1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

درمان سرطان تیروئید در ایران

شروع موضوع توسط SiavashBaran ‏5/2/24 در انجمن اخبار فناوری

  1. مدیر تالار شعر و ادب عضو کادر مدیریت ❂مدیر انجمن❂

    تاریخ عضویت:
    ‏19/10/20
    ارسال ها:
    2,247
    تشکر شده:
    9,267
    امتیاز دستاورد:
    126
    جنسیت:
    مرد
    معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت:
    با بهره‌برداری از واحد نیمه صدرمان سرطان تیروئیدنعتی تولید «هگزا فلوراید تلوریم» زنجیره کامل جداسازی ایزوتوپ‌های تلوریم که در حقیقت ماده اصلی تولید رادیوایزوتوپ‌ها ید ۱۳۱ برای درمان سرطان تیروئید است را در اختیار خواهیم داشت.

    این ماده بسیار ارزشمند است و قیمت این محصول پس از جداسازی ده‌ها برابر افزایش می‌یابد.

    فرایند تولید رادیودارو‌ها ابتدا از معدن، سنگ و خاک آغاز می‌شود، به‌طوری‌که فلز مورد نیاز از خاک به‌دست می‌آید و درفرایند شیمیایی تبدیل به موادی می‌شود که ایزوتوپ‌های آن قابل جداسازی باشد، سپس جداسازی ایزوتوپ‌ها با طی کردن فرایند‌های پیچیده فیزیکی ادامه می‌یابد و ایزوتوپ‌ها پس از جداسازی وارد راکتور‌ها شده و در آنجا تبدیل به رادیودارو می‌شوند.

    معاون سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: در حقیقت ما به فناوری مربوط به تولید این ماده ارزشمند دست یافتیم و مسیر بسیار بزرگی در زمینه استفاده از فلزاتی نظیر مولیبدن، تنگستن که دارای کاربرد‌های فراوانی در حوزه پزشکی و تولید رادیودارو‌ها و نیز صنعت هستند، پیش‌روی ما باز شده است.

    صبح امروز همزمان با سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به اصفهان، طرح واحد نیمه صنعتی تولید «هگزا فلوراید تلوریم» در سایت UCF راه‌اندازی شد.

    [​IMG]
     
    M @ H @ K و Anoosh از این پست تشکر کرده اند.