دنیا می آید، تا زمانی‌که بزرگ نشود و بچه‌ی خودش به‌دنیا نیاید، شیر نخواهد دادبنابراین، نیازی به گفتن نیست که گاوهای شما در هیچ زمانی زودتر از انبار غلّه شما به نتیجه نمی‌رسند. در حالی‌که کتابچه‌ی رسمی بازی چنین می‌گوید که شما هرگز حیوانات خود را نمی‌فروشید، بازی به این صورت ساخته نشده است و شما می‌توانید گاوهای خود را بفروشید.
    سیاست من این‌گونه است که از هر نژادی از حیوانات، یک حیوان ماده را نگه‌می‌دارم. من گاوهای اصلی را نگه‌داشته و گوساله‌های آن‌ها را پس از بزرگ شدن، می‌فروشم. این‌کار به این خاطر است که وقتی که سطح قلب (علاقه‌‌ی) گاوهای شما به 10 برسد، آن‌ها با کیفیت «

    S» شیر خواهند داد و این کار به مراتب آسان‌تر از نگه‌داشتن بچه‌های آن‌ها، بزرگ‌کردنشان و رساندن آن‌ها به این سطح علاقه و در نتیجه این کیفیت شیر است. پس گاوهای اصلی خود را فقط زمانی بفروشید که پیر و مریض می‌شوند. همچنین من به این موضوع توجه کرده‌ام که در واقع شما به‌مدت یک‌سال از هر گاو شیر می‌دوشید و تقریباً به دنبال آن یک سال نمی‌توانید از همان گاو شیر به‌دست آورید. این موضوع به این خاطر است که شما در یک زمان فقط باید یک گوساله در انبار غلّه داشته باشید و این به آن معناست که باید برای بارداری‌های گاوهای خود زمان مشخصی را تعیین کنید و هنگامی‌که یک گاو جدید می‌خرید، تقریباً باید برای اینکه او کاملاً بزرگ و آماده‌ی باروری شود، دو فصل کامل صبر کنید! دوران بارداری تقریباً یک فصل کامل طول می‌کشد و بعد از آن، گاو حداقل به‌مدت چهار روز دارای «آغوز» (شیر مخصوص) است که فقط باید آن‌را به گوساله‌ی خودش بدهد و بعد از این مدت شما می‌توانید دوباره از گاو شیر بدوشید. همچنین می‌توانید یک قسمت کوچک از انبار غلّه را به یک گاو نر اختصاص دهید که در واقع پدر همه‌ی گوساله‌ها است و یا اینکه یک گاو نر دیگر بخرید. من شخصاً چنین باوری ندارم که یک روش باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ی روش دیگر می‌شود زیرا با داشتن یک گاو نر در انبار غلّه، حتی اگر او یک تولید دایمی هم برای شما نداشته باشد باید برای غذا دادن هر روزه به این حیوان هزینه کنید و همچنین یک قسمت کامل از انبار غلّه‌ی خود را به یک چنین حیوانی اختصاص دهید به‌جای اینکه یک گاو دیگر داشته باشید که می‌تواند در بیشتر اوقات، شیر بدهد و این تمام موضوعی است که در مورد اولویت بندی شما در زمینه‌ی گاوها وجود دارد. اکثر گوساله‌ها هم‌نژاد مادرشان خواهند بود تا پدرشان، بنابراین در بیشتر موارد هیچ اهمیتی ندارد که گاو نر شما از چه نژادی باشد. در صورتی‌که برای یک گاو نر دیگر در مزرعه هزینه کنید و از معجون خارق‌العاده به او بدهید، به‌طور اتوماتیک‌وار از او در اثر بارور کردن گاوها، همان نژادی به‌وجود خواهد آمد که شما تلاش می‌کنید به‌دست آورید.
    هرچند خوانندگانی داشته‌ام که برایم نوشته‌اند که تمام مدت گاوهایشان را بیرون نگه‌می‌داشته‌اند (حتی در طول مدت زمستان)، اما بنابه تجربه‌ی من این کار، بر کیفیت شیری که از آن‌ها می‌دوشید به اندازه‌ی سلامتی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. من گاوی داشتم که با کیفیت «A» شیر می‌داد و بیشتر زمان فصل تابستان او را در بیرون از انبار غلّه رها کردم و ناگهان او شروع به شیر دادن با کیفیت «B» کرد. هنگامی‌که او را به داخل برگرداندم، او مجدداً به شیر دادن با کیفیت «A» و بالاخره کیفیت «S» بازگشت. گاوهای خود را بیرون از انبار و در زیر باران رها نکنید ضمناً آن‌ها را در طول ماه‌های زمستان، در خارج از انبار رها ننمایید.
    شما باید برای دستیابی به علوفه، زمین خود را بارور کنید و فقط می‌توانید زمانی‌که علف‌ها به رنگ سبز خیلی تیره درآمدند، آن‌ها را بچینید. در صورتی‌که حیوانات خود را در خارج از انبار رها کنید و آن‌ها مرتباً و فقط به‌طور سریع سرهای خود را در میان علف‌ها فرو کنند و بالا بیاورند و حباب‌های عصبانیت را در بالای سر آن‌ها ببینید، این موضوع به دلیل آن است که هنوز علف‌ها به اندازه‌ی کافی بلند نشده‌اند تا آن‌ها بتوانند علف‌ها را بخورند و حیوانات گرسنه مانده‌اند! هر گاو در هر روز، دوبار علف می‌خورد.


    مرغ:
    داشتن مرغ‌ها، حتی اگر تخم‌های آن‌ها با قیمت زیادی هم فروخته نشوند، به غیر از زمانی‌که شما از آن‌ها تخم طلا به‌دست می‌آورید، ارزش دارد. شما می‌توانید تا 8 عدد مرغ داشته باشید. بازی را با خرید یک مرغ و یک خروس شروع کنید و با این‌کار هرگز نیازی نیست که مرغ دیگری بخرید. بعد از آن، شما برای بارور کردن تخم‌مرغ‌ها تا خرخره در کار فرو خواهید رفت و دیگر وقت نخواهید داشت به کار جوجه‌کشی ادامه دهید و هنگامی‌که آن‌ها کاملاً بزرگ شدند، خروس‌ها را بفروشید. شما همیشه می‌توانید تخم‌مرغ‌های بارور شده را بفروشید و افرادی که در این بازی تخم‌مرغ دوست دارند نیز این نوع تخم‌مرغ‌ها را به‌عنوان هدیه خواهند پذیرفت. همچنین می‌توانید آن‌ها را با همین حالت بارور شده بخورید. شما باید روزی دوبار مرغ‌های خود را بغل کرده و نوازش کنید تا پاسخ مناسب را از آن‌ها بگیرید. در صورتی‌که مرغ شما در حالی‌که سرش بر روی زمین است نشسته، بدانید که او خوابیده است. می‌توانید او را از روی زمین بلند کنید تا تخم‌مرغ را از زیرش بردارید، اما در این زمان‌ها با او صحبت نکرده و او را نوازش نکنید! زیرا در صورتی‌که او را بیدار کنید، عصبانی خواهد شد. معمولاً هنگامی‌که من یک مرغ خوابیده را برمی‌دارم و مجدداً او را بر سر جای خود و بر روی زمین قرار می‌دهم، او خود به خود بیدار می‌شود و بعد، من می‌توانم مجدداً او را بردارم و نوازش کنم. تخم‌مرغ‌های طلای خود را از طریق وَن (
    Van) به فروش برسانید.

    شما می‌توانید در صورت تمایل، مرغ‌های خود را به‌صورت تمام‌وقت در حیاط رها کنید، زیرا آن‌ها مریض نخواهند شد و در ضمن، قادر خواهند بود تا هنگامی‌که بیرون هستند غذای خودشان را پیدا کنند.


    گوسفند:
    من از داشتن گوسفند اذیت نشدم. شما فقط می‌توانید هر فصل یک‌بار، پشم‌های او را بچینید، اما در عوض باید هر روز به او غذا بدهید و از وی مراقبت کنید و چنین به‌نظر می‌رسد که باید برای یک فایده‌ی ناچیز، کار زیادی انجام دهید. همچنین گوسفند، یک بخش از انبار غلّه‌ی شما را نیز اشغال می‌کند. در واقع داشتن او نوعی وقت تلف کردن است.
    بز:​
    بز را فقط می‌توانید از طریق ون (
    Van) خریداری کنید. قیمت آن G4000 است. افرادی که در ناتسومی (Natsume) هستند به این نتیجه رسیده‌اند که احتمالاً مجبور کردن بازیگران این بازی به کشتن حیواناتشان، عقیده‌ی چندان خوبی نیست، در نتیجه در نسخه‌ی PS2 شما می‌توانید بز خود را هنگامی‌که بالاخره شیر نداد، به قیمت G1000 بفروشید بنابراین نمی‌توانید بز را بارور کنید اما اجازه هم ندارید وقتی‌که دیگر بدون استفاده شد، برای خلاص شدن از دستش، او را بکشید. همچنین نمی‌توانید بز دیگری بخرید. همین یک بز را خواهید داشت.


    گربه:
    در صورتی‌که با رومانا (
    Romana) دوست شوید، می‌توانید یک گربه از او بگیرید. او هم درست مانند همه‌ی زنان این بازی، گل‌ها را دوست دارد. هنگامی‌که بر روی صندلی‌اش نشسته به او هیچ هدیه‌ای ندهید زیرا آن‌ها را قبول نخواهد کرد. وی قبل از این‌که در مورد من به سطح «دوستی» برسد، گربه‌ای را به من داد و این در حالی بود که من در مجموع دو هدیه به او داده بودم. در حقیقت گربه هیچ کاری انجام نمی‌دهد. او صبح زود، غذای سگ را خواهد خورد و این کار باعث خواهد شد که سطح قلب (علاقه‌ی) او زیاد شود، اما در واقع این کار به این معنا نیز هست که شما باید ظرف سگ را روزی دوبار پر کنید تا سگ شما نیز بتواند غذا بخورد. پیشنهاد می‌کنم در صورتی‌که یکی از آن بازیکنانی هستید که مطمئن شده‌اید همه‌ی اسرار بازی را کشف کرده‌اید، آن موقع یک گربه داشته باشید.

    من کاملاً مطمئن نیستم که گربه را چگونه به‌دست آوردم. در مجموع دو گل به رومانا (Romana) دادم. در طول تابستان سال سوم، خیلی زود از خواب بیدار می‌شدم و آب‌‌دادن به زمین‌ها را تمام می‌کردم، بنابراین دوباره به خانه برمی‌گشتم و می‌خوابیدم. هنگامی‌که مجدداً از خواب بیدار می‌شدم و بین ساعت 9 و 10 صبح از خانه بیرون می‌رفتم، با یک دمو مواجه می‌شدم که در آن رومانا (Romana) یک گربه‌ی سیاه به من می‌داد که می‌بایستی برای او یک اسم می‌گذاشتم، من حتی تلاشی هم برای به‌دست آوردن گربه نکردم، زیرا وقتی که او را داشته باشید، باید ظرف غذای سگ را روزی دوبار پر کنید.
    [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
    در مورد مزرعه شما:
    نیازی به الوارهای بزرگ ندارید و خانه به‌صورت مجانی وسعت پیدا می‌کند! هنگامی‌که این بخش از بازی را کشف کردم، خیلی خوشحال شدم. وسعت دادن خانه در این بازی خیلی گران خواهد بود، مطمئن باشید که در پایان سه بخش اول بازی، یک اتاق جدید مجانی به خانه‌ی شما اضافه خواهد شد. در پایان سال اول، شما صاحب یک آشپزخانه با دو حمام و دستشویی خواهید شد که می‌توانید وارد آن‌ها شده و با همراهی صداها از آن‌ها استفاده کنید (یعنی گرچه دوربین در اینگونه موارد شما را تعقیب نمی‌کند، اما صداها نشان‌دهنده‌ی این هستند که شما مشغول چه کاری هستید). در پایان سال دوم، در حالی‌که هنوز شما و همسرتان باید در اتاق نشیمن و در نزدیکی تلویزیون بخوابید، همسرتان نیز بالاخره در پایان بخش سوم بازی، صاحب اتاق اختصاصی خواهد بود. لوازم مختلفی وجود دارند که شما باید آن‌ها را برای خانه‌ی خود بخرید. به عنوان مثال، ون (
    Van) چند عدد صفحه‌ی گرامافون می‌فروشد. همچنین می‌توانید قالیچه‌های جدیدی را برای خانه‌ی خود بخرید. بیش از این موارد را باید در راهنمای قسمت مربوط به ون پیدا کنید. شما می‌توانید اطلاعات بیشتر درباره‌ی صفحه‌های گرامافون را از مردم مختلف شهر به‌دست آورید. بنابر نظریه‌ی یکی از خوانندگان، می‌توانید از کارتر (Carter) نیز یک صفحه‌ی گرامافون بگیرید. در بخش 4، زمانی‌که ون (Van) شهر بود، من کارتر را در کنار ساحل دیدم که به یک کنده‌ی درخت خیره شده بود. او آلبوم خاطرات تابستانی (The summer memories) را به من داد که بعدها ون آن‌را به قیمت G405 (G486) خواهد خرید و بنابر نظریه‌ی خواننده‌ای دیگر، می‌توانید از سباستین که در ویلا پیشخدمت است نیز صفحه‌ی گرامافون را بگیرید. شما باید با او دوست شوید و هنگامی‌که به اتاق او می‌روید با وی صحبت کنید، او یک صفحه‌ی گرامافون به نام رازهای شهر (Town mysteries) را به شما قرض خواهد داد. می‌توانید از آن موجود عجیبی که فقط در زمستان در اطراف چشمه پرسه می‌زند نیز صفحه‌ی گرامافون بگیرید. شما می‌توانید هر روز سه گل و سه ماهی به او بدهید تا سطح قلب (علاقه‌ی) وی را نسبت به خودتان افزایش دهید. هنگامی‌که با او دوست شوید، وی به شما یک صفحه‌ی گرامافون به نام لالایی پاییزی (Lullaby of the fall) را خواهد داد. همچنین می‌توانید این صفحه‌ی گرامافون را با هر بار صحبت کردن با او در هر روز، بارها و بارها از وی بگیرید و اضافی آن‌ها را به قیمت «G405» به ون (Van) بفروشید.
    شما می‌توانید پس از دوستی با کریس (Chris)، مادر هاگ (Hugh)، از او نیز صفحه‌ی گرامافون بگیرید که نام آن عروس (The Bride) است. مانند اکثر خانم‌های این بازی، او نیز عاشق گل‌هاست. من حتی آنقدر خوش شانس بودم که شیر را به عنوان هدیه به وی بدهم. در صورتی‌که بتوانید در بازی منطقه، 10 بار از کیسی (Kassey) ببرید، می‌توانید صفحه‌ی گرامافون خاطرات 64 (Memories 64) را به‌دست آورید. همچنین با دوستی با گریفین (Griffin) می‌توانید صفحه‌ی گرامافون جاز دریایی (Marine jazz) را تهیه کنید. شما می‌توانید برای به‌دست آوردن این صفحه‌ی گرامافون، حدود ساعت 2 تا 3 بعدازظهر وارد اتاق او شوید.


