1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نگاهی به پرونده تولیدات تازه رسانه ملی فصل‌جدید جعبه‌جادو با ۱۵سریال

شروع موضوع توسط asbesefid ‏3/11/22 در انجمن سینمای ایران

  1. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    یکی از قالب‌های برنامه‌سازی که از قدیم تا امروز مورد توجه مخاطبان قرار گرفته، سریال‌های تلویزیونی است. به همین دلیل سازندگان آثار نمایشی با دستمایه قرار دادن موضوعات متفاوت، در تلاش هستند بتوانند با ساخت آثار متفاوت، نظر مخاطبان را جلب کنند.

    [​IMG]

    ضمن این‌که همیشه نظرسنجی‌های رسانه‌ملی نشان می‌دهد مردم از تماشای سریال‌های تلویزیون رضایت بالایی دارند. معاونت سیما در دوره جدید فضای کار بهتری را برای هنرمندان فراهم کرده تا آن‌ها بتوانند آثاری با موضوعات متفاوت بسازند، آثاری که در گونه‌هایی همچون امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و ... بنابراین ما در قالب گفتگو با سازندگان و بازیگران سریال‌های تلویزیونی به جزئیات این آثار پرداخته‌ایم که هر یک از آثار با چه موضوعی تولید می‌شوند و در چه مرحله‌ای قرار دارند و قرار است چه خوراکی برای مخاطبان تامین شود.
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  2. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    صد بار اگر توبه شکستی بازآ
    شبکه دوی سیما قرار است سریالی به نام «مهیار عیار» را تولید کند و نکته قابل تامل این است که این درام تاریخی در دوران صفویه رخ می‌دهد. تهیه‌کنندگی این اثر را بهروز مفید به عهده دارد که تا امروز تهیه سریال‌هایی همچون در کنار پروانه‌ها، محکومین و هشت‌ونیم دقیقه را در کارنامه دارد. او جزو تهیه‌کنندگانی است که دغدغه مسائل اجتماعی روز را دارد و آثاری با این محوریت می‌سازد، اما با ساخت مهیار عیار می‌خواهد سراغ تاریخ و دوران صفویه برود. وی در گفتگو با «جام جم» درباره ساخت این اثر می‌گوید: طرح اولیه قصه این سریال را آقای نیکو نویسنده ارائه کرد درباره راهزنی که توبه می‌کند و بعد در مسیری قرار می‌گیرد... بعد از خواندن طرح او، پیشنهاد شد این طرح را به یک مقطع تاریخی ببریم، زیرا از نظر زمانی این طرح، زمان و مکان ندارد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم مقطع تاریخی صفویه را انتخاب کنیم که فضای تمدنی خاصی دارد و ضمن این‌که ما در آن مقطع زمانی رونق اقتصادی داشتیم و ایران امپراتوری جهان بود؛ بنابراین این مقطع تاریخی انتخاب شد. وی ادامه می‌دهد: بعد از ارائه طرح به شبکه با اقبال روبه‌رو شدیم و شروع به اعمال تغییرات در طرح کردیم تا بتوانیم یک داستان تاریخی و جذاب را روایت کنیم. محور اصلی این مجموعه جوانمردی است و در کنار آن فضای تاریخی دوران صفویه را هم معرفی می‌کنیم. حتی در آن مقطع زمانی جهانگردان بسیاری از دنیا مجذوب ایران می‌شدند و به اینجا سفر می‌کردند. البته به صورت زیرپوستی به این موضوع هم می‌پردازیم.
    این تهیه‌کننده در پاسخ به این سؤال که آیا در این سریال به اتفاقات سیاسی و اجتماعی هم می‌پردازید، توضیح می‌دهد: نه، وارد چنین فضا‌هایی نخواهیم شد و هدف این است که قصه را در دل آن مقطع تاریخی تعریف کنیم. کارگردانی این سریال هم به عهده سیدجمال سیدحاتمی است و دلیل این‌که او برای کارگردانی انتخاب شد، این است که با فضای دوره‌های تاریخی آشنایی دارد. چندی پیش سریال مستوران پخش شد که هفت قسمت ابتدای این مجموعه را او کارگردانی کرده‌بود؛ بنابراین او با تاریخ بیگانه نیست و کارگردانی را به او سپردیم. پیش تولید این اثر چهار تا پنج ماه طول می‌کشد و کارهنوز کلید نخورده‌است. پیش‌بینی ما این است که بتوانیم برای اواخر سال کلید بزنیم. سریال مهیار عیار قرار است برای رمضان سال ۱۴۰۲ آماده شود.
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  3. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    زندگی شهدای مدافع حرم

