1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

داربی صدم به کام قرمزها؛ پرسپولیس با پیروزی مقابل استقلال صدرنشین شد

شروع موضوع توسط Anoosh ‏24/4/23 در انجمن لیگ ایران

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,848
    تشکر شده:
    27,883
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    داربی صدم به کام قرمزها؛ پرسپولیس با پیروزی مقابل استقلال صدرنشین شد
    [​IMG]
    منبع تصویر،TASNIM

    از رقابت‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران و در یکصدمین داربی پایتخت ایران، پرسپولیس با گل دقیقه ۵۰ عیسی آل‌کثیر، یک بر صفر مقابل استقلال پیروز شد. پرسپولیس با این برد ۵۷ امتیازی شد و به صدر جدول رفت.

    حاشیه‌های این مسابقه، اما، قبل از سوت آغاز بازی شروع شد و مسئولان فوتبال ایران بار دیگر حاضر نشدند که تماشاگران زن را به ورزشگاه راه دهند.

    خبرگزاری مهر در آستانه این بازی نوشت: «عد‌ه‌ای از بانوان علاقمند به تیم‌های استقلال و پرسپولیس هم مقابل در ورزشگاه ایستاده بودند تا شاید بتوانند وارد ورزشگاه شوند که با دستور عوامل انتظامی مجبور شدند اطراف ورزشگاه را ترک کنند.»

    پیش از این مسئولان فوتبال ایران به فیفا قول داده بودند که اجازه ورود تماشاگران زن به ورزشگاه‌ها را بدهند. اما غیر از چند بازی ملی و تعداد محدودی از بازی‌هایی که در تهران برگزار شده، تا کنون این قول عملی نشده است.

    برای این بازی بدون این که دلیل خاصی آورده شود، گفته شده بود که تنها ۱۵۰۰۰ بلیت فروخته خواهد شد، اما به گزارش رسانه‌های ایران کمی قبل از آغاز بازی درهای طبقه دوم ورزشگاه باز شد و هواداران بیشتری وارد ورزشگاه آزادی شدند. رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس، گفت که با اعلام نماینده استانداری تهران بلیت‌فروشی طبقه دوم ورزشگاه آزادی برای داربی انجام شده است
    یحیی گل‌محمدی در کنفرانس مطبوعاتی قبل از این بازی با توجه به محدودیت حضور تماشاگران و همچنین برگزاری بازی در ساعت چهار بعد از ظهر روز یکشنبه گفته بود که: «اولویت فوتبال نیست و فقط می‌خواهند این بازی بی‌دردسر برگزار شود.»

    پرسپولیس این بازی را با ترکیب علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، میلاد سرلک، سعید صادقی، مهدی ترابی، سروش رفیعی، وحید امیری و مهدی عبدی شروع کرد.

    ترکیب ثابت استقلال نیز از این قرار بود: حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی، کوین یامگا، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند، مهدی قایدی، محمد محبی و پیمان بابایی.

    تلاش این دو تیم در نیمه اول گلی به دنبال نداشت. هرچند که در یکی از زیباترین لحظات بازی مهدی قائدی با دریبل چند بازیکن حریف صاحب موقعیت شد اما نتوانست آن را تبدیل به گل کند.

    اما جنجالی‌ترین صحنه این نیمه در دقیقه ۳۹ بود که پرسپولیسی‌ها اعتقاد داشتند باید خطای کوین یامگا روی مهدی عبدی درون محوطه جریمه ضربه پنالتی اعلام می‌شد، اما پیام حیدری، داور بازی چنین اعتقادی نداشت.

    اتفاق عجیب این بازی اما تخلیه شمار زیادی از تماشاگران حاضر در طبقه دوم در بین دو نیمه بود. به گزارش تسنیم به دلیل «استحکام ضعیف طبقه دوم ورزشگاه آزادی و خطر سقوط به خاطر ازدحام زیاد تماشاگران»، هواداران پرسپولیس سکوهای خود را ترک کردند. این عده بعد از تخلیه آن بخش به سمت دیگر که پشت دروازه بود، هدایت شدند.

    در حالی که تنها ۵ دقیقه از آغاز نیمه دوم گذشته بود اما تعویض طلایی گل‌محمدی دروازه حریف را باز کرد. عیسی آل‌کثیر پس از دریافت توپ روی پاس بسیار خوب مهدی ترابی با جا گذاشتن عارف غلامی دروازه استقلال را به زیبایی باز کرد.

    تلاش دو تیم در ادامه بازی حاصلی در برنداشت و بازی با همین نتیجه تمام شد. فردا سپاهان اصفهان، دیگر مدعی قهرمانی مقابل ملوان قرار می‌گیرد.