1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

زامبی چیست

شروع موضوع توسط fateme11 ‏18/6/23 در انجمن علوم متفرقه

  1. کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏10/4/18
    ارسال ها:
    444
    تشکر شده:
    1,473
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    زامبی چیست و آیا واقعیت دارد؟ |

    [​IMG]

    زامبی چیست ؟ آیا زامبی واقعیت دارد ؟ آیا زامبی ها واقعی هستند ؟ زامبی موجود مرده‌ای است که از قبر بیرون آمده و حرکت می‌کند؛ اغلب در آثار تخیلی و فیلم ترسناک نمایش داده می‌شود و ریشه‌های آن احتمالاً به زامبی هائیتیدین Vodou برمی‌گردد؛ زامبی تخیلی مدرن تا حد زیادی توسط آثار جورج رومرو فیلمساز آمریکایی ساخته شد. این زامبی که اغلب به عنوان یک جسد مرده، گوشتخوار و در حال پوسیدگی به تصویر کشیده می‌شود، در سال‌های اخیر از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است.

    زامبی‌ها چه در حال بلعیدن طعمه خود در میان مردگان متحرک باشند و چه در ویدیوی «هیجان‌انگیز» مایکل جکسون، بر فرهنگ پاپ تسلط دارند؛ اما این سؤال همیشه وجود دارد که آیا زامبی‌ها واقعی هستند؟ زامبی ها چه کسانی هستند؟ امروز در فارسی‌رو درباره این موضوع هیجان‌انگیز صحبت خواهیم کرد: معنی زامبی چیست و حقایق مربوط به آن کدام است؟
    معنی زامبی چیست و زامبی ها چه کسانی هستند؟
    برخلاف بسیاری از هیولاهای دیگر که عمدتاً محصول خرافات، مذهب و ترس هستند، زامبی‌ها در واقع پایه و اساس دارند و چندین مورد تأیید‌شده از زامبی‌ها از فرهنگ وودوی هائیتی گزارش شده است. اما زامبی ها چه کسانی هستند ؟ زامبی طبق فرهنگ عامه و فولکلور معمولاً یا یک جسد بیدار‌شده با اشتهای زیاد است یا کسی است که توسط زامبی دیگری که آلوده به “ویروس زامبی” است گاز گرفته شده است. زامبی‌ها معمولا به صورت موجوداتی قوی اما روباتیک با گوشت پوسیده به تصویر کشیده می‌شوند. تنها کار آنها تغذیه است و معمولاً صحبت نمی‌کنند و فقط گاهی برخی از آن‌ها کمی غرغر می‌کنند.

    منشا زامبی‌ها
    زامبی ها در کجا هستند ؟ به نظر می‌رسد یونانیان باستان اولین تمدنی باشند که ترس از مردگان را رواج داده است. باستان‌شناسان بسیاری از گورهای باستانی را کشف کرده‌اند که حاوی اسکلت‌هایی هستند که سنگ‌ها و سایر اشیاء سنگین روی آن‌ها احتمالا برای جلوگیری از زنده‌شدن اجساد مرده چسبانده شده بود. فولکلور زامبی برای قرن‌ها در هائیتی وجود داشته است و احتمالاً در قرن هفدهم از زمانی که بردگان آفریقای غربی برای کار در مزارع نیشکر هائیتی آورده شدند سرچشمه گرفته است.

    شرایط وحشیانه باعث شد که بردگان در حسرت آزادی باشند. بر اساس برخی گزارش‌ها، زندگی یا بهتر است بگوییم زندگی پس از مرگ یک زامبی نشان‌دهنده وضعیت وحشتناک برده‌داری بود.

    در این قسمت حقایقی درباره زامبی‌ ها گرد آورده‌ایم که شاید شما تاکنون نمی‌دانستید. این حقایق شامل موارد زیر است:

    1. یونانیان باستان از اولین کسانی بودند که از زامبی‌ها می‌ترسیدند.
    ترس از مردگان صدها سال است که وجود دارد و به اشکال مختلف مشهود است. یکی از اولین تمدن‌هایی که تصور می‌شد از زامبی ها می‌ترسد، یونانیان باستان بودند. این موضوع از طریق نحوه دفن آن‌ها مشاهده شده است و باستان‌شناسان شواهدی را در گورهای یونان باستان یافته‌اند. سنگ‌ها یا اجسام سنگین بسیاری از اسکلت‌های یافت‌شده در این گورها را به زیر می‌کشند. گمان می‌رود که این کار برای جلوگیری از برخاستن مردگان بوده است. بنابراین عموماً اعتقاد بر این است که یونانیان باستان از اولین کسانی بودند که از برخاستن مردگان می‌ترسیدند.

