1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

علل بروز معایب در ماشین های لباسشویی سامسونگ

شروع موضوع توسط yashar niazmand ‏22/3/22 در انجمن بازارچه انجمن

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏22/3/22
    ارسال ها:
    74
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]

    ما در این نوشته قصد داریم تا در رابطه با وارد نشدن آب به داخل لباسشویی سامسونگ با شما عزیزان صحبت کنیم. در صورت وارد نشدن آب به دستگاه ممکن است کد خطا های زیر روی صفحه نمایش دستگاه شما نمایش داده شود. کد خطای C4 ، E1، E4 ارور های مربوط به تامین نشدن آب مورد نیاز دستگاه می باشند. همچنین کد خطای 1C ، E7، E1 که این ارور ها مربوط به خرابی سنسور سطح آب می باشند، زیرا خرابی سنسور سطح آب باعث می شود که آب وارد دستگاه نشود. کد خطای DC، DC1، dC، Ed، dE1 ، dE مربوط به بسته نشدن کامل درب می باشد، زیرا در صورت بسته نبودن کامل درب، آبگیری انجام نمی شود. بنابراین در صورت وارد نشدن آب به دستگاه، شما ممکن است با هر یک از این ارور ها مواجه شوید. در این صورت باید چندین مورد را بررسی کنید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم .

    علل وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی سامسونگ

    • فشار کم آب
    • انسداد یا خم شدن لوله ها
    • آسیب دیدگی شیر برقی ورودی
    • انسداد صافی یا همان فیلتر
    • بسته بودن شیر آب خانه
    • خرابی سوئیچ سطح آب
    • خرابی برد الکترونیکی

    [​IMG]
    فشار کم آب

    اگر فشار آب کم باشد ، باعث می شود تا آب به کندی وارد ماشین لباسشویی شود و یا این که اصلا آب وارد دستگاه نشود. برای تست کافی بودن میزان فشار آب، می توانید شیر آب را کاملا باز کنید و یک سطل حدودا 10 لیتری زیر آن قرار دهید، این سطل باید تقریبا طی یک دقیقه پر شود. در صورتی که این اتفاق نیوفتد، احتمالا فشار آب منزل شما کم می باشد.

    انسداد یا خم شدن لوله ها

    از خم نبودن و پیچ نخوردگی لوله ورودی آب سرد یا همان شلنگ ورودی به دستگاه مطمئن شوید. همچنین انسداد داخلی لوله را نیز بررسی کنید و در صورت وجود جسم خارجی، انسداد را بر طرف کنید. اگر شلنگ ورودی تا خورده بود ، آن را صاف کنید.

    آسیب دیدگی شیر برقی ورودی

    شیر برقی ، آب را از شیر ورودی دریافت می کند و به داخل دیگ ماشین لباسشویی انتقال می دهد. عدم کارکرد صحیح شیر برقی می تواند روی وارد شدن یا وارد نشدن آب تاثیر بگذارد. شیر برقی یک قطعه ی حساسی می باشد، که ممکن است به راحتی خراب شود. در صورت خرابی این قطعه، ممکن است آب وارد دستگاه نشود، که در این صورت چاره ای بجز تعویض آن وجود ندارد.

    انسداد صافی یا همان فیلتر

    یکی دیگر از دلایلی که مانع آبگیری صحیح دستگاه می شود، مسدود بودن همان فیلتر دستگاه می باشد. فیلتر در انتهای شلنگ ورودی آب قرار دارد و مانع از ورود آشغال و رسوبات و گل و لای به درون دستگاه می شود. بنابراین در صورتی که فیلتر کثیف باشد و یا توسط جسم خارجی مسدود شده باشد، آب وارد دستگاه نمی شود، در چنین شرایطی لازم است تا فیلتر تمیز شود و در صورت آسیب دیدگی باید فیلتر ورودی آب تعویض شود.

