1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

راهنمای نصب و راه اندازی دستگاه حضور و غیاب

شروع موضوع توسط samanazm ‏24/10/21 در انجمن فناوری اطلاعات

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏21/9/21
    ارسال ها:
    15
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    آموزش نصب و راه اندازی دستگاه حضور و غیاب
    در ابتدا، شما باید یک مکان مناسب برای نصب دستگاه حضور غیاب خود پیدا کنید، به عنوان مثال، اگر یک دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره خریداری نموده اید، باید دستگاه حضور و غیاب خود را در مکان مناسبی نصب کنید که در معرض تابش نور شدید یا نور مستقیم خورشید و در جایی که به طور کلی نور تغییر می کند، نباشد.

    پس از نصب دستگاه حضور و غیاب مورد نظر خود، باید نرم افزار حضور و غیاب دستگاه خود را بر روی سیستم رایانه نصب کنید.

    مراحل نصب و راه اندازی انواع دستگاه حضور غیاب بدون خطا
    قبل از نصب نرم افزار حضور و غیاب، باید دقت داشته باشید که نرم افزار مورد نظر را باید بر روی سیستم عامل ویندوز 7 به بالا نصب کنید، در غیر این صورت در نصب آن با مشکل مواجه خواهید شد.

    پیشنهاد می کنیم برای پیشگیری از خطاهای احتمالی، نرم افزار دستگاه حضور و غیاب را روی ویندوز 7 یا 10 اجرا کنید. به خاطر داشته باشید که در صورت نصب ویندوز 8 و 10، در ابتدا باید Microsoft .Net Framework 3.5 را نصب کنید.

    پس از نصب تنظیمات نرم افزار حضور و غیاب ذکر شده، باید تنظیماتی را بر روی سیستم خود انجام دهید، باید بدانید که این تنظیمات در روند کار سیستم شما اختلالی ایجاد نمی کنند.

    1. زبان سیستم را برای نصب نرم افزار حضور و غیاب تنظیم کنید.
    2. تنظیمات ساعت و تاریخ دستگاه حضور و غیاب را از طریق نرم افزار انجام دهید.
    نحوه اتصال دستگاه حضور و غیاب به کامپیوتر
    یکی از مهمترین مراحل نصب و راه اندازی دستگاه حضور و غیاب، انتقال اطلاعات با هدف دسترسی به داده های دقیق است که باید با در نظر گرفتن دستورالعمل های هر دستگاه به درستی انجام شود و هرگونه مشکلی در این مرحله می تواند به از دست رفتن داده ها منتهی گردد.

    دستگاههای حضور و غیاب مدل های متفاوتی دارند و از همین رو روش های متفاوتی برای انتقال اطلاعات و اتصال دستگاه حضور و غیاب به کامپیوتر وجود دارد. به طور کلی، اطلاعات دستگاههای حضور و غیاب به چهار روش به یک کامپیوتر منتقل می شود که عبارتند از:

    • فلش USB درایو
    • شبکه TCP / IP
    • شبکه وای فای
    • IP معتبر/ استاتیک اینترنت

    هر یک از این روش ها، بر اساس مدل سیستم و دستگاه شما، دارای برخی مزایا و معایب است که در ادامه هر یک از این روش ها شرح داده میشود.

    نحوه نصب و راه اندازی دستگاه حضور و غیاب با استفاده از درایو فلش USB
    در صورتی که داده ها را از طریق فلش به کامپیوتر منتقل می کنید، دیگر نیازی به سیم کشی نخواهید داشت و بنابراین به راحتی می توانید دستگاه را در هر موقعیتی که مناسب شماست نصب و راه اندازی کنید.

    برای اینکه بتوانید داده های مربوط به ترافیک را مشاهده کنید، باید هر بار فلش را در سیستم حضور و غیاب وارد کرده و اطلاعات مورد نظر را منتقل کنید، این یکی از مهمترین چالش های استفاده از این روش است که گاها می تواند زمان بر باشد.

    برای انتقال اطلاعات دستگاه از طریق USB، باید فرمت فلش را روی FAT32 تنظیم کنید. اگر فلش روی FAT32 تنظیم نیست، شما می توانید آن را فرمت کرده و سپس گزینه FAT32 را تنظیم کنید.

    تنظیمات تاریخ و ساعت دستگاه بسیار ساده است و در دفترچه راهنمای آن درج شده، کاربران می توانند با دریافت دستورالعمل های لازم به سادگی مراحل مربوط به تنظیم و اجرای آن را در اولویت قرار دهند.

    اتصال به کامپیوتر با استفاده از TCP / IP LAN
    • برای اتصال دستگاه حضور و غیاب مراحل زیر را دنبال کنید:
    • ساپورت بیومتریک را فعال کنید
    • دکمه روشن/خاموش را برای راه اندازی رایانه فشار دهید و کلید F10 را فشار دهید تا ابزار راه اندازی BIOS برای شما باز شود.
    • در قسمت System Configuration، به دنبال گزینه Biometric Device باشید. اگر وجود دارد، آن را فعال کنید.
    • برای ذخیره این تنظیمات و راه اندازی مجدد کامپیوتر، کلید F10 را فشار دهید.
    منبع: قیمت انواع دستگاه حضورغیاب
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏25/12/21
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏23/12/21
    ارسال ها:
    8
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    یکی از نکات مهم بعد از خرید دستگاه حضور و غیاب، نصب و راه‌اندازی آن است. معمولاً شرکت‌های حضور و غیاب، سیستم فروخته شده را به صورت رایگان در محل مشتری نصب کرده و آموزش‌های لازم را به کاربران ارائه می‌دهند.
    نصب، راه اندازی و آموزش سیستم ساعت زنی،‌ امر مهم و حساسی است، که اگر به درستی صورت نگیرد، مشکلاتی را در پی خواهد داشت. در زمان نصب، دانش کار با سیستم حضور غیاب نیز به کاربران آموزش داده می‌شد. بسیار پیش می‌آید که برخی از کاربران ‌جلسه آموزش را جدی نمی‌گیرند و بعد از مدت کوتاهی با مشکل مواجه شده و هزینه آموزش مجدد را بر شرکت تحمیل می‌کنند. بنابراین توصیه می‌شود که حتماً این جلسه را جدی بگیرید و تمام نکات آموزشی ارائه شده را به خاطر بسپارید.
    به علت نقش مهم اتوماسیون ثبت تردد در کسب و کارها، باید در فراگیری نحوه عملکرد آن نهایت دقت را داشته باشید.