    خانه ي سگ
    در این نسخه از (
    Harvest moon)، شما تصمیم ندارید سگ خود را به همراه خودتان به داخل خانه ببرید. من این موضوع را به سختی یاد گرفتم زیرا هنگامی‌که هر شب سگ را با خود به داخل خانه ‌می‌بردم، وقتی‌که می‌خواستم او را تربیت کنم، منجر به عصبانیت سگ می‌شد. بعضی از راهنماهای بازی GC، اشاره کرده‌اند که ظاهراً نمی‌توانید سگتان را با خود به داخل خانه بیاورید، اما در مورد این نسخه‌ی PS2من قادر به انجام این کار بوده‌ام. در صورتی‌که تلاش می‌کردم تا سگ را به داحل انبار کاه و یا یکی دیگر از ساختمان‌ها ببرم و هنگامی‌که در حال عبور از در بودم، او از میان دستان من بیرون می‌پرید، اما به همراه من به داخل خانه می‌آمد. با این حال، ظاهراً شما باید به سگ اجازه بدهید تا در زمان خراب شدن هوا از خانه استفاده کند. به هر حال همانطور که گفتم، من شب‌ها و وقتی که باران می‌آمد و به‌مدت بیش از یک فصل و بعد از آن، سگ خود را به داخل خانه می‌آوردم و هربار که سعی می‌کردم او را تربیت کنم، یک حباب بالای سر او ظاهر می‌شد که در آن «ابر سیاه و بارانی» دیده می‌شد که علامت عصبانیت سگ بود. یک‌بار در یک بازی او را تمام وقت و به‌طور کامل بیرون از خانه نگه‌داشتم و روزی یک‌بار به او غذا دادم. در این شرایط، وضعیت او بسیار خوب بود و سطح قلب (علاقه‌ی) او نسبت به من دوباره شروع به افزایش کرد. ظرف غذای سگ، نزدیک خانه‌ی کوچک اوست و معمولاً سگ هرروز حدود ساعت 9 صبح یا همین زمان‌ها غذا می‌خورد. هر روز هنگامی‌که او غذا می‌خورد، قلب کوچکی را خواهید دید که در بالای سر او ظاهر می‌شود. شما می‌توانید هر نوع غذایی را که پیدا می‌کنید، به او بدهید. غذاهایی از قبیل: سرخس سلطنتی و قارچ. من هرگز هیچ‌یک از محصولات کشاورزی‌ام را برای او حرام نکرده‌ام زیرا همه‌ی آن‌ها برای پخت‌و‌پز، پیوند زدن و تولید دانه‌ها بسیار لازم و ضروری هستند.


    مرغدانی:
    یک ساختمان سفید با تزیینات آبی‌رنگ که در آن طرف اولین زمین کشاورزی قرار دارد، مرغداری شماست. شما می‌توانید تا هشت عدد مرغ در داخل آن داشته باشید. شما باید ظرف غذای مرغ‌ها را هنگامی‌که تعداد زیادی مرغ دارید، یک روز در میان پر کنید. قیمت هربار غذای پرندگان 150 دلار است. همچنین می‌توانید از تاکاکورا (
    Takakura) بخواهید تا در منطقه‌ی مرغ‌ها یک حصار کوچک بسازد ولی قیمت آن 10000 دلار است که از نظر من مبلغ چندانی نیست زیرا مرغ‌ها از اینکه به غیر از زمان‌هایی که توسط شما نوازش و انتخاب می‌شوند به‌صورت تمام‌وقت در آن‌جا هستند، بسیار خوشحالند. به محض این‌که سطح علاقه‌ی مرغ‌ها به من به 10 عدد رسید، تقریباً هر روز شروع به گذاشتن تخم‌های طلا کردند. شما می‌توانید هریک از مرغ‌های غیر تخم‌گذار اضافی را که از طریق تخم‌مرغ‌های بارور شده به‌وجود آمده‌اند بفروشید تا برای بقیه‌ی مرغ‌ها غذا بخرید. صبر کنید تا جوجه‌ی غیر تخم‌گذار جدید بزرگ شود و بعد، آن را به قیمت 450 دلار بفروشید. البته این‌کار باعث ناراحتی مرغ‌ها خواهد شد و شما نیز احساس بدی خواهید داشت و هنگامی‌که تاکاکورا (Takakura) مرغ را با خود می‌برد و دور می‌شود، صحنه قطع می‌شود. اما با این وجود هیچ دلیلی وجود ندارد که بیش از یک پرنده‌ی نر را نگهدارید، زیرا او هیچ‌کاری به‌جز خوردن و بارور کردن تخم‌مرغ‌ها نخواهد داشت.


    زمین‌ها:
    شما بازی را با دو زمین شروع می‌کنید. راهنماهای بازی
    GC در مورد زمین سوم نیز صحبت می‌کند که زمینی حاصلخیزتر است و در طرف دیگر آلونکی که قفل شده قرار دارد و من نمی‌دانم که آیا این زمین در ابتدای بازی نسخه‌ی GC موجود هست یا خیر. اما در نسخه‌ی PS2، شما تا آخر سال دوم، هیچ علاقه‌ای به استفاده از زمین سوم ندارید. در شروع بازی، زمین از درخت‌ها و علف‌های هرزه پوشیده شده است، به‌طوری که شما حتی نمی‌توانید در آن راه بروید. زمین کوچک نزدیک خانه‌ی شما نسبت به بقیه‌ی زمین‌ها از حاصلخیزی کمتری برخوردار است. در آنجا درخت بکارید. درختان تا زمانی‌که شما به آن‌ها آب بدهید در آنجا به‌خوبی رشد می‌کنند. همچنین شما می‌توانید برای کمک به درختان، آن‌ها را بارور کنید. زمین میانی در طرف دیگر مرغداری شما قرار گرفته است. از این زمین برای کاشت محصولات استفاده کنید تا زمانی‌که به زمین سوم دسترسی پیدا نمایید. من سعی کرده‌ام به روش شطرنجی در زمینم محصول بکارم و همچنین به روش ردیفی که یک ردیف در میان بین محصولات کاشته شده خاک وجود دارد. تا زمانی‌که شما به‌طور مناسب محصولات را آبیاری کنید، مهم نیست که آن‌ها را چگونه بکارید. فقط مطمئن شوید که هر روز صبح به آن‌ها آب می‌دهید و بعد هنگامی‌که محصولات شما در بعدازظهر بی آب شدند، برای بار دوم در روز به آن‌ها آب بدهید. این کار باعث پیشرفت بسیار زیاد در رشد محصولات شما می‌شود. هنگامی‌که فقط یک‌بار در روز به محصولات آب می‌دهید، قد آن‌ها تقریباً دو برابر می‌شود. در برخی موارد و در سال دوم، احتمالاً بعد از اینکه کمی به مزرعه‌ی خود اضافه کردید، تاکاکورا (Takakura) به شما خواهد گفت که حالا دیگر می‌تواند زمین سوم را برای شما پاکسازی کند. این موضوع در پاییز سال دوم برای من پیش آمد. قیمت پاکسازی زمین سوم 20000 دلار است! که در واقع پاکسازی مقداری علف هرز با این قیمت، کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد. اما زمین سوم، حاصلخیزترین زمین است بنابراین ارزش آن‌را دارد و تا آن زمان شما باید پنیر و کره تولید کنید تا بتوانید پول خود را به‌خوبی افزایش دهید.


    انبار غلّه / چراگاه
    :
    انبار غلّه بزرگترین ساختمانی است که دارید. دارای یک چراگاه حصاردار در پشت انبار غلّه هستید که یک سیلوی محتوی علوفه‌ی خشک به آن متصل است.
    ترسناک‌ترین جنبه‌ی این بازی و اولین باری که چیز جالب توجهی در نسخه‌ی PS2 (Harvest moon) ظاهر می‌شود، یک زنگ اتوماتیک است. هنگامی‌که شما بیرون از انبار غلّه (در چراگاه) ایستاده‌اید، می‌توانید دکمه‌ی قرمز‌رنگی را بر روی دیوار فشار دهید تا زنگی را به‌صدا درآورید که همه‌ی حیوانات خارج از چراگاه را صدا بزنید. اما بهتر است زیاد آن‌را فشار ندهید وگرنه حیوانات کلّه‌شق را به پشت در خواهید کشاند! هنگامی‌که در داخل انبار غلّه هستید، دکمه‌ی قرمزرنگ روی دیوار را فشار دهید تا همه‌ی حیوانات را به داخل جمع کنید. من این وسیله را خیلی دوست دارم. هر گاو شما دارای دو جعبه‌ی محتوی علوفه‌ی خشک است و اسب‌ها یک عدد از آن‌ها را دارند. به حیوانات دوبار در روز غذا بدهید (اگرچه اسب‌ها تمایل دارند تا فقط یک‌بار در روز غذا بخورند)، در غیر این‌صورت حیوانات عصبانی خواهند شد. هنگامی‌که هوا خوب است و موقعی‌که حیوانات در داخل انبار غلّه هستند، فقط یک‌بار در روز غذا خواهند خورد. فقط هر وقت دیدید که سطل‌های محتوی علوفه خالی هستند، آن‌ها را پر کنید. این بهترین کار است. علوفه‌ی خشک، در طول سال اول زندگی شما، موضوع مشخصی است. تا زمانی‌که شما کَرت به کَرت علوفه را کود ندهید، آن‌ها رشد نمی‌کنند. دستگاه مخصوص کود دادن را می‌توانید از مزرعه‌ی وستا (Vesta) خریداری کنید (فقط کافیست که دکمه‌ی «سمت راست» را در زمانی‌که در لیست خرید هستید، فشار دهید تا ببینید که نام دستگاه مخصوص کود دادن نیز در صفحه‌ی آخر آن آمده است). قیمت هر یک از آن‌ها 40 دلار است. پول دادن در طول سال اول به سختی انجام می‌شود زیرا شما بازی را فقط با یک گاو شروع می‌کنید و باید سعی کنید تا سطح قلب (علاقه‌ی) او نسبت به شما افزایش پیدا کند تا بتوانید شیر فراوانی از او بگیرید. در طول سال اول و هنگامی‌که سعی می‌کنید به گاو و اسب خود غذا بدهید می‌توانید به راحتی دچار کمبود علوفه شوید. من پیشنهاد می‌کنم تا زمانی‌که حداقل به نیمی از چراگاه کود نداده‌اید، گاو دیگری نخرید. شما نمی‌توانید علف‌ها را برای تغذیه‌ی حیوانات بچینید مگر این‌که آن‌ها کاملاً بلند شوند و به رنگ سبز خیلی تیره درآیند. همچنین، هنگامی‌که حیوانات را به چراگاه می‌برید، آنها به علف‌های بلند برای خوردن نیاز دارند. اگر اصلاً به زمین کود نداده باشید و یا در صورتی‌که هنوز علف‌های کود داده شده، زمان کافی برای رشد کردن نداشته باشند، چیزی برای حیوانات شما وجود نخواهد داشت تا بخورند. اگر حیوانات خود را به چراگاه ببرید تا از علف‌هایی که هنوز به‌طور کامل رشد نکرده‌اند، بخورند آن‌ها چیزی نخواهند خورد و هنوز هم توقع خواهند داشت که روزی دوبار در انبار غلّه به آن‌ها غذا بدهید. در صورتی‌که حیوانات خود را به بیرون بفرستید و بلافاصله گاو شما با حالتی عصبانی شروع به ما...ما کند، (با یک ابر سیاه و بارانی در بالای سرش)، این موضوع می‌تواند به دو معنی باشد، یا شما آن‌ها را خیلی زود به بیرون فرستاده‌اید و آن‌ها در آن زمان خوابیده بوده‌اند و یا این‌که علف‌ها به اندازه‌ی کافی بلند نیستند و چیزی برای خوردن وجود ندارد. همیشه چند بخش از کَرت علف‌ها را در هنگام کود دادن و بارور کردن، به حال خود رها کنید تا رشد کنند تا بعداً بتوانید مقداری از آن‌ها را بچینید. قیمت علوفه‌ی خوب، 250 دلار و خیلی گران است. شما می‌توانید با صرفه‌جویی گاهی از آن‌ها استفده کنید تا به افزایش سلامت گاو خود و همچنین افزایش سطح قلب (علاقه‌ی) او نسبت به خودتان کمک کرده و میزان شیردهی او را به سطح «S» برسانید، اما توقع نداشته باشید که بتوانید همیشه و بطور روزانه حیوانات خود را با این نوع از علوفه تغذیه کنید.