    2. روز جهانی زامبی در 13 اکتبر است.
    افراد زیادی روز زامبی را جشن می‌گیرند و برای همه طرفداران زامبی روز جهانی زامبی وجود دارد. این رویداد بین‌المللی در 13 اکتبر 2006 زمانی که گروهی از علاقه‌مندان یک ‌روی زامبی‌ها را در پیتسبورگ، کالیفرنیا‌، جایی که طلوع مردگان فیلمبرداری شد ایجاد کردند. این رویداد در سراسر جهان جشن گرفته شده است و اغلب در آخر هفته نزدیک به 13 اکتبر برگزار می‌شود.

    [​IMG]

    3. تنها یک راه برای کشتن یک زامبی وجود دارد.
    بر اساس افسانه‌ها، تئوری‌ها و داستان‌هایی که توسط علاقه‌مندان به زامبی‌ها ایجاد شده است، تصور می‌شود که تنها یک راه برای کشتن یک زامبی وجود دارد. احتمالاً قبلاً شنیده‌اید که شما باید مغز او را نابود کنید. یک زامبی می‌تواند از هر نوع حمله یا آسیبی که به بدنش وارد می‌شود زنده بماند به جز مغزش. بهترین راه برای کشتن یک زامبی سربریدن یا نابود‌کردن مغز آن به هر شکل ممکن است. این امر کنترل بدن را متوقف می‌کند و در نتیجه می‌میرد.

    4. اولین فیلم آمریکایی زامبی در سال 1932 اکران شد.
    زامبی سفید یکی از اولین فیلم‌های ترسناک زامبی بود که تولید شد. این فیلم داستان زنی را نشان می‌دهد که توسط معشوقش مسموم شده و از مردگان بازگردانده شده تا تبدیل به یک زامبی شود. این فیلم بر اساس رمان «جزیره جادویی» نوشته ویلیام سیبروک ساخته شده است.

    5. آن‌ها همه‌جا هستند.
    در بسیاری از فرهنگ‌ها در سرتاسر جهان این نگرانی وجود دارد که مردگان بتوانند برای قدم‌زدن به میان زندگان بازگردند. گاهی اوقات این غول‌ها فقط حقه‌بازانی هستند که با ترساندن ما سرگرم می‌شوند. در موارد دیگر آن‌ها افراد انتقام‌جویی هستند که در زندگی با آن‌ها بد رفتار شده است و در حال انتقام‌گرفتن هستند؛ مانند مادری که در هنگام زایمان فوت کرده است. کم‌تر جایی در دنیا وجود دارد که شما آن‌ها را نیابید.

    6. اگر خیلی به زامبی‌ها نزدیک شوید، بیشتر آن‌ها شما را خواهند خورد.
    درواقع بخش بزرگی از کسانی که درباره زامبی‌ها مطالعه می‌کنند استدلال می‌کنند که آن‌ها اساساً استعاره‌ای از مصرف هستند. فیلم طلوع مردگان جرج رومرو این موضوع را نشان می‌دهد و زامبی‌ها را در حال سرگردانی در یک مرکز خرید به شیوه‌ای عجیب شبیه به زمانی که انسان بودند نشان می‌دهد؛ بنابراین اگر زامبی‌ها نشان دهند که ما در بدترین حالت خود چگونه هستیم، باید بسیار ترسید.

    7. زامبی‌ها همیشه به افراد زنده حمله نمی‌کنند.
    در برخی فرهنگ‌ها از جمله بسیاری از سنت‌های آفریقایی و کارائیب که کلمه زامبی از آن سرچشمه گرفته است زامبی‌ها خدمتکاران بی‌ذهن‌تری هستند که دستورات (اغلب بد، اما گاهی کاملاً خنثی) را انجام می‌دهند. یک نگهبان زامبی آن‌ها را تسخیر کرده است. در چنین مواردی زامبی‌ها انواع خاصی از روابط بردگی یا کار را نشان می‌دهند.

