1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مزایای مناسب بیمه

شروع موضوع توسط bimeomr ‏23/11/21 در انجمن اخبار و بررسی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏28/10/21
    ارسال ها:
    6
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا خرید بیمه عمر برای افراد دارای مزیت است یا معایبی هم دارد. همانطور که می‌دانید بیمه عمر یکی از بهترین بیمه‌نامه‌های سراسر جهان است که علاوه بر پوشش‌های بیمه‌ای قابلیت سرمایه گذاری هم دارد. افرادی هم هستند که به معایب بیمه عمر اشاره می‌کنند. در ادامه به مزایا و معایب بیمه عمر خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.بیمه عمر یک نوع سرمایه گذاری با سود تضمین شده است که بیمه عمر علاوه بر سرمایه گذاری پوشش‌هایی مانند: فوت، نقص عضو و ازکارافتادگی را تعهد می‌کند. بیمه‌گزار می‌تواند متناسب با نیاز و بنابر تمایل خود انواع پوشش‌های بیمه عمر را انتخاب کرده و میزان سرمایه گذاری را تعیین کند.
    در حقیقت بیمه عمر نوعی از قرارداد بین بیمه‌گزار و بیمه‌گر است که با شرایط ویژه و به خواست بیمه‌گزار منعقد می‌شود. بیمه‌گر در این بیمه‌نامه متعهد می‌شود که در ازای دریافت حق بیمه، بیمه‌شده را تحت پوشش‌های بیمه عمر و سرمایه گذاری قرار دهد.مزایای بیمه عمر
    مزیت‌های بیمه عمر عبارتند از:
    پوشش‌های سرمایه فوت، بیماری‌های خاص، از کارافتادگی و نقص عضو ارائه می‌شود.
    غرامت فوت در زمان فوت بیمه‌شده، تا ۲۵ برابر حق بیمه پرداختی به ذینفعان پرداخت می‌شود.
    در انتهای قرارداد مبلغ سرمایه گذاری پرداخت می‌شود.
    بازنشستگی بین ۵ تا ۳۰ سال امکان پذیر است.
    مستمری بازنشستگی دریافت می‌شود.
    خرید بیمه عمر:بیمه عمر قسطی | استعلام قیمت و خرید آنلاین بیمه عمر | ماهان
    دریافت وام بدون ضامن امکان پذیر است.تفاوت بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی
    همانطور که می‌دانید بیمه تامین اجتماعی یکی از قدیمی‌ترین بیمه‌های کشور است که مزیت‌هایی دارد. در کنار آن هم بیمه عمر یکی از بهترین بیمه‌نامه‌های سرتاسر جهان است که مورد استقبال عموم افراد می‌باشد. تفاوت بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی در پوشش‌های این بیمه‌نامه‌ها است.
    بیمه تامین اجتماعی یک بیمه اجباری است و افرادی که شاغل هستند از طرف کارفرما تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار می‌گیرند. حق بیمه در بیمه تامین اجتماعی هر ساله توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی مشخص می‌شود و ۷ درصد آن را باید بیمه شده پرداخت کند.
    بیمه عمر و سرمایه گذاری یک بیمه اختیاری است که بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه، بیمه شده را تحت پوشش‌های این بیمه‌نامه قرار می‌دهد. مدت زمان بازنشستگی در بیمه عمر ۵ تا ۳۰ سال است و پرداخت میزان حق بیمه توسط بیمه‌گزار مشخص می‌شود. پرداخت حق بیمه به صورت ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه است.
    انتخاب بیمه آتیه یا تامین اجتماعی، یکی از دغدغه‌های افراد است. ما تمام تفاوت‌های این دو نوع بیمه را در مقاله تفاوت بیمه عمر و تامین اجتماعی در اختیار شما قرار داده‌ایم تا بتوانید انتخابی آگاهانه‌تر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.
    [​IMG]
    معایب بیمه عمر
    بیمه عمر و سرمایه گذاری معایبی دارد که به شرح زیر است:
    نداشتن پوشش هزینه کفن و دفن
    داشتن سقف مشخص برای سرمایه فوت
    متقبل نشدن هزینه بارداری
    داشتن سقف مشخص برای پرداخت غرامت نقص عضو
    معایب بیمه تامین اجتماعی
    بیمه تامین اجتماعی نیز معایبی دارد که به شرح آن‌ها می‌پردازیم:
    عدم پرداخت بازنشستگی زودتر از موعد
    عدم امکان دریافت وام
    پرداخت غرامت فوت بسیار ناچیز به ذینفعانتمام این نام‌ها با عنوان کلی بیمه عمر شناخته می‌شود که هر کدام متناسب با نوع نیاز بیمه‌گزار طراحی شده است. با توجه به این موضوع و دید بازی که برای طراحی انواع بیمه‌نامه وجود دارد، می‌توان گفت معایب بیمه عمر شاید در برخی از پوشش‌های آن نهفته باشد.
    پوشش‌های بیماری خاص، پوشش از کارافتادگی، پوشش نقص عضو، پوشش هزینه‌های پزشکی در زمان حادثه، سرمایه فوت طبیعی و فوت بر اثر حادثه جزو مزیت‌های بیمه عمر است. شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند این پوشش‌ها را ارائه کنند و متناسب با نیاز بیمه‌گزار قرارداد را منعقد کنند. برخی از شرکت‌های بیمه برای سرمایه فوت محدودیت دارند و این موضوع می‌تواند یکی دیگر از معایب بیمه عمر باشد. البته که بیمه‌گزار باید با توجه به نوع نیاز خود، بیمه‌گری را انتخاب کند که بالاترین سرمایه فوت را پرداخت می‌کند. در ادامه چند شرکت بیمه را مثال خواهیم زد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏23/11/21