    شبکه دوی سیما قرار است دو سریال دیگر هم با نام «کووید بیست و یک» و «هادی» بسازد. برای علاقه‌مندان سریال‌های نمایشی باید بگوییم سریال کووید بیست و یک به تهیه‌کنندگی رشید حاجتمند و کارگردانی هادی حاجتمند در مرحله برآورد قرار دارد. این اثر یک ملودرام شیرین با محوریت فداکاری نیرو‌های جهادی در دوران کرونا دارد. همچنین سریال هادی هم به تهیه‌کنندگی امیر پوروزیری و کارگردانی امیر داسارگر که در آینده تولید خواهدشد درام است و با محوریت سبک زندگی شهدای مدافع حرم تهیه می‌شود.
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  4. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    بی‌همگان به سر شود

    سریال تلویزیونی «بی‌همگان» به تهیه‌کنندگی مهران مهام برای شبکه سه تولید می‌شود. او از تهیه‌کنندگان فعال و پیشکسوت تلویزیون است که در سال‌های اخیر سریال‌های طنز تهیه کرده‌است. این در حالی است که او در حوزه ملودرام هم آثار پربیننده کم ندارد، حتی در کارنامه‌اش سریال‌هایی دیده می‌شود که در میان مخاطبان سر و صدای زیادی کرده‌است. شنیده‌ها حاکی است فضای قصه و نوع روایت داستان سریال بی همگان که مراحل تصویربرداری را پشت سر می‌گذارد، با کار‌های قبلی مهران مهام فاصله دارد. البته باتوجه به سابقه‌ای که مهام دارد، پیش‌بینی می‌شود سریال بی‌همگان او که با محوریت خانواده و برخورد با فرزندان تهیه می‌شود، جزو کار‌های پربیننده شبکه سه شود که به احتمال زیاد پاییز امسال روانه آنتن می‌شود.

    مهران مهام در پاسخ به این سؤال که سریال بی همگان با چه هدفی تولید می‌شود، به جام‌جم عنوان می‌کند: این مجموعه تلویزیونی در فضایی خانوادگی تولید می‌شود و دو کارگردان دارد که بهرنگ توفیقی و اصغر هاشمی هستند. بی‌همگان جزو سریال‌های پر لوکیشن است که همین موضوع کار گروه را دشوار کرده‌است. البته ما تلاش کرده‌ایم با بهره بردن از لوکیشن‌های متنوع، اثری متفاوت بسازیم. وی ادامه می‌دهد: در میانه راه تولید یک اتفاق تلخ رخ داد و زهره فکورصبور فوت شد. خانم کمند امیرسلیمانی لطف کردند و برای ادامه سریال با ما همراه شدند. در حال حاضر گروه در خیابان شهیدعراقی مشغول ضبط سریال است و ادامه کار را در لوکیشن‌های دارآباد و فرودگاه امام‌خمینی ضبط خواهیم کرد. لوکیشن‌های سریال، در تهران و شهر‌های اطراف واقع خواهدبود. در خلاصه داستان این سریال آمده است: در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم، لطف آنچه تو اندیشی، حکم آنچه تو فرمایی. در سریال بی‌همگان مهدی سلطانی، سمیرا حسن‌پور، محمد صادقی، مهدی ماهانی، مهسا باقری، کاظم هژیرآزاد، کاوه خداشناس، محمد حیدری، بهنام مومنی، امیرحسین آصفی، یاسین مسعودی، علی‌اصغر رضایی، مجید اکبری و با حضور کمند امیرسلیمانی و زنده‌یاد زهره فکورصبور به ایفای نقش می‌پردازند.
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  5. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    سایبری‌ها در راهند

