1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

شما تا چه اندازه با داستان های کودکانه آشنایی دارید؟

شروع موضوع توسط niniato ‏2/1/23 در انجمن بازارچه انجمن

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏3/5/21
    ارسال ها:
    28
    تشکر شده:
    10
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    شما تا چه اندازه با داستان کودکانه آشنایی دارید؟
    آیا می دانید داستان کودکانه به چه نوع داستانی گفته می شود؟ به نظر شما داستان کودکانه با قصه چه تفاوتی دارد؟ در این مقاله می خواهیم شما را با داستان های کودکانه و انواع آن آشنا کنیم. برای اینکه بدانید داستان کودکانه چه تفاوتی با قصه دارد این مقاله را انتها بخوانید.

    داستان کودکانه و قصه
    بیشتر ما نمی دانیم که داستان کودکانه چگونه داستانی است و چه تفاوتی با قصه دارد. والدین برای کودکان خو د قبل از خواب شروع به خواندن قصه می کنند درحالی که ممکن است برای آنها داستان می خوانند و خودشان نمی دانند. شاید در ظاهر داستان و قصه کودکانه تفاوتی با هم نداشته باشند اما با هم متفاوت اند. داستان کودکانه از وقایع و شخصیت هایی تشکیل می شود که واقعی و یا غیرواقعی هستند و نویسنده آن را برای منظورخاصی می نویسد. اما شخصیت ها و وقایع درون قصه عمدتاً خیالی هستند. نویسنده قصه مشخص نیست و طی سال ها دهان به دهان چرخیده و به نسل های بعد می رسد.

    به نظر شما کودکان داستان کودکانه را بیشتر دوست دارند یا قصه؟
    همانگونه که گفته شد داستان کودکانه وقصه با متفاوت هستند. کودکان داستان و قصه را دوست دارند. شاید فکر کنید چون هر دو را دوست دارند به یک اندازه هم داستان کودکانه وقصه را دوست دارند. علاقه کودکان به داستان و قصه به سن آنها مرتبط است. کودکان کوچک دنیای غیرواقعی بیشتری در ذهن دارند. آنها بیشتر به دنبال رویاپردازی هستند به همین دلیل شخصیت های خیالی را می پسندند. این کودکان گاهی خود را به جای شخصیت های قصه می گذارند و کارهای آنها را انجام می دهند. به همین قصه را بیشتر دوست دارند. اما ذهن کودکان با بزرگ شدن آنها رشد می کند. با دنیای واقعی ارتباط بیشتری می گیرند واین دلیل خوبی است که آنها را به سمت داستان های کودکانه بکشاند.

    داستان مورد علاقه کودکان کدام اند؟
    به طور کلی کودکان به قصه و داستان علاقه دارند. علاقه آنها به شنیدن داستان قبل ازخواب همین است. اینکه چه داستانی را کودکان دوست دارند، در کودکان متفاوت است. برخی از کودکان داستان های کوتاه دوست دارند. چون داستان های کوتاه سریع خوانده می شوند و کودکان زود به آخر داستان می رسند، آن را دوست دارند. برخی دیگر از کودکان از داستان هایی که به زبان شعر است خوششان می آید. شعر و داستان کودکانه وقتی با هم همراه می شوند شادی کودکانه را بیشتر می کنند.

    یک داستان کودکانه خوب چگونه داستانی است؟
    اکنون که می دانید داستان کودکانه با قصه متفاوت است ، بهتر است معیار یک داستان کودکانه خوب را هم بشناسید. همانطورکه ازنام داستان کودکانه مشخص است، داستان کودکانه برای کودکان است. انواع مختلفی ازداستان ها وجود دارد که به احتمال زیاد مناسب کودکان نیست. یک داستان کودکانه خوب علاوه بر آنکه باید مناسب سن کودکتان باشد، باید با روحیه کودکان هم سازگار باشد. داستان کودکانه باید شاد باشد. حتی اگرهدف ما از خواندن داستان برای کودکان آموزش به آنها باشد هم باید داستانی شاد را انتخاب کنیم. فراموش نکنید که دنیای کودکانه دنیای بازی و شیطنت های شاد است.

    آیا می دانید چه نوع داستانی برای کودکتان مناسب است؟
    علاقه کودکان به داستان گاهی والدین را دچار مشکل می کند. والدین درانتخاب داستانی که مناسب سن کودک باشد و درعین حال زیبا باشد دچار مشکل می شوند. تفاوت علاقه والدین و کودکان به دلیل تفاوت دنیای کودکان و والدین است. والدین دوست دارند داستانی که آموزنده است ویا چیزی به کودک آموزش می دهد، را انتخاب کنند درحالی که کودکان نظری متفاوت دارند. کودکان داستانی را می پسندند که شاد باشد و آنها را خوشحال کند و در عین حال شخصیت های جذابی داشته باشد. داستانی که از نظر کودکان پایان خوشی نداشته باشد، نمی تواند آنها را جذب خود کند. وقتی داستانی کودک را جذب نکند ، نه اثرگذار است ونه کودک به آن گوش می دهد که بخواهد چیزی یاد بگیرد. پس داستان کودکانه ای می تواند مناسب کودکتان باشد که برای او ارزش شنیدن داشته باشد. برای آنکه بیشتر از داستان کودکانه بدانید، همراه ما باشید تا بهترین ها را به شما معرفی کنیم.