    بسته بودن شیر آب خانه

    یکی از ساده ترین ایراد در رابطه با عدم آبگیری ماشین لباسشویی، بسته بودن شیر آب خانه می باشد. در صورتی که شیر خراب باشد، آب وارد دستگاه نمی شود. بنابراین شما باید شیر آب خانه را چک کنید و از باز بودن آن مطمئن شوید، همچنین در صورت مسدود بودن شیر، باید آن را تعویض کنید.

    خرابی سوئیچ سطح آب

    سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار وظیفه دارد تا سطح آب موجود در ماشین لباسشویی را کنترل کند. در صورتی که سوئیچ فشار خراب شود ممکن است نگذارد که آب وارد دستگاه بشود، به عبارتی قبل از این که دیگ از آب پر شود، جلوی ورود آب را می گیرد. در این صورت این قطعه نیاز به تعویض دارد.

    خرابی برد الکترونیکی

    امروزه برد جای تایمر ها را گرفته است. اگر برد دستگاه خراب شود، ممکن است تمام قسمت های دستگاه دچار اختلال شوند، یکی از این اختلال ها نیز عدم آبگیری دستگاه می باشد. در نتیجه برد دستگاه باید توسط تعمیرکار متخصص جدا شود و بررسی شود. در صورت نیاز باید تعمیر شود و در صورت عدم امکان، برد الکترونیکی دستگاه باید عوض شود.


    نکات تکمیلی

    همچنین مطالبی که در این مقاله بیان شد، برای کمک به کاربران برای بر طرف کردن مشکلات ساده می باشد و مشکلات پیچیده تر نیاز به وجود یک تکنسین متخصص را میطلبد، در نتیجه در صورتی که مهارت و تخصص کافی در زمینه ی تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ را ندارید، به هیچ وجه اقدام به تعمیر دستگاه نکنید. در صورتی که نیاز به تعمیرکار ماشین لباسشویی سامسونگ دارید ، می توانید از طریق لینک زیر با همکاران ما در مجموعه دیبا پشتیبان ارتباط باشید :

    مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ SAMSUNG در تهران

    لازم به ذکر است که این مطالب از لینک زیر استخراج شده اند :

    علت وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی سامسونگ و آموزش رفع ایراد
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏22/3/22
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏14/4/22
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    مشکل جمع‌شدن آب در لباسشویی

    لباسشویی یکی از دستگاه‌های بسیار پرکاربرد در خانه است و از این رو پیشنهاد می‌شود که در زمان خرید، حتماً از برندهای معتبر انتخاب کنید. زیرا اگر لباسشویی به درستی کار نکند، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند. یکی از بهترین برندهای لباسشویی در بازار، برند سامسونگ است. اما نکته‌ی مهم این است که حتی اگر از بهترین برندها هم به درستی استفاده نشود، می‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند. یکی از مشکلات رایج، جمع‌شدن آب داخل دیگ لباسشویی سامسونگ است. که اگرچه مشکل بسیار ناراحت کننده‌ای است، اما راه‌حل ساده‌ای دارد. در ادامه به توضیح علت‌های مختلف این مشکل و روش برطرف کردن آن می‌پردازیم.


    مکانیسم پر شدن آب در ماشین لباسشویی

    قبل از اینکه در مورد دلایل این مشکل توضیح دهیم، ابتدا باید با مکانیسم کار لباسشویی آشنا شوید. لباسشویی به دو شیر آب ورودی – به نام شیر الکترونیکی- متصل است. بعد از اینکه شما ماشین را روشن کردید و دستور شستشو را دادید، آب تمیز از طریق همین شیر، وارد لگن لباسشویی می‌شود. در نهایت لباس شما شسته می‌شود و آب کثیف از طریق شلنگ فاضلاب از آن خارج می‌شود. اگر تمام بخش‌ها سالم باشند و به درستی کار کنند، به طور طبیعی نباید شاهد جمع‌شدن آب داخل دیگ لباسشویی سامسونگ در حالت خاموش ( قبل یا بعد از شستشو) باشید.