    آلونک مربوط به وسایل:
    این آلونک به انبار غلّه متصل است و می‌توان هم از خارج و هم از داخل خود انبار غلّه وارد آن شد. همه‌ی ابزار شما در این‌جا قرار دارد، هر چند که من تمایل دارم تا همه چیز را با خود حمل کنم. کار شما با وسایل سنگین تاکاکورا (
    Takakura) و یک آب‌پاش کوچک شروع می‌شود. ابزار سنگین خیلی زود باعث خستگی شما می‌شوند، بنابراین هنگامی‌که فرصتی به‌دست آوردید، یک بیل و یک داس سبک بخرید. آن‌ها ارزش خریدن را دارند و خیلی هم مانند وسایل دیگر از این قبیل، گران نیستند. همچنین مطمئن شوید که بلافاصله یک چوب ماهیگیری می‌خرید، زیرا تبدیل به پول زیادی می‌شود و در آینده به یک ویژگی تبدیل خواهد شد. آبپاش 35 لیتر آب را در خود جای می‌دهد و کاملاً مفید است و شما نیازی به ارتقا دادن فوری آن ندارید. زمانی‌که بتوانید برای یک آبپاش بزرگ 750 دلار بپردازید، 140 لیتر آب در دسترس شما خواهد بود. در جلوی قفسه‌های پایینی و در طرف چپ اتاق بایستید تا به وسایل خود دسترسی داشته باشید. در طرف راست و در آن‌طرف اتاق، پس از گذراندن درب، قفسه‌ی بلندی وجود دارد که بذرهای شما در آن‌جا انبار می‌شوند. شما همچنین می‌توانید هر چیز دیگری را که فاسد شدنی است (نه محصولات کشاورزی و مواد غذایی) در آن‌جا انبار کنید. هنگامی‌که علوفه‌ی خوب یا غذای مرغ را به تاکاکورا (Takakura) سفارش می‌دهید، او روز بعد، آن سفارش را در این‌جا ذخیره می‌کند، بنابراین شما باید به این‌جا بیایید تا در صورت تمایل به استفاده‌ از سفارش‌ها، آن‌ها را بردارید. زمانی‌که از وستا (Vesta) بذر می‌خرید، آن‌ها مستقیماً به کوله‌پشتی شما منتقل خواهند شد. هنگامی‌که دستگاه دانه‌ساز را بگیرید، آن هم در این قفسه قرار خواهد گرفت.


    اتاق مخصوص ذخیره‌ی مواد غذایی
    :
    شما در طرف دیگر آلونک ابزار، اتاق ذخیره‌ی مواد غذایی را خواهید یافت. درست روبروی دیوار پشتی، یک فریزر عمیق قرار دارد که برای ذخیره‌ی موادغذایی فاسدشدنی و اضافی به‌کار می‌رود، هرچند که اگر غذاها را در آن‌جا ذخیره کنید، توسط موری (Murray) که بی‌خانمان است دزدیده می‌شود. در صورتی‌که سطح قلب (علاقه‌ی) سگ شما نسبت به شما بالا باشد، از مواد غذایی شما مراقبت کرده و جلوی او را می‌گیرد، اما بهتر این است که هرگز چیزی را در آن‌جا قرار ندهید. گذشته از این، هنگامی‌که سگ شما موری را می‌گیرد، در واقع شما به هنگام پس گرفتن موادغذایی، احساسات او را جریحه‌دار می‌کنید زیرا او متوجه نمی‌شود که این مواد واقعاً متعلق به شماست. او فکر می‌کند که انبار موادغذایی یک جعبه‌ی جادویی محتوی موادغذایی مجانی است. اقلام لبنیاتی و محصولات کشاورزی فاسد نمی‌شوند و فرقی نمی‌کند که شما چه مدت آن‌ها را در کوله‌پشتی خود نگه‌دارید و کوله‌پشتی شما در این بازی، بسیار بزرگ است. حتی هنگامی‌که تمام وسایلتان، بذرها، محصولات کشاورزی، لوازم مربوط به حفاری، علوفه و غیره را با خودتان حمل می‌کنید نیز پر کردن آن، واقعاً کار مشکلی خواهد بود. همچنین می‌توانید محصولات لبنی و کشاورزی خود را در آن قرار دهید تا به فروش برسند. مواد لبنی در یخچال کوچکی در میان کوله قرار می‌گیرند و محصولات کشاورزی و بذرها در یک سبد چوبی در سمت راست آن جای می‌گیرند. هنگامی‌که شما در منوی سبد چوبی قرار می‌گیرید، کمی آن‌طرف‌تر از وسط، دو تصویر وجود دارد که می‌توانید میان صفحه‌ی «محصولات کشاورزی» و صفحه‌ی «بذر» ارتباط برقرار کنید. فروش بذرها بخصوص بذر درختان میوه بیش از فروش خود محصولات کشاورزی برای شما پول‌ساز خواهد بود. هرروز حدود ساعت 5:30 صبح، تاکاکورا (Takakura) به آن‌جا می‌آید و همه چیز را برای فروش می‌برد و به‌طرف شما برمی‌گردد. هنگامی‌که این‌کار را انجام می‌دهید، پول را در یک قوطی در سمت چپ قرار می‌دهد و این همان مکانی است که می‌توانید اقلام درخواستی خود از قبیل: ابزار، غذای مرغ و وسیع‌کردن ساختمان را سفارش دهید.


    خانه‌ی تاکاکورا (
    Takakura):


    دوست پیر شما هنوز در املاک شما زندگی می‌کند. خانه‌ی او آخرین خانه‌ای است که می‌خواهید منطقه‌ی مزرعه را ترک کنید و آن‌طرف‌تر از انبار غلّه واقع شده است. اگرچه او تمام روز پس از برگشتن از شهر در اطراف مزرعه پرسه می‌زند، اما من بعید می‌دانم که کاری برای کمک کردن به شما انجام دهد. او هر روز صبح به داخل چراگاه، مرغدانی و انبار غلّه می‌رود، اما فقط می‌ایستد و به آن‌ها نگاه می‌کند. وی چشیدن محصولات مزرعه‌ی شما را دوست دارد، بخصوص چیزهایی را که شما می‌پزید. منظورم از چشیدن این است که آن‌ها را می‌خورد، بنابراین هنگامی‌که او چیزی را می‌خورد، دیگر نمی‌توانید آن را پس بگیرید، اما دفعه‌ی بعد که با وی صحبت می‌کنید، به شما این اجازه را می‌دهد که نظر او را در مورد غذاهایتان بدانید. کیفیت متوسط محصولات لبنی و کشاورزی «
    Okay» (قابل قبول) است و طرز تهیه‌ی غذاهایی را که معمولاً شما می‌پزید، امتیاز خوب می‌گیریند. در طول سال دوم، او یک درختچه‌ی خانگی را با خود می‌آورد که تارتان (Tartan) نام دارد.
    این گیاه دوسر مرا به یاد درختچه‌ای از «مغازه‌ی کوچک ترس» (Little shop of horrors) می‌اندازد. با این تفاوت که این گیاه به‌جای آدم‌ها، محصولات کشاورزی و بذرها را می‌خورد. این همان روش ترکیب کردن دو محصول کشاورزی برای ایجاد نوع جدید است. در غروب (بین ساعت 7 و 8 شب) و در طول سال دوم به خانه‌ی تاکاکورا وارد شوید و بعد خواهید دید که به تارتان (Tartan) معرفی خواهید شد. این کار در مورد من در طول تابستان انجام شد و او حتی هنوز دوست من هم نبود. تارتان خیلی مایوس‌کننده است زیرا هنگامی‌که با او صحبت می‌کنید، حتی از شما نمی‌پرسد که آیا می‌خواهید همین حالا از او یک گیاه پیوندی تهیه کنید یا خیر. معمولاً باید چندین بار پیش از به‌دست آمدن حق انتخاب با او صحبت کنید. اگر او از شما بپرسد که آیا چیزی برای خوردن دارید یا خیر، فقط آن‌را تجزیه می‌کند و در مورد کیفیت آن محصول و این‌که چه زمانی باید آن‌را بکارید و غیره به شما چیزی خواهد گفت که همه‌ی این موارد وقتیکه آن‌ها را در دسترس داشته باشید آنقدرها هم مفید نیستند، بنابراین از این موارد بگذرید و فقط «صحبت کردن» را انتخاب کنید و سرانجام او از شما خواهد پرسید که آیا می‌خواهید از او یک گیاه پیوندی بگیرید یا خیر. مطالب بیشتر را می‌توانید در این راه‌یابی و در بخش قلمه‌زدن پیدا کنید.


    دستگاه دانه‌ساز:
    این دستگاه نوعی توسعه در کار است و باید از طریق سفارش از اتاق ذخیره‌ی موادغذایی خریداری شود. قیمت آن 6000 دلار است و یکی از ارزان‌ترین وسایلی است که در کنار استخر قرار دارد. شما می‌توانید در صورتی‌که با داریل (
    Daryl) دوست شوید، یکی از آن‌ها را به‌صورت مجانی به‌دست آورید، اما من هیچ‌‌وقت نتوانستم داریل را به اندازه‌ی کافی ملاقات کنم تا به این موضوع برسم بنابراین یکی از این دستگاه‌ها را خریدم. این وسیله در آلونک مربوط به وسایل قرار می‌گیرد. هنگامی‌که آن‌را به‌دست آوردید، می‌توانید یک محصول کشاورزی را در آن قرار دهید و در عرض دو روز یا بیشتر، از هر محصول کشاورزی، دو عدد بذر به‌دست خواهید آورد. این وسیله مخصوصاً در مورد بذر میوه‌ها مفید است زیرا بذرهای آن‌ها با قیمتی بیش از خود میوه‌ها به‌فروش خواهد رسید و همچنین می‌توانید همین کار را با محصولات کشاورزی جدیدی که از طریق پیوند زدن به‌دست می‌آورید، انجام دهید زیرا نمی‌توانید این بذرهای مخصوص را از وستا (Vesta) بخرید. این وسیله را حتماً باید بخرید (یا در صورت دوستی با داریل (Daryl) به‌صورت مجانی آن‌را به‌دست آورید).
    استخر:



    در صورتی‌که بخواهید مرغابی داشته باشید، به استخر نیاز دارید. مرغابی‌ها در طول سال دوم ظاهر می‌شوند و تا زمانی‌که شما استخر و چند مرغ دارید، تخم می‌گذارند. اما من نسبت به داشتن مرغابی‌ها احساس نیاز نکردم بنابراین در مورد آن‌ها به خودم زحمت ندادم. نسبت به قیمت 2500 دلار، خرید آن‌ها به گرانی چیزهای دیگری که برای توسعه‌ی مزرعه خریده می‌شد، نبود. بنابراین در صورتی‌که یکی از آن‌ها را می‌خواهید حق انتخاب دارید. در صورتی‌که استخر ندارید، نمی‌توانید مرغابی داشته باشید. شما برای پرورش ماهی به استخر نیازی ندارید و این موضوع درست مانند بازی‌های قبلی است. استخر در جلوی درخت و در چراگاه به‌وجود خواهد آمد بنابراین در صورتی‌که می‌خواهید استخر داشته باشید، مطمئن شوید که علف‌های دور تا دور آن درخت را بارور نکرده باشید زیرا در غیر این صورت پول خود را به هدر داده‌اید.
    اتاق مخصوص فرآوری مواد غذایی:​
    این اتاق بطور کلی ضدّ اصول مالی بازی است، زیرا هزینه‌ی ساخت آن 30000 دلار می‌باشد! اما شما برای درست کردن کره و پنیر به این ساختمان نیاز دارید زیرا این دو محصول در بسیاری از طرز تهیه‌ی غذاها خیلی بیشتر از شیر مورد استفاده و مفید است. شما بدون هیچ مشکلی این پول را باز خواهید گرداند. اگر یک گاو معمولی داشته باشید که با کیفیت «
    S» شیر بدهد، می‌توانید کره و پنیر را با «کیفیت خوب» تولید کنید که هر یک از آن‌ها به قیمت 300 دلار به فروش می‌رسند. من یک‌بار این اتاق را ایجاد کردم و دیگر هرگز شیر نفروختم. فقط هر چیزی را که برای طرز تهیه‌ی غذاها مورد نیازم نبود، به پنیر و کره تبدیل می‌کردم و آن‌ها را به این طریق می‌فروختم. من توانستم «20 K» دلاری را که برای زمین سوم نیاز داشتم در یک فصل به‌دست بیاورم که نتیجه‌ی توسعه‌ی همین اتاق فرآوری بود. در صورتیکه یک گاو ممتاز داشته باشید که با کیفیت «A» یا «S» شیر بدهد، پنیر و یا کره تولید نکنید مگر اینکه آن‌ها را برای طرز تهیه‌ی یک غذا نیاز داشته باشید، زیرا شیر یک گاو ممتاز، نسبت به کره یا پنیر خوب با قیمت خیلی بیشتری به فروش می‌رسد.