    8. حمله زامبی‌ها احتمالاً بدترین چیزی است که می‌تواند برای شما اتفاق بیفتد.
    دلیل اینکه زامبی‌ها برای ما بسیار ترسناک هستند این است که آنها یکی از بزرگترین ترس‌های ما را نشان می‌دهند که همان ازدست‌دادن استقلال و توانایی ما برای کنترل بدن و ذهنمان است. عنوان اجساد پوسیده برای معرفی این هیولاها بسیار مناسب است؛ زیرا به معنای واقعی کلمه این کار همان کاری است که آن‌ها با انسان‌ها انجام می‌دهند؛ زامبی‌ها ما را به صورت جداگانه تجزیه می‌کنند و به یک گروه بزرگ و غیر‌متمایز تبدیل می‌کنند؛ درست مانند بورگ در Star Trek.

    9. از میان همه چیزهای مرده‌ای که می‌توانید به آن تبدیل شوید زامبی‌ها بدترین مورد هستند.
    برخلاف خون آشام‌ها که اغلب به عنوان موجودات فریبنده و جوان مافوق بشر (یا اخیراً به عنوان نوجوانان بیش از حد احساساتی) نشان داده می‌شوند، زامبی‌ها تقریباً همیشه مورد نفرین قرار می‌گیرند. به جز چند مورد استثناء خیالی، زامبی‌ها نمی‌توانند کسی را دوست داشته باشند، بخندند یا آزادانه زندگی کنند.

    [​IMG]

    10. سرعت زامبی‌ها زیاد است؛ چون دنیای ما سریع است.
    زامبی‌ها مانند ویدیوهای LOLcats ویروسی شده‌اند و وقتی همه‌چیز ویروسی می‌شود، سریع حرکت می‌کند. هرچه سرعت زندگی، ارتباطات، حمل و نقل و فن‌آوری ما بیشتر باشد، تهدیدها سریعتر برای آنها تجربه می‌شود.
     
    fatane، nasri و mohamad از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏10/4/18
    ارسال ها:
    444
    تشکر شده:
    1,473
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    11. آیا زامبی ها واقعیت دارند؟
    شاید برای شما سوال باشد که آیا زامبی ها واقعیت دارند ؟ برخی می‌گویند دانشمندان باکتری‌ها، ویروس‌ها و انگل‌هایی را کشف و تولید کرده‌اند که دارای ویژگی‌های زامبی‌سازی هستند و تحقیقات سلول‌های بنیادی و نانوتکنولوژی امکانات واقعی برای احیای بافت را ارائه می‌دهد. همچنین بحث قابل توجهی در مورد وجود نوروتوکسین‌های زامبی وجود دارد. یک شاخه کامل از فارماکولوژی وجود دارد که به تعیین اینکه آیا چنین ترکیباتی را می‌توان در طبیعت یافت یا خیر، اختصاص داده شده است. البته وجود زامبی ها به معنایی که در فیلم‌ها مشاهده می‌کنیم بعید به نظر می‌رسد.

    12. برخی ادعا می‌کنند که احتمال دارد شما زامبی باشید.
    در عصر دیجیتال روش‌های تعامل انسان‌ها با یکدیگر شروع به تغییر اساسی کرده است. غوطه‌ور‌شدن در تلفن‌های هوشمند و زندگی دوم ما در جهان‌های مجازی، تجربیات بدیع و هیجان‌انگیزی را به ما‌ ارائه می‌دهد، اما ابعاد زیسته و بدنی انسانیت ما را نیز از بین می‌برد. تأثیر فناوری بر جامعه جدید نیست؛ اما مطمئناً در 20 سال گذشته شتاب بیشتری گرفته است. برخی می‌گویند که با توجه به تعداد بالای مردگان در این اواخر باید از خود پرسید که آیا ممکن است که همه این‌ها حاکی از یک آخرالزمان قریب‌الوقوع زامبی باشد؟

    13. در هائیتی قانونی وجود دارد که تبدیل شخصی به زامبی را غیرقانونی می‌کند.
    در سراسر فرهنگ هائیتی، تبدیل مردگان به زامبی توسط شمن‌های وودو رایج بوده است. تصور آنان بر این بوده که روح دو قسمت دارد؛ یکی عملکردهای بدن را کنترل می‌کند و دیگری احساسات را کنترل می‌کند. با حذف این‌ها، شما می‌مانید و یک انسان بی‌جان که می‌توان از آن به عنوان برده استفاده کرد. اگر شما نگهبان روح یا روح آن‌ها بودید، زامبی را کنترل می‌کردید.

