1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت موبایل

شروع موضوع توسط Anoosh ‏8/1/24 در انجمن اخبار فناوری

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,840
    تشکر شده:
    27,846
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    کلیات

    دی ماه ۱۴۰۲ و پس از دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتور‌های تلفن همراه اقدام به افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت خود نموده و جزییات افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی خود را اعلام کردند.

    [​IMG]

    اطلاعیه همراه اول

    اپراتور اول تاکید کرده که این اصلاح قیمت هرچند با افزایش حداکثر ۳۴ درصدی، پس از شش سال ثبات تعرفه و با موافقت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اخذ تعهدات در خصوص سرمایه‌گذاری و افزایش کیفیت شاخص‌های ارتباطی صورت گرفته است.

    همراه اول در این اطلاعیه، ساخت و تجهیز سایت‌های جدید، نگهداری و ارتقای سایت‌های موجود و توسعه فناوری‌های جدید نظیر شبکه ۵G را نیازمند سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی دانسته و خاطرنشان کرده است که بخشی از این سرمایه‌گذاری از محل فروش بسته‌های اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه تامین می‌شود.

    [​IMG]

    این اپراتور در پایان جدول مقایسه ای قیمت قبل و بعد از اصلاح قیمت‌ها را به شرح ذیل منتشر کرده است:

    البته این اپراتور با توجه به درخواست مشترکان، در تغییرات جدید، بسته‌های بلند مدت متنوع را نیز ارائه داده است.

    اطلاعیه ایرانسل پیرامون افزایش بسته اینترنت

    همچنین پیرو دستور رگولاتوری اپراتور دوم تلفن همراه نیز جزئیات قیمت جدید بسته های اینترنتی را اعلام کرد:

    متن این اطلاعیه به شرح زیر است: «پیرو درخواست اپراتورها برای اصلاح قیمت بسته‌های اینترنت با توجه به عدم امکان سرمایه‌گذاری جدید به دلیل افزایش روزافزون هزینه‌ها، رگولاتوری به شرط سرمایه‌گذاری در بهبود شاخص‌های کیفی شبکه، با افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت همراه موافقت کرده است.
    بر این اساس، فرایند اصلاح قیمت بسته‌های اینترنت همراه، با اعمال افزایش قیمت ۳۴ درصدی روی تمام بسته‌ها هم‌اکنون در حال انجام است.

    [​IMG]

    این فرایند، برای برخی بسته‌ها کامل شده و برای برخی دیگر، همچنان ادامه دارد. طی ۲۴ ساعت آینده، بسته‌های قبلی اینترنت همراه، با لحاظ افزایش قیمت ۳۴ درصدی و بدون تغییر در حجم یا مدت زمان، در کانال‌های مختلف مانند وب‌سایت، سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من، کدهای دستوری و...، مجدداً در دسترس قرار خواهند گرفت.

    علاوه بر این، با هدف پاسخ به نیاز مشترکان محترم و افزایش تنوع در فهرست بسته‌ها، بسته‌های پرحجم و بلند مدت جدیدی نیز به بسته‌های قبلی اضافه شده‌اند.»

    تخلف همراه اول و ایرانسل در حذف بسته‌های اینترنتی شبانه

    برخی کاربران در فضای مجازی عنوان می کنند که جزئیات بسته‌های اینترنتی نشان می دهد اپراتورها در این میان بسته شبانه را حذف کرده‌اند؛ اما وزارت ارتباطات می‌گوید اپراتورها حق ندارند بسته‌ای را حذف کنند و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
     
    m naizar و M @ H @ K از این پست تشکر کرده اند.
  2. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,840
    تشکر شده:
    27,846
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    ماجرای اینترنت هدیه دولت

    دولت با ارسال پیامکی به کاربران اینترنت اعلام کرد: برای فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان اهدایی دولت، از تاریخ ۱۲ دی ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir مراجعه و شماره پیش فرض خود را انتخاب کنید؛ اما ماجرا چیست؟

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اصلاح تعرفه‌های اینترنت اپراتورها، اعلام کرد دولت برای جبران اصلاح تعرفه که پس از پذیرش شاخص‌های رگولاتوری از سوی اپراتورها برای آن تصمیم‌گیری می‌شود، یک بسته هدیه اینترنت درنظر دارد.

    دقایقی قبل پیامک‌هایی مبنی بر دریافت اینترنت هدیه برای مردم ارسال شده که تحقق وعده روز گذشته وزیر ارتباطات در خصوص اینترنت هدیه است. پیام ارسالی به این شرح است: برای فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان اهدایی دولت، از تاریخ ۱۲ دی ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir مراجعه و شماره پیش فرض خود را انتخاب کنید.

    وزیر ارتباطات بیان کرد: هر چند درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه را به هیچ وجه نمی‌پذیریم، چراکه در شرایط فعلی کشور امکان‌پذیر نیست. اگر تصمیمی گرفته شود حتماً بر سقف تورم کشور خواهد بود، البته اگر شرایط وزارت ارتباطات برآورده نشود، حتماً اپراتور را جریمه خواهیم کرد. شرط و شروط نیز به الحاقیه پروانه فعالیت آن‌ها تبدیل می‌شود.

    زارع‌پور اعلام کرد: با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک هستیم و هزینه‌های مردم در حال افزایش است، اگر تصمیمی گرفته شود حتماً بسته‌هایی را از سوی اپراتورها به عنوان هدیه برای مردم درنظر خواهیم گرفت.

    وی بیان کرد: بر اساس مصوبه سال ۹۶ برای اینترنت همراه یک سقف و کفی تعریف شده است و ما افزایش تعرفه‌ای نخواهیم داشت. همه چیز بر اساس همان سقف و کف قیمتی است که در سال ۹۶ مصوب شده است. اصلاح تعرفه‌ها در آن قالب انجام خواهد شد.

    افزایش هزینه خرید وی پی ان

    کارشناسان عقیده دارند با اتفاقی که اکنون رخ داده هزینه اتصال به وی پی ان و سرورهای بین المللی نیز به مراتب افزایش خواهد یافت. با توجه به اینکه برای دسترسی به سرور‌های خارج از کشور باید پهنای باند اختصاصی جداگانه از شرکت زیرساخت خریداری کند، در اینجا باید دو تا سه‌برابر هزینه پرداخت شود. وی‌پی‌ان‌فروشی، مستلزم خرید پهنای باند اختصاصی از شرکت زیرساخت کشور است. ذی‌نفع اصلی در این بین شرکت زیرساخت است. با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و افزایش تورم، امکان خرید بین‌المللی با قیمت دلاری اینترنت و بسته‌های اینترنتی برای مردم وجود ندارد و تنها یک‌سوم هزینه اینترنت را نسبت به مردم سایر کشور‌های همسایه پرداخت می‌کنند. اما باقی هزینه یعنی دوسوم چگونه جبران می‌شود؟ با اختلالی که روی دسترسی به سرور‌های خارج کشور ایجاد می‌شود، یعنی فیلترینگ تا به این طریق اگر کسی بخواهد به سرور‌های خارج کشور دسترسی پیدا کند، با خرید وی‌پی‌ان پرداخت کند. درنهایت فردی که در ابتدا بسته می‌خرد و پس از آن فیلترشکن دوبار هزینه یک دسترسی به اینترنت را می‌دهد
     
    m naizar و M @ H @ K از این پست تشکر کرده اند.