1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معرفی وب سایت روبیکس

شروع موضوع توسط rubix ‏9/2/22 در انجمن معرفی سایت

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏9/2/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    ارائه دهنده انواع محصولاتی نظیر دوربین مداربسته و لوزام جانبی آن، دوربین های ورزشی و اکسسوری های مرتبط با آن ها ، چشمی درب آپارتمان ، مانیتور خودرو و ... می باشد.
    دوربین مداربسته چیست ؟
    دوربین مداربسته که مخفف آن CCTV (closed circuit television) یا تلویزیون مداربسته می باشد، معمولا تحت عنوان نظارت تصویری شناخته می شود.

    واژه ” مدار بسته ” به این معنا است که برخلاف تلویزیون های عادی که محتوی آن ها به طور گسترده برای عموم پخش می شود ، پخش معمولا به تعداد محدودی از نمایشگرهای بسته منتقل می شود.

    کاربرد دوربین مداربسته
    کاربرد دوربین مداربسته در وهله ی اول ، اهداف امنیتی و جلوگیری از وقوع فعالیت های مجرمانه است . بسیاری از شغل ها ویا مکان ها نیازمند وجود سیستم دوربین مداربسته هستند . اماکنی مانند بانک ها ، کافه ها ، رستوران ها ، فروشگاه ها و حتی خانه ها. علاوه بر این ، دوربین مدار بسته مصارف دیگری هم چون ثبت تخلفات ترافیکی نیز دارد.

    دوربین مداربسته به منظور نظارت و یا سایر اهداف ، تصاویر و یا ویدئو ضبط می کند. این دوربین ها می توانند یا به صورت دوربین فیلمبرداری باشند و یا دیجیتال. هدف اصلی دوربین مداربسته گرفتن نور و تبدیل آن به سیگنال ویدئویی است.پایه و اساس دوربین مداربسته یک حسگر CCD می باشد که این حسگر نور را به سیگنال الکتریکی تبدیل کرده و سپس پردازش سیگنال می کند ، این سیگنال الکتریکی را به سیگنال ویدئویی تبدیل می کند که می تواند روی صفحه یا ضبط شده و یا نمایش داده شود.

    انواع دوربین مداربسته
    دوربین های مداربسته، یا آنالوگ هستند یا دیجیتال ، به این معنا که آنها بر اساس ارسال سیگنال های آنالوگ یا دیجیتال به یک دستگاه ذخیره سازی مانند ضبط صوت تصویری ، DVR ، NVR یا رایانه رومیزی یا لپ تاپ کار می کنند.

    دوربین مدار بسته آنالوگ و دیجیتال کاملا متفاوت عمل می کنند اما شبکه های دوربین مداربسته مدرن از نرم افزار و سخت افزار تبدیل برای تبدیل آنالوگ به دیجیتال استفاده می کنند.

    دوربین مدار بسته آنالوگ
    [​IMG]
    یک دوربین فیلم برداری آنالوگ ، تصاویر و ویدیو ها را به وسیله یک ضبط کننده دیجیتال به اسم دستگاه DVR ضبط ، ذخیره و سپس بر روی یک هارد دیسک فشرده سازی می کند . مزیت استفاده از این چنین دوربین هایی ، دسترسی به فیلم های ضبط شده و مشاهده ی آن ها می باشد. تمام دوربین های مدار بسته قدیمی از این روش استفاده می کردند.

    کاربرد دوربین مدار بسته آنالوگ
    دوربین های مدار بسته آنالوگ معمولا مناسب سیستم های امنیتی منازل ، فروشگاه ها و مغازه های کوچک هستند . با وجود این که دوربین مداربسته دیجیتال ، وضوح تصویر بهتری نسبت به نوع آنالوگ آن دارد اما هم چنان بسیاری از مشاغل کوچک و متوسط ، برای صرفه جویی در هزینه ها از دوربین های مداربسته آنالوگ استفاده می کنند.

    امروزه دوربین های آنالوگ می توانند به صورت ترکیبی از دیجیتال و آنالوگ عرضه شوند.