    گفته می‌شود که استفاده از یک معجون یا سم خاص می‌تواند این کار را برای شخص انجام دهد و عمل تبدیل شخصی به زامبی در هائیتی اکنون غیرقانونی است. ماده 249 این کار را ممنوع می‌کند و هرکسی را که با قتل فردی را به زامبی تبدیل می‌کند تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

    14. یک فیلم زامبی 70 دلاری برنده جایزه جشنواره فیلم کن شد.
    در سال 2009 فیلم زامبی بریتانیایی “کالین” نمایش داده شد و در جشنواره مشهور فیلم کن برنده جایزه شد. مارک پرایس، نویسنده و کارگردان، 18 ماه را صرف ساخت فیلمی با بودجه 70 دلاری کرد که زندگی یک زامبی در لندن را دنبال می‌کرد.

    15. به طرفداران زامبی زامبوفیل گفته می‌شود.
    علاقه فراوان به زامبی‌ها به دلیل بازنمایی آن‌ها در فرهنگ عامه به پدیده‌ای جهانی تبدیل شده است. فیلم‌های زامبی، پیاده‌روی با زامبی‌ها، آخرالزمان زامبی‌ها و نمایش‌های واقعی تنها برخی از راه‌هایی هستند که زامبوفیل‌ها روز خود را با آن‌ها سپری می‌کنند.

    [​IMG]

    16. تصور می‌شود که کلمه “زامبی” از کلمه آفریقایی nzambi به معنای “خدا” اقتباس شده باشد.
    “Le Grand Zombi” یا مار بزرگ، پدر همه خدایان بود و به شکل یک مار پیتون ظاهر شد.

    17. فرانکشتاین مری شلی زامبی نبود.
    با این‌که مری شلی به دنیای مردگان متحرک علاقه و شیفتگی نشان می‌داد؛ اما فرانکنشتاین یک زامبی نبود. بسیاری زامبی را انسانی می‌دانند که پس از مرگ دوباره زنده شده است. یک زامبی واقعی کسی است که توسط یک بیماری یا ویروس آلوده شده است و ویروس بدن و مغز آن‌ها را اشغال می‌کند. فرانکنشتاین هیچ علاقه‌ای به خوردن انسان نداشت و بدنش به دلیل بیماری از هم نمی‌پاشید؛ بنابراین او یک زامبی نبود.

    18. ریشه کلمه زامبی از فرهنگ غرب آفریقا می‌آید.
    کلمه زامبی از مجموعه کلمات غرب آفریقا گرفته شده است. کلمات زیر همگی در ایجاد کلمه زامبی نقش داشته اند:

    «نزامبی» به معنای خدا و «زومبی» و «نزومبی» که به معنای «طلسم از کنگو آمده است».

    کلمه دیگری که در ایجاد کلمه زامبی نقش داشته است “mvumbi” است که به معنای جسدی است که هنوز روح خود را حفظ کرده است. “Nvumvi” نیز از این نظر مشابه است که به معنای بدن بدون روح است. وقتی این کلمات از غرب آفریقا آمد، همراه با سنت‌های وودو، عناصری برای ایجاد کلمه زامبی استفاده شدند.


    19. Clairvius Narcisse ادعا کرد که یک زامبی است.
    گزارش‌های پراکنده‌ای از افرادی وجود دارد که ادعا می‌کنند یک زامبی واقعی هستند؛ اما یکی از شناخته‌شده‌ترین آنها Clairvius Narcisse است. نارسیس ادعا می‌کند که او توسط وودو به زامبی تبدیل شده، زنده‌به‌گور شده و سپس توسط یک بوکور از مردگان برخاسته است؛ سپس در مزرعه‌ای تحت کنترل بوکورها کار کرد تا اینکه در نهایت آنها مردند. اگرچه داستان او کاملاً غیرواقعی به نظر می‌رسد، اعضای خانواده‌اش ادعا کردند که واقعاً او بود که به روستای خود بازگشت. این تنها گزارش این نوع رفتار در هائیتی نیست.