    دلایل جمع‌شدن آب داخل دیگ لباسشویی سامسونگ

    شما می‌توانید جمع‌شدن آب داخل دیگ لباسشویی سامسونگ در حالت خاموش را از نظر تمیزی یا کثیفی آب بررسی کرد. ابتدا ببینید آب جمع شده تمیز است یا کثیف. هر کدام از این حالت‌ها، می‌تواند علت خاصی داشته باشد که در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.


    آب تمیز در لباسشویی

    وجود آب تمیز در لباسشویی نشان می‌دهد که شیر ورودی به لباسشویی خراب است و آب در آن جمع می‌شود حتی زمانی که لباسشویی خالی است و شما دستور شستشو به آن نداده‌اید. در واقع همانطور که در بالا گفتیم، قطعه‌ای به نام شیر الکترونیک، مسئول این کار است. این شیر به صورت طبیعی جلوی ورود آب تمیز و جمع‌شدن آب داخل دیگ لباسشویی سامسونگ را می‌گیرد. اما زمانی که دچار مشکل ‌شود، آب به صورت خود به خودی در دیگ جمع می‌شود.

    این شیر یک شیر مگنتی است که ورود آب را کنترل می‌کند. با دستور شستشو، باز می‌شود و آب وارد دیگ می‌شود و وقتی آب به حد نصاب برسد، دستور قطع جریان آب به همین شیر داده شده و جلوی ورود آب گرفته می‌شود. این شیر می‌تواند به دلایل مختلفی خراب شود؛ اما خبر خوب این است که شما می‌توانید شیر خراب شده را تعویض کنید. پیشنهاد ما این است که از تعمیرکاران حرفه‌ای و به طور ویژه تعمیرکاران مخصوص در زمینه تعمیر لباسشویی سامسونگ برای این کار کمک بگیرید.

    برای تعویض این شیر، ابتدا باید لباسشویی را از برق بکشید. سپس باید شیر ورودی به شلنگ‌ها را ببندید و شلنگ را از ماشین جدا کنید. بعد پنل‌ بالایی لباسشویی را بردارید. با برداشتن این صفحه، شیرهای برقی دیده می‌شوند. دو شیر برقی باید وجود داشته باشد، یکی برای آب سرد و دیگری برای آب گرم. که به ترتیب با رنگ‌های آبی و قرمز نشان داده می‌شوند. ابتدا اتصالات برقی و شلنگ‌های متصل به شیر برقی را قطع کنید و سپس شیر را از بدنه جدا کرده و شیر جدید را نصب کنید و اتصالات را مجداً برقرار کنید. با این کار دیگر نباید مشکل جمع‌شدن آب داخل دیگ لباسشویی سامسونگ را داشته باشید.


    آب کثیف در لباسشویی

    اما اگر آب جمع شده در دیگل لباسشویی کثیف بود، این می‌تواند به دلیل مشکل در تخلیه‌ی لباسشویی باشد. به احتمال زیاد، لوله‌ی تخلیه‌ی لباسشویی دچار انسداد شده است و در نتیجه باعث جمع‌شدن آب داخل دیگ لباسشویی سامسونگ می‌شود. بنابراین لوله را بررسی کنید و ببینید که جلوی آن گرفته نباشد. اما موضوع دیگر می‌تواند به وضعیت شلنگ‌های تخلیه مربوط باشد. گاهی شلنگ‌های تخلیه، شیب مناسبی ندارند که باعث برگشت آب به داخل دیگ می‌شود که این مشکل را می‌توان به راحتی با تغییر وضعیت شلنگ برطرف کرد.



    سایر دلایل جمع شدن آب در دیگ لباسشویی

    اما همیشه این مشکل در زمان خاموش بودن دستگاه رخ نمی‌دهد. گاهی اوقات، ماشین لباسشویی در حال کار کردن است، یا حتی در مراحل پایانی کار خود قرار دارد، اما آب هنوز در دیگ پر است و تخلیه نمی‌شود. در این شرایط، جمع‌شدن آب داخل دیگ لباسشویی سامسونگ می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که کافی است آنها را چک کنید تا مشکل برطرف شود:

    • فیلتر لباسشویی دچار انسداد شده است. به مرور با کار کردن لباسشویی، نخاله‌های موجود در لباس‌ها روی‌ هم انباشته می‌شوند و می‌توانند جلوی فیلتر آن را بگیرند. درست کار نکردن فیلتر می‌تواند منجر به جمع شدن آب در لباسشویی شود. تمیز کردن فیلتر لباسشویی بسیار آسان است و با انجام این کار می‌توانید مشکل خود را حل کنید.
    • خرطومی تخلیه را از نظر انسداد بررسی کنید و ببینید توسط نخالات مسدود نشده باشد.
    • عملکرد پروانه‌ی پمپ تخلیه، مختل شده باشد. هر جسم خارجی می‌تواند در پروانه‌ی پمپ گیر کند و با اختلال در عملکرد آن، مانع از تخلیه‌ی آب درون لباسشویی شود. چک کردن پروانه‌ی پمپ لباسشویی باید توسط تعمیرکاران حرفه‌ای انجام شود.
    • پمپ تخلیه به طور کامل خراب شده باشد. پمپ تخلیه می‌تواند به دلایل مختلفی خراب شود و دیگر به درستی کار نکند. برای رفع این مشکل بهتر است با یکی از مراکز تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ تماس گرفته و این مشکل را مطرح کرده و از آنها بخواهید تا مشکل شما را برطرف کنند.

    سخن پایانی

    جمع‌شدن آب داخل دیگ لباسشویی سامسونگ می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که بعضی از آنها به راحتی قابل رفع هستند؛ اما بعضی دیگر باید توسط تعمیرکاران برطرف شوند و می‌توانند پرهزینه باشند. مانند همیشه پیشنهاد ما این است که از ساده‌ترین دلایل شروع کرده و آنها را بررسی کنید و اگر مشکل رفع نشد، به کمک تعمیرکاران حرفه‌ای سراغ دلایل پیچیده‌تری مانند خراب شدن پمپ تخلیه بروید. خبر خوب این است که بیشتر مواقع این اتفاق به دلیل مسدود شدنِ مسیرهای خروجی یا خرابی شیر الکترونیکی رخ می‌دهد که در بالا توضیح داده شد و به راحتی قابل برطرف کردن هستند.


    لازم به ذکر است که این مطالب از لینک زیر و از مقالات آموزشی سایت دیبا پشتیبان ایرانیان برداشته شده است :

    https://www.samsungposhtiban.com/washing-machine/accumulation-water/
     
  3. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏14/4/22
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    علل بروز ارور 1E، 1C، E7، IE در ماشین لباسشویی سامسونگ

    • خرابی سنسور سطح آب
    • خرابی شیر برقی
    • خرابی شیر ورودی آب
    • انسداد فیلتر ورودی آب
    • کم بودن فشار آب منزل
    • خرابی برد الکترونیکی
    • مشکلات شلنگ ورودی آب
    • خرابی هیدروستات

    خرابی سنسور سطح آب

    یکی از مهم ترین مواردی که می تواند باعث بروز کد خطای IE – E7 – 1E – 1C در ماشین لباسشویی سامسونگ شود، خرابی سنسور سطح آب می باشد. برای این منظور باید این سنسور، توسط اهم سنج بررسی شود و در صورت خرابی این سنسور، باید آن را تعویض کنید. همچنین اگر سنسور سالم بود، لازم است تا سیم کشی و اتصالات سنسور نیز بررسی شوند.

    خرابی شیر برقی

    شیر برقی دستگاه، با باز و بسته شدن خود باعث می شود تا ورود آب به دستگاه کنترل شود. اگر شیر برقی خراب باشد، ممکن است که ورود آب به دستگاه با مشکل مواجه شود. همچنین گاهی ممکن است که اتصالات و سیم کشی های متصل به شیر برقی آسیب دیده باشند و یا شل شده باشند و در نتیجه شیر برقی نتواند به خوبی عمل کند. در نتیجه لازم است تا شیر برقی به دقت بررسی شود و در صورت خرابی باید این قطعه تعویض گردد.