    مزایای دوربین مدار بسته آنالوگ

    با خرید دوربین مدار بسته به صورت آنالوگ ، میتوان در هزینه ی خرید این سیستم ها با توجه به قیمت کمتر نوع آنالوگ نسبت به نوع دیجیتال ، صرفه جویی نمود.

    با توجه به این که دوربین های آنالوگ نسبت به دیجیتال قدیمی تر هستند ، بنابراین تنوع مدل های مختلف این نوع دوربین های مداربسته بیشتر است. همچنین نصب و راه اندازی این سیستم ها راحت تر است .

    معایب دوربین مدار بسته آنالوگ

    برای مکان های بسیار بزرگ و یا فاصله دور برد زیاد مناسب نیست. هم چنین ، تصاویر از وضوح کمتری نسبت به حالت دیجیتال برخوردار هستند .

    دوربین مدار بسته دیجیتال (IP)

    سیستم دوربین های مداربسته ی دیجیتال (IP) که مخفف (Internet Protocol) می باشد و به آن دوربین تحت شبکه نیز گفته می شود، نوع به روز شده ی دوربین های مدار بسته هستند . یک دوربین IP مانند یک کامپیوتر کوچک است که می تواند در هر مکانی از شبکه قرار گیرد و از هر زمان از راه دور به آن دسترسی پیدا کند.

    به نسبت دوربین های آنالوگ ، سیستم کمی درگیرتر و پرهزینه تر است، اما با توجه به مزایای آن استفاده از این نوع دوربین در برخی مکان ها به صرفه تر است. این سیستم به طور مشابه به عنوان آنالوگ کار می کند، اما به جای یک DVR، یک ضبط کننده ویدئوی شبکه NVR وجود دارد.

    سیستم های دوربین مدار بسته IP یا دیجیتال به دستگاه ضبط DVR نیازی ندارند و در عوض از NVR ( ضبط کننده ویدیوی شبکه) استفاده می کنند که می تواند به شکل نرم افزاری باشد که روی رایانه / سرور یا یک واحد مستقل اجرا می شود.

    مزایای دوربین مدار بسته دیجیتال
    • کاهش تلفات از طریق اعمال مجرمانه و سرقت ها
    به دلیل وضوح بالای تصاویر ، قادر خواهیم بود تا با شناسایی فردی که عمل مجرمانه ای انجام داده است ، و ارائه ی تصاویر و ویدیو ها به پلیس ، با پیگرد قانونی ،افراد متهم دستگیر شوند.

    • نظارت از راه دور
    یکی از مزایای دوربین های مداربسته دیجیتال ، اتصال آنها به اینترنت است که این امکان را می دهد تا در هر زمان و مکانی با اتصال به اینترنت و با هر دستگاهی ؛ موبایل ، کامپیوتر ، تبلت و … به سیستم دوربین مداربسته دیجیتال متصل شده و بتوان بر فعالیت ها از راه دور نظارت کرد. حتی این امکان نیز وجود دارد که به تصاویر و ویدیو های بایگانی شده نیز دسترسی داشت و حتی میتوان در صورت وقوع حادثه از طریق هشدار توسط گوشی هوشمندمان ، از آن حادثه با خبر شویم.

    • نصب و راه انداری آسان
    به دلیل حالت زاویه ی بازی که این نوع از دوربین ها دارند ، برای پوشش دادن مساحت های بیشتر احتیاج به نصب دوربین های زیاد نیست . هم چنین کابل کشی در نصب این نوع سیستم ها کمتر است و تجهیزات استفاده شده برای نصب و راه اندازی این سیستم به نسبت دوربین های آنالوگ خیلی کمتر می باشد .

    تفاوت های دوربین مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه (دیجیتال)
    • قیمت و هزینه ها
    به دلیل اینکه دوربین های مدار بسته آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال قدیمی تر هستند ، در نتیجه تکنولوژی پایین تری داشته و قیمت کمتری نیز دارند. انتقال اطلاعات در هر دو نوع دوربین آنالوگ و تحت شبکه از طریق کابل است، ولی در نوع تحت شبکه به دلیل استفاده از سوئیچ، کابل کمتری استفاده می‌شود، از طرفی خود سوئیچ‌ها نیز دستگاه‌های ارزانی نیستند و هزینه های مربوط به آنها زیاد است . بنابراین و با توجه به موارد بالا ، دوربین مداربسته آنالوگ ، قیمت کمتری دارا می باشد.

