1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

سبک موسیقی پاپ

شروع موضوع توسط Anoosh ‏1/4/21 در انجمن موسیقی

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,839
    تشکر شده:
    27,846
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    پاپ یا Pop، مخفف کلمه ی Popular به معنای محبوب یک سبک از موسیقی پاپیولار است که در سال های 1950 تا 1960 به سبک مدرن امروزیش که استخراج شده از Rock و Roll است در آمد. اصطلاحات "موسیقی پاپ" و "موسیقی پاپیولار"، اغلب به جای همدیگر استفاده می شوند؛ گر چه این موسیقی سبکی است از موسیقی که محبوب و مردمی باشد.

    به عنوان یک سبک، موسیقی پاپ بسیار التقاطی است، اغلب عناصر خود را از سبک های دیگر از جمله urban, dance, rock, Latin و country قرض گرفته است. با این حال، عناصری اصلی که پاپ را تعریف کنند وجود دارد.

    پس موسیقی "pure pop"، مثل power pop، که با ترکیبی از هارد راک (hard rock) و پاپ ملودیک (melodic pop) تشکیل شده است، و این قانون که باید کمی از پاپ راک (pop rock) مهیج تر باشد، تمام این المان ها را شامل می شود؛ استفاده از گیتار الکتریک (electric guitar)، درامز (drums)، و گیتار باس (bass) برای ابزار های این سبک از موسیقی.

    شناخت سبک پاپ

    شما در سبک موسیقی پاپ امروزی، خیلی کم پیش می آید که گروه موسیقی را ببینید؛ اغلب کسانی که در این سبک کار می کنند، فقط خواننده هستند. یعنی هیچ گروه یکسان و منسجمی وجود ندارد و شما فقط اسم خواننده ها را می شنوید، نه اسم گروه های موسیقی را.

    تلفیق در سبک های موسیقی امروزه کاملا رایج است. بنابراین شما ممکن است عناصر مختلفی از موسیقی را در یک سبک خاص مشاهده کنید؛ در حالیکه هر سبکی عناصر و ساز های مشخص خود را داراست. این تنها به دلیل وجود تلفیق است. از طرفی یکی از راه ساده برای شناخت سبک یک موسیقی، شناسایی عناصر به کار رفته در آن موسیقی، تنظیم صدای خواننده نسبت به صدای ساز ها، دقت به سبک خواندن خواننده و... است.

    در موسقی پاپ امروزی، شما اغلب درامز را نمی شونید؛ بله، موسیقی پاپ بدون یک ریتم ثابت در پس زمینه موسیقی تقریبا غیر ممکن است؛ اما در دنیای امروز، یکی از مرز های مهم بین موسیقی پاپ و راک، وجود یا عدم وجود درامز در آلات موسیقی به کار رفته است. در موسیقی پاپ امروزی، چیزی به اسم درامز در آلات موسیقی دیده نمی شود و فقط سبک های 3x4، 6x8 و... به صورت نرم افزاری نواخته شده و در موسیقی به کار می روند. بنابراین موسیقی پاپ با این موارد همراه است:
    - صدای بلند خواننده نسبت به موسیقی آهنگ
    - عدم استفاده از درامز به صورت محسوس در موسیقی
    - اغلب گروه موسیقی پاپ دیده نمی شود و اعضای گروه هر لحظه ممکن است عوض شوند؛ تنها خواننده در گروه ثابت است.
    - از آلاتی مانند گیتار الکتریک، گیتار باس و گیتار اسپنیش در موسیقی استفاده نمی شود.
    و... که در مقایسه با سبک های دیگر به چشم می آیند.
     
    mj12 و m naizar از این پست تشکر کرده اند.