1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مشاهده هم نشینی ۵ سیاره را از دست ندهید ...

شروع موضوع توسط Farzane ‏17/6/22 در انجمن فیزیک و نجوم

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏15/6/15
    ارسال ها:
    5,934
    تشکر شده:
    36,001
    امتیاز دستاورد:
    200
    [​IMG]
    • جمعه ۲۷ خرداد
    سیارات عطارد، زهره، مریخ، مشتری و زحل در حال برگزاری یک نمایش آسمانی جذاب هستند.

    به گزارش ایسنا، نمایش جذاب و نادری از سیارات در نیمه دوم ماه ژوئن اجرا خواهد شد و نکته قابل ذکر این است که حتی ماه نیز به این نمایش خواهد پیوست.

    افراد علاقه‌مند می‌توانند با چشم غیرمسلح نیز هر یک از این پنج سیاره درخشان را ببینند. برای دیدن هر یک از آنها باید تا نیمه دوم شب منتظر بمانید و سپس به آرامی یکی یکی نمایان خواهند شد و درست قبل از طلوع خورشید، هر پنج سیاره در بخش جنوبی و شرقی آسمان دیده خواهند شد.

    مطمئنا دیدن دو یا سه سیاره درخشان در یک نگاه غیرعادی نیست، اما مشاهده همزمان پنج سیاره تجربه کاملا خاصی است. هم ترازی این پنج سیاره در این هفته پدیده‌ای کاملا خاص خواهد بود و به نظر می‌رسد که پنج جهان در سراسر یک قوس در نیمی از آسمان تقریبا نیم ساعت قبل از طلوع خورشید نمایان شده‌اند.

    اما نکته جالب‌تر این است که این پنج سیاره با همان ترتیبی که در مدارهای مربوطه خود به دور خورشید هستند، در آسمان ظاهر خواهند شد و این بدین معنا است که ترتیب قرارگیری آنها از افق شرقی - شمال شرقی به سمت بالا و سمت راست به ترتیب عطارد، زهره، مریخ، مشتری و زحل خواهد بود. ماه را نیز اضافه کنید که می‌تواند موقعیت زمین را در این صف دیدنی از ۲۳ تا ۲۵ ژوئن مشخص کند. آخرین باری که این نوع هم ترازی اتفاق افتاد، پنج مارس ۱۸۶۴ بود.

    منبع ایسنا
     
    M @ H @ K، مَـأوا و Milaad از این ارسال تشکر کرده اند.