    پلیس سایبری، نام آشنایی است که بار‌ها به گوشمان خورده، اما ممکن است با خودتان بگویید پلیس سایبری چه وظایفی دارد؟ شبکه پنج هم برای پاسخ دادن به سؤال شما مخاطبان، از مدتی پیش ضبط سریال تلویزیونی شهباز را به کارگردانی حمیدرضا لوافی با محوریت پلیس سایبری آغاز کرده و قرار است مخاطبان را با فضای کاری این پلیس‌ها که تعقیب و گریزشان با دیگر پلیس‌ها تفاوت دارد، آشنا کند، زیرا جست‌وجوی آن‌ها در فضای مجازی است و به‌دنبال کلاهبردارانی هستند که در این فضاها، کلاهبرداری می‌کنند. این سریال به نویسندگی مینا خدیوی در ۳۰قسمت ۴۰دقیقه‌ای در گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما در حال تولید است. مهدی علینقی‌پور یکی از تهیه‌کنندگان سریال شهباز درباره ساخت این مجموعه و این‌که قرار است چه حرف تازه‌ای برای مخاطبان داشته باشد به جام‌جم بیان می‌کند: طرح این سریال با موضوع پلیس سایبری را سال ۹۸ شبکه پنج سفارش داد تا در این حوزه سریالی بسازیم که دغدغه و مسأله مردم باشد و این‌که استفاده ناآگاهانه از فضای مجازی به چه تبعات و مشکلاتی منجر می‌شود. سعی داریم مردم علاوه بر تماشای یک سریال که سرگرم می‌شوند، موضوعات هم برایشان جنبه آگاهی‌بخشی داشته باشد.

    وی ادامه می‌دهد: بعد از جلسات در شبکه به طرح اولیه رسیدیم و نویسندگان شروع به تحقیقات جامع درباره موضوع کردند و نگارش آغاز شد. تلاش ما این بود موضوعات سریال در فضای سایبری واقعی باشند تا با مسائل روز جامعه تطبیق داشته باشد؛ بنابراین فضای قصه واقعی است و نویسندگان برای افزودن بار دراماتیک قصه از تخیلات هم بهره برده‌اند. این تهیه‌کننده درباره انتخاب حمیدرضا لوافی به‌عنوان کارگردان این مجموعه تاکید می‌کند: قبلا با آقای لوافی همکاری کرده بودم، به همین دلیل از او شناخت کافی داشتیم و می‌دانستیم برای کارگردانی سریال شهباز گزینه مناسبی است. البته گزینه‌های دیگری هم بود، اما با توجه به شناخت و اعتمادی که داشتیم، آقای لوافی را انتخاب کردیم و خوشبختانه مدیران هم پذیرفتند. تا این بخش کار هم خیلی راضی هستم.

    وی با اشاره به لوکیشن‌های سریال توضیح می‌دهد: بخش‌هایی از سریال را در قزوین و رودبار تصویربرداری کردیم. همچنین در تهران هم لوکیشن‌های متفاوتی داریم. بخش‌هایی از کار در کیش ضبط می‌شود. در یکی از کشور‌های خارجی هم صحنه‌هایی را ضبط خواهیم کرد که هنوز کشور موردنظر انتخاب نشده است. این تهیه‌کننده در پاسخ به این سؤال که آیا این سریال به پرونده مجرمان واقعی هم می‌پردازد یا نه، می‌گوید: ابتدا قصه اولیه زاییده ذهن نویسنده و تخیلی بود، اما در مسیر که خرده‌داستان‌ها نوشته شد به پرونده‌های واقعی هم پرداخته‌ایم و از واقعیت‌ها وام گرفته‌ایم، اما در مجموع خط کلی داستان، تخیلی است. تاکنون هنرمندانی همچون آرش مجیدی، رضا داوودنژاد، علیرضا آرا، میلاد میرزایی، مهدخت مولایی، نیما نادری، سیروس همتی، فاطیما بهارمست، غزال نظر، پاوان افسر و... مقابل دوربین حمیدرضا لوافی ایفای نقش کرده‌اند. در خلاصه داستان سریال شهباز آمده است: شهباز دو سال در انتظار چنین روزی نشسته است. روزی که همه قرار است با پیدا کردن ارغوان، نفسی به‌راحتی بکشند. غافل از این‌که این بازی، چرخشی دیگر در پیش دارد....
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  6. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    تب سال در شبکه۵

    بعد از شیوع ویروس کرونا در ایران برخی کارگردانان دست به قلم شدند تا آثاری در این‌باره بنویسند و تولید کنند، حتی آثاری با این محوریت روانه آنتن شده است، اما با توجه به این‌که موج‌های بعدی این ویروس در کشور ادامه‌دار شد، کارگردانان همچنان روی این موضوع متمرکز هستند و آثاری تولید می‌کنند. شبکه پنج سیما هم سریالی به نام تب سالی را در مرحله نگارش فیلمنامه دارد که به نویسندگی مرجان اشرفی‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید مرادی تهیه خواهد شد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: روایت قصه‌هایی متفاوت که در هر اپیزود، مخاطب با داستان‌های جدید مواجه می‌شود. قصه‌های سریال، دوران سخت پاندمی کرونا را به تصویر می‌کشد که در هر قسمت بخشی از شرایط زیستی ما را در این دوران نشان می‌دهد همراه با سختی‌ها و تلخی‌ها و البته گاهی خیرها، لحظات خوب و....
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  7. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    زندانیان در مسیر ساختمان تلویزیون