    • نحوه ی ارسال داده ها
    تفاوت اصلی دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین مدار بسته دیجیتال در نحوه ارسال سیگنال‌های ویدئویی آنها است. دوربین‌های آنالوگ، تصویر را به صورت آنالوگ تولید و به وسیله سیگنال آنالوگ نیز ارسال می‌کنند؛ اما دوربین‌های تحت شبکه، تصویر را به صورت دیجیتال تولید و به وسیله سیگنال دیجیتال ارسال می‌کنند. انتقال اطلاعات در دوربین‌های تحت شبکه به دلیل محدود نبودن پهنای باند بسیار سریع‌تر صورت می‌گیرد.

    • کابل کشی در دوربین های مدار بسته
    هر دو نوع دوربین آنالوگ و تحت شبکه نیاز به دو کابل‌کشی دارند، یکی کابل برای عبور دیتا و دیگری کابل برق. ولی در دوربین مدار بسته دیجیتال در صورتی که از NVR یا سوئیچ POE استفاده شود، می‌توان از همان کابل شبکه برای انتقال برق نیز استفاده کرد و نیازی به کابل‌کشی مجزا برای برق دوربین تحت شبکه نخواهد بود. برخی مدل‌های دوربین مدار بسته آنالوگ هم دارای تجهیزات جانبی مانند میکروفون هستند و در صورت استفاده، نیازی به تجهیزات جداگانه و کابل کشی ندارند.

    دوربین مدار بسته آنالوگ بهتر است یا دوربین مداربسته دیجیتال؟
    دوربین‌های آنالوگ به دلیل قیمت کمتر و عملکرد ساده‌تر، در مکان‌های کوچک کاربرد بیشتری دارند. ولی دوربین‌های تخصصی‌تر دیجیتال به دلیل کیفیت بالا، پردازش تصاویر و وضوح بهتر، استهلاک پایین، امکانات و پشتیبانی بهتر و سریع‌تر، در مکان‌های عمومی یا شخصی بزرگ و مهم که نیازمند تعداد بالای دوربین هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه از عملکرد بهتری نسبت به دوربین‌های مدار بسته آنالوگ برخوردار هستند، اما هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند؛علی الخصوص که در سال‌های اخیر که دوربین‌های مدار بسته آنالوگ هم ارتقا داده شده‌اند، بیشتر از سیستم‌های ترکیبی IP که شامل اجزای آنالوگ و دیجیتال است، استفاده می‌شود.

    به طور کلی ممکن است اجرای یک پروژه دوربین مدار بسته تحت شبکه نسبت به آنالوگ، کمی گران‌تر باشد، از طرفی تعمیر و نگهداری سیستم حفاظت تصویری با دوربین تحت شبکه کمی دشوارتر است، اما باید این را در نظر گرفت که این هزینه با توجه به به روز تر بودن و دارا بودن امکانات بیشت دوربین مدار بسته دیجیتال ، قابل توجیه است .

    انواع دوربین های مدار بسته بر اساس بدنه ی دوربین
    دوربین مداربسته Dome
    [​IMG]
    علت نام گذاری این نوع از دوربین های مداربسته ، شکل ظاهری آنهاست . در زبان انگلیسی Dome به معنی گنبد است. این نوع دوربین بیشتر برای نصب در محیط های داخلی پیشنهاد می شود. به دلیل ساختار دوربین دام، آن را زیر سقف نصب می کنند. کاربرد های این دوربین عبارت است از نصب در منازل، اداره ها، فروشگاه ها، داخل قطار مترو و…. جنس بدنه دوربین دام اغلب پلاستیک و در مواردی نیز از فلز ساخته شده است.