    خرابی شیر ورودی آب

    یکی دیگر از علل بروز این ارور، خرابی یا بسته بودن شیر آب ورودی به دستگاه می باشد. این شیر باید تا آخر باز باشد و شیر آب باید کاملا سالم باشد. در نتیجه باز نبودن شیر آب ووردی و یا خرابی یا انسداد آن باعث می شود تا آب به درستی وارد دستگاه نشود. در نتیجه شیر آب ورودی به دستگاه نیز یکی دیگر از مواردی می باشد که باید از سالم بودن و باز بودن آن مطمئن شوید. همچنین در صورت خرابی شیر ورودی آب باید، آن را تعویض کنید. علاوه بر این موارد حتما باید سیم کشی های مربوط به شیر برقی نیز بررسی شوند.

    انسداد فیلتر ورودی آب

    در مسیر ورودی آب به دستگاه یعنی داخل شیر برقی دستگاه یک فیلتر قرار دارد که این فیلتر باعث می شود تا از ورود رسوبات یا شن و ماسه یا هر جسم اضافی موجود در آب به دستگاه جلوگیری کند. به این فیلتر، فیلتر تصفیه آب نیز گفته می شود. گاهی ممکن است که این فیلتر ورودی آب مسدود شود و نیاز باشد که آن را تمیز کنید و یا آن را تعویض کنید. زیرا در صورت مسدود بودن این فیلتر، آب وارد دستگاه نمی شود و این ارور نمایش داده می شود.

    کم بودن فشار آب منزل

    یکی دیگر از دلایل بروز ارور 1E، 1C، E7، IE در ماشین لباسشویی سامسونگ، می تواند بخاطر کم بودن فشار آب منزل باشد. در واقع اگر فشار آب ساختمان کم باشد، آب به اندازه ی کافی وارد دستگاه نمی شود و در نتیجه دستگاه این ارور را نمایش می دهد. بنابراین یکی از مواردی که باید بررسی کنید، وضعیت فشار آب منزل می باشد.

    خرابی برد الکترونیکی

    یکی دیگر از دلایل بروز ارور 1E در لباسشویی سامسونگ، می تواند به علت خرابی برد الکترونیکی باشد. خرابی برد الکترونیکی می تواند باعث شود که آبگیری به درستی انجام نشود و در نتیجه این ارور نمایش داده شود. در واقع در صورتی که چیپ مربوط به عملکردی بر روی برد خراب شده باشد، آن عملکرد در دستگاه با مشکل مواجه می شود. به عنوان مثال در صورت خرابی برد، ممکن است که هیدروستات یا شیر برقی به درستی عمل نکنند و آب به اندازه ی کافی وارد دستگاه نشود و یا برعکس، آب بیش از حد وارد دستگاه شود و مشکلات دیگری را به بار بیاورد.

    مشکلات شلنگ ورودی آب

    یکی دیگر از مواردی که در صورت بروز ارور IE در لباسشویی سامسونگ باید آن را بررسی کنید، شلنگ ورودی آب می باشد. اگر شلنگ ورودی آب تا خورده باشد یا اگر شلنگ ورودی آب توسط رسوبات و اجسام ریز مسدود شده باشد و یا پاره شده باشد، باعث می شود که آب وارد دستگاه نشود. در نتیجه لازم است تا شلنگ ورودی آب بررسی شود.

    خرابی هیدروستات

    یکی دیگر از دلایل عدم تامین آب در لباسشویی سامسونگ، می تواند وجود مشکل در سیستم هیدروستات باشد. به عنوان مثال در صورت خرابی سوئیچ فشار، و یا در صورت انسداد یا پارگی منبع و شلنگ هیدروستات، آبگیری با مشکل مواجه می شود. بنابراین یکی دیگر از مواردی که باید بررسی شود، سیستم هیدروستات می باشد. همچنین لازم است تا سیم کشی های متصل به هیدروستات نیز بررسی شوند.



