1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

زمان تعویض روغن ترمز

شروع موضوع توسط lenthelp ‏5/8/22 در انجمن خودرو

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏5/8/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    هر سیستم ترمز خودرو حاوی روغن ترمز است. این مایع هیدرولیک است که وظیفه جابجایی اجزای سیستم ترمز شما را بر عهده دارد که در اصل یک سیستم هیدرولیک است.

    هر بار که برای کاهش سرعت یا توقف وسیله نقلیه خود روی پدال ترمز می گذارید، مایع ترمز از طریق سیستم ترمز شما هجوم می آورد. این مایع به ترمزگیری شما اجازه می دهد تا تجربه ای آرام و بدون تاخیر یا عقبگرد داشته باشد.

    متأسفانه روغن ترمز برای همیشه در شرایط مطلوب باقی نمی ماند. با گذشت زمان، رطوبت محیط اطراف خود را جذب می کند و در نتیجه آلوده می شود. این امر توانایی مایع را برای عبور صحیح از سیستم ترمز مختل می کند.

    هنگامی که این اتفاق می افتد، شما به اندازه معمول قدرت ترمزگیری نخواهید داشت. سپس با تاخیر در ترمزگیری خود مواجه خواهید شد. این می تواند احتمال تصادف شما را افزایش دهد، بنابراین باید آن را جدی بگیرید.

    بنابراین، زمانی که روغن ترمز آلوده شد و خراب شد، باید آن را تعویض کنید. سوال این است که چگونه متوجه خواهید شد که این زمان فرا رسیده است و زمان مناسب تعویض روغن ترمز چه زمانی است؟

    ساده است، هنگام رانندگی با خودروی خود با مشکل ترمزگیری مواجه خواهید شد. هر زمان که کارایی ترمزهای شما کمتر شد، باید فوراً آنها را توسط مکانیک بررسی کنید.

    زمان تعویض مایع ترمز
    هیچ راه ساده ای برای تخمین اینکه چند بار باید روغن ترمز خود را تعویض کنید وجود ندارد. این مانند تعویض روغن خودروی شما در هر 5000 مایل یا بیشتر نیست.

    برخی از سازندگان خودرو ممکن است توصیه کنند که روغن ترمز خود را هر 4 تا 5 سال یکبار تعویض کنید، در حالی که برخی دیگر ممکن است هیچ توصیه ای ارائه نکنند. ساخت و مدل وسیله نقلیه شما چیزی است که فواصل بین تعویض روغن ترمز را تعیین می کند.

    در بیشتر موارد، اگر در تمام مدت مالکیت وسیله نقلیه خود حتی یک بار روغن ترمز خود را تعویض کنید، خوش شانس خواهید بود. شرایط رانندگی همان چیزی است که معمولاً نقش اصلی را در این امر ایفا می کند.

    به عنوان مثال، اگر در ترافیک شهری زیاد از ترمز استفاده می کنید یا به طور منظم مسافت های کوتاهی را طی می کنید، روغن ترمز و اجزای ترمز شما سریع تر فرسوده می شوند. اما اگر به طور منظم در بزرگراه یا جاده ها با سرعت ثابت رانندگی می کنید، روغن ترمز شما دوام بیشتری خواهد داشت.

    نشانه های زمان تعویض روغن ترمز
    بهترین راه برای اینکه بدانید چه زمانی باید روغن ترمز خود را تعویض کنید، جستجوی علائم هشدار دهنده است. هر 2 سال یکبار، باید این کار را به عهده بگیرید که روغن ترمز را به صورت چشمی بررسی کنید.

    روغن ترمز معمولی باید شفاف به نظر برسد. اما اگر رنگ دارد، باید روغن ترمز را عوض کنید. رنگ اغلب قهوه ای یا رنگ زنگ زده خواهد بود. این اغلب نشانه ای است که روغن ترمز قدیمی و آلوده است.

    حتی اگر هنوز هم ممکن است در سیستم ترمز به درستی کار کند، نباید هیچ شانسی را بپذیرید. با دیدن قهوه ای تیره روغن ترمز در اسرع وقت تعویض کنید.

    علامت دیگری که باید مراقب آن بود پدال ترمز اسفنجی است. بد بودن روغن ترمز باعث کاهش فشار هیدرولیک ایجاد شده با پا گذاشتن روی پدال ترمز می شود. این باعث ایجاد احساس اسفنجی در هنگام پا گذاشتن روی پدال ترمز می شود.

    اگر به دلیلی برای بررسی مایع برای بررسی بد بودن آن نیاز دارید، بگذارید این دلیل باشد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏5/8/22
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏16/7/22
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    نویسنده
    زمان تعویض لوازم مصرفی هر خودرو متناسب با کارکرد خودرو مشخص می‌شه. بعضی خودروها مثل خودروهای تاکسی کیلومتر بیشتری کار می‌کنن و زمان تعویض روغن و روغن دنده زودتر فرا می‌رسد. از طرفی راننده‌های جاده‌های کوهستانی از ترمز بیشتری استفاده می‌کنند. به طور کلی می‌شه گفت بهتره هر راننده که عملکرد ماشنیش رو می‌شناسه، بهتره به مرور، زمان تعویض لوازم مصرفی ماشینش رو بشناسه.