1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

قصه شب، قصه ای برای خواب کودکان

شروع موضوع توسط niniato ‏19/1/23 در انجمن بازارچه انجمن

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏3/5/21
    ارسال ها:
    28
    تشکر شده:
    10
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    قصه شب هماند لالایی است که برای خواب کودکان قبل از خواب شبانه خوانده می شود. منظوراز قصه شب محتوای آن است که مناسب برای خواب است. خواندن قصه شب برای کودکان ذهن کودکان را درگیر می کند و کودکان با پردازش داستان قصه شب در ذهن، فعالیت ذهنی خودرا قبل از خواب افزایش می دهند. همچنین به دلیل آنکه کودکان پس از شنیدن قصه شب به خواب می روند، ذهن فرصت بیشتری برای به خاطر سپردن قصه دارد. از این رو قصه شب کمک می کند که حافظه کودکان قوی تر بشود. در ادامه به ویژگی قصه شب و کاربردهای آن برای کودکان خواهیم پرداخت.

    ویژگی قصه شب برای کودکان
    قصه شب باید مناسب برای خواب کودکان باشد، بدین معنا که حماسی و تحریک کننده نباشد. قصه شب باید آرام و تاحدودی به موضوع خواب کودکان بپردازد. درعین حال قصه شب باید پایان شاد و خوبی داشته باشد. کودکان نباید قبل از خواب با نارحتی و ذهنی خسته به خواب بروند. ناراحتی وغصه قبل از خواب، شادبودن کودکان را پس از بیداری از بین می برد وباعث اضطراب آنها می شود. این حالات می تواند حتی موجب بی خوابی کودکان نیز بشود. همچنین یک قصه شب خوب باید کوتاه باشد. کودکان در فرصت کمی که قبل از خواب دارند باید به قصه گوش دهندو یا آنکه قصه بخوانند بنابراین یک داستان طولانی نمی تواند مناسب برای قصه شب باشد.

    قصه شب می تواند خواب کودکان را تنظیم کند
    بی خوابی و کم خوابی کودکان یکی از مشکلاتی است که بیشتر والدین با آن درگیر هستند. همواره توصیه می شود که کودکان درساعات اولیه شب به رختخواب خود بروند و خود رابرای خواب آماده کنند. اما بیشتر کودکان تا ساعات پایانی شب بیدار می مانند و همزمان باپدرومادر خود به خواب می روند. دیرخوابیدن کودکان می تواند سلامت جسمی آنها را به خطر بیندازد زیرا کودکان برعکس بزرگترهابه خواب بیشتری نیازدارند تا رشد کافی داشته باشند. قصه شب می تواند در درمان بی خوابی کودکان به پدرومادرها کمک کند. برای اینکه بدانید چگونه قصه شب بی خوابی را درکودکان درمان می کند این مقاله را تا انتها بخوانید.

    درمان بی خوابی کودکان با قصه شب
    وقتی از کودکان می خواهیم تا برای آنها قصه شب بخوانیم درواقع به آنها به طور غیرمستقیم می گوییم که وقت خواب است. در ابتدای کارشاید کودک شما این برداشت را نکند اما وقتی به طورمداوم قبل از خواب برای او قصه شب بخوانید، ذهن کودک این پیام را دریافت می کند. تکرارهرکاری در ساعات و زمان مشخص ذهن را آماده می کند تا در آن زمان احساس نیاز کند. به همین دلیل است که مثلاً اگر در ساعت مشخصی درروز غذا بخوریم در همان ساعت احساس گرسنگی می کنیم. خواب کودکان هم اینگونه است. اگر کودکان در ساعات مشخصی بخوانند، کم کم درنزدیک همان ساعت خواب آلود می شوند. بنابراین خواندن قصه شب برای کودکان را در ساعات اولیه شب از دست ندهید.

    معروف ترین و درعین حال قدیمی ترین وخاطره انگیزترین قصه شب
    درباره معروف ترین و قدیمی ترین قصه شب تا چه اندازه اطلاع دارید؟ آیا می دانید که از گذشته های دورقصه شب وجود داشته و به زیبایی هم خوانده می شده؟ همه ما قصه هزارویک شب را شنیده ایم اما آیا می دانید که قصه هزارویک شب درواقع یک قصه شب بوده؟! در قصه هزارویک شب، شهرزاد قصه گو برای هزارویک شب برای پادشاه قبل از خواب قصه شب خوانده است. اینکه داستان قصه شب شهرزاد و قصه گویی برای هزاروشب به چه دلیل بوده است داستانی جداست اما آنچه درنهایت از قصه هزارویک شب به یادگارمانده است سنت قصه گویی و تاثیر آن در تغییررفتار آدمهاست. اگر می خواهید از قصه هزارو یک شب شهرزاد و تاثیر آن در رفتار شهریاربدانید همراه ما در وولک باشید تا در مقاله های بعدی شما رابیشتر با قصه شب و ماجرای قصه هزارویک شب شهرزاد آشنا کنیم. به خاطر بسپارید که وولک برای هزارویک شب شما قصه شب دارد.