    نحوه ی رفع ارور 1E، 1C، E7، IE در ماشین لباسشویی سامسونگ

    جهت رفع ارور 1E در ماشین لباسشویی سامسونگ، اولین کاری که باید انجام دهید، خاموش کردن دستگاه به مدت 1 دقیقه می باشد. سپس بعد از گذشت 1 دقیقه مجدد دستگاه را روشن کنید و یک برنامه ی شستشو را انتخاب کنید و آن را اجرا کنید. اگر ارور رفع نشد باید تمامی مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم بررسی شوند. معمولا این ارور با تعویض یکی از قطعات گفته شده بر طرف می شود. برای انجام اینکار بهتر است اگر تخصص کافی در این زمینه را ندارید هرگز اقدام به تعمیر دستگاه نکنید و انجام اینکار را به نمانیدگی های معتبر در زمینه تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ بسپارید و از آنها بخواهید تا با فرستادن تکنسین متخصص مشکل دستگاه شما را برطرف کنند.


    جمع بندی بحث

    ما در این مقاله در رابطه با ارور 1E، 1C، E7، IE در ماشین لباسشویی سامسونگ صحبت کردیم و گفتیم که این ارور به معنای وجود مشکلی در سیستم آبگیری دستگاه یا خطای سنسور سطح آب می باشد. به عبارتی اگر در زمان مشخص شده، دیگ از آب پر نشود، این ارور نمایش داده می شود. همچنین گفتیم که باید مواردی از قبیل سنسور سطح آب، شیر برقی، شلنگ ورودی آب، فیلتر ورودی آب و… بررسی شوند. توجه داشته باشید که معمولا این ارور در ماشین لباسشویی های جدید تر سامسونگ به صورت 1E و در ماشین لباسشویی های قدیمی تر سامسونگ به صورت 7E نمایش داده می شود. همچنین ارور 1E در لباسشویی سامسونگ دقیقا مشابه ارور 1C در لباسشویی سامسونگ می باشد و این دو ارور به یک معنا هستند و کاملا مشابه یکدیگرند.


    این مقاله از لینک زیر از سایت دیبا پشتیبان ایرانیان استخراج شده است :

    علت ارور های 1E ، 1C ، E7، IE در ماشین لباسشویی سامسونگ
     
  4. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏21/10/15
    ارسال ها:
    16,496
    تشکر شده:
    75,220
    امتیاز دستاورد:
    149
    جنسیت:
    زن
    تاپیک های همنام ادغام ‌شدند.
     
  5. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏22/3/22
    ارسال ها:
    74
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    علل بروز ارور 5E یا SE در ماشین ظرفشویی سامسونگ
    • انسداد یا پیچ خوردگی لوله تخلیه آب
    • معیوب بودن پمپ تخلیه یا مسدود بودن پمپ تخلیه
    • انسداد فیلتر
    • معیوب بودن برد کنترل دستگاه


    انسداد یا پیچ خوردگی لوله تخلیه آب
    حتما بررسی کنید که لوله تخلیه ایرادی نداشته باشد. در صورت مسدود بودن لوله ها، باید حتما آن را تمیز کنید و انسداد را رفع کنید. در صورت تا خوردگی لوله، باید لوله را صاف کنید. همچنین در صورت آسیب دیدگی لوله تخلیه، باید این قطعه را تعویض کنید. بررسی لوله تخلیه بسیار راحت است، برای دیدن لوله تخلیه باید دستگاه را به سمت خودتان بکشید تا بتوانید به راحتی قسمت پشت دستگاه را مشاهده کنید و لوله تخلیه را ببینید.

    معیوب بودن پمپ تخلیه یا مسدود بودن پمپ تخلیه
    یکی از مهم ترین مواردی که در صورت برزو ارور SE باید آن را برررسی کنید، وضعیت پمپ تخلیه می باشد. همچنین ممکن است که پمپ تخلیه بر اثر گیر کردن اجسامی مانند سکه، نخ های لباس، الیاف لباس، سنجاق، دکمه ی لباس و. مسدود شود و نتواند عمل تخلیه را انجام دهد. در صورت گرفتگی پمپ تخلیه باید انسداد را بر طرف کنید. همچنین در صورت خرابی و آسیب دیدگی پمپ تخلیه، باید پمپ تخلیه دستگاه توسط تکنسین متخصص در زمینه تعمیرات ظرفشویی سامسونگ تعویض گردد.

