1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

احساس مرد بعد از جدایی (پسرها بعد جدایی چه حالی دارند؟)

شروع موضوع توسط Anoosh ‏13/4/21 در انجمن سبک زندگی

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,828
    تشکر شده:
    27,808
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]
    شاید پیش خودتان فکر کنید که مردها بعد از جدایی خیلی احساس غم و ناراحتی نمی‌کنند و این فقط دخترها هستند که بعد از شکست عشقی زانوی غم بغل می‌گیرند و آینده خود را تباه شده می‌بینند. اما حقیقت چیز دیگری است. پسرها هم بعد از جدایی و شکست عاطفی معمولا دوره‌ای از سوگ و ناراحتی را تجربه می‌کنند ولی فقط نوع واکنشی که آنها نسبت به جدایی دارند با واکنشی که دخترها از خود نشان می‌دهند تا حد زیادی متفاوت است. البته این نکته را نیز باید به یاد داشته باشید، بسته به اینکه او رابطه را با شما تمام کرده یا اینکه شما خواستار جدایی بودید این واکنش و حس و حال می‌تواند در آنها متفاوت باشد. در این اینجا ما درباره آنچه که بعد از یک ضربه روحی برای مردان اتفاق می‌افتد صحبت خواهیم کرد.
     
  2. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,828
    تشکر شده:
    27,808
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    جدایی برای مردان طولانی‌تر و برای زنان سخت‌تر است
    زنان و مردان در مواجهه با جدایی به شیوه‌های مختلفی عکس العمل نشان می‌دهند و افکار و احساسات مختلفی را تجربه می‌کنند. به طور کلی زنان بعد از جدایی هیجانات و احساسات ناخوشایند بیشتر و شدید‌تری را تجربه می‌کنند اما نسبت به مردها راحت‌تر می‌توانند احساسات‌شان را بروز دهند. اما برای اینکه بتوانند با جدایی کنار بیایند ضروری است نسبت به احساسات و افکارشان شناخت دقیق‌تری پیدا کنند و شیوه‌های صحیح ابراز آن را یاد بگیرند، چون خیلی از اوقات بدلیل اینکه شیوه نادرستی برای بروز احساسات‌شان انتخاب می‌کنند و تکانشی عمل می‌کنند به شدت آسیب می‌بینند و خشارات جبران ناپذیری به زندگی‌شان وارد می‌کنند.
    آقایان در عوض به شدت احساسات‌شان را سرکوب می‌کنند چون در جامعه کمتر پذیرفته شده است که مردی غم و ناراحتی‌اش را بروز دهد و برای مثال گریه کند. همچنین مردها جامعه حمایتیِ احساسی کوچک‌تری دارند چون مردها عمدتا با شریک عاطفی یا همسرشان درد و دل می‌کنند و در کنار او ناراحتی‌شان را بروز می‌دهند اما بعد از جدایی جامعه حمایتی‌شان را از دست می‌دهند و شدیدا به یک فضای امن احتیاج دارند تا بتوانند احساسات ناخوشایندشان را بعد از جدایی بروز دهند بهمین خاطر مدت زمان بیشتری درگیر جدایی هستند و دیرتر فراموش می‌کنند. احساساتی که سرکوب می‌شوند یک جا بالاخره مثل یک آتشفشان فوران می‌کنند و گدازه‌های آن همه چیز را نابود می‌کند.
     
  3. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,828
    تشکر شده:
    27,808
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    احساس مردان زمانی که آنها رابطه را تمام می‌کنند


