1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

افتادن هیلینگ ایمپلنت خطرناک است؟

شروع موضوع توسط نیاز غنی ‏8/11/22 در انجمن دندان پزشکی

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏11/6/22
    ارسال ها:
    45
    تشکر شده:
    14
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    اگر هیلینگ ایمپلنت با شکست مواجه شود، چه مشکلاتی برای فرد ایجاد می‌شود؟ بدون شک این سؤالی است که ذهن خیلی از متقاضیان و مراجعه‌کنندگان دریافت ایمپلنت را درگیر کرده است.

    هنگامی که پیچ ایمپلنت بیرون می‌آید، مشکلات مختلفی برای بیمار ایجاد می‌شود که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم؛

    • هنگامی که هیلینگ ایمپلنت شکست می‌خورد، باید ایمپلنت را از دهان خارج کرد. باید بررسی شود که علت شکست خوردن روش چه بوده است؟
    درصورتی‌که کاشت ایمپلنت به علت عفونت و یا مشکلات دیررس شکست‌خورده باشد، باید در ابتدا به خارج کردن ایمپلنت از دهان اقدام کرد سپس به درمان مشکل ایجاد شده پرداخت. هنگامی که استخوان به طور کامل بهبود پیدا می‌کند، مجدداً بررسی‌ها انجام می‌شود تا دندان‌پزشک بار دیگر اقدام به جای‌گذاری ایمپلنت دندان بکند.

    • شکست هیلینگ ایمپلنت دندان فرد را متحمل ضرر مالی و زمانی بسیاری می‌کند.
    • از آن جایی که ایمپلنت در جای قبلی شکست‌خورده و از استخوان خارج شده است، یا باید جای جدیدی برای ایمپلنت پیدا شود، یا این که جای قبلی مناسب‌ترین جا بوده و علت شکست به مسائل دیگری مربوط می‌شده است.
    • زمان زیادی لازم است تا ایمپلنت خارج شود، استخوان بهبود پیدا کند و مجدداً ایمپلنت جدید کاشته شود.
    دلایل افتادن هیلینگ ایمپلنت کدام‌اند؟
    افتادن پیچ یا هیلینگ ایمپلنت اصلاً اتفاق خوبی نیست و به معنی شکست و پس زدن ایمپلنت و روش کاشت آن است. از طرفی، همان‌طور که می‌دانید، فرایند جای‌گذاری ایمپلنت اصلاً ساده و راحت نبوده است؛ بنابراین شکست روش هم برای دندان‌پزشک و هم برای بیمار ناراحت‌کننده است.

    خبر خوب این است که ایمپلنت روش دقیقی است و معمولاً در ۹۸٪ مواقع شکست نمی‌خورد و موفقیت‌آمیز انجام می‌شود. اما درصورتی‌که شکست بخورد، به چه علت هیلینگ افتاده است؟ در ادامه به معرفی مواردی می‌پردازیم که در آن‌ها هیلینگ می‌افتد.


    • عدم اتصال پیچ ایمپلنت به استخوان
    • استفاده از ایمپلنت‌های فوری برای کاندید نامناسب
    • انتخاب نوع و شکل نامناسب ایمپلنت برای بیمار
    • مهارت ناکافی دندان‌پزشک
    منبع: هیلینگ ایمپلنت چیست؟
    نوشته: دکتر محمد نیکزاد جراح و دندانپزشک
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏9/11/22