    محوطه ي مرغ ها:
    محوطه‌ی مرغ‌ها را می‌توان با قیمت 10000 دلار ایجاد کرد و محل آن به‌جای آلونک قفل شده خواهد بود. خوانندگان به من گفته‌اند شما می‌توانید مرغ‌های خود را در تمام زمان‌ها در آن‌جا رها کنید بدون اینکه مریض شوند اما این کار فقط باعث عصبی شدن من می‌شود بنابراین آن‌را امتحان نکرده‌ام. غذای مرغ می‌تواند گران باشد، اما معمولاً من پول کافی دارم تا به آن‌ها در داخل مرغداری غذا بدهم.
    متفرقه:
    شما همچنین می‌توانید یک اتاق بارورسازی، اتاق شیردوشی و چند محل مختلف دیگر را نیز بسازید، اما مکان‌هایی که در فهرست بالا برای توسعه‌ی مزرعه آمده است، از مهمترین موارد می‌باشد. هزینه‌ی اتاق شیردوشی 60000 دلار است و بیشتر در وقت شیردوشی شما صرفه‌جویی به‌عمل می‌آورد و فکر نمی‌کنم که ارزش هزینه کردن را داشته باشد. هنگامی‌که شما به چراگاه خود کود بدهید و آن‌را بارور کنید، دیگر نباید مجدداً این‌کار را انجام دهید. علف‌ها هربار که شما آن‌ها را بچینید، به رشد خود ادامه می‌دهند (حتی در طول زمستان)، بنابراین من فقط از وستا (Vesta) کود می‌خریدم تا دستگاه‌های دیگر و بالاخره اینکه در نزدیکی مرغدانی، یک چاه آب وجود دارد که شما می‌توانید آبپاش خود را از آن پر کنید. آلونک قفل شده قابل استفاده نیست. این مکان فقط اتاقکی است که قفل شده و باعث شده که برنامه نویسان از آن استفاده‌ای نکنند. من آرزو داشتم که یک چنین چیز احمقانه‌ای از بازی حذف می‌شد، اما متاسفانه وجود دارد.

    همه چيز درباره ي رفقاي روستايي:
    اکثر روستاییان در ازای دوستی با شما چیزی برای ارایه دادن دارند، بنابراین هدیه دادن، بخش بزرگی از بازی است. شما با گذشتن از کنار یک شخصیت به‌سادگی متوجه می‌شوید که او چه زمانی با شما دوست است. در این بازی، دوستان سرهای خود را به‌طرف شما برمی‌گردانند تا حرکت شما را دنبال کنند. در این‌جا نکته‌ی ساده‌ای وجود دارد و آن هم جمع کردن مقادیر زیادی گل است. گل‌ها هدیه‌ی مورد علاقه‌ی اکثر روستاییان هستند که در واقع کار نسبت به نسخه‌های قبلی
    Harvest Moon بسیار ساده‌تر شده است.
    در زیر لیست روستاییان مربوط به جزوه‌ی هر بازی آمده است. شرح محل‌های حضور آن‌ها و نیز علایق و جوایز بالقوه‌ی آنان به شما در زمان دوستی را نیز اضافه کرده‌ام:

    کارتر (​
    Carter): بروید و به او در خارج کردن اشیاء باستانی‌اش از زیر خاک و در نزدیکی آبشار کمک کنید (آبشار در طرف راست و کمی بعد از مزرعه‌ی Vesta می‌باشد). شما هر سال قرص خاصی را پیدا خواهید کرد که او آن‌را از شما خواهد گرفت. از قرار معلوم پس از این‌که شما همه‌ی قرص‌ها را پیدا کردید، ممکن است یک سگ خیلی کوچک دریافت کنید. فقط به‌خاطر رفتن به این محل و کمک کردن به او برای حفاری، شما باید تا سال دوم دوست او باشید. اگر زیاد حفاری می‌کنید، من در مورد هدایایی که به او می‌دهید نگرانی ندارم. خواهش می‌کنم در زیر به بخشی که درباره‌ی خانه‌ی شما است توجه کنید تا بدانید که شما هم می‌توانید صفحه‌ی گرامافونی به نام خاطرات تابستانی (Summer Memories) را از او بگیرید. همچنین توجه داشته باشید که نمی‌توانید در روزهایی که وَن (Van) در شهر است به حفاری بروید، زیرا کارتر (Carter) در آن روزها کار نمی‌کند.

    کریس (​
    Chris): او با والی (Wally) ازدواج کرده است و عاشق گل‌هاست. ظاهراً شما می‌توانید صفحه‌ی گرامافونی به نام عروس (Bride) را هنگامی‌که او دوست شماست از وی بگیرید اما من تا به‌حال نتوانسته‌ام او را به این مبادله ترغیب کنم هرچند که بارها به خانه‌ی او رفته‌ام و او تا حالا فقط دستورالعمل طرز تهیه‌ی بستنی را به من داده است.

    کادی (​
    Cody):این هنرمند در یک کاراوان و در نزدیکی ساحل زندگی می‌کند. در بخش چهارم بازی در صورتی‌که او با شما دوست شده باشد، به شما یکی از آثار هنری‌اش را خواهد داد. او گل‌ها را دوست دارد اما در صورتی‌که دست به سینه ایستاده باشد، هیچ هدیه‌ای را قبول نخواهد کرد. سعی کنید هنگامی‌که او در حال راه‌رفتن است، او را بگیرید. اغلب اوقات شما می‌توانید او را در کنار مرداب لاک‌پشت‌ها (Turtle Swamp) پیدا کنید.

    داریل (​
    Daryl): او یک دانشمند دیوانه است! وی عاشق ماهی است و به‌نظر نمی‌رسد که در هنگام کارکردن در خانه‌اش، هدیه‌ای را بپذیرد. بنابراین، در صورتی‌که او را در حال پرسه‌زدن در اطراف دیدید به او هدیه بدهید. وی اغلب اوقات در ساعت‌های آخر شب نزدیک چشمه‌ی الهه (Goddess Spring) است. اگر بتوانید با او دوست شوید او به شما یک دستگاه دانه‌ساز خواهد داد.

    دکتر هاردی (​
    Dr.Hardy): او در بخش دوم بازی یک خانه می‌خرد. شما می‌توانید بیشتر اوقات او را در حال رفتن به خانه‌ی رومانا (Romana) پیدا کنید. او گل‌ها را دوست دارد. در ضمن اگر بتوانید هنگامی‌که او در خانه‌اش است به آن‌جا وارد شوید، می‌توانید یک داس عجیب و غریب را از او بگیرید (در بخش دوم به بعد) و مطمئناً باید با او دوست شوید.

    فلورا (​
    Flora): او با کارتر (Carter) کار می‌کند و ماهی دوست دارد. ظاهراً شما باید برای به‌دست آوردن آن سگ کوچک، با او نیز دوست شوید.

    گالن (​
    Galen): او یک پیرمرد است. خانه‌ی او در بخش دوم بازی و بر اثر یک حادثه‌ی غم‌انگیز از وسط مسیر مزرعه‌ی وستا (Vesta) جابجا خواهد شد. فکر می‌کنم در صورتی‌که با او دوست شوید و در ساعات اولیه‌ی صبح به خانه‌ی او وارد شوید، در طول دوره‌ی دوستی‌اش به شما یک قلاب ماهیگیری خواهد داد، اما به‌خاطر این حادثه‌ی غم‌انگیز، زمانی در بخش دوم بازی وجود دارد که او از پذیرفتن هدایا خودداری می‌کند. بنابراین، سعی کنید خیلی زود و در سال اول بر روی او کار کنید. در ضمن، وی ماهی و یک نوع گیاه را دوست دارد.

    گِرَنت (​
    Grant): او در بخش دوم بازی به همراه خانواده‌اش وارد روستا می‌شود. وی پدر کیت (Kate) است و تخم‌مرغ و شیر را دوست دارد. شما می‌توانید در صورت ورود به خانه‌اش در ساعات اولیه‌ی صبح و پس از این‌که با هم دوست شدید، یک ساعت زنگ‌دار از او بگیرید.

    گریفین (​
    Griffin): او صاحب بلوبار (Blue Bar) است و هنگامی‌که در حال کارکردن می‌باشد، هدایا را قبول نمی‌کند. به او ماهی و سکه بدهید وی هم وقتی که با هم دوست شدید، به شما صفحه‌ی گرامافون جاز دریایی (Marine jazz) را خواهد داد البته در صورتی‌که بین ساعت‌های 2 تا 3 بعدازظهر به اتاق او وارد شوید.

    گوستافا (​
    Gustafa): او یک گیتاریست هیپی است که در یک یورت در نزدیکی ساحل زندگی می‌کند. وی گل‌ها را دوست دارد. اگر با او دوستانه رفتار کنید و هنگامی‌که به خانه بازمی‌گردد، یعنی حدود ساعت 9 شب بتوانید بر سر راه او قرار بگیرید، می‌توانید صفحه‌ی گرامافون بلبل نقره‌ای (Silver Nightigale) را از او بگیرید. همچنین می‌توانید جنسی به نام تام‌تام (Tum Tum) را از او بگیرید. ون (Van) این جنس را G1000 از شما خواهد خرید یا شما می‌توانید قیمت را تا G1200 بالا ببرید و هنگامی‌که دوبار قیمت درخواستی او را رد کنید، بالاخره قیمت به G1400 خواهد رسید. تابحال کاربرد این جنس در این بازی شناخته نشده است.

    هاگ (​
    Hugh): او پسر والی (Wally) و کریس (Chris) و عاشق سکه است. شما احتمالاً او را در حال دویدن دورتادور روستا خواهید دید زیرا تمام کاری که او انجام می‌دهد، ورزش کردن است، درست مانند پدرش. او در سال اول بازی آبی می‌پوشد و در سال دوم رنگ تی‌شرتش به قرمز تغییر می‌کند. همچنین وی بر روی یکی از گونه‌هایش، یک چسب زخم دارد.

    کیسی (​
    Kassey): او به همراه برادر دوقلویش پاتریک (Patrick)، کار نمایش‌های آتش بازی را به عهده دارد و عاشق گل‌هاست. در صورتی‌که وی نزدیک منطقه‌ی آتش بازی که در نزدیکی کاراوان کادی (Cody) است، نباشد ممکن است در کنار یاحل باشد.

    کیت (​
    Kate): او د ختر گرنت (Grant) و سامانتا (Samantha) است. شما او را تا آخر بخش دوم بازی نخواهید دید. رفتار او آنقدر بزرگانه است که شما فکر می‌کنید او با نامی (Nami) فامیل است! در ضمن شاید او عروس آینده‌ی پسر شما باشد!! وی گل‌ها و سکه‌ها را دوست دارد.

    مارلین (​
    Marlin): او برای وستا (Vesta) یک برادر خشن و عبوس است. وی فقط دوست دارد ژست تولید کند و شربت انرژی‌زا بخورد!!

    ماکو‌ماکو (​
    Muku Muku): او یک موجود عجیب و غریب است که داریل (Daryl) می‌خواهد آن‌را بگیرد. شما می‌توانید به این موجود حداقل در روز سه بار هدیه بدهید. او ماهی و گل‌ها را دوست دارد. هنگامی‌که وی دوست شما باشد، می‌توانید صفحه‌ی گرامافون لالایی پاییز (The lullaby of the fall) را از او بگیرید. هر روز با وی صحبت کنید تا کپی‌های متعددی از او بگیرید و به ‌ون (Van) بفروشید. او فقط در طول زمستان در اطراف روستا است و شما وی را در منطقه‌ی چشمه‌ی الهه (Goddess spring) پیدا خواهید کرد.

    موری (​
    Murray): او مرد بی‌خانمانی است که در اطراف شهر پرسه می‌زند و از مردم دزدی می‌کند ... حتی از خود شما، بخصوص زمانی‌که ببینید در منطقه‌ی انبار مواد غذایی چیزی گم شده است. در صورتی‌که سگ خود را به‌طور کامل تربیت کنید، او موری (Murray) را تعقیب خواهد کرد. من چیز دیگری در مورد او نمی‌دانم به‌جز اینکه شما بسیار سمج هستید و به‌طور کلی می‌خواهید با «همه» در شهر دوست باشید. سعی کنید از او دوری کنید.

    نینا (​
    Nina): او همسر گالن (Galen) و یک پیرزن مهربان است ... شما زیاد وقت ندارید تا با او دوست شوید، اما با این حال وی گل‌ها را دوست دارد.

    پاتریک (​
    Patrick): او برادر دوقلوی کیسی (Kassey) است. وی نیز گل‌ها را دوست دارد.

    راک (​
    Rock): او پسر تیم (Tim) و رابی (Ruby) است. وی یک پسر اهل مهمانی است که به‌نظر می‌رسد کمی هم هیپی باشد و گل‌ها را دوست دارد.

    رومانا (​
    Romana): او در یک ویلای بزرگ و بالای تپه‌ای در طرف دیگر مزرعه‌ی شما آن سمت آبشار زندگی می‌کند. لومینا (Lumina) نیز با او زندگی می‌کند. در صورتی‌که وی در صندلی گهواره‌ای خود و در خانه‌اش نشسته باشد، هدایا را قبول نخواهد کرد. او یا باید در اطراف راه برود و یا بایستد. شما می‌توانید یک وسیله‌ی آبیاری را از وی بگیرید و در پایان بخش سوم بازی، او به شما یک گربه خواهد داد. بهتر است خانه‌ی خود را در حدود ساعت 9 صبح ترک کنید تا این صحنه را ببینید.