    احساس خلاصی و راحت شدن

    بسیاری از پسرها بعد از اینکه رابطه عاطفی خود را با دختر مورد علاقه‌شان یا همسرشان تمام می‌کنند احساس رهایی کرده و فکر می‌کنند که انگار مدت زمان زیادی را در این رابطه سپری کرده‌اند و بخاطر محدودیت‌های طرف مقابل‌شان نتوانسته‌اند خیلی از کارهایی که دوست دارند را انجام بدهند. آنها از مدت‌ها قبل در فکر تمام کردن رابطه بوده‌اند تا اینکه بالاخره تصمیمشان را می‌گیرند رابطه را تمام می‌کنند و بدنبال آرزوهای خود می‌روند. شاید آنها از اینکه ناگهان شما را رها می‌کنند احساس عذاب وجدان نیز داشته باشند، اما عموما میل به رهایی و دنبال کردن آرزوهای شخصی خودشان بر احساس عذاب وجدان آنها غلبه می‌کند. یادتان باشد که در چنین شرایطی او تصمیم نهایی‌اش را گرفته و در بیشتر مواقع درخواست‌های شما برای بازگشتن به رابطه، تاثیری ندارد چرا که او سرشار از هیجان و انگیزه برای دستیابی به اهدافی است که او برای رسیدن به آنها لحظه شماری می‌کند؛ هرچقدر هم که این اهداف از نظر شما غیر منطقی باشند. او احتمالا می‌داند که حس و حال اکنونش به معنای بد بودن شما نیست، ولی دوست دارد این کار را یکبار برای همیشه انجام دهد تا بعدا در آینده احساس پشیمانی نکند. به عبارت دیگر او می‌خواهد جوانی کند و از این فرصت نهایت استفاده را ببرد و خود را درگیر محدودیت ها و تعهد در رابطه نکند.
     
  4. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,828
    تشکر شده:
    27,808
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    احساس غرور[​IMG]
    احساس دیگری که معمولا مردان بعد از تمام کردن رابطه پیدا می‌کنند، احساس غرور و قدرت نسبت به خودشان و کسی است که رهایش کرده‌اند. همانطور که در بخش قبل گفته شد، بعد از جدایی کمی احساس عذاب وجدان در این افراد ایجاد می‌شود اما آنچه در آنها بیشتر به چشم می‌خورد احساس غرور است. مردان و پسرانی که ارتباط خود را با همسر یا دختر مورد علاقه‌شان تمام می‌کنند از اینکه توانسته‌اند تصمیم گیرنده نهایی در رابطه باشند احساس خوبی دارند و گاهی در جمع‌های دوستانه خود از اینکار با افتخار صحبت می‌کنند. آنها فکر می‌کنند که شخص قدرتمندی هستند و به همین دلیل می‌توانند با هر دختر دیگری که می‌خواهند وارد رابطه شوند. این احساس قدرت و رضایت درونی یکی از رایج‌ترین احساسات بعد از جدایی در مردان است؛ مخصوصا زمانی که با درخواست‌های مکرر طرف مقابلشان برای ماندن یا بازگشت به رابطه روبرو شوند.
     
  5. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,828
    تشکر شده:
    27,808
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    احساس شک نسبت به درست بودن تصمیمشان
    یکی دیگر از احساساتی که مدتی بعد از جدایی احتمالا در مردان دیده می‌شود، احساس شک و تردید نسبت به درست بودن تصمیمشان است. این احساس زمانی در آنها ایجاد می‌شود که حدودا چند هفته‌ای از جدایی آنها گذشته و آنها تفریحات مجردی خود را کرده‌اند. در این زمان آنها مدام با خود فکر می‌کنند که آیا تصمیمی که گرفته‌ام درست بوده؟ آیا در حق او بی معرفتی نکردم؟ البته آنها در واکنش به احساسات خود عملی انجام نمی‌دهند و فقط در حد فکر از ذهن آنها عبور می‌کند.

    احساس ناراحتی و اندوه
    احساس نارحتی و اندوه بعد از جدایی نیز در برخی از مردان و پسرها دیده می‌شود. این احساس غم تا حدودی از احساس عذاب وجدان آنها ناشی می‌شود. زمانی که احساس می‌کنند دیگر از خوشگذرانی و وقت‌گذرانی با دوستانشان خسته شده‌اند و دوست دارند ارتباط جدی تری را شروع کنند. این احساس اندوه مخصوصا در کسانی که ارتباط طولانی‌تری با طرف مقابلشان داشته‌اند بیشتر به چشم می‌خورد. آنها پیش خود فکر می‌کنند که چرا ارتباط خود را باکسی قطع کرده‌اند که سال‌ها به او علاقه‌مند بودند و انرژی روانی و مالی زیادی برای آن صرف کرده بودند.
     
