1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نظرسنجی موبایل، وسیله دیجیتالی محبوب کودکان

شروع موضوع توسط kopewe4244 ‏5/7/22 در انجمن عمومی موبایل

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/7/22
    ارسال ها:
    13
    تشکر شده:
    11
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    دنیای مدرن علاوه بر اینکه زندگی بزرگسالان را تحت تاثیر قرار داده است، زندگی کودکان را هم متفاوت کرده است. به این معنی که کودکان امروزه بیش از قبل برای سرگرم شدن از وسایل دیجیتالی استفاده می کنند. پیش‌بینی می‌ شود که دستگاه‌های دیجیتال همچنان به بخش بزرگ‌تری از زندگی کودکان در آینده تبدیل خواهند شد.
    اثرات مثبت و منفی زیادی با افزایش استفاده از دستگاه های دیجیتال در بین کودکان مرتبط است. یکی از اثرات نگران کننده، دریافت نور آبی بیش از حد نیاز از طریق چشم است. نور آبی که از صفحه نمایش بازی‌های ویدیویی، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌ها و تلویزیون‌ها ساطع می‌شود می‌تواند بینایی و سلامت کلی کودکان را تحت تأثیر قرار دهد.

    شواهد و تحقیقات رو به رشد نشان می دهد که قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور آبی می تواند باعث خستگی چشم دیجیتال، سردرد و کمبود خواب عمیق در کودکان شود. در بدترین حالت، قرار گرفتن در معرض نور آبی در طول زمان می‌تواند منجر به آسیب سلول‌های شبکیه و شروع زودهنگام دژنراسیون ماکولا شود که می‌تواند منجر به از دست دادن بینایی شود، زیرا که ساختار محافظتی چشم از بدو تولد تا سن 7 سالگی توسعه نیافته است. در این سال های اولیه رشد چشم، مردمک چشم کودک بزرگتر است که این اجازه می دهد تا مقادیر بیشتری از نور آبی به چشم کودکان خردسال وارد شود.

    در عصر دیجیتالی فزاینده، محافظت از بینایی و سلامت کودک شما یک نگرانی واقعی است. از این رو متخصصان با طراحی عینک موبایلی توانسته اند، با فیلتر بلو لایت ساطع شده از نمایشگر ها، دغدغه های والدین را تا حد زیادی کاهش دهند. مخاطبین اصلی این عینک ها، کودکانی هستند که حداقل 3 ساعت از شبانه روز را صرف بازی با گوشی موبایل و سایر وسایل دیجیتالی می کنند. بنابراین، توصیه می شود، جهت کاهش و رفع اثرات مخرب گوشی موبایل از عینک محافظ چشم گوشی برخوردار شوید.
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.