1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

چشم نوازی نفیس‌ترین انگشتر‌های ایرانی در موزه‌های جهانی

شروع موضوع توسط Farzane ‏28/8/21 در انجمن اخبار فرهنگی

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏15/6/15
    ارسال ها:
    5,934
    تشکر شده:
    35,997
    امتیاز دستاورد:
    200
    چشم نوازی نفیس‌ترین انگشتر‌های ایرانی در موزه‌های جهانی/ فرصتی استثنایی برای کسب درآمد‌های میلیاردی

    هنرمند مشهدی با ساخت انگشتر‌هایی سه بعدی در ابعاد مینیاتوری چشم همگان را خیره کرد، ارزش هر انگشتر از چندین میلیون تا چندها میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.



    به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از مشهد، عظمت آثار نفیس این هنرمند مشهدی را وقتی می‌توان درک کرد که بفهمیم او به اندازه یک فرش سه در چهار در انگشتر‌هایی با سنگ های قیمتی قلم زنی میلیمتری می‌کند به طوریکه جزئیات اثر را فقط با میکروسکوپ می‌توان مشاهده کرد، آثاری که قیمت آن از ۵۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود و تا چندین میلیارد تومان ارزش گذاری می‌شود.

    تمدن و جایگاه هر سرزمینی در آثاری است که از دستان هنرمندان آن به جای مانده است که نشان می‌دهد مردمان آن سرزمین هزاران سال قبل از ما چگونه و با چه مرتبتی می‌زیسته اند، کیفیت و هنر دست هنرمندان واقعی، امروز افتخار ایران زمین و مایه مباهات همه ایرانیان است.

    شاید بتوان هنر را بزرگترین دستاورد بشر تا به امروز دانست، پدیده‌ای که می تواند ملت‌های مختلف را با آداب و رسوم گوناگون به هم پیوند دهد و حتی زبان مشترک انسان‌ها در نقاط مختلف زمین باشد، نقاشی‌های حیرت انگیز هنرمندان سرشناسی همچون لئوناردو داوینچی و پیکاسو، تاثیر انکار ناپذیری بر جوامع بشری داشته و ارتقای فرهنگی را برای همه به ارمغان آورده است.

    استاد علی جنگی مشهور به " فرشچیان قلم زنی" خالق سبک قلم زنی سه بعدی در ابعاد میلیمتری ، ۳۱ سال است که مشغول فعالیت در رشته قلم زنی سنتی و هنر ناب ایرانی است او در گفت وگو با خبرنگار ما می‌گوید: هنر قلم زنی را با این دیدگاه که باید بهترین در جهان باشم آغاز کردم.

    [​IMG]
    او اضافه می‌کند: پدرم که استاد من بود در همه‌ی هنر‌ها و سبک‌های قلم زنی تسلط کامل داشت و دلسوزانه این هنر‌ها را به من که مشتاق آموزش بودم می‌آموخت.

    این هنرمند ادامه می دهد: نخستین ابزار من عشق و حال خوب است، با پشتکار و با تمام وجود قلم زنی می کنم من به همراه برادرم بعد از نماز صبح به قلم زنی مشغول می شویم و در هنگام کار معمولا روضه، مداحی و یا تلاوت قرآن گوش می دهیم تا با انرژی و معنویت آثار را خلق کنیم چون معتقدم تلفیق هنر و دین سبب تاثیر گذاری بیشتر در مردم می شود .

    [​IMG]
    استاد جنگی بیان می کند: پس از ۱۵ سال تلاش از سخت‌ترین روز‌های زندگی ام به یاری خداوند متعال و اهل بیت (ع) توانستم قلم زنی سه بعدی در ابعاد میلیمتری را ابداع و پس از آن نفیس‌ترین انگشتر هنری و معنوی جهان به نام (ضامن آهو) را خلق کنم و پس از آن چندین اثر نفیس هنری دیگر را به موزه ها‌ی جهان ارائه دهم.

    [​IMG]

    انگشتر "ذبح عظیم" از دیگر آثار نفیس استاد جنگی است که طرح دو تابلو عصر عاشورا و پرچمدار حق اثر استاد محمود فرشچیان رابه روی انگشتر قلم زنی کرده است.

    وی در این خصوص می گوید: تاثیری که تابلوی عصر عاشورا استاد فرشچیان روی جوامع اسلامی و غیر اسلامی گذاشته انکار ناپذیر است به نظرم باید برای خلق چنین آثاری تابلوهایی انتخاب شود که در مخاطب رشد و تحول ایجاد کرده باشدعلاوه بر این می خواستم با خلق این اثر هنر عاشورایی را ترویج کنم هنر وفرهنگ عاشورایی ، فرهنگ آزادی خواهی و رشد بشر به معنای کافی همراه با آسمانی شدن بشریت است .

    ابعاد این تابلو که بیش از یک متر طول دارد روی انگشتر به اندازه یک سانتی متر و در ابعاد میلیمتری به صورت سه بعدی طراحی و ساخته شد.

    [​IMG]
    وی تصریح می کند: یک انگشتر، موزه‌ای متحرک است که می‌تواند انتقال دهنده پیام‌هایی از هنر و تمدن و فرهنگ یک سرزمین به سرزمین‌های دیگر باشد و من با این دید تمام استعدادم را صرف آفرینش یک انگشتر هنری و معنوی می‌کنم.

    این هنرمند تاکید می کند: زیباترین و اثر بخش‌ترین اتفاق در زندگی من مسلمان شدن فردی با همین انگشتر هاست هنگامی که یکی از این انگشتر‌ها را به یکی از سفیران ایران داده بودم یک فرد غیر مسلمان با دیدن انگشتر در دستان این سفیر و مشاهده کلماتی مانند علی ولی الله و الحق مع العلی باعث ایجاد سوال در ذهنش شده بود و پس از تحقیق و پرس و جو مسلمان شده بود؛ بنابراین اگر انگشتر حامل علوم دینی باشد می‌تواند مانند یک سفیر فرهنگ شیعی را انتقال دهد.

    [​IMG]
    ریز‌ترین آیه الکرسی برجسته نستعلیق جهان که در حدود دو سال و نیم وقت مفید صرف آن شده است و هنوز به اتمام نرسیده است به گفته استاد جنگی یک سال دیگر به اتمام می‌رسد

    منبع باشگاه خبرنگاران جوان
     
    m naizar، Milaad، M @ H @ K و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.