1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

هشدار/مراقب لینک های دریافتی در پیامکهای خود باشید

شروع موضوع توسط m naizar ‏4/5/21 در انجمن هک و امنیت

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,271
    تشکر شده:
    98,881
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    هشدار/مراقب لینک های دریافتی در پیامکهای خود باشید
    گزارش ها نشان دهنده آن است که بدافزاری به نام FluBot که با استفاده از مهندسی اجتماعی شیوع پیدا کرده است، پسوردها و اطلاعات مهمی بسیاری از کاربران سیستم عامل اندروید را دزدیده است.

    به گزارش ایتنا و به نقل از slashgear، گوگل در رابطه با موفقیت هایی که در طی سال گذشته در زمینه محافظت از پلی استور و دستگاه های اندرویدی با استفاده از فناوری یادگیری ماشینی به دست آورده، سر و صدای زیادی به پا کرده است. با این حال به نظر می رسد که این محافظت روی نرم افزارهایی که خارج از پلی استور نصب می شوند، هیچ تاثیری ندارد و هنوز کاربران زیادی از این طریق قربانی می شوند.

    گاهی اوقات طبیعت متن باز بودن اندروید به ضرر این سیستم عامل عمل می کند و موجب می شود تا بد افزارهایی نظیر FluBot بتوانند مانند یک ویروس واقعی برای دزدی پسورد کاربران به دستگاه های اندرویدی آنها وارد شوند. هنوز روش انجام کار این بدافزار مشخص نشده است اما احتمال استفاده از مهندسی اجتماعی به عنوان روشی سنتی اما موثر برای شیوع آن زیاد است. به این ترتیب قربانیان نصب این بدافزار، پیامکی دریافت می کنند که به نظر از سوی شرکتی معروف نظیر آمازون ارسال شده است و در آن لینکی برای ردیابی بسته های کاربران قرار گرفته است.
    [​IMG]

    با کلیک روی این لینک صفحه ای باز می شود که به صورت خودکار بدافزاری را دانلود کرده و از کاربر می خواهد که آن را نصب کند. اندروید به صورت پیشفرض نصب نرم افزار از سوی منابع سوم شخص و تایید نشده را مجاز نمی داند اما این سایت در رابطه با تغییر این تنظیمات نیز به کاربران راهنمایی می دهد. زمانی که دستگاه نرم افزار را نصب کرد و آلوده شد، پسورد کاربران، اطلاعات بانکی و سایر اطلاعات حساس ذخیره شده در دستگاه دزدیده می شود.

    این بدافزار همچنین با ورود به بخش مخاطبان دستگاه، همان پیامک فیشینگ را به افراد دیگر نیز ارسال می کند و به این ترتیب شیوع پیدا می کند. البته دارندگان دستگاه های آیفون از این حقه مصون هستند اما مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس همچنان پیشنهاد می کند که کابران آیفون نیز جوانب احتیاط را رعایت کرده و به هیچ عنوان چنین لینک هایی را باز نکنند.

    گزارش های این بدافزار نشان دهنده آن است که چگونه پسورد ها و سایر اطلاعات مهم کاربران که اغلب روی دستگاه های اندرویدی و مرورگرها رمزنگاری می شوند، می توانند به راحتی دزدیده شوند. متاسفانه هیچ راهی برای خلاصی از این بدافزار وجود ندارد و تنها فکتوری ریست کردن دستگاه می تواند نجات دهنده باشد.
     
    hossein2 و M @ H @ K از این پست تشکر کرده اند.
  2. کاربر مفید

    تاریخ عضویت:
    ‏29/8/12
    ارسال ها:
    835
    تشکر شده:
    2,772
    امتیاز دستاورد:
    113
    هشدار پلیس؛ مراقب باشید بایک پیامک حساب‌تان را خالی نکنند
    رئیس پلیس فتا پایتخت درباره ترفند کلاهبرداران فیشینگ که با ارسال پیامک حاوی لینک آلوده تحت عنوان سامانه سهام عدالت اقدام به خالی کردن حساب شهروندان می‌کنند، هشدار داد.

    [​IMG]
    سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: امروزه با توجه به فعال‌سازی رمز دوم پویا و محدود شدن دسترسی سارقین اینترنتی، مجرمان با استفاده از روش‌های جدید و تبلیغات دروغین سعی در دسترسی به اطلاعات حساب بانکی کاربران را دارند و تقارن این موضوع با انتقال اقدامات خدماتی بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای دولتی از طریق فضای مجازی به شهروندان منجر به سوءاستفاده و فرصت‌طلبی برخی از این مجرمین شده است.
    وی بیان کرد: در این روش از کلاهبرداری فرد کلاهبردار با جعل آدرس اینترنتی سامانه سهام عدالت پیامکی که در نهایت به یک لینک پرداخت آنلاین منتهی می‌شود برای شهروندان ارسال می‌کنند و از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند روی لینک کلیک کرده و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

    رئیس پلیس فتا پایتخت افزود: لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمین اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات محرمانه بانکی متقاضیان را به سرقت برده و نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها اقدام می‌کنند.

    سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه ارسال‌کنندگان لینک‌های جعلی هدفی جز سرقت اطلاعات بانکی شهروندان ندارند، گفت: اعتماد به این افراد و مراجعه به لینک‌های ارسالی می‌تواند زمینه سوءاستفاده از اطلاعات کاربران را فراهم سازد و چنانچه شهروندان پیام‌هایی تحت عنوان سامانه سهام عدالت دریافت کردند که حاوی لینک بود، آگاه باشند که در معرض کلاهبرداری قرار گرفته‌اند و به هیچ وجه روی لینک مربوطه کلیک نکنند.

    رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: می‌بایست برای پیشگیری از برداشت‌های غیرمجاز ضمن افزایش سطح آگاهی و سواد رسانه‌ای خود فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر را نخورده و از باز کردن لینک‌های ارائه شده از سوی افراد ناشناس به صورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و در صورت برخورد با چنین مواردی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا گزارش دهند​
     
    Mrs.hosseiny و m naizar از این پست تشکر کرده اند.
  3. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,271
    تشکر شده:
    98,881
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    هشدار
    سلام. قابل توجه همه دوستان!
    فیلم زلزله 8.5 ریشتری بانکوک در حال انتشار در گروههای مجازی هست این فیلم را باز نکنید.
    فورا آن را حذف کنید.
    این یک ویروس باج افزار است. مخصوصاً برای دسترسی به برنامه‌های بانکی شما در تلفن همراه شما.
    لطفاً این پیام را به هر یک از گروه‌های خود فوروارد کنید گول نخورید که حساب بانکی تان را خالی نکنند.
     
    hossein2 و Mrs.hosseiny از این پست تشکر کرده اند.