    رابی (​
    Ruby): او به همراه شوهرش تیم (Tim) صاحب مهمانخانه‌ی اینر (Inner) است. در همه جای آشپزخانه‌ی او می‌توانید دستورالعمل‌های غذاهای مختلف را پیدا کنید. بنابراین همه‌ی گوشه‌ها و شکاف‌های دیوارها را بگردید. در صورتی‌که با او دوست شوید، وی ادویه‌ی مخصوص رابی (Ruby) را به شما می‌دهد و خوشبختانه گل‌ها را دوست دارد! در صورتی‌که دوست او هستید، حدود ساعت 9 صبح به آشپزخانه‌ی وی بروید. اگر او در آشپزخانه بود، شما باید این صحنه را به سرعت بگذرانید تا ادویه را به‌دست آورید. ادویه‌ی مخصوص رابی در هنگام پخت، تمام نمی‌شود، اما فقط یکی از آن در کل بازی وجود دارد بنابراین، هرگز آن‌را نفروشید.

    سامانتا (​
    Samantha): او همسر گرنت (Grant) است و در بخش دوم بازی به شهر نقل مکان می‌کند و گل‌ها را دوست دارد.

    سباستین (​
    Sebastian): او پیشخدمت رومانا (Romana) است. اتاق وی در طرف راست و طبقه‌ی اول ویلا واقع شده است. با او دوست شوید تا صفحه‌ی گرامافون رازهای شهر (Town mysteries) را از وی بگیرید. او تخم‌مرغ و شیر دوست دارد.

    تاکاکورا (​
    Takakura): اودوست پدر شما و دوست و همکار مزرعه‌ی شماست. وی هر روز صبح حدود ساعت 5:30 تولیدات و لبنیات شما را به شهر برده و می‌فروشد و تا ظهر با پول باز می‌گردد. او هر کاری که داشته باشید در شهر انجام می‌دهد و بر روی گسترش مزرعه کار می‌کند. وی عاشق دست‌پخت خانگی است و هر چیزی را که در مزرعه تولید کرده‌اید امتحان می‌کند.

    تیم (​
    Tim): او صاحب مهمانخانه‌ی اینر (Inner) است. راهنماهای بازی GC چنین نشان می‌دهند که می‌توانید از طریق وی به یک بیل عجیب و غریب دست پیدا کنید، اما من تا به‌حال موفق به این کار نشده‌ام. او تخم‌مرغ دوست دارد.

    ون (​
    Van): شما فقط او را در روزهای سوم و هشتم هر بخش خواهید دید. می‌توانید اجناس بسیار و بخصوصی را از او بگیرید، هرچند که باید آن‌ها را خریداری کنید! با خرید و فروش از ون (Van) می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تا فصل دوم بازی با وی دوست شده‌اید. من هنوز هیچ هدیه‌‌ای به او نداده‌ام اما به نتیجه‌ی دوستی با وی رسیده‌ام.

    وستا (​
    Vesta): او در آن‌سوی نهر، یک مزرعه داشته و گل‌ها را دوست دارد. من تا ‌به‌حال موفق نشده‌ام بیل عجیب و غریبی را که در راهنماهای بازی GC در مورد آن صحبت شده است، به دست بیاورم زیرا باید دوستی خود را همزمان با زمانی که با سلیا (Celia) ازدواج کردم، با وی نیز آغاز می‌کردم.

    والی (Wally): او پدر هاگ (Hugh) و همراه همیشگی این دونده است. هنگامی‌که او با شما دوست شود، یک قیچی مخصوص چیدن پشم به شما خواهد داد و همچنین تخم‌مرغ و شیر را دوست دارد.
    [/FONT]
     
    6 نفر از این پست تشکر کرده اند.
  2. Game Developer کاربر ارزشمند❤

    تاریخ عضویت:
    ‏26/11/10
    ارسال ها:
    23,930
    تشکر شده:
    6,139
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    برنامه نویس بازی های کامپیوتری و موبایل
    پاسخ : راهنمای کامل بازی harvest moon a wonderful life

    همه چيز در مورد همسرتان
    اهمیتی ندارد که شما با چه کسی ازدواج می‌کنید، جریان کار در اکثر موارد بسیار مشابه است. همسر شما هر ساعتی بین شش و نه از خواب بیدار خواهد شد (سلیا (
    Celia) زود از خواب بیدار می‌شود و مافی (Muffy) تا دیروقت می‌خوابد).

    هنگامی که فرزند شما تبدیل به یک جوان شد، ممکن است همسر شما اکثر اوقات روز در خانه بماند، اما اغلب اوقات در انبار غلات پرسه خواهد زد. همچنین شما می‌توانید او را در آشپزخانه ببینید که در اوایل غروب به بچه غذا می‌دهد. شما نباید در یخچال غذا بگذارید که این اتفاق بیفتد. در حقیقت، شما اصلاً نباید برای خانواده‌ی خود غذا تهیه کنید! در ضمن هنوز هم می‌توانید به همسرتان هدایایی بدهید تا براساس چیزهایی که او در زمان خواستگاری دوست داشت، سطح عشق (قلب) او را افزایش دهید. اما او اصلاً در کارهای مزرعه کمکی نمی‌کند. مافی (Muffy) تمایل دارد سوالاتی بپرسد که شما را وادار می‌کند تا جوابی را انتخاب کنید، اما سلیا (Celia) این‌کار را انجام نمی‌دهد. فقط سعی کنید آدم مهربانی باشید و بهترین جواب را انتخاب کرده تا او را خوشحال کنید.همه چيز در مورد فرزندتان
    هنگامی‌که با آقای
    Pots صحبت می‌کنید، ابتدا پیغامی دریافت خواهید کرد با این مضمون: «Something is in there» (چیزی در آن‌جا هست). وقتی‌که به فشار دادن دکمه‌ی X ادامه دهید، بالاخره پیغام چندین‌باره را تغییر خواهد داد و ظاهراً آقای Pots عصبی می‌شود و این به آن معناست که شما مزاحم او شده‌اید و سرانجام، او می‌گوید «Fine, you win» (خیلی خوب، تو بردی!) پس از این‌که شما 100 بار با او صحبت کردید که در واقع این‌کار در عرض یک دقیقه انجام خواهد شد (زمان واقعی، نه زمان بازی)، بروید و با ارواح صحبت کنید و بعد به شما گفته می‌شود که آقای Pots اکنون آرزوی شما را برآورده خواهد کرد. شما می‌توانید فرزند د ختر یا پسری را انتخاب کنید. من در روز اول بازی و زمانی‌که هنوز کار زیادی برای بازی نکرده بودم، رفتم و این کار را انجام دادم.
    برنامه‌نویسان بازی به‌سادگی از واژه‌های بی‌طرف برای مورد خطاب قرار دادن فرزند شما استفاده کرده‌اند و هیچ فرقی نمی‌کند که او یک د ختر باشد یا یک پسر. هنگامی‌که من بچه‌دار شدم، مطمئن نبودم که او یک پسر است یا یک د ختر، بنابراین برای وی یک اسم بی‌طرف انتخاب کردم تا جنسیت او هرچه بود، برایش قابل استفاده باشد. با این‌حال بله، تقلب کار خودش را کرد و من حالا در بازی سومم یک د ختر جوان دارم.
    از طرف دیگر، هنوز نمی‌دانم که بازی چطور به تغییر جنسیت کودک کمک می‌کند. در سال دوم بازی، خانواده‌ای به روستا می‌آیند که د ختری به نام کیت (Kate) دارند و من فکر می‌کنم او می‌تواند به‌طور بالقوه عروس پسر شما باشد. شاید اگر دارای د ختری باشید، او با هاگ (Hugh) ازدواج کند! من فقط تا سال چهارم بازی پیش رفته‌ام و چند نوجوان داشته‌ام، بنابراین نمی‌دانم پس از آن چه اتفاقی برای فرزند شما خواهد افتاد. برنامه‌ی روزانه‌ی فرزند شما ممکن است به احتمال زیاد به مادرش بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، پسر مافی (Muffy) دوست دارد که با سرعت در اطراف بدود و اغلب اوقات می‌توان او را در حال تند راه‌رفتن در اطراف روستا دید، درست مانندHugh. او همچنین حیوانات و گاوها را نیز دوست دارد، خانه را تا ساعت 9 صبح ترک نمی‌کند و حدود ساعت 30/9 شب به رختخواب می‌رود. هنگامی‌که پسر شما در سال سوم برای خودش دارای اتاق می‌شود، یک کتابخانه نیز خواهد داشت که کتاب‌هایی با موضوعات مورد علاقه‌ی او در آن چیده شده است. آخرین کتابی که در دفترچه‌ی خاطرات او ذکر شده است را انتخاب کرده و بخوانید تا بفهمید که او به چه چیزی فکر می‌کند. پیغام موجود در دفتر اغلب اوقات زیاد تغییر نمی‌کند و شاید سالی یک‌بار یا بیشتر این اتفاق بیفتد.كساني كه ميتوانيد با ان ها ازدواج كنيد:
    دخترها:
    شما از بین 4 د ختري حق انتخاب دارید. معمولاً آسان‌ترین روش برای افزایش عشق، دادن گل به آن‌ها است. در طول 3 فصل اول سال، مقادیر زیادی گل می‌روید و فقط نامی (Nami) گل‌ها را به عنوان هدیه دوست ندارد. شما می‌توانید سطح علاقه‌ی خود را با یافتن دفترچه‌ی خاطرات هریک از د ختر ها و خواندن آن‌ها ببینید. در اوایل تابستان سال اول، ارواح به شما یک پَرِ آبی خواهند داد. زمانی که د ختری که می‌خواهید با او ازدواج کنید، چهار قلب (عشق) نسبت به شما داشت، ان‌وقت پر آبی را به وی بدهید و او پیشنهاد ازدواج شما را قبول خواهد کرد. اما شما بلافاصله در همان زمان ازدواج نخواهید کرد، بنابراین سعی نکنید که او را وادار کنید تا در همان لحظه شما را دوست داشته باشد، ممکن است تا دو سال برای ازدواج منتظر بمانید. در این بازی، صحنه‌ای برای ازدواج وجود ندارد و شما به‌طور اتوماتیک‌وار و هنگامی‌که سال دوم آغاز می‌شود، ازدواج خواهید کرد. در صورتی‌که تا آخر سال اول از کسی خواستگاری نکردید، د ختری که بیش از بقیه به شما علاقه دارد، شما را خواهد یافت و در صورتی‌که شما با ازدواج با او موافق نباشید، بازی تمام خواهد شد. اگر بخواهید بد جنس باشید، می‌توانید پر آبی را به یک د ختر بدهید و هنگامی‌که او پرسید آیا این پر مال من است بگویید «نه». اما این کار باعث می‌شود که او از دست شما به‌شدت عصبانی شود و در ادامه‌ی این بازی باعث می‌شود که شما در مورد خودتان احساس بدی داشته باشید. برای دیدن صحنه‌های مختلف در سال اول، بیشتر مافی (Muffy) را در اول هر صحنه خواهید دید که توسط سگ مزرعه‌ی شما نیز مورد حمله قرار می‌گیرد. هرگاه او از شما سوالی می‌پرسد، سعی کنید با مهربانی و دلسوزی به او پاسخ بدهید. سلیا (Celia) نیز دارای صحنه‌های متفاوتی است که بخصوص هنگامی جالب است که شما سعی می‌کنید وارد خانه‌ی وستا (Vesta) که در مزرعه واقع شده، بشوید. من فقط یکی از صحنه‌های مربوط به نامی (Nami) را دیده‌ام. یک روز او بعد از این‌که من خانه را حدود ظهر ترک کردم، در مزرعه‌ام بود. اگر شما گزینه‌ی «هر کاری که می‌خواهی انجام بده» (Do whatever you want) را برخلاف گزینه‌ی «آیا هنوز می‌خواهی آن‌جا بایستی؟» (Are you just going to stand there) انتخاب کنید، او کمی در همان اطراف خواهید ماند و گشتی در مزرعه خواهد زد. ظاهراً هر یک از د خترها یک صحنه‌ی قرار ملاقات (Date) دارند که در آن شما و او با هم و به تنهایی بیرون خواهید رفت. من توانسته‌ام صحنه‌های قرار ملاقات سلیا (Celia) و مافی (Muffy) را ببینیم. این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که میزان تأثیر شما بر روی د ختر ها خیلی زیاد باشد. در صورتی‌که بخواهید ازدواج کنید نباید همه یا تعدادی از صحنه‌ها را ببینید.


