1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

روش های جلوگیری از سوختن پنل تلویزیون LED

شروع موضوع توسط yashar niazmand ‏26/5/22 در انجمن خانه و خانواده

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏22/3/22
    ارسال ها:
    74
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    ثابت نگذاشتن تصاویر یا تغییر مداوم کانال ها

    برای جلوگیری از سوختن پنل سعی کنید صفحه نمایش خود را برای مدت طولانی روی یک تصویر ثابت نگذارید. بهتر است تا شبکه های مختلف را نگاه کنید. بنابراین از تماشا و گذاشتن مداوم یک کانال خودداری کنید، به خصوص اگر آن کانال یک تصویر ثابت مثل آرم یا یک نوار متتنی خبری ثابت دارد. بنابراین بهتر است تا کانال را عوض کنید تا پیکسل ها استراحت کنند تا از سوختن پنل جلوگیری کنید. البته این روش زمانی مفید است که قسمتی از پنل دچار سوختگی نشده باشد، در غیر این صورت، یعنی اگر پنل دچار سوختگی شده، این مورد جواب نمی دهد. در واقع این یک روش برای پیشگیری از مشکل است نه روشی برای رفع مشکل.


    کاهش کنتراست

    یکی دیگر از این روش ها کاهش کنتراست می باشد. سعی کنید تنظیمات کنتراست را روی کم ترین حالت تنظیم کنید و این به معنای یکنواخت بودن نور در صفحه نمایش می باشد. در این صورت فشار کم تری در مناطق خاص صفحه وارد می شود و این به نوبه خود باعث محافظت از پنل در برابر سوختن می شود. بنابراین تا جایی که ممکن است کنتراست را کاهش دهید.


    کاهش نور صفحه

    برای جلوگیری از سوختن پنل تلویزیون ال ای دی، پیشنهاد می کنیم که مطمئن شوید که روشنایی روی حداکثر تنظیم نشده است. در بسیاری از تلویزیون ها میزان روشنایی از پیش تعیین شده است و معمولا تنظیمات بر روی بیشترین میزان روشنایی به صورت پیش فرض تنظیم شده است. در نتیجه بهتر است تا شما به تنظیمات نمایشگر مراجعه کنید و تنظیمات روشنایی را روی ۵۰ درصد یا کم تر از ۵۰ درصد تنظیم کنید تا با این کار خطر سوختن پنل را به حداقل برسانید.


    از تایمر خواب استفاده کنید

    اگر دوست دارید با صدای ملایم و نور ملایم تلویزیون به خواب بروید، می توانید تایمر خواب را تنظیم کنید. در غیر این صورت حتی زمانی که شما خواب هستید نیز، دستگاه کاملا روشن است و انگار که شما در حال تماشای تلویزیون هستید و در واقع انگار تمام شب دستگاه شما روشن مانده است و این می تواند به صفحه نمایشگر یا همان پنل دستگاه شما آسیب وارد کند.


    استفاده از تصویر سفید یا الگو های تصادفی

    برای جلوگیری از سوختن پنل یا حذف تصاویر شبح ( تصاویر مبهم )، می توانید به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت یک تصویر سفید ثابت را روی صفحه نمایش تلویزیون روشن بگذارید و یا کانال هایی که تصاویر متحرک زیاد دارند استفاده کنید، زیرا حرکت مداوم سفید و سیاه بر روی صفحه نمایش شما به صورت تصادفی باعث ایجاد الگو های تصادفی می شود ( یعنی تا جایی که امکان دارد صفحه نمایش را با الگو های تصادفی پر کنید ) و این امر می تواند باعث از بین بردن تصاویر شبح شود و از بروز سوختگی در پنل نیز جلوگیری کند. البته این روش در مواردی که مشکل شدید است کارساز نمی باشد.


    گزینه ی PIXEL SHIFT را روشن کنید

    برخی تلوزیون ها دارای قابلیتی به نام PIXEL SHIFT هستند. روشن کردن این گزینه این قابلیت را فراهم می کند تا تصاویر متحرک روی صفحه نمایش داده شوند و زمانی که این اتفاق بیوفتد، نور کم و زیاد می شود و این باعث می شود تا از ثابت ماندن تصایر جلوگیری شود.


    جلوگیری از نفوذ مایعات به داخل پنل

    یکی دیگر از مواردی که باید به آن دقت داشته باشید، جلوگیری از نفوذ مایعات به داخل یا خارج تلویزیون می باشد. این مورد در نظافت دستگاه اهمیت پیدا می کند. به عنوان مثال نباید از اسپری آب جهت تمیز کردن تلویزیون استفاده کنید و یا مراقب بازی کودکان باشید تا از بروز چنین اتفاقی جلوگیری شود.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏27/5/22
    Anoosh از این پست تشکر کرده است.