    20. اولین استفاده از کلمه زامبی در زبان انگلیسی به قرن نوزدهم برمی‌گردد.
    اولین استفاده ثبت‌شده از کلمه “زامبی” از کتاب تاریخ برزیل نوشته رابرت ساوتی در سال 1819 بود. رابرت ساوتی شاعر پس از ضبط نام رهبر شورشیان آفریقایی- برزیلی به نام زومبی، کلمه زامبی را نوشت. نام او از کلمه آفریقای غربی به معنای فتیش گرفته شده است و ارتباط نزدیکی با nzambi به معنای خدا دارد.
     
    fatane، nasri و mohamad از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏10/4/18
    ارسال ها:
    444
    تشکر شده:
    1,473
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    21. Kinemortophobia ترس از زامبی‌ها است.
    فوبیای زامبی‌ها را کیمورتوفوبیا می‌نامند. این کلمه از کلمه یونانی “kine” به معنای حرکت و “morto” به معنای مرده گرفته شده است. این یک فوبی رایج است که اغلب با تماشای فیلم‌های زامبی که آخرالزمان زامبی‌ها را از سنین پایین به تصویر می‌کشند، ایجاد می‌شود.

    [​IMG]

    22. یک راهنمای بقای زامبی وجود دارد.
    راهنمای بقای زامبی‌ها یک کتابچه راهنمای طنز برای مقابله با شیوع زامبی است. این کتاب توسط مکس بروکس نوشته شده و در سال 2003 منتشر شده است. توضیحات مفصلی در مورد عملکرد یک زامبی و نحوه کشتن یک زامبی در صورت شیوع زامبی وجود دارد. این راهنمای بقا دارای برنامه‌های گام به گام است که افراد عادی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. الهام‌گرفتن این راهنما از وسواس دوران کودکی بروکس با زامبی‌ها بود که پس از تماشای فیلم Revenge of the Zombies در سال 1943 شروع شد. حتی CDC راهنمای بقای پزشکی خود را برای زندگی در آخرالزمان زامبی‌ها در سال 2011 منتشر کرد.

    بسیاری از علاقه‌مندان رویای آخرالزمان زامبی‌ها را در سر می‌پرورانند و راهنماهایی برای بقا و حتی تجربیات غوطه ور ایجاد کرده‌اند که در آن می‌توانید ببینید آیا از آخرالزمان زامبی جان سالم به در خواهید برد یا خیر. این موضوع جذاب همچنان توجه مردم را به خود جلب خواهد کرد و تا زمانی که اثبات علمی احتمالات زامبی‌ها وجود نداشته باشد کنجکاوی ادامه خواهد داشت. تا آن زمان زامبوفیل‌ها به تمرین برای یک آخرالزمان زامبی در زندگی واقعی ادامه خواهند داد.

    23. خاستگاه زامبی ها
    به طور کلی درباره خاستگاه زامبی ها دو نظریه بیان شده است. یا شخص ملعونی میمیرد و یک زامبی می شود. یا شخصی با ویروسی تماس پیدا می کند و در مقابل تشعشعات قرار می گیرد و زامبی می شود.

    24. مومیایی ها زامبی نیستند
    از آنجایی که زامبی ها میپوسند و در حالت فساد دائم قرار دارند معمولا مومیایی محسوب نمی شود زیرا مومیایی ها را به طور عمد از نظر جسمی سالم حفظ می کنند.

    25. ویروس زامبی
    از آنجایی که ویروس یک موجود زنده و مستقل نیست و برای تکثیر و تولید مثل به موجود زنده دیگری احتیاج دارد از این رو کلمه ویروس زامبی اسمی اشتباه است زیرا زامبی ها عموما مرده محسوب می شوند.

    26. غذای زامبی
    برخی از گزارشات حاکی از این است که زامبی ها مزه گوشت انسان را ترجیح می دهند. زیرا ممکن است گوشت گرم انسان با یک ویروس زامبی ارتباط داشته باشد که نیازمند دی‌ ان‌ ای تازه یا برخی از میکروارگانیسم‌ های انگلی است که به گونه ای از سلول‌های خونی زنده تغذیه می‌ کنند.

    27. مغز آسیب پذیر
    زامبی یک اصل مشترک در بین همه زامبی ها وجود دارد که آن هم این است که همه زامبی ها مغزی آسیب پذیر دارند.