    انسداد فیلتر
    یکی از رایج ترین دلایل تخلیه نشدن آب از دستگاه، گرفتگی فیلتر می باشد. در صورت انسداد فیلتر، امکان تخلیه آب وجود ندارد. بنابراین شما باید حتما وضعیت فیلتر را بررسی کنید و در صورت کثیف بودن فیلتر باید آن را تمیز کنید. همچنین لازم است که مخزن تخلیه به دقت بررسی شود و در صورت کثیف بودن کاملا تمیز شود.

    معیوب بودن برد کنترل دستگاه
    برد کنترل از ابتدا، یعنی از زمان روشن کردن دستگاه تا انتها، یعنی مرحله ی خشک شدن ظروف، بدون وقفه در حال کار کردن و صادر کردن دستورات می باشد. حال اگر برد کنترل معیوب باشد، ممکن است که در هر مرحله ای از شستشو، ایرادی به وجود بیاید. به عنوان مثال در صورت خرابی برد، ممکن است که پمپ تخلیه نتواند به خوبی عمل کند و در نتیجه آب از دستگاه تخلیه نمی شود و این ارور نمایش داده می شود. در صورت مشکوک بودن به خرابی برد، تکنسین برد را از دستگاه جدا می کند و بررسی های لازم را انجام می دهد و در صورت امکان قطعات مختلف برد تعمیر می شوند، اما در صورت آسیب دیدگی شدید، باید برد تعویض گردد.


    لازم به ذکر است که این مقاله از سایت دیبا پشتیبان ایرانیان و از سایت زیر استخراج شده است :



    علت ارور 5E یا SE در ماشین ظرفشویی سامسونگ و نحوه رفع این کد خطا
     
  6. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏21/10/15
    ارسال ها:
    16,496
    تشکر شده:
    75,220
    امتیاز دستاورد:
    149
    جنسیت:
    زن
    تاپیک های همنام ادغام شدند.
     
  7. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏22/3/22
    ارسال ها:
    74
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    نشت آب از پشت لباسشویی سامسونگ
    • مشکلات شلنگ ورودی آب
    • مشکلات دریچه ورودی آب



    نشت آب از پشت لباسشویی سامسونگ

    مشکلات شلنگ ورودی آب
    اگر لباسشویی سامسونگ شما نشت آب دارد، و این نشت آب از ناحیه پشت دستگاه اتفاق افتاده است، باید اول از همه شلنگ ورودی آب را مورد بررسی قرار دهید. یعنی باید شلنگ ورودی آب که به شیر برقی وصل می باشد را بررسی کنید. در واقع باید شلنگ ورودی را از لحاظ سوراخ بودن یا پوسیدگی بررسی کنید.

    مشکلات دریچه ورودی سامسونگ
    همچنین بعد از بررسی شلنگ ورودی آب، باید دریچه وردی آب را نیز مورد بررسی قرار دهید. یعنی باید اتصالات شلنگ هایی که از داخل به شیر برقی متصل هستند را بررسی کنید. علاوه بر این در مسیر ورودی آب، یک فیلتر وجود دارد، اگر فیلتر مسدود باشد، امکان ورود آب به دستگاه فراهم نمی شود و ممکن است که آب به بیرون نشت کند، علاوه بر این باید بست فیلتر ورودی آب نیز بررسی شود.



    این مطلب از سایت دیبا پشتیبان ایرانیان و از لینک زیر استخراج شده است ، در صورت تمایل می توانید این مقاله را به طور کامل از لینک زیر مطالعه بفرمایید :


    علت آبریزی یا نشت آب از ماشین لباسشویی سامسونگ و نحوه رفع ایراد


    هچنین اگر در خصوص تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ نیاز به تعمیرکار متخصص دارید ، می توانید از طریق لینک زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید و یا درخواست ثبت تکنسین را نیز اعلام بفرمایید :

    مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ SAMSUNG در تهران