    لومینا (Lumina):


    به نظر من این بزرگترین تفاوت در چاپ نسخه‌ی مخصوص این بازی است. هرچند
    Lumina در نسخه‌ی GC (مکعب بازی) یک بچه بود و یکی از آن دو د ختری است که پسر شما روزی به او علاقه‌مند می‌شود، در بازیPS2، Lumina 18 ساله و یکی از عروس‌های بالقوه‌ی شماست. لومینا (Lumina) به همراه رومانا (Romana) در ویلا (Villa) زندگی می‌کنند. او نیز مانند همه‌ی د خترها به‌جز نامی (Nami) (که کشفیات باستان‌شناسی شما را ترجیح می‌دهد)، عاشق گل‌ها هستند. بنابراین اگر شما از Lumina خوشتان آمده است، هر روز به او یک گل بدهید و این روشی ارزان برای به‌دست آوردن سطح علاقه‌ی (قلب) اوست. Lumina می‌تواند برای تعقیب کردن، د ختر مشکلی باشد زیرا دوست دارد راه برود و تمایل دارد که در اطراف پرسه بزند و هنگامی‌که او در (Villa) در حال تمرین پیانو است چنین شکایت می‌کند که شما با صحبت کردن با وی و یا دادن هدیه در هنگام پیانو زدنش، باعث می‌شوید که او نت‌ها را گم کند. معمولاً بهتر است او را هنگام راه رفتن در طول جاده‌ی منتهی به (Villa) و یا در محل نمایش آتش‌بازی‌ها پیدا کرد. او طبیعت را بسیار دوست دارد و در مورد این موضوع، صحبت خواهد کرد که چقدر دیدن حیوانات و غیره فوق‌العاده است.


    مافی (Muffy):


    در سن 30 سالگی، «
    Muffy» پیرترین زنی است که شما می‌توانید انتخاب کرده و به وی اظهار علاقه کنید. همچنین او برای به‌دست آوردن، آسانترین د ختر است زیرا تقریباً همیشه می‌توانید او را در بلوبار (Blue Bar) پیدا کنید و در ضمن او عاشق گل‌هاست. هرچند بسیاری از راهنماهای بازی GC چنین می‌گویند که هنگامی‌که او در پشت بار مشغول کار است اگر سعی کنید به وی هدیه‌ای بدهید بر سر شما فریاد می‌کشد، اما این موضوع هرگز برای من پیش نیامده است. من نمی‌دانم که آیا این یک تغییر میان دو نسخه‌ی بازی است یا خیر، اما تقریباً همیشه او را در حال کار کردن پشت بار یافته‌ام و همیشه هدایایی را که من به او داده‌ام، پذیرفته است، چه زمانی‌که گریفین (Griffin) در آن‌جا حضور داشته و در حال کار کردن با او بوده و چه نبوده. همچنین او سکه‌های قدیمی را که شما از حفاری‌های باستان‌شناسی در کارتر (Carter) یافته‌اید دوست دارد. زیرا به هرحال ارزش سکه‌های اصلی فقط 10 دلار است و من هر روز به او سکه و گل می‌دادم.
    من پذیرش پیشنهاد ازدواج را در تابستان سال اول از وی گرفتم. دفترچه‌ی خاطرات مافی (Muffy) را می‌توان در یک چراغ شیشه‌ای زیبا درست روبروی دیوار پشتی بلوبار (Blue Bar) پیدا کرد. من هرگز نتوانسته‌ام به طبقه‌ی بالا بروم تا اتاق او را ببینم. هربار تلاش کرده‌ام که از نردبان بالا بروم، حتی پس از ازدواجمان در بازی جمله‌ی (فقط مخصوص د ختران) «Only Girls» قید شده است. پسر مافی (Muffy) ورزشکار و بسیار مشتاق است که چیزهای جدید را درباره‌ی دنیا بیاموزد. وی حتی به عنوان یک نوجوان، معمولاً مشغول پرسه‌زدن در اطراف مزرعه و یا رفتن به‌سوی منطقه‌ی چشمه است. او مانند پسر نامی (Nami) بی‌حال و یا مانند پسر سلیا (Celia) تنبل نیست.


    سلیا (Celia):


    همان‌طور که در نسخه‌های قبلی راهنما به این نکته توجه کرده‌ام، در راهنماهای نسخه‌ی
    GC بازی چنین خوانده‌ام که ازدواج با Celia باعث ایجاد یک شکاف میان شما و مردم در مزرعه‌ی وستا (Vesta) می‌شود. اکنون که من پیش‌تر رفته‌ام و در سومین سری بازی خود با Celia ازدواج کرده‌ام، تأیید می‌کنم که این موضوع در مورد اکثر قسمت‌های موجود در نسخه‌ی PS2 به‌خوبی صحت دارد. پس از ازدواج با Celia، شما بدون شک دوستی‌هایتان را با وستا (Vesta) و مارلین (Marlin) از دست خواهید داد. پیش از این‌که از او خواستگاری کنم، من با وستا دوست بودم و تلاش می‌‌کردم تا او را متقاعد کنم که بیل عجیب و غریبش را به من بدهد (هر نوع اطلاعاتی از بازی‌های مختلف GC شما را در مورد این بازی راهنمایی می‌کند). اما پس از پیشنهاد ازدواج، او دیگر دوست من نبود. (شما می‌توانید بگویید که شخصیتی با شما دوست است یا نه زیرا در صورتی‌که با هم دوست باشید، هنگامی‌که از کنار آن‌ها می‌گذرید، سرهایشان را به طرف شما می‌گردانند و به شما نگاه می‌کنند). در صورتی‌که در مورد مارلین (Marlin)، هنگامی‌که من او را بیرون از مزرعه‌ی Vesta دیدم، از صحبت‌کردن با من خودداری کرد. هنگامی‌که او مشغول کارکردن بود و من با وی صحبت کردم، او با خشم مطلبی را در مورد اینکه آیا من در خانه سرگرم هستم یا نه عنوان کرد. هنوز هم می‌شود پس از انتخاب Celia از هر دوی آن‌ها بذر خرید، هرچند که بدون شک از مانعی که میان شما، Vesta و Marlin است رنج خواهید برد. من معتقدم که دوستی با وستا قابل برگشت است، اما به‌دلیل این‌که مارلین فقط چیزهای بسیار خاص را دوست دارد، هنوز هدایای زیادی به وی نداده‌ام. وستا فقط مجذوب گل‌ها می‌شود، بنابراین به‌دست آوردن دل او آسان است. در صورتی‌‌که می‌خواهید با Celia ازدواج کنید، اظهار علاقه‌تان به او بسیار آسان است. او همه‌ی گل‌ها را دوست دارد، بنابراین هر روز به او یک گل بدهید و تا تابستان سال اول، سطح علاقه‌‌ی (قلب) او با خواندن دفترچه‌ی خاطراتش که در زیر تخت‌خوابش و در اتاق زیر شیروانی خانه (و نه در انباری) و در مزرعه‌یVesta می‌باشد، اطمینان حاصل کنید. فقط کافیست که به طرف تخت خواب او بروید بعد تحریک می‌شوید که دفترچه را چک کنید. در صورتی که او مشغول و کار کردن در مزرعه‌ی Vesta نباشد، ممکن است بتوانید او را در حال قدم‌زدن در طول پل و بعد به‌طرف Blue Barو یا چشمه‌ی الهه (Goddess Spring) پیدا کنید.
    پسر سلیا (Celia) موهای قهوه‌ای روشن دارد و در هنگام نوزادی و نوپایی دارای لباس قرمز و در زمان کودکی دارای لباس سبز می‌باشد. او واقعاً یک پسر بچه‌ی زیبا و باهوش و در عین حال بسیار با محبت است. من مایلم در مزرعه‌ام بر روی نگهداری از حیوانات کار کنم، بنابراین او علاقه و مهارت زود هنگامی را نسبت به حیوانات از خود بروز می‌دهد. بدون شک او در مقایسه با پسر ورزشکار مافی (Muffy) تنبل است، اما در مجموع بچه‌ی بدی نیست. د ختر سلیا (Celia) موهای قهوه‌ای دارد و هنگامی که کودک است پیراهنی به رنگ نارنجی مایل به قرمز می‌پوشد و به موهایش یک پاپیون قرمر می‌زند.


    نامی (Nami):


    هرچند او د ختری است که به‌نظر می‌رسد اکثر مردان دوست دارند با وی ازدواج کنند، اما احتمالاً به دلیل اینکه تلاش شما برای ابراز علاقه به او پایانی ندارد، مأیوس خواهید شد. من در سومین دور بازی به‌طور همزمان به دنبال او
    Celia رفتم و زمانی‌که تا اوایل تابستان سال اول Celia دارای چهار قلب (عشق) بود، Nami حتی در هیچ مرحله‌ای از پذیرفتن خواستگاری نیز نبود. خبر خوب این است که شما یک سال کامل وقت دارید تا نظر او را نسبت به خودتان مساعد کنید و خبر دیگر این‌که ورود به اتاق وی و چک کردن دفتر خاطراتش کار بسیار مشکلی است. Nami تابع برنامه‌ی مشخصی نیست. هرچند برخی از راهنماهای بازی GC این نکته را مورد توجه قرار داده‌اند که او هر روز حدود ساعت 10 شب به رختخواب می‌رود، اما او باز هم هر روز از این برنامه‌ی زمانی تبعیت نمی‌کند! برخی از شب‌ها وی اصلاً به خانه نمی‌آید. برای ورود به اتاقش، شما باید مچ او را بلافاصله و در زمان بازگشت به اتاقش که در طرف چپ راهرو و رد طبقه‌ی دوم مهمانسرای اینر (Inner) است، بگیرید. او در عرض پانزده دقیقه به خواب می‌رود (از نظر زمان بازی، نه زمان واقعی) و بعد شما شانس خود را از دست خواهید داد. اگر دوست دارید به کار استخراج معدن بپردازید، در مورد دادن هدیه به وی چیزی کم نخواهید آورد. او فسیل‌ها و مجسمه‌ها را دوست دارد. تنها گلی که او دوست دارد گل‌های تریک بلو (Trick Blue) است که فقط در فصل پاییز می‌رویند. همچنین او هندوانه را نیز دوست دارد. شما احتمالاً اکثر اوقات Nami را در حال پرسه‌زدن در اطراف چشمه‌ی الهه (Goddess Spring) خواهید یافت. اگر باران ببارد، ممکن است پاتوق او در مهمانسرای Innerباشد. اگر شما با او ازدواج نکنید می‌بینید که با جمله‌ی «Forget me not valley» در پایان فصل اول شما را ترک می‌کند.

    هرچند مجدداً در برخی از موارد در فصل دوم خودش را به شما نشان خواهد داد (من دوباره و در پاییز سال دوم شروع به دیدن او کردم)، بنابراین حتی اگر او را انتخاب نکنید، برای همیشه نمی‌رود. پسر Nami دارای موهای قرمز و رفتاری بی‌حال است. او بسیار باهوش می‌باشد اما نه آنقدر سرگرم‌کننده که در اطرافت باشد.ماهیگیری:
    نسخه‌ی بازی
    GC برای هر ماهی دو طبقه‌بندی دارد: ماهی‌های معمولی و ماهی‌های بزرگ. نسخه‌ی PS2 دو طبقه بندی جدید را نیز اضافه کرده است. ماهی‌های ریز و ماهی‌های بسیار بزرگ. مکان‌هایی که شما گونه‌های مختلف ماهی را از آنجا صید می‌کنید، بصورت تغییرناپذیر ظاهر می‌شوند. در اینجا قیمت‌هایی را که ون (Van) برای ماهی‌ها پرداخت خواهد کرد به همراه قیمت‌هایی که شما می‌توانید در اثر چانه‌زدن به دست بیاورید آمده است.
    من دوست دارم تا نکاتی را در مورد ماهیگیری به متن اضافه کنم هرچند این نکات می‌توانند بی‌فایده باشند. کار ماهیگیری آسان است زیرا شما حتی لازم نیست که برای انجام این کار، دست خودتان را بر روی کنترل کننده نگهدارید، اما با این حال هنوز هم حقه‌های ظریف زیادی وجود دارند که به آن‌ها بپردازید. شما با قلاب ماهیگیری خود به کنار آب می‌رسید. هنگامی‌که بتوانید از قلاب استفاده کنید، یک علامت سوال قرمز در بالای حرف «X» و در بالاترین قسمت صفحه به کلمه‌ی «ماهیگیری» (Fishing) تبدیل خواهد شد. «X» را بزنید تا بتوانید قلاب خود را در آب بیاندازید. من معمولاً هنگامی‌که در این مدت منتظر هستم یک کتاب یا مجله می‌خوانم. هرچند در صورتی‌که سیستم نصب نوسان را روشن نکرده باشید (از طریق قفسه‌ی کتاب‌ها در خانه)، این کار به خوبی انجام نخواهد شد. در ابتدا، ماهی چند بار به انتهای قلاب ماهیگیری شما می‌زند و هنگامی‌که این موضوع اتفاق بیفتد، کنترل کننده‌ی شما کمی تکان خواهد خورد. ماهی می‌تواند پیش از گاز گرفتن قلاب، از یک تا پنج یا شش بار به هر قسمت قلاب بخورد. وقتیکه ماهی آن‌را گرفت، پاشیدن آب را خواهید دید و سروصدای دیگری از کنترل کننده‌ی خود خواهید شنید. حالا، زمانی است که شما باید احتیاط کنید. در این مرحله نباید بلافاصله قلاب را بالا بکشید و «X» را بزنید. اگر «X» را خیلی زود بزنید، با یک قلاب خالی مواجه خواهید شد. همین اتفاق در زمانی‌که قلاب را خیلی دیر بالا بکشید نیز می‌افتد. پس منتظر باشید تا پاشیدن آب و قیل‌وقال تمام شود و بعد «X» را بزنید. هنگامی‌که این‌کار را زیاد انجام دهید، زمان کافی برای پایین نگه‌داشتن قلاب را به دست خواهید آورد.
    حالا نکته‌ای در مورد قیمت‌گذاری ماهی‌ها:
    دومین رقم، بالاترین قیمتی است که می‌توانید در معامله‌ی با Van به آن برسید.


