1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

شروع موضوع توسط rose.j ‏6/2/24 در انجمن اخبار و بررسی

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏3/9/23
    ارسال ها:
    89
    تشکر شده:
    129
    امتیاز دستاورد:
    33
    جنسیت:
    زن
    انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ 11 اسفند 1402 برگزار خواهد شد. انتخابات همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه برگزار خواهد شد.

    پیامک دعوت به کاندیداتوری
    در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ میلیون‌ها پیامک دعوت به کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲ از طرف وزارت کشور برای بسیاری از مردم ایران فرستاده شد که اقدامی بی‌سابقه بوده‌است.

    نام‌نویسی
    ثبت نام اولیه داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی مدت یک هفته در ۲۷ مهر تا ۳ آبان ۱۴۰۲ انجام شد. در این دوره ۲۴٫۸۲۹ داوطلب نام‌نویسی کردند که ۱۲ درصد آنها زن بودند. ۱٫۲۱۸ هیئت اجرایی کار انتخابات را انجام می‌دهند و ۴ تا ۱۸ آبان زمان بررسی صلاحیت داوطلبان بوده‌است.

    سخنگوی ستاد انتخابات کشور در ۲ بهمن ۱۴۰۲ اعلام کرد که صلاحیت ۱٫۰۱۴ نماینده‌ای که در هیئت‌های اجرایی احراز نشده بودند، تأیید و مجموعاً ۱۲٫۰۳۳ نفر تأیید صلاحیت شدند.

    رد صلاحیت‌ها
    ستاد انتخابات کشور در روز جمعه ۱۹ آبان از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان این انتخابات در هیئت‌های اجرایی خبر داد. رد صلاحیت منتقدان دولت سید ابراهیم رئیسی، چهره‌های میانه‌رو و تعداد معدود اصلاح‌طلبان و چندین نماینده وقت مجلس ایران در رسانه‌ها و روزنامه‌های این کشور واکنش‌های گسترده‌ای پیدا کرد. بسیاری این مسئله را ادامه روند خالص‌سازی خواندند.

     سید علی خامنه‌ای

    مشروعیت انتخابات در چهارچوب جمهوری اسلامی زیر سؤال است. این سخن سید علی خامنه‌ای از سوی مخالفان نظام به رفراندوم جمهوری اسلامی برداشت و عدم شرکت در انتخابات را به مخالفت با نظام جمهوری اسلامی در ایران مرتبط نموده و خواستار تحریم انتخابات توسط مردم شدند. این نکته حتی به سخنرانی و گفتگوهای مسئولان جمهوری اسلامی رسوخ یافت چنانچه مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی با انتشار مقاله‌ای با گفتگو با یکی از نمایندگان مجلس تحت عنوان: تلاش خارج نشین‌ها برای تأثیرگذاری و تحریم انتخابات مجلس اقدام به تحلیل موضوع نمود.

    امسال با توجه به استقبال بی نظیر مردم از ثبت نام کاندیدای مجلس تعدادی از کاندیدها بعد از رد صلاحیت ، تایید صلاحیت شدند . این اهم نشان از استقبال بی نظیر مردم برای شرکت در انتخابات و همینطور اعتماد به مجلس است . با اینکه جوامع غربی تمام تلاششان را برای تخریب نظام جمهوری اسلامی و صحت انتخابات و انتخاب و صلاحیت کاندایدا داشتند تیرشان به سنگ خورد. پیشبینی می‌شود امسال مشارکت مردمی عظیمی را در پای صندوقهای رای شاهد باشیم.
     
    SiavashBaran، Anoosh و m naizar از این ارسال تشکر کرده اند.