  6. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,828
    تشکر شده:
    27,808
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    احساس کنجکاوی نسبت به عشق سابق
    زمانی که چند وقتی از جدایی مردان می‌گذرد، احساس کنجکاوی نسبت به آنچه عشق سابقشان انجام می‌دهد در آنها ایجاد می‌شود. او احتمالا شما را در صفحات مجازی دنبال می‌کند یا از طریق پرس و جو از دوستان مشترکتان می‌خواهد سر از کار شما درآورد. این حس کنجکاوی مخصوصا زمانیکه شما دیگر با او در تماس نیستید و برای برگشتنش تلاشی نمی‌کنید؛ تشدید می‌شود. اینکه او شما را از روی خودخواهی رها کرده قطعا ناراحت‌کننده است اما همین که شما توانستید این تجربه تلخ را بپذیرید و مدیریت کنید بسیار برای او عجیب و کنجکاوی برانگیز خواهد بود. در این مرحله او باز هم اقدامی نمی‌کند چرا که خودش رابطه را تمام کرده و اگر بخواهد دوباره باز‌گردد احتمالا احساس می‌کند که غرورش خدشه‌دار می‌شود؛ ضمن اینکه او منتظر است از سمت شما پیغامی دریافت کند که در آن از او برای بازگشتش درخواست می‌کنید. به همین دلیل است که ما به دختران و زنان پیشنهاد می‌کنیم تا برای موفق شدن برای بازگشت عشقشان بدون اینکه خودشان درخواستی بکنند؛ بیشتر به رشد شخصی خود برسند و گاهی آن را در فضای مجازی مانند اینستاگرام به اشتراک بگذارند. این کار باعث بیشتر شدن حس کنجکاوی او شده و احتمالا او را ترغیب به بازگشت می‌کند
     
  7. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,828
    تشکر شده:
    27,808
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    احساس نگرانی درباره از دست دادن شریک عاطفی
    [​IMG]

    بعد از دنبال کردن شما در فضای مجازی یا از طریق پرس و جو از دوستان مشترکتان او متوجه می‌شود که انگار بدون او خیلی هم به شما سخت نمی‌گذرد و شما در حال لذت بردن از زندگیتان هستید. همین موضوع جرقه نگرانی و ترس از دست دادن شما را در قلب و فکر او می‌زند. مدام پیش خود می‌گوید:” انگار اون بدون من خیلی حالش خوبه!”یا ” اگر یکی بهتر از من وارد زندگیش بشه چی؟”. اگر در مراحل قبل شما مدام به اوبرای بازگشتش التماس می‌کردید او هیچ وقت به مرحله نگرانی نمی‌رسید چرا که از داشتن شما اطمینان داشت.

    احساس پشیمانی و تمایل به بازگشت
    زمانی که مردی تمام احساساتی را که در مراحل قبل گفته شد پشت سر بگذارد در این مرحله احتمالا از کاری که کرده پشیمان می‌شود و دوست دارد به رابطه بازگردد. البته این مرحله برای تمام افراد صادق نیست و می‌تواند در هر فردی متفاوت باشد. اما از آنجایی که او درگیر حس غرورش است؛ گاهی خودش مستقیما پیشنهاد نمی‌دهد بلکه با فرستادن واسطه در ابتدا شانس خودش را امتحان می‌کند.
     
  8. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,828
    تشکر شده:
    27,808
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    آنچه مردان بعد از تمام کردن ارتباط‌شان انجام می‌دهند

    قطع ارتباط

    او تمام راه‌های ارتباطی‌اش را با شما قطع می‌کند؛ این قطع ارتباط در واقع به این معنا است که او نمی‌خواهد با احساسات و هیجانات منفی مربوط به جدایی و شکست عشقی مواجه شود. او می‌داند که صحبت کردن با شما فقط باعث می‌شود که حالش بدتر شود و احساس بدتری پیدا کند و احتمالاً می‌داند که در حال حاضر با صحبت کردن به شما به جایی نمی‌رسد. اگر او تمایلی به شروع مجدد رابطه نداشته باشد، می‌داند که صحبت کردن با شما جز آن که باعث شود، احساس بسیار بدی پیدا کند، فایده‌ی دیگری ندارد، بنابراین نهایت سعی‌اش را می‌کند تا هیچ تماسی با شما نداشته باشد. او اصلاً قصد ندارد که آدم پست و بی‌ملاحظه‌ای باشد، فقط سعی می‌کند تا سلامت عقل و ثبات عاطفی خود را حفظ کند. .