    ماهی نیامان بسیار کوچک (
    Nyamane)G 50


    ماهی نیامان
    60 G


    ماهی نیامان بزرگ
    G (156) 130


    ماهی نیامان بسیار بزرگ
    G (240) 200


    ماهی‌ هاچِپ بسیار کوچک (
    Huchep) G 60


    ماهی هاچپ
    G 90


    ماهی هاچپ بزرگ
    G (240) 170


    ماهی هاچپ بسیار بزرگ
    G (300) 250


    ماهی اسنلت بسیار کوچک (
    Snelt)20 G


    ماهی اسنلت 30
    G
    ماهی اسنلت بزرگ 60 G


    ماهی اسنلت بسیار بزرگ 100
    G
    ماهی کولومبو بسیار کوچک (Colombo) G 10


    ماهی کولومبو 20
    G


    ماهی کولومبو بزرگ
    40 G


    ماهی کولومبو بسیار بزرگ
    100 G
    ماهی رِین‌باب بسیار کوچک (Rainbob) G 70


    ماهی رین‌باب
    80 G


    ماهی رین‌باب بزرگ
    G (180) 150


    ماهی رین‌باب بسیار بزرگ
    G (600) 500


    ماهی شارشارک بسیار کوچک
    Sharshark) ( G (600) 500
    ماهی شارشارک G (720) 600


    ماهی شارشارک بزرگ
    G (1440) 1200


    ماهی شارشارک بسیار بزرگ
    G (3000) 2500


    ماهی یامان بسیار کوچک
    Yaman)G (360) 300


    ماهی یامان
    G (600) 500


    ماهی یامان بزرگ
    G (1200) 1000


    ماهی یامان بسیار بزرگ
    G (2400) 2000


    من تابحال توانسته‌ام ماهی‌های شارشارک (
    Sharshark)، رین‌باب (Rainbob)، هاچپ (Huchep) و نیامان (Nyamane) را به همراه ماهی‌های بسیار معمولی کولومبو (Colombo) و اسنلت (Snelt) را صید کنم. ماهی‌های هاچپ و نیامان بیشتر در نزدیکی آبشار هستند در حالیکه شارشارک‌ها و رین‌باب‌ها در منطقه‌ی جنوب پل و به‌طرف اقیانوس یافت می‌شوند. همچنین به‌نظر می‌رسد که نوعی ماهی کمیاب در مرداب لاک‌پشت (Turtle swamp) و چشمه‌ی الهه (Goddess spring) وجود دارد اما بیشتر اوقات شما فقط برای صید ماهی‌های بی‌اهمیت «کولومبو» و «اسنلت» می‌روید. فراموش نکنید که حتماً عمل معاوضه‌کردن ماهی‌ها را با وَن (Van) انجام دهید تا قیمت هر ماهی افزایش یابد و بدین ترتیب شما صاحب پول بیشتری خواهید شد.

    آشپزی:
    در این بازی، آشپزی کار بیهوده‌ای است، زیرا شما نمی‌توانید از روی همه‌ی دستورهای آشپزی، غذا درست کنید. برای شروع، فقط دو انتخاب دارید: سوپ و سالاد. باید پیش از گشودن رمز «
    Entrée» و انتخاب دستورالعمل دسر، تقریباً از روی 18 نوع طرز تهیه، غذا درست کرده باشید. در نسخه‌ی PS2 این بازی، نوع غذاهایی که شما می‌توانید درست کنید، عبارتند از: سوپ، سالاد، Entrée، غذای اصلی و دسر. Entrée در این بازی معادل «اردور» می‌باشد. هنگامی‌که انتخاب اردور و دسر را رمزگشایی می‌کنید و پیش از انکه بالاخره انتخاب غذای اصلی (Main course) را رمزگشایی کنید، به تقریباً ده مورد چیز دیگر نیز نیاز دارید.
    چند نکته و مورد زیرکانه:
    از همین حالا شروع به ماهی‌گیری کنید. معمول‌ترین ماهی‌ها ارزش مالی چندانی ندارند، اما موارد استفاده‌ی دیگری دارند. آن‌ها برای دستورالعمل‌های آشپزی خیلی خوب هستند و غذاهایی که پایه‌ی آن‌ها ماهی‌ها می‌باشند، می‌توانید از نظر مالی بطور خوبی پول‌ساز باشند. هنگامی‌که بتوانید اردور درست کنید، می‌توانید هرنوع ماهی را که قیمت آن کمتر از 150 دلار است به ساشیمی (Sashimi) تبدیل کنید و آن را با سود خوبی بفروشید. راهنماهای بازی GC در مورد AWL به این نکته توجه کرده‌اند که هنگامی‌که شما در مهمانخانه‌ی اینِر (Inner) با رابی (Ruby) دوست می‌شوید، در ادویه‌ای که از او می‌گیرید، نکته‌ای وجود دارد. ظاهراً در آن نسخه از بازی، شما فقط می‌توانید از ادویه‌ی رابی (Ruby) در هر دستورالعمل آشپزی استفاده کنید و بعد، مقداری اضافی از ادویه‌ی رابی (Ruby) به دستتان می‌رسد که می‌توانید آن‌را به قیمت 200 دلار بفروشید. من این‌کار را در طبقه‌بندی هر نوع دستورالعملی امتحان کردم و هیچ‌وقت موثر واقع نشد. همچنین یک بار سعی کردم ادویه‌ی رابی را انتخاب کنم، سپس برای بار دوم و حتی هنگامی‌که غذا درست می‌کردم برای بار سوم این‌کار را انجام دادم و همه‌ی چیزی که دستگیرم شد، یک غذای مایوس‌کننده بدون ادویه‌ی اضافی رابی بود، بنابراین متاسفنه نه ‌چنین به‌نظر می‌رسد که این حالت توسط برنامه‌نویسان بازی بصورت ثابت درآمده است ... و نمی‌توانید هنگامی‌که در نسخه‌ی PS2 مشغول به بازی هستید، بطور آزادانه از ادویه‌ی بیشتری استفاده کنید، مگر اینکه من آن‌را بصورت اشتباه انجام داده باشم. برخلاف نسخه‌های قبلی بازی، هنگامی‌که شما از دستورالعمل‌های آشپزی استفاده کنید آن‌ها ذخیره (Save) نمی‌شوند. بنابراین وقتی می‌خواهید چیزی را تهیه کنید باید هرآنچه را که در هر بار برای آن طرز تهیه نیاز دارید وارد کنید و به‌سادگی نمی‌توانید دستورالعمل استفاده‌ی قبلی را انتخاب کنید. من می‌دانم که طرز تهیه‌های زیادی وجود دارند که می‌توان در آن‌ها از محصولات کمیاب و همچنین محصولات پیوندی نسل دوم استفاده کرد، اما آنقدرها در بازی پیش نرفته‌ام که آن‌ها را امتحان کنم بنابراین دستورالعمل‌های آشپزی زیادی وجود دارند که در آینده به آن‌ها خواهم رسید. هنگامی‌که شما تهیه‌ی غذا را به پایان رساندید، آن‌را امتحان کنید تا بفهمید که آیا می‌توان به طرز تهیه‌ی آن تنوع بخشید یا خیر. بعضی از غذاها به شما این اجازه را می‌دهند که انواع مختلفی از سبزیجات ریشه‌ای و یا میوه‌های متفاوت را در تهیه‌ی همان نوع غذا به‌کار ببرید. در آغاز بخش 2، اگر شما غذای خود را در یخچال آشپزخانه بگذارید، گاهی اوقات همسر و فرزند شما آن‌را برخواهند داشت. اما اگر برای آن‌ها غذایی نگذارید، گرسنگی نمی‌کشند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد. بنابراین اگرچه گم‌شدن انواع محصولات کشاورزی برای شما مهم نیست، اما من پیشنهاد می‌کنم که آن‌ها را در یخچال نگذارید. می‌توانید همیشه از غذاهای تهیه شده به همسر و فرزندتان هدیه بدهید تا احساسات مثبت آن‌ها را نسبت به خودتان افزایش دهید. و اما در مورد دستورالعمل‌های آشپزی (و قیمت‌های فروش آن‌ها): این لیست کاملی نیست، بلکه فقط لیستی از غذاهایی است که من توانسته‌ام آن‌ها را با توجه به موادی که دارم و یا دستورالعمل‌هایی که در جاهای مختلف وسایل خانه‌ی روستاییان دیگر پیدا کردم، تهیه کنم. لطفاً توجه داشته باشید که شما می‌توانید برای تهیه‌ی غذا از روی دستورالعمل‌های آشپزی، ترتیب مواد را به گونه‌ی دیگری نیز وارد کنید:


    سوپ‌ها:
    سوپ زمینی (

    Earth soup) : سیب‌زمینی (Potato) + هویج (Carrot)100 دلار
    خوراک ماهی (Fish stew) : سیب‌زمینی + هویج + ماهی (Fish)250
    دلار
    خوراک (Stew) : سیب‌زمینی + هویج + شیر (Milk)
    200 دلار
    سوپ توماتوما (Tomatoma) : گوجه‌فرنگی (Tomato
    ) + هویج 90 دلار
    سوپ سیب‌زمینی (Yam soup) : سیب‌زمینی (Yam)
    110 دلار یا در زمان معامله 132 دلار
    سالادها:
    سالاد دایب (Dhibe salad) : دایب (Dhibe) + گوجه‌فرنگی + بری‌توما (Berrytoma) 35
    دلار
    سالاد میوه (Fruit salad) : سیب (Apple) + پرتقال (Orange
    ) + گوجه‌فرنگی 40 دلار
    ترشی‌های ملایم (Light pickles) : شلغم (Turnip)
    25 دلار
    سس مخصوص (Marinade) : ماهی + نوعی سبزی (Mugwort
    ) + گوجه‌فرنگی 35 دلار
    سالاد خربزه (Melon salad) : خربزه (Melon
    ) + سیب + پرتقال 25 دلار
    سالاد توماکارو (Tomacaro salad
    ) : گوجه‌فرنگی + هویج 35 دلار
    سالاد توماملو (Tomamelo salad
    ) : گوجه‌فرنگی + خربزه 35 دلار
    اردورها:
    قارچ سرخ‌کرده (Fried mushrooms) : سیب‌زمینی + قارچ (Mashroom) + کره (Butter)
    80 دلار
    سبزیجات سرخ‌کرده (Fried vegetables
    ) : گوجه‌فرنگی + هویج + کره 70 دلار
    پای انگور (Grape pie) : انگور (Grape) + کره + تخم‌مرغ (Egg)
    50 دلار
    پای خربزه (Melon pie
    ) : خربزه + کره + تخم‌مرغ 50 دلار
    ساشیمی (Sashimi
    ) : ماهی 150 دلار
    پوره‌ی سبزیجات (Smoothe veggie
    ) : سیب‌زمینی + شلغم + هویج175 دلار
    غذاهای اصلی:
    کاری (Curry) : ادویه‌ی رابی (Ruby spice
    ) + هویج + سیب‌زمینی 15 دلار
    گراتین (Gratin) : شیر (Milk) + پنیر (Cheese
    ) + کره 200 دلار
    میونِرِ آماده (Meuniere set
    ) : ماهی + کره 250 دلار
    کاری قارچ (Mushroom curry
    ) : ادویه‌ی رابی + سیب‌زمینی + قارچ200 دلار
    گراتین قارچ (Mushroom gratin
    ) : پنیر + قارچ + کره 150 دلار
    املت (Omelet
    ) : تخم‌مرغ + کره 200 دلار
    دسرها:
    کیک هویج (Carret cake
    ) : هویج + تخم‌مرغ + شیر 150 دلار
    آبمیوه (Fruit juice) : شیر + هلو (Peach) + انگور (Grapr)
    50 دلار
    سیب‌زمینی تنوری (Grilled yam) : سیب‌زمینی (Yam)
    75 دلار
    بستنی کَشری (Kashry icecream) : کشری (Kashry) + شیر قهوه‌ای (Brown milk) + شیر ممتاز (Star milk)
    150 دلار
    کوکتل عشق (Love cocktail) : هندوانه (Watermelon
    ) + انگور200 دلار
    تارت هلو (Peach tart) : هلو (Peach
    ) + تخم‌مرغ + کره 125 دلار
    کیک عصرانه (Pound cake
    ) : شیر + تخم‌مرغ + کره 175 دلار
    آبمیوه‌ غنی (Rich juice): شیر ممتاز (Star milk) + موز (Banana
    ) + هلو 75 دلار
    کیک توت‌فرنگی (Strawberry cake): توت‌فرنگی (Strawberry
    ) + تخم‌مرغ + شیر 190 دلار
    سیب‌زمینی شیرین (Sweet potato): سیب‌زمینی (Yam
    ) + کره + تخم‌مرغ150 دلار
    کیک سبزیجات (Veggie cake) : گوجه‌فرنگی + تخم‌مرغ + شیر150 دلار

    توجه: از نظر دبی (Debbie)، هر دو نوع میوه بعلاوه‌ی شیر یک دستورالعمل دسر ایجاد می‌کند.