    مخاطبان با آثار مسعود ده‌نمکی آشنا هستند، زیرا کار‌هایی که می‌سازد با اقبال مخاطبان رو‌به‌رو می‌شود. او این روز‌ها مشغول کارگردانی سریال تلویزیونی آزادی مشروط برای سیمافیلم است. این اثر با محوریت طنز درباره فعالیت گروه‌های جهادی، کادر درمان و پرستاران در ایام کرونا و مصائب و شیرینی‌های این دوران است. هم‌اکنون ده‌نمکی همراه گروهش مشغول ادامه تصویربرداری این سریال است که در آن بازیگران بسیاری بازی کردند. بازیگرانی که تجربه بازی در کار‌های جدی و طنز را دارند. قصه سریال آزادی مشروط درباره سه زندانی است که به‌دلیل جرم‌هایشان در زندان به‌سر می‌برند، اما ورود کرونا باعث شده آن‌ها آزادی مشروط داشته باشند و بتوانند با خدمت کردن، بخشی از دوره محکومیت خودشان را جبران کنند. ده‌نمکی برای این سه نقش علی مسعودی، سروش جمشیدی و علیرضا استادی را انتخاب کرده است؛ سه بازیگری که در کارنامه‌شان نقش‌های متفاوت به چشم می‌خورد و حالا هر سه کنار هم قرار گرفته‌اند و تلاش می‌کنند نقش‌آفرینی متفاوتی برای بینندگان تلویزیون داشته باشند. تا امروز ۶۰ تا ۷۰‌درصد از تصویربرداری سپری شده است. سریال آزادی مشروط جزو کار‌های پر لوکیشن و پر بازیگر است. ده‌نمکی برای این اثر سراغ ۲۰۰ هنرمند رفته است. فیلمنامه این سریال ۳۰ قسمتی را کریم خودسیانی و شهاب عباسی براساس طرحی از مسعود ده‌نمکی نوشته اند.
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  8. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    زخم کهنه‌ای که سر باز می‌کند

    «جشن سربرون» عنوان سریالی پربازیگر به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه کنندگی حسن نجاریان است که به سفارش سیما فیلم تولید می‌شود و مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد. حالا ممکن است برای مخاطبان این سئوال پیش بیاید که جشن سربرون چیست؟ جشن سربرون، جشنی است که پس از پایان بافت قالی برگزار می‌شود به این صورت که قالی را از بالای دار می‌برند و به اصطلاح می‌گویند سر قالی را می‌بریم. داستان این سریال درباره بهادر، کدخدای ایل پوسان با سرخو، کدخدای طایفه همسایه است که با هم مخالفتی دیرینه دارند. مدتی است آتش کینه‌ها خاموش شده تا این که سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری جهان پسند، دختر زیبا و کم سن و سال بهادر می‌آید. غافل از این که قرار است مدتی بعد جهان پسند به عقد پسرعمویش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت کرده و زخم‌های کهنه سر باز می‌کند. هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت می‌کنند. حسن نجاریان، تهیه‌کننده سریال جشن سربرون، درباره سریال تصریح می‌کند: این سریال، یکی از سریال‌های پرمخاطب و ماندگار تلویزیون خواهد شد. از ابتدا که فیلمنامه را خواندم، تاثیرگذار بود. امیدوارم کار در شأن مخاطبان پخش شود؛ ضمن این‌که کرونا، کریم اکبری مبارکه، بهترین دوست و بازیگر را از ما گرفت و متاسفیم برای از دست دادنش. با این‌که اولین گروهی بودیم که پزشک و نماینده‌ای که پروتکل‌ها را رعایت کند در صحنه حاضر کردیم، اما باز هم این موضوع گریبانگیر ما شد. ناگفته نماند فیلم و سریال‌های تاریخی زمانبر هستند و چالش‌های خودشان را دارند. در این مجموعه تلویزیونی بازیگرانی همچون حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، فرخ نعمتی، قاسم زارع و ... ایفای نقش می‌کنند. جشن سر برون، سریالی ۴۵قسمتی است که به سفارش سیما فیلم ساخته شده است.
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  9. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    سلمان در راه ایران

