1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

♦️کرو-۷ به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفت ( به رهبری یاسمین مقبلی)

شروع موضوع توسط M @ H @ K ‏26/8/23 در انجمن اخبار فناوری

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏21/10/15
    ارسال ها:
    16,496
    تشکر شده:
    75,220
    امتیاز دستاورد:
    149
    جنسیت:
    زن
    4cbfba3c-4ba5-4d7d-b054-5e03cdfa3453.jpeg

    ایسنا/ فضانوردانِ ماموریت ِکرو-۷ به رهبریِ یاسمینِ مقبلی به فضا پرتاب شدند.
    به نقل از اسپیس، ماموریت کرو-۷ در ساعت ۳:۲۷ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۰:۵۷ به وقت تهران) پس از یک روز تاخیر به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد. مرحله اول موشک تنها سه دقیقه پس از پرتاب جدا شد و پس از هشت دقیقه از پرتاب روی سکو فرود آمد.
    مقامات ناسا شب‌ هنگام روز پنجشنبه اعلام کردند که بررسی‌های لازم از آمادگی کرو-۷ برای پرواز بدون وجود هیچ مشکل اساسی انجام شده است. به‌ گفته پایگاه نیروی فضایی پاتریک، که مدیریت حریم هوایی در منطقه‌ی محل پرتاب در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا را بر عهده دارد، شرایط آب و هوایی نیز برای پرتاب خوب به نظر می‌رسد.
    چهار فضانوردی که در این ماموریت به فضا می‌روند: یاسمین مقبلی فضانورد ناسا و فرمانده عملیات، آندریاس موگنسن(Andreas Mogensen) فضانورد آژانس فضایی اروپا(ESA)، ساتوشی فوروکاوا(Satoshi Furukawa) فضانورد آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن(JAXA) و کنستانتین بوریسف(Konstantin Borisov) از آژانس فضایی روسکاسموس روسیه هستند.
    این دومین پرتاب فضایی است که یک فضانورد ایرانی-آمریکایی در آن حضور داشته است. نزدیک به دو دهه است که هیچ فرد ایرانی-آمریکایی به فضا پرواز نکرده بود. اولین نفر، انوشه انصاری، گردشگر فضایی بود که در سال ۲۰۰۶ هزینه‌ی ماموریت به ایستگاه فضایی را خود تامین کرد.

    مقبلی در مصاحبه‌ای ویدئویی پیش از پرتاب در روز ۲۵ ژوئیه از مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون، درباره نقطه‌ی عطف حضور خود در فضاپیمای کرو-۷ گفت: من فکر می‌کنم مهم است. مردم به‌ ویژه افراد جوان‌تر وقتی می‌توانند با یک فرد ارتباط برقرار کنند، می‌توانند باور کنند که توانایی انجام کاری را نیز دارند و بنابراین هر زمان که ما به تنوع افرادی که در فضا به پرواز در می‌آیند، می‌افزاییم، در را برای نسل‌های آینده باز می‌کنیم تا افراد بیشتری باور کنند که می‌توانند این کار را انجام دهند.


    5c6efa86-dd9d-4c91-bddd-b348be5800b4.jpg

    از سمت چپ: آندریاس موگنسن(آژانس فضایی اروپا)، کنستانتین بوریسوف(روسکاسموس)، یاسمین مقبلی(ناسا) و ساتوشی فوروکاوا(آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن)


    به این ترتیب یاسمین مقبلی به دومین زن ایرانی‌تبار بعد از انوشه انصاری تبدیل شد که به فضا سفر کرده است.

     
    m naizar از این پست تشکر کرده است.