    عمل پیوند زدن دو جنس مختلف با هم:
    این موضوع، یک جنبه‌ی جدید از سری‌های بازی
    PS2 «Harvest moon» است. شما می‌توانید محصولات کشاورزی اصلی خود را با هم ترکیب کرده تا سبزیجات و میوه‌های جدید تولید کنید، حتی می‌توانید این‌کار را برای بار دوم و سوم نیز انجام دهید و نتایج خیلی جالبی بگیرید. بطور واضح، بخش سرگرم‌کننده‌ی این کار، فهمیدن این موضوع است که چه ترکیباتی محصولات کشاورزی جدید را به‌وجود می‌آورند، اما من می‌توانم ترکیباتی را که خودم از طریق آزمون و خطا کشف کردم، با شما در میان بگذارم. شما در زیر نکات مربوط به لیستی را خواهید یافت که در رابطه با فرآیند پیوند زدن دو جنس مختلف می‌باشد. من در این بخش، به خانه‌ی تاکاکورا (Takakura) توجه کردم و فهمیدم که تارتان (Tartan) در سال دوم در آنجا ظاهر می‌شود. در ابتدا او فقط به شما پیشنهاد می‌کند تا محصولات کشاورزی و بذرهای شما را «تجزیه و تحلیل» کند و این کار تا زمانی‌که او فقط به شما می‌گوید که خودتان با آزمودن وسایلی که در کوله‌پشتی خود دارید می‌توانید چه چیزهایی را پیدا کنید، کاملاً بی‌فایده است. شما باید پیش از آنکه او حتی به شما پیشنهاد پیوندزدن چیزی را بدهد، بارها نزد وی بروید و چندین بار با او صحبت کنید. مطمئن شوید که پیش از هر تلاش برای ترکیبات جدید، کارهای خود را ذخیره (Save) کرده‌اید. ساختن پیوندهای جدید، اکثراً با حدس و گمان است. من همچنین این موضوع را کشف کرده‌ام که تارتان (Tartan) براساس «خصوصیات اخلاقی» خاصی رفتار می‌کند و تحت آن شرایط، دیگر شما هر تلاشی که بکنید، موثر نخواهد شد. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد، به سادگی بازی را از نو آغاز کنید (Restart) و همه‌ی این کارها را مجدداً انجام دهید. ترکیبی که دفعه‌ی اول موثر نبود، ممکن است بار دوم موثر واقع شود. تمام این ترکیبات که در زیر آمده است، توسط من امتحان شده‌اند و بر روی آن‌ها کار شده است. ترتیبی که از طریق آن انتخاب‌های خودتان را وارد می‌کنید، بسیار مهم است. به عنوان مثال، ترکیب گوجه‌فرنگی و هویج، سبزی جدیدی به نام توماکا (Tomaca) را ایجاد خواهد کرد، اما ترکیب هویج و گوجه‌فرنگی هیچ چیزی را به‌وجود نخواهد آورد.
    نام‌های محصولات کشاورزی می‌توانند در تعیین اینکه چه محصول جدیدی تولید خواهد شد، کمک کننده باشند. ترتیبی که بوسیله‌ی آن محصولات کشاورزی را با هم ترکیب می‌کنید، همه‌ی این تفاوت‌ها را به‌وجود می‌آورد. بطور مثال، هنگامی‌که شما یک توت‌فرنگی را با هر چیزی ترکیب می‌کنید، قسمت «توت» (Berry) به تولید یک محصول جدید، متمایل می‌شود و در مورد گوجه‌فرنگی، این قسمت توما (Toma) است که در محصول جدید، غالب می‌باشد. بنابراین وقتیکه یک توت‌فرنگی با یک گوجه‌فرنگی ترکیب می‌شود، نام آن «بری توما» (Berrytoma) خواهد بود. در نتیجه هنگامی‌که من به شما می‌گویم که نام یکی از محصولات پیوندی «پوتاملو» (Potamelo) است، این اسم را به قسمت‌های اولیه تجزیه کنید تا متوجه شوید که چه محصولاتی با هم ترکیب شده‌اند و این محصول جدید را ایجاد کرده‌اند. درست است، این محصول از ترکیب سیب‌زمینی (Potato) و خربزه (Melon) بوجود آمده است. اما همیشه اسم محصول دقیقاً نشان دهنده‌ی اجزای تشکیل‌دهنده‌ی آن نیست. این فقط الگویی است که من هنگامی‌که عمل پیوندزدن را امتحان می‌کردم به آن توجه کردم. محصولات کشاورزی مختلف و «کمیابی» وجود دارند که شما قادر به تهیه‌ی آن‌ها خواهید بود. محصولات نسل سوم (پیوندی دفعه‌ی سوم) معمولاً ترکیبی از محصولات نسل دوم (پیوندی دفعه‌ی دوم) هستند. شما می‌توانید در صورتی که فقط از چهار کلمه برای هر نام استفاده می‌کنید، برای این محصولات جدید اسم بگذارید. وقتی تارتان (Tartan) به شما چیزی مانند این را می‌گوید به حرف او گوش کنید: «شرط می‌بندم که اگر تِرَدی (Trady) و یک بِری‌لون (Berrylon) را با هم ترکیب کنید، چیز جالبی به‌وجود خواهد آمد.» ابتدا شما باید بفهمید که چطور می‌شود یک تردی و یک بری‌لون را بوجود آورد و بعد، بالاخره می‌توانید به‌دنبال تولید یک محصول کمیاب بروید. من هنوز بسیاری از چنین محصولاتی را تولید نکرده‌ام، بنابراین هنوز نمی‌دانم که آیا می‌توانید محصولات کشاورزی کمیاب را نیز با هم ترکیب کرده و نسل دیگری از آن‌ها را بوجود بیاورید یا خیر. شما همچنین می‌توانید گل‌های خاص را از ترکیب بذرها بوجود آورید و به نتایج موثرتری برسید. بهترینِ این نوع گل‌ها، گل‌هایی با بذرهای عالی است. این نوع گل‌ها را با هر نوع بذری ترکیب کرده تا سریعاً آن‌ها را به بذر با کیفیت «S» تبدیل کنید. این کار در مورد بذرهای درختان، بسیار خوب نتیجه می‌دهد زیرا بعدها شما میوه‌هایی با کیفیتی بسیار بهتر از آن درخت، برداشت خواهید کرد. همچنین شما می‌توانید هر نوع محصول کشاورزی را که از یک بذر با کیفیت «S» به دست آورید، در دستگاه دانه‌ساز قرار دهید تا بذرهای«S» بیشتری تولید کند. «Gomsoil» به شما این اجازه را می‌دهد تا بذر خود را در هر خاکی با هر کیفیتی بکارید و هنگامی‌که «Happy lamp» با هر نوع بذری ترکیب شود به محصول شما این اجازه را خواهد داد که در طول هر فصلی رشد کند. شما در طول زمستان بصورت یک روز در میان، دو عدد بذر عالی پیدا خواهید کرد که یکی از آن‌ها در نزدیکی یدک‌کش بدبوی کادی (Cody) (بعد از مرداب لاک‌پشت) (Turtle Swamp) و دیگری در طرف دیگری در طرف چپ مسیری است که به سمت آبشار و محل حفاری کارتر (Carter) می‌رود. شما در طول تابستان و هر پنج روز در حالی‌که به‌طرف خانه‌ی دکتر می‌روید، «Happy lamp» ها را پیدا خواهید کرد. آن‌ها بصورت گل‌های قرمز هستند. در صورتی‌که درست آن‌ها را در روز اول به دست آورید، می‌توانید هر تابستان دوبار آن‌ها را بچینید که مجموع «Happy lamp» ها در هر سال بیست عدد می‌باشد. من در سال چهارم بازی هستم و تازه تولید نسل دوم درختان را آغاز کرده‌ام. بعدها اطلاعات بیشتری را که در مورد پیوند زدن و از طریق آزمایشات خود کشف کرده‌ام به این اطلاعات اضافه خواهم کرد و همه‌ی آن‌ها را با مطابقت دادن در یک دفترچه نگه‌می‌دارم.
    حالا همه‌ی محصولات کشاورزی پیوندی را که من از طریق آزمایشاتم کشف کرده‌ام بصورت ترتیب الفبایی آورده‌ام. توجه داشته باشید که این یک لیست کامل نیست و نام محصولات کمیاب در زیر آن‌ها آمده است:


    بشبر (
    Bashber) : سیب‌زمینی (Potato) + هندوانه (Watermelon)
    بری‌بر (Berryber) : توت‌فرنگی (Strawberry
    ) + هندوانه
    بری‌لون (Berrylon) : توت‌فرنگی + خربزه (Melon
    )
    بری توما (Berrytoma) : توت‌فرنگی + گوجه‌فرنگی (Tomato
    )
    کَبِر (Cabber) : هندوانه + هویج (Carrot
    )
    کَبِری (Cabbery
    ) : هویج + توت‌فرنگی
    کَدی (Cady) : هویج + شلغم (Turnip
    )
    کَمِلو (Camelo
    ) : هویج + خربزه
    دایب (Dhibe
    ) : شلغم + توت‌فرنگی
    گِه‌جو (Gehju) : انگور (Grape) + موز (Banana
    )
    گرتوما (Gretoma
    ) : هندوانه + گوجه‌فرنگی
    جوروم (Jurum) : انگور + هلو (Peach
    )
    کندی (Candy) : شلغم + سیب‌زمینی (Yam
    )
    کنرو (Kanro
    ) : سیب‌زمینی + هویج
    کشری (Kashry
    ) : سیب‌زمینی + هندوانه
    لن‌ماگ (Lanmuge) : پرتقال (Orange
    ) + هلو
    مَجِنگ (Magenge
    ) : موز + پرتقال
    مَجِروم (Magerum
    ) : خربزه + گوجه‌فرنگی
    اوراج (Orahge
    ) : انگور + پرتقال
    اورافو (Oraphu) : پرتقال + سیب (Apple
    )
    فوجو (Phuju
    ) : سیب + انگور
    فوروم (Phurum
    ) : سیب + هلو
    پوتاملو (Potamelo
    ) : سیب‌زمینی + خربزه
    رَدیتا (Radita
    ) : شلغم + سیب‌زمینی
    راوری (Raury
    ) : شلغم + هندوانه
    توباتاما (Tobatama) : سیب‌زمینی (Potato
    ) + گوجه‌فرنگی
    تاتارو (Tataro
    ) : سیب‌زمینی + هویج
    تردی (Trady
    ) : شلغم + گوجه‌فرنگی
    یاماتو (Yamato) : سیب‌زمینی (Yam
    ) + گوجه‌فرنگی
    محصول کمیاب (Rare crop
    ) : تردی + بری‌لون
    محصول کمیاب : کنرو + ردیتا
    محصول کمیاب : کَبِر + کنرو
     
    aryan13، S A L E H، Amon Amarth و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏8/5/12
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    0
    پاسخ : راهنمای کامل بازی harvest moon a wonderful life

    ببخشید شما این مطالب را از کجا آورید چون من آن ها را در یک کتاب خوانده بودم
     
    aryan13، *Sajjad* و Stalin از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. Game Developer کاربر ارزشمند❤

    تاریخ عضویت:
    ‏26/11/10
    ارسال ها:
    23,930
    تشکر شده:
    6,139
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    برنامه نویس بازی های کامپیوتری و موبایل
    پاسخ : راهنمای کامل بازی harvest moon a wonderful life

    تو اینترنت همه چی پیدا میشه عزیزم :laughingsmiley:
     
    2 نفر از این پست تشکر کرده اند.
  5. کاربر مفید

    تاریخ عضویت:
    ‏5/6/11
    ارسال ها:
    599
    تشکر شده:
    1,259
    امتیاز دستاورد:
    0
    حرفه:
    دانش اموز
    پاسخ : راهنمای کامل بازی harvest moon a wonderful life

    دستت درد نکنه بهش نیاز داشتم:happy0044::love0038:
     
    2 نفر از این پست تشکر کرده اند.
  6. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏28/6/12
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    0
    پاسخ : راهنمای کامل بازی harvest moon a wonderful life

    :happy0199::happy0199: مرسی فقط میشه بگی کجا میشه دانلود کرد
     
  7. کاربر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏24/4/11
    ارسال ها:
    10,504
    تشکر شده:
    689
    امتیاز دستاورد:
    0
    پاسخ : راهنمای کامل بازی harvest moon a wonderful life

    سلام.ممنون سجاد جون.میشه راهنمای Harvest Moon : Save The HomeLand رو بذاری؟
     
    aryan13 از این پست تشکر کرده است.
  8. کاربر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏24/4/11
    ارسال ها:
    10,504
    تشکر شده:
    689
    امتیاز دستاورد:
    0
    پاسخ : راهنمای کامل بازی harvest moon a wonderful life

    راستی،این راهنما مال ویرایش ویژه ی این بازی هست.
     
  9. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏28/8/12
    ارسال ها:
    51
    تشکر شده:
    68
    امتیاز دستاورد:
    18
    پاسخ : راهنمای کامل بازی harvest moon a wonderful life

    سجاد جان جوابم رو حتما جوابم رو بنويس اين راهنمايي كه تو نوشتي تو كتاب راهنماي بازي هاي رايا نه اي من خوندم چرا تقلب ميكني من خودم تا فصل 5 رفتم تقلب كار:montazer:
     
    یک شخص از این تشکر کرد.
  10. Game Developer کاربر ارزشمند❤

    تاریخ عضویت:
    ‏26/11/10
    ارسال ها:
    23,930
    تشکر شده:
    6,139
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    برنامه نویس بازی های کامپیوتری و موبایل
    پاسخ : راهنمای کامل بازی harvest moon a wonderful life

    سلام امير خان ...

    اينا بيشتر راهنمايي هست ك هبازي رو خيلي شيرين تر ميكنه و به نظرم مخفي كاري حساب نميشه ....

    اون دوستي هم كه درخواست داده تو بخش خودش بفرسته .... با تشكر ....

    موفق باشين ...
     
    یک شخص از این تشکر کرد.