    سال‌ها هرازگاهی، صحبت از ساخت سریال سلمان فارسی می‌شد، سریالی که ساخت آن ذهن داوود میرباقری، نویسنده و کارگردان را به خود مشغول کرده بود تا این‌که وی با نگارش طرح کلی داستان، عزم جدی خود را برای ساخت سریال پر زحمت و سخت سلمان فارسی نشان داد. آنچه ذهنیت کارگردان را برای روایت قصه سلمان به مرحله عمل رساند، همراهی با تهیه‌کننده سریال حسین طاهری بود، زیرا پیش از پیوستن حسین طاهری به پروژه سلمان فارسی دو تهیه‌کننده دیگر بخشی از امور را در دست گرفته بودند، اما به‌دلیل پیش نرفتن کار‌ها در دوره آنان، حسین طاهری کار را در سال ۱۳۹۵ تحویل گرفت. حالا یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های کارگردان به واقعیت رسید و اعضای گروه، بخش‌هایی از سریال سلمان فارسی را تصویربرداری کردند که همچنان ادامه دارد. این سریال در سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و روم جلوی دوربین می‌رود و در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر (ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است. گفته می‌شود ماجرای غدیرخم هم در سریال سلمان فارسی روایت خواهد شد. می‌توان گفت این اثر یکی از بزرگ‌ترین آثار نمایشی تاریخ کشور است که در آن بازیگران ایرانی و خارجی حضور دارند. نقش سلمان فارسی را در این سریال علیرضا شجاع نوری بازی می‌کند. حسین طاهری، تهیه‌کننده در پاسخ به این که سلمان فارسی یک پروژه تاریخی است که به لحاظ تولید دشواری‌های فراوانی دارد، چه ویژگی‌ای باعث شد تا تهیه این کار را بپذیرید، می‌گوید: به باور من پروژه‌های الف ویژه یا فاخر پرچم مسائل فرهنگی در عرصه سینما و تلویزیون هستند؛ بنابراین اگر قصه و پروداکشن خوب بوده و کارگردانی علاقه‌مند، دغدغه‌مند و مؤلف هم پای کار باشد، می‌توان کار‌های تاریخی قوی ساخت که برای همیشه در ذهن مخاطب بنشیند. قبل از من، دو تهیه‌کننده دیگر قرار بود سریال را بسازند، اما نتوانستند پروژه را به نتیجه برسانند. زمانی که خودم پروژه را به‌عهده گرفتم خیلی از دوستان معتقد بودند این کار شکل نمی‌گیرد، اما وقتی با آقای میرباقری صحبت کردم، ایشان هم می‌گفتند دوستانش بر این باورند این کار شروع نمی‌شود، اما خدا را شاکریم که با تمرکز این کار را کلید زدیم و با همه فراز و فرود‌هایی که داشتیم از برنامه عقب نیستیم.
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  10. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/22
    ارسال ها:
    1,037
    تشکر شده:
    3,457
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    موسی در کنار سلمان

    رسانه‌ملی علاوه بر تولید پروژه عظیم سلمان فارسی می‌خواهد سریال «موسی» را کلید بزند که مراحل پیش تولید را سپری می‌کند. این سریال به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی به سفارش سیما فیلم ساخته خواهد شد. حاتمی کیا ساخت سریال‌هایی همچون خاک سرخ، حلقه سبز و... را دارد. او که همیشه وسواس زیادی هم در فیلمنامه دارد از زمانی که کار را تحویل گرفته، نگارش متن و کارگردانی سریال موسی را عهده دار شده تا بتواند یک فیلمنامه شسته‌رفته و متفاوت بنویسد. در کنار او هم یک گروه پژوهش و مشاور محتوایی هم قرار دارند. حاتمی‌کیا قرار است قصه سریال موسی را قبل از تولد حضرت موسی (ع) آغاز کند و تا وفات هم ادامه خواهد داشت؛ بنابراین مخاطبان در این سریال می‌توانند مهم‌ترین مقاطع زندگی حضرت موسی (ع) همچون هجرت، ازدواج و ... را به تماشا بنشینند. یکی از ویژگی‌های متمایز سریال موسی این است که این اثر روایت کامل از زندگی این پیامبر است، حتی می‌توان گفت کامل‌ترین روایتی است که وجود دارد، حتی در میان نسخه‌هایی که تا امروز از زندگی این پیامبر اولوالعزم ساخته شده، منحصر به فرد خواهد بود، زیرا هر چه تا امروز ساخته شده، حاصل زاییده ذهن فرهنگ غرب و مبتنی بر کتاب عهد عتیق است، اما فیلمنامه‌ا‌ی که حاتمی کیا برای این سریال می‌نویسد، مبتنی بر قرآن و احادیث است و نگرش شیعه در آن وجود دارد.
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.