1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

شروع موضوع توسط arash_babaei ‏11/1/23 در انجمن بازارچه انجمن

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏11/1/23
    ارسال ها:
    8
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    خرابی نور پس زمینه ی تلویزیون ال جی یک مشکل رایج است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. یکی از نشانه های این مشکل این است که در تلویزیون ال جی صدا هست ولی تصویر وجود ندارد ولی کانال هارا میتوانید تغییر دهید.

    در تلویزیون ال جی پنل یا نمایشگر تلویزیون می تواند تصویر را به صورت پیکسل های رنگی ببیند، اما تصویر به خودی خود دیده نمی شود زیرا وضوح نور سفید را ندارد. در واقع این نور پس زمینه یا نور پس زمینه است که از پشت صفحه تلویزیون می تابد و پیکسل های روشن را نمایان می کند

    یکی از نشانه هایی که تلویزیون ال جی شما به تعمیر بک لایت نیاز دارد سیاه شدن صفحه ی تلویزیون است . در این موارد حتما باید جهت تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی با یک فرد مجرب تماس بگیرید.

    [​IMG]
    دلایل تعمیر بک لایک تلویزیون ال جی
    مهم ترین دلیل خرابی بک لایت استفاده طولانی مدت و روشن گذاشتن تلویزیون در زمان طولانی می باشد در تلویزیون های جدید عمر بک لایت کمتر شده و بعد از 4 یا 5 سال شروع به خراب شدن میشود

    1) هماهنگ نبودن برد پاور و بک لایت تلویزیون ال جی
    یک نکته ی مهم در جهت افزایش طول عمر بک لایت تلویزیون ال جی ، تنظیم کردن نور روشنایی تلویزیون است. در اکثر موارد تنظیمات نور زمینه روی بیشترین مقدار قرار دارد و همین کار باعث میشود که طول عمر لامپ ها کم شده و نیاز به تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی به وجود بیاید

    برای حل این مشکلات به قسمت تنظیمات تصویر تلویزیون بروید و نور بک لایت را تا جایی که کیفت تصویر کم نشود ، کاهش دهید. این کار باعث می شود که ولتاژ روی ال ای دی های بک لایت تلویزیون های ال جی کمتر شود


    2) قرار گرفتن تلویزیون در جای گرم:
    موضوع مهم برای جلوگیری از آسیب دیدن تلویزیون ال جی محل قرارگیری تلویزیون است. تلویزیون با روشن شدن گرما تولید می کند و باید در مکانی با تهویه مطبوع قرار گیرد. نکته بسیار مهم این است که تلویزیون را در محیط های گرم قرار ندهید. به عنوان مثال، تلویزیون را نزدیک بخاری و بسته بندی قرار ندهید، زیرا باعث گرم شدن تلویزیون و از کار افتادن تلویزیون می شود.
    با توجه به توضیحات داده شده، گرما یکی از عوامل کلیدی در خرابی بک لایت تلویزیون ال جی است.


    3) استفاده بی وقفه از تلویزیون ال جی
    اگر در مدت زمان طولانی روشن نگه داشتن تلویزیون ال جی برای ساعات طولانی باعث سوختن نور پس زمینه می شود. خوب است هر 2 تا 3 ساعت یکبار تلویزیون را به مدت 5 دقیقه خاموش کنید. روشن ماندن طولانی مدت تلویزیون باعث از کار افتادن بک لایت تلویزیون ال جی می شود. همانطور که قبلا اشاره کردیم نور پس زمینه تلویزیون گرما منتشر می کند و تلویزیون باید چند دقیقه در روز خاموش باشد.

    4) روشنایی نور پس زمینه
    نور پس زمینه باید با توجه به نور محیط تنظیم شود. در تنظیمات تلویزیون بخشی به نام روشنایی وجود دارد و میزان نور پس زمینه قابل تنظیم است. این نور روی حداکثر تنظیم شده است که باعث می شود لامپ به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد.

    و نیاز به تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی خیلی زود اتفاق بیفتد . بنابراین توصیه ما به کاربر این است که نور پس زمینه را تا حدی کاهش دهد که در مشاهده تصویر اختلال ایجاد کند.

    5) فاصله افتادن بین لامپ ها و سینی خنک کننده:
    یکی دیگر از دلایل خرابی نور پس زمینه، فاصله بین لامپ و سینی خنک کننده است. از آنجایی که لامپ در نتیجه مصرف تولید گرما می کند، این گرما باید به نحوی از لامپ حذف شود زیرا همانطور که در بالا ذکر شد گرما باعث ساییدگی قطعات در تلویزیون می شود.

    بنابراین یک فلز هیت سینک در پشت لامپ قرار می گیرد تا گرمای لامپ را جذب و از آن خارج شود. اگر به دلایلی بین لامپ و صفحه فاصله وجود داشته باشد، این امر منجر به گرمای ایجاد شده توسط لامپ می شود، بنابراین نباید آنها را حذف کرد و این امر منجر به سایش و آسیب زودرس لامپ می شود.

    [​IMG]
    جمع بندی:
    در این مقاله در مورد علل خرابی بک لایت تلویزیون ال جی صحبت کردیم. با اجرای نکاتی که گفته شد میتوانید طول عمر تلویزیون و تعمیر بک لایت تلویزیون یا یا تعویض قطعات دیگر آن را به تعویق بیندازید
    برای هرگونه عیب یابی یا
    تعمیر تلویزیون در منزل نباید خودسرانه عمل کرد و حتما باید فردی مجرب در این زمینه به شما کمک کند تا مشکلات بزرگتری بهوجود نیاید.