    تلاش برای ارتباط با دخترهای مختلف
    [​IMG]مردان و پسرها معمولا بعد از تمام کردن ارتباطشان با طرف مقابل، تحت تاثیر احساس قدرت و غرور به برقراری ارتباط با دخترهای مختلف می‌پردازند. آنها احتمالا فکر می‌کنند که به اندازه سن و سالشان از زندگی لذت نبرده‌اند و این حق را دارند که ارتباط با دخترهای دیگر را نیز تجربه کنند تا بتوانند از بین آنها شخص مناسبشان را پیدا کنند. لذا تحت تاثیر این احساسات و تفکرات اقدام به برقراری ارتباط به قصد دوستی و ازدواج با دختران دیگر می‌کنند.
     
  9. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,828
    تشکر شده:
    27,808
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    روی آوردن به ورزش
    دقیقاً نمی‌دانیم که چرا پسرها بعد از جدایی به ورزش روی می‌آورند، اما از یک موضوع مطمئن هستیم، تقریباً تمام پسرها بعد از تجربه‌ی یک شکست عشقی موقتاً به خوره‌ی ورزش تبدیل می‌شوند و باشگاه رفتن بخش ثابتی از برنامه‌شان می‌شود. برای برخی از این مردان باشگاه جایی است که می‌توانند تمام تستوسترون و انرژی محدود انباشته شده در بدن‌شان را آزاد کنند. برای عده‌ای نیز ورزش کردن راهی برای سرگرم شدن و پر کردن وقتی است که قبلاً به عشق‌شان اختصاص می‌دادند. دلیل ورزش کردن بعد از جدایی هر چه که باشد، پسرها را اندکی بعد از شکست عشقی می‌توانید در باشگاه پیدا کنید ورزش کردن یکی از ساز و کارهای مردان برای مقابله با درد و رنج جدایی است.

    انجام دادن تمام کارهایی که می‌دانند عشق سابق‌شان از آنها متنفر است
    وقتی دو نفر در یک رابطه‌ی عاشقانه هستند، به خاطر شادی و خوشبختی طرف مقابل‌شان فداکاری‌هایی می‌کنند. این ازخودگذشتگی‌ها می‌تواند به سادگی نگذاشتن پاها روی میز یا استفاده کردن از زیرلیوانی باشد تا جای لیوان روی میز باقی نماند و عشق‌شان عصبانی نشود. این‌ کارها علی‌رغم کوچک بودن‌شان تاثیر قابل توجهی در خوشحال کردن طرف مقابل دارند. اما وقتی از هم جدا می‌شوید، چه اتفاقی می‌افتد؟ آقایان جوراب‌هایشان را همه جای خانه روی زمین پرت می‌کنند، خرده‌های چیپس را روی زمین می‌ریزند و پاهایشان را هر کجا که بخواهند، می‌گذارند؛ به طور کلی هر کاری که می‌دانند عشق سابق‌شان از انجام دادن آن نفرت دارد، انجام می‌دهند، چون الان دیگر هیچ مانعی را مقابل خود نمی‌بینند و کسی در زندگی‌شان نیست که آنها را منع کند؛ حداقل کاری که می‌توانند انجام دهند، این است که خودشان را در زندگی و رفتارهای مجردی غرق کنند.
     
  10. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,828
    تشکر شده:
    27,808
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    سپری کردن زمان زیادی با دوستان
    [​IMG]مردان معمولا بعد از جدایی زمان بیشتری را با دوستانشان سپری می‌کنند و به انجام کارهایی می‌پردازند که برایشان بسیار لذت‌بخش است. شاید قبل از جدایی آنها بیشتر مجبور بودند تا اوقات فراغتشان را با طرف مقابل‌شان بگذرانند اما اکنون فرصتی برای آنها مهیا شده تا بتوانند در کنار دوستانشان کمی از استرس‌های خود را فراموش کنند.

    بیشتر شدن فعالیت‌هایش در اینستاگرام
    بسیاری از مردان و پسرها بعد از تمام کردن ارتباطشان، دوباره با قدرت بیشتری فعالیتشان را در اینستاگرام از سر می‌گیرند چراکه تا مدت‌ها قبل بدلیل محدودیت‌ها و حساسیت‌های طرف مقابل‌شان نمی‌توانستند آنطور که دوست دارند آنجا فعالیت کنند. اکنون آنها از تمام لحظه‌های خود عکس و فیلم تهیه کرده و آن را با دوستانشان به اشتراک می‌گذارند.