    28. پدر زامبی مدرن پدر
    زامبی مدرن جرج رومرو شناخته شده است و از نظر بسیاری از افراد سینمای زامبی مدرن را خلق کرده است. جرج بیش از هر کس دیگر در تاریخ راجع به زامبی‌ ها مطالبی نوشته و یا فیلم ساخته است.

    29. فیلم های زامبی جرج
    نقادان فیلم و سینما معتقدند فیلم های زامبی جرج رومرو عالی هستند. زیرا در این فیلم ها از زامبی ها برای تقسیر رویدادهای اجتماعی استفاده می شود. می توان گفت این فیلم ها به طور کلی در مورد زامبی ها نیستند و بیشتر درباره عده ای از انسان ها و چگونگی واکنش آن ها در هنگام بحران ها هستند.

    30. بیماری یاز
    بیماری یاز می تواند کاری کند که انسان ها مانند زامبی به نظر برسند. زیرا این بیماری زخم های دردآور و ترشح داری روی قسمت های مختلف بدن از جمله صورت، ران ها، پاها و بازوها به وجود می آورد.
     
    fatane، nasri و mohamad از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏10/4/18
    ارسال ها:
    444
    تشکر شده:
    1,473
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    جمع‌بندی
    در مقاله حاضر سعی کردیم نکاتی در مورد زامبی عنوان کنیم که کمتر گفته شده است و به این موضوع پرداختیم که معنی زامبی چیست آیا واقعیت دارد؟ زامبی مفهومی است که از سال‌ها پیش وجود داشته است و ریشه در وودوی هائیتی دارد. مرده‌ای که از قبر خود برخاسته، گوشت پوسیده‌ای دارد؛ افراد را گاز می‌گیرد؛ از آن‌ها تغذیه می‌کند و ویروس زامبی را به آن‌ها منتقل می‌کند زامبی است. فردی هم که توسط یک زامبی گاز گرفته می‌شود به دلیل انتقال ویروس زامبی به بدنش تبدیل به زامبی می‌شود.

    در یونان باستان در هنگام دفن مردگان خود برای جلوگیری از زنده‌شدن آن‌ها سنگ‌ها و اشیاء سنگین روی آن‌ها می‌گذاشتند که این کار نشانه ترس آن‌ها از زنده‌شدن آنان و درواقع نشانه ترس از زامبی‌ها بوده است. به 22 مورد از حقایق مربوط به زامبی‌ها اشاره کردیم. فیلم‌های سینمایی زیادی درباره زامبی‌ها ساخته شده است که به شکل‌های گوناگون زامبی را به تصویر کشیده‌اند. کشتن زامبی‌ها تنها از طریق متلاشی‌کردن مغز آن‌ها امکان‌پذیر است.

    برخی اعتقاد دارند مردم امروز که در عصر دیجیتال زندگی می‌کنند و در دنیای مجازی غرق هستند به نوعی زامبی محسوب می‌شوند و برخی هم حال حاضر را آخرالزمان زامبی‌‌ها می‌دانند. طرفداران زامبی یا همان زامبوفیل‌ها هرسال در 13 اکتبر، روز جهانی زامبی این روز را جشن می‌گیرند. اکنون باید برایتان روشن شده باشد که جریان زامبی چیست و به خوبی منوجه حقایقی که درباره آن گفتیم شده‌اید. لطفا نظرات خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.

    [​IMG]

    سوالات متداول
    آیا زامبی وجود دارد؟
    زامبی‌ها موجوداتی هستند که در گذشته تعریف خاص خود را داشتند؛ زمانی که برده‌داری در آفریقا حاکم بود. در زمان حاضر زامبی به معنای امروزی آن وجود ندارد و برگرفته از وودوی هائیتی است. از لحاظ بیولوژیکی انسان قابلیت تبدیل‌شدن به زامبی را ندارد.

    آیا زامبی ها حمله میکنند؟
    برخی از زامبی‌ها که خدمتکار و برده هستند حمله نمی‌کنند و توسط نگهبانان زامبی تسخیر شده‌اند.

    زامبی گری چیست؟
    مفهومی است که توسط محمدعلی طاهری مطرح شد که به معنی از خود بیخود گری است. یعنی فرد ناگهان از خود بیخود شده و فرد دیگری را می‌کشد.

    غذای زامبی ها چیست؟
    زامبی‌ها از خون و گوشت افراد دیگر تغذیه می‌کنند.
     
    fatane، nasri و mohamad از این ارسال تشکر کرده اند.