1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

دلایل گرم شدن بدنه ی یخچال چیست ؟

شروع موضوع توسط yashar niazmand ‏16/6/22 در انجمن سبک زندگی

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏22/3/22
    ارسال ها:
    74
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    ١ صنعتی، کمپرسور توسط یک جریان مبرد از داخل آن خنک می‌شود و در عین حال دیوارهای آن می‌تواند توسط برفک پوشش داده شود. کمپرسور یخچال فریزرهای خانگی به ندرت به خنک کننده مصنوعی نیاز دارند و در هنگام کار کردن، حرارت از بدنه به محیط اطراف منتقل می‌شود.





    · دلایلی برای مختل شدن روند طبیعی فرایند یخچال وجود دارند که شامل موارد زیر هستند:

    · گرد و غبار، کمپرسور معمولاً در زیر یخچال نصب می‌شود و در صورتی که نظافت آن رعایت نشود ممکن است گرد و غبار روی آن بنشیند و کار انتقال گرما را برای آن دشوار کند.

    · بار زیادی که باعث مسدود شدن فیلتر یا بدنه خارجی در تنه می‌شود. این کار فقط توسط تعمیرکار ماهر و متخصص می‌تواند تعمیر شود. این مشکل معمولاً برای یخچال‌های قدیمی پیش می‌آید

    · مشکلات مربوط به تجهیزات الکتریکی؛ که از موج قدرت در شبکه شروع می‌شود و به بسته شدن دریچه ختم می‌شود و مشکلات دیگر مربوط به سیمپیچ موتور الکتریکی.

    · یک کارگر خانه می‌تواند که عیب را تشخیص دهد و بر اساس دستورالعمل‌ها مقدار مقاومت سیم‌پیچ کمپرسور را پیدا کند. با استفاده از یک تستر (Tester) می‌توان این مشکلات را تشخیص داد. این بررسی‌ها حتی زمانی که یخچال گرمای زیادی را به محیط نمی‌دهد باید انجام شود. متأسفانه تعمیر کمپرسور یا سیم‌پیچ آسیب‌دیده می‌تواند خسته‌کننده و سخت باشد. تعداد افراد بسیار کمی هستند که هزاران دور سیم را باز می‌کنند تا آن را تعمیر کنند. تعویض و جایگزین کردن آن راحت‌تر و کم هزینه‌تر است.

    · به عنوان یک نتیجه باید تکرار کنیم که در ۹۹ درصد موارد گرم شدن بدنه و دیوارهای یخچال کاملاً طبیعی است. فقط در صورتی که علاوه بر گرما علائمی مانند سروصدا و خنک‌کنندگی ضعیف داشت باید به دنبال برطرف کردن مشکلات آن بود.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏17/6/22