1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

چند تمرین صبحگاهی انجام دهید تا روز پرانرژی را شروع کنید

شروع موضوع توسط traffic ‏7/6/21 در انجمن ورزشی

  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,543
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد

    [​IMG]

    ورزش صبحگاهی



    اگر هرروز صبح که از خواب بیدار می شوید حس خستگی و کسالت می کنید و بی انگیزه هستید، احتمالا باید چیزی را تغيير دهید. تنظیم روزتان برای رسیدن به موفقیت بسته به کاری است که شما در ابتدای روز انجام می دهید.
    از آنجایی که هنگام بیدار شدن از خواب، خيلي ها حس کرختی و سستی دارند، ورزش کردن به عنوان نخستین کار روزانه، سبب می شود قلبتان سخت تر کار کند و شما پر انرژی تر شوید.



    ورزش صبحگاهی و ترشح بعضی هورمون ها مثل اندروفین سبب می شود شخص حالش بهتر شود و حال و حوصله خوبی داشته باشد. با فعالیت صبحگاهی، شخص روز را بهتر شروع می کند، هم از نظر روحیه و بهداشت روانی هم از نظر سلامت جسمی.



    می دانیم که خيلي مشکل است صبح زود از خواب بیدار شوید و سر کارتان بروید، ولی این حرکات ساده ای را که به شما توصیه می کنیم امتحان کنید و نتیجه را ببینید.



    بهترین ها برای ورزش صبحگاهی



    ۳۰ ثانیه درجا بزنید

    [​IMG]
    درجا زدن در ورزش صبحگاهی



    نخست تمرین صبحگاهی را با اندکی درجا زدن آغاز کنید؛ این راهی فوق العاده برای افزایش متابولیسم و گرم کردن بدن است؛ با این تمرین پس از چند ساعت خواب، آهسته آهسته یخ بدن تان باز شده و شدت جریان خون در دست ها و پاهای تان بیشتر می شود؛ با این ۳۰ ثانیه درجا زدن، مفاصل شما آماده انجام حرکات ورزشی بعدی خواهد شد. پس از این ۳۰ ثانیه، ضربان قلب شما افزایش یافته و نسبت به قبل سریعتر نفس می کشید.



    کشش گربه شتر در ورزش صبحگاهی

    [​IMG]
    کشش گربه شتر در ورزش صبحگاهی



    تمرین های کششی برای نرم کردن ماهیچه ها و جلوگیری از ورم مفصل ها موثر هستند. آنها میتوانند پویا یا راکد باشند.



    حرکات دینامیک مثل کشش گربه شتر برای انجام تمرینات ديگر صبح موثر هستند. آنها همچنين در زمان های ديگر روز, به خصوص بعد از دوره های طولانی کار غیرفعال, موثر هستند.



    این یکی برای انعطاف پذیری ستون فقرات عالی است و ورزش خوبی می باشد. روی چهار دست و پا زانو بزنید.با گرد کردن کمر خود درست مثل یک شتر آغاز کنید و تلاش کند تا سرتان نزدیک لگنتان شود.این حالت شتر است.






    آنگاه آنرا پائین بیاورید و سر خویش را بالا ببرید تا به کمرتان برسد.این حالت گربه است. این حرکات را به آرامی و به نرمي انجام دهید.حدود 4 تا 5 بار.



    حرکت پروانه

    [​IMG]
    حرکت پروانه در ورزش صبحگاهی



    حرکت پروانه یک حرکت بسیار عالی است که کمکتان می کند هم جسم و هم ذهنتان را ارام نموده و بیشتر حس تعادل کنید.. به پشت دراز بکشید، نفستان را بیرون بدهید و زانو ها را جوری خم کنید که پاشنه ها به هم بچسبند. پاشنه ها را تا جایی که میتوانید به لگن تان نزدیک کنید.. یک دست را روی شکم قرار دهید و یک دست را روی سینه.. نفس بگیرید، نفستان را چند ثانیه حبس کنید و آنگاه به آرامی نفس را بیرون بدهید.. این الگوی حرکتی و تنفسی را ۱۰ بار تکرار کنید.



    ۳۰ ثانیه اسکوات

    [​IMG]
    حرکت اسکوات در ورزش صبحگاهی



    به عنوان حرکت بعدی، بهتر است دستان تان را بالا گرفته و اسکوات بزنید؛ ابتدا پاها را به میزان عرض شانه باز کنید به صورتی که نوک انگشتان پا به طرف جلو باشد، بعد از آن قدری روی پاهای تان بنشینید و دست خویش را در راستای مفصل شانه بالا بیاورید.



    درصورتی که در انجام این ورزش بی تجربه هستید بهتر است زیاد خم نشوید، ولی قدری که حرفه ای تر شدید، تلاش کنید پاهای تان زاویه ۹۰ درجه تشکیل دهد؛ این حرکت هم یکی از حرکات ترکیبی بسیار موثر است که زانوها، لگن و شانه ها را بصورت هم زمان درگیر خواهد کرد.



    حرکت نیم پُل

    [​IMG]
    حرکت نیم پل در ورزش صبحگاهی



    حرکت نیم پُل، تمام بدنتان را میکشد و تقویت می کند.. به پشت دراز بکشید، کف پاهایتان را روی تخت بگذارید ، زانو ها را خم کنید. پا ها به اندازه ی عرض لگن از هم فاصله داشته باشند.. دنبالچه را از تخت بلند نموده و به طرف بالا فشار دهید تا بدنتان یک خط مستقیم بسازد.. ۳۰ ثانیه در این شرایط بمانید، قسمت دنبالچه را هم چنان بالا نگه دارید و بعد به آرامی پائین بیاورید.. این حرکت را ۳ بار تکرار کنید.



    بار ها شنیده اید، ولی ارزش یادآوری کردن را دارد که شب ها زودتر خوابیدن سبب می شود روز بعد با انرژی و تمرکز و کارایی بیشتری به فعالیت های روزانه تان بپردازید

    منبع بیتوته