    این دوربین ها براساس این که بستر نصب آنها بر چه مبنایی باشد به دو دسته تقسیم بندی می شوند. دوربین مداربسته دام بر مبنای کابل کشی با کابل شبکه و دوربین مداربسته دام بر مبنای کابل کشی با کابل کواکسیال. البته از نظر ظاهری دوربین های تورت Turret نیز در انواع دوربین مدار بسته دام قرار می گیرد.

    تفاوت انواع دوربین مدار بسته با دوربین های دام این است که این دسته از دوربین ها مناسب محیط های داخلی و خارجی هستند. شکل دوربین باعث می شود افراد بیننده نتوانند تشخیص دهند که دوربین به کدام سمت روبرو است ، که همین امر به دلیل طراحی منحصر به فرد آنهاست و مجرمان را از این امر بازمی دارد.

    دوربین مداربسته باکس یا صنعتی Box
    دوربین های مداربسته باکس یا دوربین صنعتی دوربین هایی هستند معمولا به شکل مکعب مستطیل. کاربرد آنها همان طور که از نامش پیداست بیشتر در موارد صنعتی است. لنز این دوربین های به طور جداگانه به آن متصل می شود.

    دوربین مداربسته چشم ماهی fisheye
    دوربین مداربسته چشم ماهی از گروه دوربین های مداربسته 360 درجه است. به علت زاویه دید گسترده ای که دارند امکان نظارت و مشاهده تصاویر را در تمامی جهات میسر خواهند کرد. البته ارتفاع نصب در این دوربین ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

    دوربین مداربسته بولت (Bullet)

    دوربین های بولت یا گلوله ای به دلیل شکل استوانه ای متمایزشان که شبیه پوسته گلوله است، نامگذاری می شوند. به عنوان یکی از رایج ترین انواع دوربین های امنیتی، دوربین های گلوله ای یک بازدارنده قابل مشاهده هستند. در واقع، مطالعات نشان داده اند که وجود دوربین های امنیتی، ملک شما را به یک هدف کمتر مطلوب تبدیل می کند. دوربین های گلوله مانند دوربین های Dome را می توان در داخل و خارج از منزل نصب کرد.

    از مزایای اصلی دوربین های گلوله می توان به برد و نصب آنها اشاره کرد. دوربین های گلوله برد طولانی تری دارند که آنها را برای مشاهده مناطق بزرگ مانند حیاط خلوت و پارکینگ ایده آل می کند. همچنین نصب دوربین های گلوله راحت تر است و به دلیل فرم دوربین گلوله می توان لنزهای بزرگتری را روی بدنه آن نصب کرد. ایده آل برای استفاده در فضای باز، نوک دوربین گلوله دارای یک لبه کوچک است که به محافظت در برابر تابش خیره کننده و آب و هوا کمک می کند.

    مزایای دوربین اصلی گلوله:
    برد طولانی تر

    نصب آسان

    استفاده در فضای داخلی و خارجی

    ضد آب و هوا

    دید در شب

    تکنولوژی دوربین های دید در شب
    این نوع از دوربین ها می توانند تصاویر رنگی را در شرایط بسیار کم نور ضبط کنند. تکنولوژی دید در شب را می توان در شب و روز استفاده کرد و به لطف طیف گسترده ای از قابلیت ها عملکرد بهینه ای را ارائه می دهد. آنها مجهز به سنسورهای اسکن پیشرفته ½ ”CMOS هستند که به دستگاه اجازه می دهد تصاویر با کیفیت بالا را انتخاب کند و به منبع نور اضافی نیازی ندارد که این یک دوربین برای امر نظارت بر امنیت شبانه مناسب است. مزیت این دوربین ها عبارتند از :

    • ویژگی های هوشمند : عبور از خط ، تشخیص صدا و چهره
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏9/2/22
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏31/3/23
    ارسال ها:
    17
    تشکر شده:
    9
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    کارشناس سئو
    من هم سایت های زیادی رو دیدم که به خوبی همین سایتی که این جا توسط دوست عزیزمون معرفی شده هس. سایت هایی مثل سایت دیجی رانو که واقعا خوب عمل کردن. پیشنهاد میکنم چه برای خرید و چه برای دونستن اطلاعات بیشتر در مورد دوربین های مداربسته حتما به ای سایت سر بزنید.